Rondul, august 2006 (Anul 14, nr. 3686-3694)

2006-08-01 / nr. 3686

r Biblioteca . A STR A Marian CRĂCIUN Iubitorii zborului cu parapanta își dau întâlnire, între 5 și 12 august, la Bâlea Lac. Locul de decolare se află la 2020 m altitudine, pe heliportul din fața cabanei Paltinul. Ediția a VI-a a "Cupei Făgărașului" la zbor liber cu parapanta este organizată de Clubul Sportiv Air Adrenaline Sibiu. Concursul este cuprins în calendarul competițional al Federației Aeronautice Internaționale (categoria FAI 2). Participanții primesc punctaje de clasificare în clasamentul mondial al piloților, la zborul liber cu parapanta. Publicitate de sute de mii de lei Marian CRĂCIUN Primul trimestru din 2006 a adus bugetului local, din publicitate stradală, circa 100.000 de lei. Banii au venit în urma renegocierii contractelor cu unele firme, dar și după ce altele au apelat la această modalitate de a se face cunoscute clienților din municipiu, în municipiu există, în prezent, aproximativ 140 de panouri amplasate pe stradă, plus încă 270 de panouri situate pe stâlpi. Anul trecut, Primăria a încasat din acest gen de publicitate 220.747 lei noi. Marian CRĂCIUN Klaus Johannis este pe cale să încheie o nouă afacere profitabilă, care va aduce în conturile Sibiului cel puțin 142.150 de euro. Edilul șef a primit girul consilierilor locali să scoată la licitație terenul din Piața "1 Decembrie 1918", pe care va fi construit un hotel de patru stele. Terenul va fi vândut prin licitație publică, la prețul de pornire de 205,42 de euro metrul pătrat, preț stabilit conform fișei de evaluare întocmită în baza criteriilor impuse de Corpul Experților Tehnici din România. Contractul de vânzare - cumpărare va cuprinde, în mod obligatoriu, o clauză prin care cumpărătorul se va obliga să achite, în întregime, prețul terenului, la data încheierii tranzacției. Totuși, pentru a ridica hotelul, conducerea municipalității a decis să distrugă parcul din Piața 1 Decembrie și să amenajeze un alt spațiu verde, după finalizarea construcției. "Nu cred că sibienii vor fi supărați pentru că noi ne gândim la un alt spațiu verde în acea zonă. Planul Urbanistic Zonal cuprinde acest lucru și vom ține cont de el", precizează Johannis. Pe lângă hotel, în Piața Gării din Sibiu vor mai apărea și alte clădiri, printre care un restaurant, spații pentru birouri și chiar pentru locuințe. Modificările care vor fi aduse pieței sunt specificate de Planul Urbanistic Zonal (PUZ), întocmit de firma Planwerk din Cluj-Napoca. Prin punerea în aplicare a noului PUZ, municipalitatea urmărește degajarea de orice trafic auto a Pieței Gării, prin concentrarea stațiilor de autobuz în două puncte și prin reorganizarea circulației și staționării taxiurilor. Primăria vinde teren pentru un hotel BISAPTAMANAL DE INFORMAȚIE APARE MARȚI ȘI VINERI Marți, 1 AUGUST 2006, ANUL XIV, NR. 3686, 8 P PSD a dat o raită prin județ Marian CRĂCIUN Parlamentarii de Sibiu ai Partidului Social Democrat și-au încheiat seria întâlnirilor cu locuitorii comunelor și orașelor din județ. Timp de mai bine de o lună, reprezentanții PSD au avut discuții cu sibienii din cele 64 de comune din județ, pentru a afla care sunt problemele cu care aceștia se confruntă, și au încercat, totodată, identificarea unor soluții. Senatorul Viorel Arcaș (foto) a constatat că una din problemele cele mai des sesizate de săteni a fost lipsa subvențiilor din agricultură, iar, la oraș, situația medicamentelor compensate dă bătăi de cap. Arcaș a mai spus că parlamentarii PSD se vor întâlni, la finalul lui august, și cu locuitorii celor două municipii, Sibiu și Mediaș. Mai mult, senatorul PSD susține că că va depune și o interpelare în atenția oficialilor Ministerului Educației și Cercetării, pentru a atrage atenția asupra problemelor grave din sistemul de învățământ sibian. Arcaș a fost informat, de primarii din județ, că unitățile de învățământ vor rămâne fără bani în trimestrul IV al acestui an. Interpelarea va fi făcută la începutul sesiunii parlamentrare din toamnă. kt Se caută jandarmi 26 de posturi libere va scoate Jandarmeria Sibiu la concurs. în 25 august, sibienii pot candida pentru încadrarea în nouă posturi de subofițer pază prin recrutare din sursă externă, iar în 29 august are loc concursul pentru încadrarea a 17 posturi de jandarm angajat pe bază de contract. Sibienii interesați se pot înscrie, până în 4 august, între orele 9 și 14, la Serviciul Resurse Umane și Pregătire al Inspectoratului de Jandarmi Județean Sibiu, Calea Poplăcii nr. 85. Mai multe detalii referitoare la condițiile de participare, cerințele posturilor, tematică și bibliografie, organizarea și desfășurarea concursului pot fi aflate la numerele de telefon 0269/233170, 0269/233190 - interior 141. (E.-l. C.) TRADIȚII ROMÂNEȘTI PENTRU UE Elida-Ioana CREMENE Tinerii din Mărginime vor afla cum "să câștige" de pe urma bagajului pe care îl poartă de secole, dar care, până acum,a rămas nevalorificat tradițiile și obiceiurile locale. Consiliul Local al Copiilor și Tinerilor Sibiu a pus bazele unui proiect prin care dorește ca tinerii de până la 26 de ani să conștientizeze importanța acestora în contextul integrării României în UE. Proiectul "Valorificarea tradițiilor și obiceiurilor locale în prag de integrare" este finanțat prin programul de granturi mici al Băncii Mondiale cu peste 4500 de euro, bugetul total fiind de 12000 euro. Până la 31 ianuarie 2007, vor fi organizate o serie de seminarii și cursuri de formare, prin care acest grup țintă să își poată alege o activitate care se va derula în folosul comunității și să primească toate informațiile în legătură cu posibilitățile de finanțare. "Una din problemele cu care se confruntă în acest moment zona rurală este cea a migrației tinerilor înspre zonele urbane sau spre muncă în alte țări; în acest context, se impune conștientizarea faptului că valorile tradiționale se pot păstra și conserva doar prin continuitatea practicării acestora. Migrarea tinerilor va duce, cu timpul, la pierderea tradițiilor și a specificului local", explică : Cristina Popa, coordonator. ■ Copiii sibienilor înghit un kilogram de obiecte pe an Adina ALEONTE Vin părinții cu ei în brațe și spun. Se juca și, dintr-o dată, s-a înecat. Nu știu ce a înghițit. Așa începe povestea celor aproape un kilogram de obiecte "recuperate", în ultimele 12 luni, de medicii de la Spitalul de Pediatrie din gâtul, urechile, nasul sau plămânii celor mai mici dintre sibieni. Agitați și neastâmpărați, micuții pot face oricând un stop respirator și își pot pierde viața din prea multă curiozitate, avertizează medicii. Par complet inofensive: un bob de fasole sau o grăunță de porumb, o sămânță de floarea soarelui, o monedă de 10 lei sau niște jucării minuscule din plastic, în mâinile copiilor, însă, acestea devin adevărate arme cu explozie întârziată. Micuții le înghit sau le aspiră, blocându-și astfel căile respiratorii. "Am avut de-a face, mai demult, cu un preșcolar care înghițise, din greșeală, un arc de pix", povestește unul dintre medicii de la Spitalul de Pediatrie. Sometra "lovită" cu încă 100.000 de lei Elida-Ioana CREMENE Depășirea concentrațiilor de noxe maxim admise, din iulie, a costat societatea Sometra 100.000 lei. Comisarii Gărzii de Mediu au constatat că Sometra a depășit de 9,5 ori limita admisă la emisiile nocive de dioxid de sulf.Poluarea aerului în zona Copșa Mică se menține, în continuare, ridicată. S-au înregistrat concentrații în creștere la majoritatea indicatorilor. Pe 22 iulie, indicatorul la dioxid de sulf arată o depășire de 3,2 ori a limitei admise, pe 24 ea a scăzut la jumătate. O zi mai târziu, marți, verificările au demonstrat că poluarea cu dioxid de sulf în Copșa Mică atinsese valori de până la 9,5 ori mai mari decât limita admisă, se arată în raportul pe luna iulie al Agenției Regionale de Protecție a Mediului (ARPM) Sibiu. MODA PENSIILOR PRIVATE Adina ALEONTE Angajații sub 35 de ani sunt obligați, din 2007, să contribuie la fondurile de pensii private, potrivit unui proiect al Ministerului Muncii. Din cotizația actuală, 7 la sută vor rămâne la stat, iar restul, de două procente, vor fi virate întrun fond privat. Angajatul își va putea alege societatea care-i va administra banii, dacă nu va fi mulși numit, se va putea muta la un alt fond. Estimările arată că în primii doi ani de la înființare, peste două milioane de angajați vor contribui la sistemul privat. Administratorii acestor fonduri vor fi atent monitorizați de o comisie specială. Societățile de pensii private vor achita o taxă de autorizare în valoare de 50.000 de euro. Potrivit unui proiect al Comisiei de supraveghere a sistemului de pensii private, acest preț va fi plătit pentru autorizația de înființare a societății respective. Și pentru autorizarea administratorilor de fonduri de pensii private se va percepe o taxă de 20.000 de euro. osmaHHO. Fraieriți la exchange-uri Elida-Ioana CREMENE Casele de schimb, prin tere tipuri la limita legii, reușesc să înșele vigilența sibienilor, lăsându-le găuri serioase în buzunar. Polițiștii, din păcate, nu prea au ce face, deoarece cele mai multe dintre cazuri nu întrunesc elementele necesare pentru demonstrarea unei infracțiuni. Mult mai mulți sunt cei care renunță să mai depună plângere, o dată ce se lămuresc că legal nu se poate lua nici o măsură. Polițiștii au în tolbă destule povești de acest gen. "Rugăm cetățenii să fie atenți atunci când se prezintă la casele de schimb valutar cu intenția de a schimba valută, să nu cadă în capcana acestora, să observe cursul afișat și oferit de casele de schimb valutar și să ia o decizie în cunoștință de cauză", explică sinsp. Luciana Babeș, Compartimentul de Relații Publice IPJ. De la începutul anului, peste 200 de sibieni s-au plâns oamenilor legii sau inspectorilor pentru protecția consumatorului , că au fost înșelați la casele de schimb. Jr