Sălăjeanul, mai 2005 (Anul 2, nr. 203-227)

2005-05-03 / nr. 203

editorial Celulita de criză Daniel SĂUCA Hristos a înviat! E pe cale să „reînvie", politic, și liber cugetătorul Ion Iliescu, presa dâmbovițeană speculând că Primul Miner al țării vrea alt partid, după ce, uniți în cuget și-n geoană, pesediștii i-au dat o supradoză de prostamol. Poate e și speculația asta parte a unei toxinfecții alimentare de sezon, cu crampe prelungite și manipulări frecvente. Celula sau, mă rog, bacteria de criză de la Cotroceni cred că a dialogat mai mult cu cucuveaua din dotare decât cu răpitorii jurnaliștilor români, și tare mi-e ca nu cumva, cu toate apelurile înțelepților de la Bagdad, scrise de americani, să nu se fi întâmplat ceva grav „în principiu”, vorba celebră a premierului Tăriceanu, la întrebarea dacă autoritățile noastre mai sunt în contact cu răpitorii, îi așteptăm acasă în continuare vii și nevătămați pe colegii noștri, având vreme să povestim atât despre partea lor de vină, cât și despre incompetența specifică a mielușeilor , berbecuților politicieni cu carnet de partid și de stat. Pe plaiurile post-mioritice locale, prefectului Andrei Todea cred că i-a tihnit masa de Paște, ar fi fost culmea să-i stea în gât, după ce în Joia Mare sau în Vinerea Mare „bandiții” Barna și Marincaș și-au depus „demisiile de onoare”, după ce pe capul lor s-ar fi pus un preț măricel sau cel puțin n+1 declarații cu iz de intimidări, ca să nu spunem presiuni. Așa că, la timona corăbiei, în derivă sau nu, a Casei Județene de Asigurări de Sănătate va reveni reședințele PNL Sălaj, Dorin Penciuc, iar la Direcția de Sănătate Publică va fi adus un medic din Cluj. Chiar așa?! Nu s-a găsit în Sălaj nici un medic care să ocupe, funcția de prim - staroste la DSP? Cam ciudat. Mai ales că era fost și de împărțit încă un ciolan politic. Sa golit cu totul, în Sălaj, rezervorul de cadre al coaliției la putere? Probabil, o fi vorba de un semnal de genul „Lasă că vin medicii din Cluj să facă ordine în Sănătatea din Sălaj”, ceea ce va zgândări și mai mult orgoliile medicilor sălăjeni, și așa prea mari pentru un județ așa de mic, știu logo-ul. Nu știu ce plan „tactic” are podea, dacă are un plan, știu doar că aproape tot ce se întâmplă în țara asta e ca în reclamația cretină cu o gagică, țipă, duduie care își dă jos celulita, precum își dă jos ciorapii... RADIO TRANSILVANIA ZALĂU 94,6 FM După ce, timp de mai multe săptămâni, Andrei Todea a așteptat „demisiile de onoare" ale capilor Casei Județene de Asigurări de Sănătate și ale Direcției de Sănătate Publică Sălaj, prefectul ne-a informat că Ligia Marincaș și Laurențiu Barna și-au depus demisiile atât la Ministerul Sănătății și Familiei, respectiv la Casa Națională de Asigurări de Sănătate, cât și la Instituția Prefectului. Despre viitorul acestor instituții deconcentrate, prefectul ne-a declarat că la concursurile organizate pentru ocuparea funcției de director se vor prezenta, probabil, pe lângă alți doritori și un doctor din Cluj, candidat la DSP, precum și doctorul Dorin Penciuc, candidat la CJAS. Contactat telefonic, directorul executiv al CJAS, (până în data de 9 mai) Laurențiu Barna, nu a dorit să comenteze demisia sa până la începerea programului de lucru cu publicul al instituției; în schimb, Dorin Penciuc a confirmat că intenționează să se prezinte la concursul pe care îl va organiza Casa Națională de Asigurări de Sănătate, probabil în decurs de 30 de zile de la încetarea mandatului lui Laurențiu Barna și că nu are nici o informație legată de potențiali contracandidați. „Concursul este deschis și se poate prezenta oricine îndeplinește condițiile”, a adăugat Penciuc. Președintele PNL Sălaj, Dorin Penciuc, a mai ocupat funcția de director la CJAS pe vremea guvernării CDR. Așa că, putem spune, metaforic, că dl. Penciuc va fi „reîncărcat" în fruntea CJAS. (Gabi. B. D.S., A.L.) Procesul de restituire se va încheia la sfârșitul anului următor. pagina 2 Radu Căpîlnașiu: „Atragerea de investitori și de fonduri se face prin promovarea imaginii orașului și dezvoltarea de relații instituționale“. pagina 2 începând de la 1 iunie 2005, abonamentul la cablu TV se va scumpi cu 19 la sută. pagina 4 Cu clauza de salvgardare deasupra capului pagina 6 7 Pentru recuperarea unor sume care ar fi trebuit să ajungă la profesori prin sporuri salariate, Liga Sindicatelor din învățământ Sălaj va acționa în instanță consiliile locale. pagina 12 vremea Marți Cer acoperit.Maxim 15 ° C Marți noaptea Nori risipiți. Minim 7 ° C EURO USD AUR 36 211 27 931 389 147 3,6103 2,7943 39.0057 f % %