Sălăjeanul, iunie 2005 (Anul 2, nr. 228-253)

2005-06-10 / nr. 236

editorial M-am săturat Daniel SĂUCA Stați calmi și nu vă urmați kalașnikoanele, puse la rece, pentru orice eventualitate, indiferent de carpete. Nu m-am săturat de România. Plâng, știu, sunt patetic, când se ridică tricolorul pe catarg, în momente importante, nu la manifestări făcute de-an pixul, că așe trebe, chiar și de Ziua Eroilor. Și nu mă bat cu pumnul în piept cu patriotismul meu. De fapt, patriotismul se măsoară în fapte, nu în vorbe. Dar m-am săturat de gunoaie. De drumuri proaste. De explicații de ce sunt drumurile proaste. M-am săturat de porcăria politică. M-am săturat de imbecili. Și de proști. Și de toată șleahta de bandiți și de hoți, de criminali cu cravate scrobite, cu gulere albe, albastre, gri... M-am săturat de românii parșivi. M-am săturat de toate țarele posibile și imposibile, de tătă sporovăială fără rost, de tăt fariseismul ancestral al românului neaoș, și cam hoț Sau care se pretinde că e așa, dându-ți peste nas, dintr-un jipan, se înțelege, cu suprema lui inteligență, care nu poate fi clintită (ce faină legătură lingvistică între Clinton și clintit, ori clintonis) nici măcar de Dumnezeu, care, se înțelege, lucrează mai nou pe euro, nu pe mălai sau păsulă. M-am săturat de iliesci, de băsești, de becali, de brebenciuci (încă unul și ne ducem dracului), de stolojeni, de vadimi, de năstași, de țâțe filmate în „prime time" ca să se ridice nivelul politic al boborului alegător, de corupție, de șpagă, de indiferență, de promisiuni electorale (chiar așa, oare ce o să ni se mai promită, atâta vreme cât, de, încă nu suntem pensionari), de mită, de prostie, de sărăcie asumată când fals tragic, când impetuos vulgar, m-am săturat de ardelenii mitici, m-am săturat de maghiarii mai ai dracului decât românii care se cred cu trei rânduri de „tök"... Iubesc țara asta pentru că sunt prost? Sau pentru că, vorba „Sarmalelor Reci", țara mă vrea prost?... M-am săturat de orgoliile supreme ale oamenilor de cultură locali, care se cred buricul pământului. M-am săturat de sfaturi, de janii din presă care se cred așa de mari jurnaliști încât nu le mai ajungi la nas. M-am săturat de Sălajul acesta plin de mediocri (dacă spuneam noi că este o guvernare locală de nota 5, ni se spunea minte nas că batem câmpii). Nu m-am săturat însă de presă. Cred că mai pot spune ceva. Cât timp? Economia de piață funcțională să-și spună cuvânt •'.. Vineri, 10 iunie 2005 Anul II Supliment inclus Toți angajații sunt obligați să plătească asigurări de sănătate, însă majoritatea acestora nu beneficiază de nici un fel de servicii medicale pentru care să nu fie nevoiți să mai plătească bani în plus. După cum afirmă medicii stomatologi, care au și ei contracte cu Casa Județeană de Asigurări de Sănătate, întocmirea unor liste de așteptare cu pacienți este o penibilitate, pentru că fondurile sunt, oricum, insuficiente, în cazul în care într-o săptămână se fac trei proteze dentare sunt epuizate fondurile din întrega lună. Consultația primară costă 107.000 lei, dar pentru copiii de până la 18 ani și studenții care au copie de pe carnetul de elev sau de student aceasta este gratuită. Copiii beneficiază de servicii gratuite în limita fondurilor disponibile, care se ridică la suma de 11.900.000 pe lună pentru medicii specialiști, pentru medicii primari aproximativ 13 milioane, iar medicii simpli primesc pe lună puțin peste zece milioane. în ceea ce-i privește pe adulți, aceștia se adună cam degeaba la ușile cabinetelor stomatologice care au contract cu CIAS, pentru că nu prea beneficiază de servicii decontate complet. Săptămâna politică sălajeana Activitatea de vămuire s-a simplificat Ultimul joc din campionat Pe strada Cerbului drumul nu a fost niciodată reparat -JM curs valutar