Rondul, noiembrie 2006 (Anul 14, nr. 3713-3720)

2006-11-03 / nr. 3713

Sibiul, amenințat de prima zăpadă Marian CRĂCIUN Sibiul, alături de alte 19 județe din țară, se pregătește de vreme rea și viscol. Conform unei atenționări meteo a Ministerului Mediului, de joi seară și până sâmbătă seară, vântul va bate cu putere și va ninge în mai multe zone din țară. Temperaturile vor fi mai scăzute, în unele zone cu până la 10 grade, față de valorile normale pentru această perioadă. Autoritățile locale anunță că sunt pregătite să lupte cu nămeții. Utilajele sunt în perfectă stare de funcționare, au plinul făcut și pot ieși pe drumuri, la orice oră, din zi sau din noapte, pentru ca circulația pe șoselele care străbat Sibiul să se desfășoare normal. Primăria are în magazie, deja, 200 de tone de clorură de magneziu, în valoare de 170.000 de lei și 1000 de tone de sare, în valoare de aproximativ 170.000 de lei. Pentru deszăpezire, municipalitatea a împărțit și străzile orașului în trasee, ordonate pe două sau trei "urgențe". Comandamentul de deszăpezire va funcționa până în 15 martie 2007. Accidentații bat palma Noul Cod Rutier aduce și o veste bună pentru șoferi. Tamponările pot fi rezolvate la mica înțelegere, nu mai este nevoie de intervenția poliției. Sibienii implicați în accidente din care au rezultat doar pagube materiale nu mai sunt obligați să se declare la poliție, în cazul în care reușesc să se înțeleagă cu cine este vinovat. înțelegerea trebuie însă validată de către societățile de asigurare. Modificarea codului a intervenit pe ultima sută de metri, salvând șoferii de la procedura obositoare din cadrul biroului de constatare a accidentelor ușoare. Greul pică acum pe umerii societăților de asigurare, însă numărul lor este îndeajuns de mare pentru a face față chiar și în zilele de vârf. (E.I. C.) Frigul face victime Temperaturile scăzute au început deja să provoace accidente, printre sibienii care folosesc sobele pe gaz, pentru a-și încălzi locuințele. Două femei din Gușterița, mamă și fiică, au ajuns marți, în stare gravă, la secția de Urgențe a celei mai mari unități spitalicești din județ, după ce le-a explodat o sobă în față. Sibiencele au încercat să pună lemne într-o sobă care funcționa pe gaz. "Una dintre femei prezenta arsuri de gradul III și IV, pe 75 la sută din suprafața corpului, motiv pentru care a fost internată la Reanimare, iar cealaltă pacientă prezenta arsuri doar la nivelul mâinilor și acum se află în secția de Chirurgie Plastică", precizează dr. Adrian Paștiu, purtător de cuvânt al Spitalui Județean. Pompierii care au intervenit spun că accidentul s-a produs din cauza instalației improvizate. (A. A.) QCDOQO ® , SNTT transfittig Vineri și sâmbătă înnorat, în majoritate. Rece. Temperaturile maxime se vor încadra între -2 și -1 grade Celsius. Temperaturile minime vor fi cuprinse între -6 și -4 grade Celsius. Duminică și iuni Cer noros. Vânt rece. Maximele vor fi între 1 și 2 grade Celsius. Minimele vor fi cuprinse între -6 și -5 grade Celsius. Johannis, în delegația lui Tăriceanu la Berlin Marian CRĂCIUN La nici o săptămână de la ultima vizită în Germania, primarul Klaus Johannis a plecat, din nou, la Berlin. De data aceasta, edilul Sibiului a însoțit o delegație guvernamentală, la invitația premierului Călin Popescu Tăriceanu, pentru o întâlnire cu cancelarul Angela Merkel și membrii guvernului german. Vizita oficială de o zi a avut loc la invitația cancelarului Merkel, în contextul în care Germania va prelua, începând cu 1 ianuarie 2007, președinția rotativă a UE. Din echipa guvernamentală au mai făcut parte ministrul Afacerilor Externe, Mihai Răzvan Ungureanu, ministrul delegat pentru controlul implementării programelor cu finanțare internațională și urmărirea aplicării aquis-ului comunitar, Cristian David, și reprezentantul minorității germane în Parlamentul României, deputatul Ovidiu Ganț. Teodora GHEORGHIU Fiecare primar din județ a primit bani pentru reabilitarea drumurilor din “ograda” proprie. Consiliul Județean Sibiu a dat mână liberă edililor pentru a petici fiecare bucată de drum din comună. “Am făcut un exercițiu, în acest fel, de pregătire pentru o administrație de tip european. Experimentul nostru a fost reușit, deoarece edilii localităților sibiene și-au făcut drumurile mai bune", a declarat vicepreședintele CJ, Gheorghe Dicu. Luate la general, drumurile județene nu sunt nici pe departe perfecte, ci doar “satisfăcătoare”. “Drumurile din județ sunt într-o stare satisfăcătoare, circulabile. Suntem mulțumiți că putem asigura măcar transportul în comun și la școli”, a mai precizat Dicu. O atenție deosebită s-a acordat, anul acesta, podurilor din județ, care au fost, practic, refăcute total. Podurile Sădurel, Richirie și Seviș au fost reconstruite de la zero. Podul de pe Valea Trestiilor este aproape de finalizare. Consiliul Județean a plătit pentru aceste investiții peste 36 de milioane de lei. La drumuri, s-au făcut reparații la covoarele asfaltice, s-au turnat plombări și s-au realizat lucrări de întreținere. Anul viitor, administrația județeană va accesa fonduri Phare 2006 pentru două obiective importante. Infrastructura rutieră de la Ocna Sibiului și drumul Jina- Șura sunt cele două proiecte ale drumarilor sibieni și vor costa 7,5 milioane de euro. “între 4 și 6 decembrie, vom merge la instruire la București, pentru managementul proiectului”, a mai adăugat Dicu. Drumuri județene de 36 de milioane RON DASCĂLII NU VOR ȘEFIA ȘCOLILOR Adina ALEONTE Dascălii sibieni nu se mai "dau în vânt" după funcțiile foarte înalte. Potrivit datelor furnizate de Inspectoratul Școlar Județean (ISJ), doar 42 de cadre didactice s-au înscris în "cursa" pentru ocuparea unui post de director sau director adjunct, în unitățile școlare din județ, deși numărul locurilor disponibile este mult mai mare. Dintre aceștia, 25 speră să ocupe un post la o unitate școlară din mediul urban. Totodată, 36 dintre ei au optat pentru funcția de director și doar șase pentru cea de director adjunct. Concursul va începe săptămâna viitoare, după un program afișat pe site-ul inspectoratului și la avizierul instituției și se va desfășura pe tot parcursul lunii noiembrie. Aspiranții la cea mai înaltă funcție într-o unitate școlară pot alege între 59 de unități, dintre care 27 în mediul urban și 32 la sate și comune. "In cadrul comisiei de concurs, vor participa, în calitate de observatori, un părinte al unui elev din școala respectivă, un reprezentant de sindicat și un reprezentant al Consiliului Local. Candidatul care va obține minimum 90 la sută din punctaj va fi declarat promovat", precizează Dorel Băilă, purtător de cuvânt IȘJ. Femei și bărbați, de la egal la egal Elida Ioana CREMENE Uniunea Europeană cere egalitate de șanse între femei și bărbați, și asta va avea. La Sibiu, există în cadrul Direcției Muncii, o comisie județeană înființată exact pentru acest scop, însă câți sibieni, sau mai degrabă sibien ce știu de existența acesteia este greu de spus. Deocamdată, comisia nu are prea multe de făcut, discută, informează publicul și învață, în mai, a fost difuzat un spot publicitar, la televiziunile locale, pentru sensibilizarea și informarea sibienilor în domeniul egalității de șanse între femei și bărbați. Azi, are loc, la sediul direcției muncii, o întrunire, la care se vor discuta noutățile din acest domeniu legislativ, concluziile raportului prezentat la ONU, precum și cele ale unui raport întocmit de către Comitetul pentru Eliminarea Discriminării Femeilor. Anul viitor a fost declarat Anul European al Egalității de Șanse pentru Toți. Tinerii fac "Noaptea albă" Adina ALEONTE Tinerii sibieni cu chef de distracție au ocazia să participe, la sfârșitul acestei săptămâni, la festivalul "Noaptea albă", special dedicat lor. Organizat de Direcția Județeană pentru Tineret (DJT), în colaborare cu Casa de Cultură a Studenților, festivalul se va deschide oficial, sâmbătă, în Piața Mare. Participanții vor avea parte de concerte, reprezentații de teatru, lansare de carte și, la final, de un foc de artificii. In plus, tinerii vor putea viziona, gratuit, un film la cinematograful Arta, iar între orele 24 și 4, SAt-urile partenere și Centrul Antidrog vor organiza jocuri și concursuri pentru tineret. "Mai mult decât atât, intrările în Muzeul Astra și în Biblioteca Astra vor fi gratuite pentru tineri. Sperăm că manifestările și evenimentele programate vor crește gradul de implicare a tinerilor în viața culturală a Sibiului", precizează Claudiu Spânu, directorul Direcției Județene pentru Tineret.