Sălăjeanul, martie 2006 (Anul 3, nr. 460-486)

2006-03-01 / nr. 460

editorial Poate totul... Daniel SĂUCA_____________________ daniel.sauca@salajeanul.ro în jurul meu, din ce în ce mai des, dispar oameni. în ultima vreme, poate din vina mea, poate din vina lor, am pierdut foarte mulți amici sau prieteni sau cum s-ar fi numit. Cauzele sunt multe. Poate nu mai înțeleg eu ce înseamnă prietenia sau amiciția. Sau, cine știe, poate nu am avut niciodată cu adevărat prieteni sau amici. La fel de probabil, singurul vinovat sunt doar eu. Poate că nu mai am timp, poate că sunt prea singuratic, poate că sunt prea ocupat, poate că „ interesele ” (politice, economice etc) ne transformă în niște hiene ale capitalismului cu fundiță tricoloră, poate că nu mai înțeleg nimic din lumea de astăzi, poate că nimic nu mai contează decât individualismul dus pe cele mai înalte culmi ale ipocriziei. Poate că liniștea artelor nu mai are nici un efect energizant într-ale trăirii de zi cu zi. Poate că nu ne mai știm bucura de lucrurile simple, de firescul vieții, de banalitatea mersului de zi cu zi la foad de muncă. Poate totul nu este decât o imensă mascaradă, în care nu mai contează nimic, absolut nimic. Poate că nici Dumnezeu nu ne mai ascultă. Poate că sunt chiar vremurile acelea de sfârșit când Diavolul a fost lăsat din lesa dumnezeiască pentru a-și face de cap cu trupurile noastre, cu mintea noastră, cu viața, pentru a ne sfâșia destinul și moartea. Poate că totul nu e decât o mare nebunie. Poate. Poeții în continuare fac foamea sau nu mai sunt poeți, ci angajați. Purtătorii Cuvântului, de toate soiurile, sunt blestemați să cânte lumina pentru a-și cumpăra, în rate, un pat. Spre exemplu, la fel cum „ bugetarii ” au devenit niște roboți, a ce vreți dvs. Oamenii de afaceri sunt sortiți, la fel, nebuniei și neînțelegerii, în loc ca totul să fie simplu, totul devine complicat. Peste care se adună, în pas de defilare, toate felurile sărăciei. Printre puținele bucurii pe care le-am auzit în ultima vreme, gata, plec din țară! Căutarea bogăției. Ei, bogăția aceea care ar merita să fie, în primul rând, în noi înșine.... Bulibășeală La loc comanda! Ministerul Educației și Cercetării a sistat demersurile începute la nivelul județului Sălaj pentru ocuparea posturilor de directori la unitățile de învățământ Ioan Abrudan, inspector școlar general, a declarat ieri că motivul principal al acestei hotărâri a fost dorința ministerului de a publica mai întâi metodologia pentru ocuparea posturilor de directori în Monitorul Oficial al României și abia după aceea să se anunțe concursul. ISJ a anunțat deja un grafic pentru desfășurarea acestui concurs, grafic care nu mai este valabil. Inspectorul școlar general a spus că se va încerca organizarea concursului în lunile martie - aprilie pentru că, dacă va fi depășit termenul celelalte activități din program, nu vor permite desfășurarea lui și va trebui să fie amânat până la toamnă. Andrei BRISCAN Vinde în condiții și la prețuri avantajoase toată gama de materiale de construcții, amenanajări și finisaje • materiale pentru fundații • materiale pentru zidărie și sisteme de acoperiș • materiale pentru amenajări interioare, exterioare și finisaje •instalații sanitare - apă, accesorii • ceramică fină - gresie, faianță • adezivi, ipsos giet • uși din lemn masiv, M.D.fi • sistemul gips-carton, profile și accesorii • lacuri și vopsele • materiale pentru pardoseli: parchet clasic, parchet laminat • materiale hidro-flono termoholante • produse metalurgice: oțel beton, PC striat, bare • abrazive pentru pe str. 22 Decembrie 1989 (Crasnei) nr. 250 tel. 0260 660 190 • 0260 606 162 e scurt Țigări de milioane în urma controalelor făcute de Direcția de Sănătate Publică a județului Sălaj la unitățile de alimentație publică, unitățile sanitare și unitățile comerciale deschise publicului larg, controale realizate în săptămâna 20-26 februarie în baza Legii 349/2002 referitoare la prevenirea efectelor consumului de tutun, au fost date 11 amenzi, în cuantum de 5.500 de lei noi și 15 avertismente. Echipa de control a DSP a verificat în total 82 de unități. Dr. Dana Pop, purtător de cuvânt al instituției, nea declarat că unitățile sancționate nu aveau afișe prin care să avertizeze publicul că în local se fumează, în locurile cu afluență mare de public nu au fost amenajate locuri speciale pentru fumat dotate cu scrumiere, stingătoare, ventilație corespunzătoare și marcaje. Am mai fost informați că, potrivit legii, în unitățile sanitare - publice sau particulare - fumatul este interzis cu desăvârșire. Compartimentul de Promovare a Sănătății din cadrul DSP desfășoară în aceste zile în școli activități de prevenire a fumatului, consumului de droguri pe baza parteneriatelor semnate. (A.B.) Expoziție cu vânzare Rodica Marian, președintele Societății Handicapaților Zalău (SHZ), a declarat că, la fel ca și în anii trecuți, persoanele interesate de achiziționarea unor obiecte specifice lunii Martie, pot apela la obiectele realizate de tinerii cu dizabilități care activează în cadrul Centrului de Integrare prin Terapie Ocupațională (CITO). Pentru această lună, tinerii au pregătit pentru vânzare o expoziție care cuprinde pe lângă obiecte de îmbrăcăminte și felicitări, tablouri și lumânări în culori și forme deosebite. Persoanele interesate de achiziționarea unui cadou pot vizita atelierele de creație ale centrului zilnic între orele 10:00 și 16:00. (CJP.) Accident de muncă Un muncitor a ajuns ieri la spital după ce a căzut în incinta SC Uzina Electrică SA de la o înălțime de aproximativ 16 metri. Dispecerul de serviciu din cadrul Serviciului de Ambulanță Zalău ne-a declarat că starea bărbatului este relativ bună. Contactat telefonic, directorul uzinei, Viorel Marian ne a spus că persoana respectivă este angajată la societatea Remat și efectua lucrări în incinta unității în baza unui contract. Viorel Marian ne a mai declarat că persoana în cauză nu a suferit un accident grav, revenind deja la serviciu. (AJL) TRANSILVANIA ZALĂU 94,6 FM