Rondul, decembrie 2006 (Anul 14, nr. 3721-3727)

2006-12-01 / nr. 3721

Sibiul, “îmbi Elida-loana CREMENE lulia NAGY Municipalitatea a montat, pentru Ziua Națională a României, 130 de steaguri pe arterele principale ale orașului, pe DN 1, de la șoseaua Alba Iulia, strada Andrei Șaguna, Piața Unirii până la bulevardul Vasile Milea, pe Victoriei, Corneliu Coposu și Calea Dumbrăvii. Pe lângă acestea, fiecare instituție sibiană arborează pe fațade tricolorul. Primarul Klaus Johannis va lua parte, astăzi, la cere-J*^*'*' monia de depunere de coroane, care va avea loc la Monumentul “Ostașului din toate timpurile”, din fața Cercului Militar. “Casa de Cultură a Municipiului Sibiu va asigura, în plus, logistica necesară pentru activitățile organizate azi, la Casa Armatei, de către Direcția Județeană de Cultură, Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Cindrelul - Junii Sibiu și Ceata Junilor, manifestări organizate cu prilejul Zilei Naționale a României", a declarat Mirela Glib J Relații cu Presa din cadrul Primăriei. Organizația Municipală a Partidului Democrat “concurează” Primăria Sibiu, la numărul de steaguri arborate de 1 Decembrie. Democrații sibieni vor ieși în stradă cu 1.000 de drapele pe care le vor împărți sibienilor. Potrivit președintelui Organizației Municipale a PD, Cristian Bicher, democrații vor astfel să “concureze” americanii. “Vrem să demonstrăm că nu doar americanii știu să își sărbătorească Ziua Națională. Vrem ca toți sibienii care doresc să își exprime patriotismul de Ziua națională, să aibă posibilitatea să arboreze drapelul național la balconul lor”. a ' Bicher. Bl SĂPTĂMÂNAL DE INFORMAȚIE APARE MARTINI INEP Cadou pentru sibieni Sibienii au primit cadou din partea firmei |______ din zona industrială vest, cinci băncuțe din lemn stratificat pentru centrul istoric. Primăria le-a instalat deja în Piața Mare, iar dacă se dovedește că vor avea “succes la public”, intenționează să mai achiziționeze. Aceeași firmă a mai donat Sibiului 20 de stâlpi ficși, pentru delimitarea trotuarelor, un coș de flori în stea și unul pătrat, și încă zece bănci metalice ce pot avea diferite configurații, dar care nu se încadrează cu ambianța din centrul istoric. (E.I.C.) Crucea Roșie J spune Stop SIDA Tinerii sibieni care vor trece astăzi prin centru Sibiului, vor fi cu siguranță mai informați despre virusul HIV, modul de transmitere al acestuia și cele mai importante metode de prevenire. Toate acestea, în cadrul unei acțiuni, organizate de Crucea Roșie, cu ocazia Zilei Mondiale de luptă împotriva SIDA. Totodată, voluntarii Crucii Roșii vor împărți prezervative și vor implica trecătorii în simulări interactive, pentru a-i face să conștientizeze în acest fel, greutățile pe care le impune boala și pentru a veni mai aproape de nevoia persoanelor seropozitive de tratament discriminatoriu. "Felul în care ne purtăm cu cei infectați cu HIV/SIDA depinde direct de noi. 1 decembrie, Ziua Mondială de Luptă împotriva SIDA, este cel mai bun moment în care ne putem uni eforturile de stopare a SIDA și de luptă împotriva discriminării persoanelor seropozitive. Acționează și tu alături de noi! Poartă fundița roșie și implică-te activ în evenimentul pe care ți-l propunem astăzi, între orele 15-16", precizează Claudia Popa, director la Crucea Roșie Română, filiala Sibiu. (A.R.) Parlamentarii europeni, musafirii Capitalei Culturale Faptul că Sibiul va fi punctul de atracție al anului 2007 este demonstrat tot mai des. Deputatul sibian, Ovidiu Ganț a venit cu tolba plină de vești bune pentru orașul lui Hermann. Acesta a anunțat oficialitățile locale să se pregătească de oaspeți importanți, la începutul lunii iunie 2005, când la Sibiu vor fi prezenți o parte importantă din Comisia de cultură a Parlamentului European. Invitația de a vizita Sibiul, anul viitor, a fost înaintată în Parlamentul European la sugestia deputatului Ovidiu Ganț și a președintei Comisiei de Cultură a Partidului Popular (CDU), Doris Pack. Invitația a fost aprobată, iar termenul vizitei a fost fixat pentru prima săptămână a lunii iulie 2007. Din Comisia de cultură a Parlamentului European fac parte 34 de deputați din cele 25 de state membre UE. (T.G.) îl cCoE Comiti PO © însorit. Răcoare înviorătoare. Temperaturile maxime se vor încadra între 11 și 12 grade Celsius. Temperaturile minime se vor încadra între -1 și 0 grade Celsius însorit. Răcoare. Maximele vor fi între 11 și 12 grade Celsius. Minimele vor fi cuprinse între 0 și 1 grade Celsius. de Sibiu Vineri, 1 DECEMBRIE 2006 Ultima ședință, înainte de integrare Teodora GHEORGHIU Consilierii județeni au făcut, ieri, ultimul exercițiu, înainte să devină funcționari europeni cu acte în regulă. într-o atmosferă de sărbătoare, înainte de Ziua Națională a României, ședința ordinară a Consiliului Județean a strâns în sala mare a administrației județene toți directorii de instituții subordonate. Președintele CJ Sibiu, Martin Bottesch, a fost marele absent al ședinței de ieri, motivat fiind de prezența în Parlamentul Austriei pentru expunerea proiectului “Sibiu 2007”. Aproape în formație completă, consilierii au dezbătut pe rând, toate punctele de pe ordinea de zi, conduși de vicepreședintele Iosif Moldovan. Membrii Consiliului Județean s-au poticnit asupra proiectului de hotărâre care punea în discuție construirea unei “bucle” la Dârlos, însă până la urmă au trecut de amendamentele celor care au ridicat probleme și l-au votat. swimmmmain Liber la artificii Elida-Ioana Cremene Primăria Sibiu a dat liber la artificii, dar nu oricum. Sibienii vor putea să le cumpere numai de la societățile comerciale care vor obține avizul de funcționare, special în acest scop. Pentru comercializarea obiectelor artizanale de distracție pe bază de amestecuri pirotehnice, societățile trebuie să depună la Centrul de Informații, pentru Cetățeni din cadrul municipalității o cerere tip, actul constitutiv al societății, certificatul de înregistrare, autorizația de la Inspectoratul de Poliție, dovada de la Inspectoratul Teritorial de Muncă și taxa de la Administrația Piețelor pentru ocuparea mesei. Sibienii le vor putea cumpăra legal doar din piețele Cibin, Vasile Aaron, Obor, Ștrand și Rahova. Pentru a-și putea amplasa tarabele în aceste locații, comercianții trebuie să adreseze o cerere către Administrația Piețelor. Perioada de comercializare a acestor obiecte este din 27 decembrie până în 31 decembrie, iar taxa pentru ocuparea mesei în piețe este de 7 lei pe zi. SIBIENCELE, VICTIME ALE VIOLENȚEI ÎN FAMILIE Elida-Ioana CREMENE Aproximativ 20 de persoane ajung în medie, în statisticile Direcției de Muncă, Solidaritate Socială și Familie Sibiu (DMSSF), drept victime ale violenței în familie. Acestea nu sunt, însă, nici măcar vârful icebergului, în al doilea trimestru, figurau în evidențele instituției sibiene, 19 persoane. Violența nu cunoaște limite de vârstă sau gen, cinci dintre sibienii victime ale propriilor familii fiind cu vârste cuprinse între șase și 12 ani și zece cu vârste între 12 și 20 de ani. Trei dintre persoanele agresate au vârsta de până la 20 ani și una de peste 30 de ani. In cel de-al treilea trimestru al anului, figurau 20 de sibieni, victime ale abuzurilor. Dintre aceștia, cinci cu vârste între șase și 12 ani, șapte tineri cu vârsta între 14 și 20 de ani, o persoană de 30 de ani și șapte adulți cu vârsta de peste 30 de ani. în aceste situații, DMSSF fie semnalează instituțiile abilitate, fie oferă servicii de consiliere sau informare, în cazuri extreme trebuind să securizeze victima, în județ există, momentan, doar șapte instituții publice, în parteneriat public-privat și ong-uri, care să ofere servicii sociale în domeniu. Patru dintre acestea pot oferi și un cămin temporar pentru sibienii care nu mai au altă soluție decât să își părăsească familia, iar celelalte două sunt axate pe informare, consiliere sau terapie. “Până în data de 10 decembrie, se derulează la nivel național și internațional Campania celor 16 zile de activism împotriva violenței de gen. Aceasta se înscrie în campania paneuropeană de combatere a violenței împotriva femeilor, inclusiv a celei domestice, lansată în noiembrie și care se va încheia în martie 2008, sub înaltul patronaj al Adunării Parlamentare a Consiliului Europei”, declară Vasile Duca, directorul CMSSF Sibiu. Inspectorii UPC, “asaltați” de reclamații Adina ALEONTE Proprietarii caselor de schimb valutar nu se învață minte și apelează la tot felul de șiretlicuri, pentru a atrage cât mai mulți clienți. Informarea și afișarea incompletă i-au costat 6000 de RON, în ultima săptămână, după ce inspectorii Oficiului pentru Protecția Consumatorului (OPC) leau făcut câte o "vizită". "Casele de schimb valutar vor fi verificate mai amplu de acum, mai ales că și numărul reclamațiilor a crescut; în plus, am făcut decesuri la ANPC, pentru modificarea Ordinului 484, care reglementează activitatea caselor de schimb valutar”, precizează Ilie Mitea, directorul OPC. De asemenea, inspectorii OPC spun că și numărul reclamațiilor privind calitatea produselor electronice a crescut și i-au atenționat pe sibieni să fie foarte atenți la completarea contractului de garanție: "în fiecare săptămână primim cu 20-22 de reclamații mai multe decât în săptămâna precedentă. Luna aceasta am avut peste 300 de reclamații", adaugă Mitea. Pe parcursul săptămânii trecute, inspectorii au aplicat de 9000 de RON și au confiscat produse cu abateri, în valoare de aproape 8000 RON. mmmmm