Rondul, iulie 2005 (Anul 13, nr. 3600-3620)

2005-07-22 / nr. 3615

2 www.ziarulrondul.ro LOCAL ''TELEFONI! Ce sunt, E-urile P Marina Jingariu: Ce sunt, de fapt, eurile și ce trebuie scris pe etichetele produselor comerializate în magazine ? Răspuns. E-urile reprezintă codificarea unor aditivi alimentari a căror utilizare este permisă și autorizată din punct de vedere al siguranței alimentare în țările Uniunii Europene. Da, există și aditivi alimentari obținuți din surse naturale, cum ar fi: soia, porumbul sau sfecla roșie Etichetele alimentare trebuie să cuprindă: denumirea sub care este vândut, lista cuprinzând ingredientele, cantitatea din anumite ingrediente , cantitatea netă, data durabilității minimale, condiții de depozitare și folosire, denumirea comercială și sediul producătorului, ambalatorului sau distribuitorului; locul de origine sau proveniență a alimentului; instrucțiunile de utilizare, concentrația alcoolică (la băuturi); toate mențiunile trebuie făcute în limba română. I Claudia. în ce condiții se poate solicita pensia anticipată parțială și cum se stabilește cuantumul pensiei? Răspuns. Persoanele asigurate, care au depășit stagiul complet de cotizare, cu cel puțin 10 ani, pot solicita pensia anticipată cu cel mult 5 ani înaintea împlinirii vârstelor standard de pensionare. La stabilirea stagiului de cotizare pentru acordarea pensiei anticipate, nu se au în vedere perioadele asimilate prevăzute de lege (a beneficiat sau beneficiază de pensie de invaliditate, a urmat cursurile de zi ale învățământului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normală a studiilor respective, cu condiția absolvirii acestora; a satisfăcut serviciul militar, ca militar în termen sau militar cu termen redus, pe durata legal stabilită, a fost concentrat, mobilizat sau în prizonierat). Cuantumul pensiei anticipate se stabilește în aceleași condiții cu cele ale pensiei pentru limită de vârstă. La împlinirea vârstelor standard de pensionare prevăzute de lege, pensia anticipată devine pensie pentru limită de vârstă și se recalculează prin adăugarea perioadelor asimilate și a eventualelor stagii de cotizare realizate în perioada de anticipare. Când poți să vorbești mai mult... ...ni ori dragi, oriunde in hunna asta. Pentru o de acum primești gratuit pini la a5 de minute de convorbiri mtemapuruk, iar tariful loud «de plătit de către pui. 5« tot vorbești cu lumea toată! c.*nhjl f&rd 6 ös <x*x asfnr Arini $i b ieakrn jutPHMfr öpubípcmnpín jn»í»e. Ocakk^rmr^inL». X Astral ','jCÎV j cgttSKKC?»:- 5MÍ? I ÂSîÂ^CV-ââ? Cum se stabilește cuantumul pensiei «SÂÎ*âL 3jC r% VINERI 22 IULIE 2005 temeiul art.40 din Legea nr.215/2001, privind administrația publică locală, primarul municipiului Sibiu convoacă Consiliul Local al Municipiului Sibiu în ședință ordinară care va avea loc în data de 28.07 2005, ora 14.00, la sala de ședințe a Primăriei Municipiului Sibiu și propune următoarea ordine de zi : 1. Proiect de hotărâre privind încetarea mandatului de consilier în Consiliul Local al Municipiului Sibiu al d-lui Fântână Daniel - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 2. Proiect de hotărâre privind validarea mandatului de consilier în Consiliul Local al Municipiului Sibiu al d-nei Anca Sîrghie - inițiator Comisia de validare 3. Proiect de hotărâre privind completarea Comisiei de studii, prognoze economico-sociale, buget, finanțe și administrarea domeniului public și privat al municipiului - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 4. Proiect de hotărâre privind constituirea Comisiei Sociale a Consiliului Local al Municipiului Sibiu • inițiator primar Klaus Werner Iohannis 5. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Consiliului Local al Municipiului Sibiu - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 6. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Serviciului Public Administrația Piețelor Sibiu - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare, a organigramei și statului de funcții la Serviciul Public de Administrare a Domeniului Public și Privat al Municipiului Sibiu - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 8. Proiect de hotărâre privind aprobarea participării unor consilieri municipali în delegația oficială care se va deplasa la Deventer - Olanda - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 9. Proiect de hotărâre privind completarea HCL nr. 132/2004 modificată prin HCL 162/2004 - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 10. Proiect de hotărâre pentru modificarea HCL nr.1/2004 privind transportul în regim de taxi pe raza Municipiului Sibiu - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 11. Proiect de hotărâre privind aprobarea noilor tarife la bilete și abonamente pentru transportul urban de călători - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 12. Proiect de hotărâre privind aprobarea listei persoanelor cu handicap accentuat și grav precum și a asistenților personali ai acestora care beneficiază de gratuitate pe transportul urban - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 13. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism „PUD - Depozit băuturi răcoritoare” în Sibiu str. Luptei nr. 36 - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 14. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism „PUD Construire balcon parter” situat în Sibiu str. Calea Dumbrăvii nr. 15 ap. 23 - inițiator primar Klaus Werner lohannis 15. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism - „PUD Locuință S+P’ situată în Sibiu, str. Anul 1907 f.n. - inițiator primar Klaus Werner lohannis 16. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism „PUD - Construire imobil D+P+4E+M” situat în Sibiu str. Rahovei nr. 65 - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 17. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism „PUD - Alee acces la imobil” situată în Sibiu str. Aleea Șteaza nr. 3A - inițiator primar Klaus Werner lohannis 18. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism „PUD - Realizare acces din exterior” situat în Sibiu str. Rahovei nr. 24 bl. P17 parter - inițiator primar Klaus Werner lohannis 19. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism „PUZ Locuințe - După Grădini - Gușterița” cartier Gușterița situate în intravilanul Municipiului Sibiu - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 20. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism „PUZ- Ansamblu locuințe colective, Sibiu str. Busciorului nr. 48” - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 21. Proiect de hotărâre privind trecerea fără plată în patrimoniul „Asociației pentru Cinstirea Eroilor Martiri - Sibiu Decembrie 89” a sediului situat în Sibiu str. Tg.Vinului nr. 14 - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 22. Proiect de hotărâre privind aprobarea transmiterii dreptului de folosință gratuită Fundației „Juvenil Sad" asupra unui spațiu din incinta Școlii cu cls. I-VlcI Regina Maria, str. Zaharia Boiu nr.1 - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 23. Proiect de hotărâre privind transmiterea în folosință gratuită în favoarea Asociației Naționale a Surzilor din România - Filiala Brașov, Grupa Sibiu a spațiului cu altă destinație decât aceea de locuință situat în Sibiu str. Zaharia Boiu nr. 39 - inițiator primar Klaus Werner Iohannis • 24. Proiect de hotărâre privind transmiterea în folosință gratuită în favoarea Asociației Nevăzătorilor din România - Filiala Județeană Sibiu, a spațiilor cu altă destinație decât aceea de locuință situate în Sibiu, str. Avram Iancu nr.8 și str. Patrioților nr.2 - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 25. Proiect de hotărâre privind modificarea indicatorilor tehnico-economici la obiectivul de investiții „Reabilitare rețele și amenajare pietonală Piața Huete Etapa II” - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 26. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici, faza SF, la obiectivul de investiții „ Viabilizare zonă industrială Vest-Aeroport Sibiu Etapa II” și cuprinderea obiectivului în lista de investiții pe anul 2005 - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 27. Proiect de hotărâre privind aprobarea Actului Adițional nr. 6/2005 la Contractul de concesiune nr. 69/1999 încheiat între Municipiul Sibiu și S.C. Drumuri și prestări construcții S.A - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 28. Proiect de hotărâre privind aprobarea Actului Adițional nr. 6/2005 la Contractul de concesiune nr. 87/2002 încheiat între Municipiul Sibiu și S.C. Energie Termică S.A - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 29. Proiect de hotărâre privind scoaterea din fondul forestier al municipiului Sibiu a suprafeței de 10,3 ha teren forestier și trecerea acesteia din administrarea Direcției Silvice Sibiu în administrarea Serviciului Public Grădina Zoologică a Municipiului Sibiu - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 30. Proiect de hotărâre privind concesionarea fără licitație publică a unor spații cu destinația de cabinete medicale - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 31. Proiect de hotărâre privind repartizarea, în vederea închirierii fără licitație publică cu destinația birou senatorial, a spațiului situat în Sibiu str. N Bălcescu nr. 39 - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 32. Proiect de hotărâre privind atestarea apartenenței la domeniul privat al Municipiului Sibiu a unor imobile- terenuri de subconstrucții și aferente construcțiilor situate în intravilanul Municipiului Sibiu, Șoseaua Alba Iulia nr. 110 în vederea vânzării fără licitație publică în favoarea SC SERA SERVICE SRL a două loturi - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 33. Proiect de hotărâre privind atestarea apartenenței la domeniul privat al Municipiului Sibiu a imobilului - teren pentru construcții - situat în intravilanul Municipiului Sibiu, B-dul V.Milea - Valea Săpunului, în vederea vânzării prin licitație publică cu destinația: stație alimentare cu carburanți - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 34. Proiect de hotărâre privind atestarea apartenenței la domeniul privat al Municipiului Sibiu a imobilului - teren pentru construcții - situat în intravilanul Municipiului Sibiu, str. Ștefan cel Mare FN, în vederea lotizării și vânzării prin licitație publică a unui lot - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 35. Proiect de hotărâre privind atestarea apartenenței la domeniul privat al Municipiului Sibiu a imobilului - teren de construcții situat în intravilanul Municipiului Sibiu,e la 1 Decembrie 1918, în vederea lotizării și vânzării prin licitație publică a unui lot - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 36. Proiect de hotărâre privind atestarea apartenenței la domeniul public al Municipiului Sibiu a imobilului - teren pentru construcții situat în intravilanul Municipiului Sibiu, Calea Cisnădiei F.N., în vederea lotizării și concesionării prin licitație publică a unui lot cu destinația spălătorie auto - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 37. Proiect de hotărâre privind atestarea apartenenței la domeniul public al Municipiului Sibiu a imobilului - teren pentru construcții - situat în intravilanul Municipiului Sibiu, str. Siretului FN, în vederea lotizării și transmiterii în folosință gratuită a unui lot în favoarea Ministerului Educației și Cercetării pentru construirea obiectivului. Școală Normală și a unui lot în favoarea Companiei Naționale de Investiții CNI SA pentru construirea obiectivului Sală de Sport v) - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 38. Proiect de hotărâre privind înființarea compartimentului „Unitate de implementare a programului de finanțare" în cadrul aparatului propriu de specialitate al Consiliului Local al Municipiului Sibiu - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 39. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcții al aparatului propriu de specialitate al Consiliului Local al Municipiului Sibiu - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 40. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcții al Direcției Fiscale Locale Sibiu - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 41. Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei și statului de funcții la Serviciul public Cantina Municipiului Sibiu - inițiator primar Klaus Werner lohannis 42. Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei și statului de funcții la Casa de Cultură a Municipiului Sibiu - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 43. Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei și statului de funcții la Serviciul Public de Administrare a Unităților de învățământ Preuniversitar de Stat Sibiu - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 44. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului local și modificarea listei obiectivelor de investiții pentru Primăria Municipiului Sibiu și unele servicii publice aflate sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Sibiu - inițiator primar Klaus Werner Iohannis 45. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea contractului de concesiune nr.2/2000 încheiat între Municipiul Sibiu și S.C. Urbana S.A - inițiator primar Klaus Werner lohannis 46. Raport privind activitatea desfășurată de asistenții personali ai persoanelor cu handicap grav pe semestrul I al anului 2005 47. Informare privind restructurarea urbană a zonei centrale (P-ța Unirii, P-ța Teatrului, Cazarma 90) 48. întrebări. Interpelări.