Sălăjeanul, mai 2006 (Anul 3, nr. 510-536)

2006-05-01 / nr. 510

2 Sălăjeanul e scurt Sediu nou în zilele de 4 și 5 mai 2006, Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanei Zalău nu va desfășura activități cu publicul. Situația este cauzată de schimbarea sediului în care funcționează serviciul. Noua locație a Serviciului de Evidență a Persoanei va fi situată în clădirea Primăriei municipiului Zalău. Activitatea serviciului va fi reluată începând cu data de 8 mai 2006, și se va desfășura după următorul program: luni, între 8,30 și 16,30; marți, între 8.30 și 16,30; miercuri, între 8.30 și 18,30; joi, între 8,30 și 16,30; vineri, între 8,30 și 13,30. Salubris în Șimleu (C.P.) De astăzi, serviciul de salubritate a orașului Șimleu Silvaniei va fi preluat de firma Salubris Slatina. Reprezentanții Direcției de Gospodărire Comunală și ai asociațiilor de locatari din orașul Șimleu Silvaniei s-au întâlnit în luna aprilie, la sediul Primăriei, cu operatorul serviciilor de salubrizare, Salubris Slatina, pentru a discuta relațiile contractuale dintre operator și asociațiile de locatari, precum și pe cele dintre operator și persoane fizice, accentuându-se obligativitatea încheierii de contracte cu toți cetățenii, pentru a asigura deplina curățenie a orașului, operatorul arătându-se receptiv la propunerile asociațiilor de locatari. Firma Salubris Slatina va presta servicii de salubrizare a orașului pe o perioadă de probă de 6 luni, contractul prelungindu-se pe opt ani dacă serviciile acestei firme vor fi la nivelul așteptărilor. Concurs la Șimleu în această miercuri va avea loc analiza proiectelor de management în vederea ocupării postului de director la Casa de Cultură Orășenească Șimleu Silvaniei. Cele două proiecte de management depuse de Cornelia Neaga și Simon Crișan, candidați la această funcție, vor fi evaluate de o comisie formată din doi reprezentanți de la Direcția Județeană pentru Cultură, Culte și Patrimoniul Cultural Național Sălaj, doi consilieri locali membri ai comisiei de cultură și un profesor specialist din oraș. Directorul interimar al Casei Orășenești de Cultură Șimleu Silvaniei este Simon Crișan. (G.B.) Politică - Administrație ------------------------------------------------------------------------|____luni, 1 mai 2006 Ședința Consiliului Județean Sălaj „Poezii”, dispute, deplasări Cristian DEBRECZY Două subiecte aflate pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Județean (CJ) Sălaj de săptămâna trecută au creat discuții mai aprinse. Primul a fost raportul privind activitatea Direcției Pază, Protocol și Administrativ în perioada 1 august 2005 - 31 martie 2006. O recomandare venită din partea unui consilier a fost aceea ca „cel care a redactat materialul să fie mai politicos cu cei ce îl citim”, precum și să fie mai atent, fiind multe greșeli de tot felul. Apoi, același consilier s-a arătat interesat de programul de pregătire fizică a gardienilor publici. Mă rog, după clarificarea situației, s-a trecut la punctul următor, respectiv o informare privind activitatea Direcției relații Externe și Managementul Proiectelor, punct care a constituit „cireașa de pe tortul" ședinței. Directorul acestei direcții, Zoe Crihan, a început prezentarea prin numărul de posturi etc, etc, fiind întreruptă de consilierul Viorel Stanca: „Aveți ceva în plus față de materialul care îl avem noi? Dacă nu, nu are rost”. Stanca a specificat că deține un material din care reies probleme destul de grave prezente în cadrul direcției. „Activitatea este catalogată ca foarte slabă. Dumneavoastră vă lăudați cu chestiuni care nu vă aparțin. O să vă cerem să vă depuneți demisia”, a spus Stanca. Răspunsul din partea Zoei Crihan nu a întârziat să apară: „Ați venit motivat să nu mă ascultați. Nu vreau să cred că sunteți rău-intenționat”. „Bu sunt foarte rău-intenționat”, a venit răspunsul din partea președintelui PD Sălaj. Acesta din urmă a solicitat, de exemplu, explicații cu privire la proiectul privind drumul Ciucea-Crasna-Vârșolț, de ce a fost nevoie de consultanță în acest proiect. Zoe Crihan a afirmat că studiul de fezabilitate în acest caz trebuie făcut de persoane autorizate, iar pentru studiul de audit s-a solicitat consultanță întrucât „există doar 7 consultanți pe țară”, afirmând că proiectul s-a clasat pe locul IV în Regiunea de Nord-Vest și pe locul VI pe țară. După prezentarea proiectelor, aflate în diferite stadii, Viorel Stanca a solicitat câteva informații exacte. „De exemplu, concret, câți bani au intrat în octombrie 2004? Câți bani s-au adus? Astea-s poezii aici”. Evident, răspunsul nu a întârziat. Dacă toate proiectele vor fi finanțate „avem câteva sute de milioane de euro ce vor veni în următorii trei ani ca urmare a acestor discuții. Banii nu vin cu sacii”, a replicat Zoe Crihan. Președintele CJ Sălaj a intervenit afirmând că „nevoile sunt mari, iar așteptările pe măsură”. „De la câștigarea unui proiect și până la finalizarea lui trece o perioadă lungă”, a mai spus Marc, amintind aici cazul Programului de Dezvoltare Rurală, finanțat de Banca Mondială, care a fost câștigat de CJ Sălaj în 2001 și la care încă se mai execută lucrări, sau cazul programului SAMUD, unde decontările decurg cu greutate, în apărarea directorului Crihan a sărit și Gheorghe Stanciu, care a felicitat-o pentru prezentarea făcută, recomandând ca o astfel de prezentare să le fie făcută consilierilor trimestrial, dacă se poate. Câte un consilier prin Europa și prin lume Un alt proiect de hotărâre care a primit undă verde din partea consilierilor a fost acela privind aprobarea Acordului de Parteneriat între CJ Sălaj și Regiunea Veneto, Italia, precum și a declarației comune de colaborare. A fost adusă o propunere ca de aici înainte la toate deplasările externe ale executivului CJ Sălaj să participe și câte un consilier județean. Viorel Stanca a propus de asemenea realizarea unei informări cu privire la toate deplasările externe și rezultatele lor, precum și un membru al CJ Sălaj care să participe, urmând ca aprobarea deplasării să fie votată de consilieri. Asta pentru că „am înțeles că se pregătește o plecare la Haifa”. Tiberiu Marc a specificat însă că este vorba de o invitație din partea unui județ din Israel pentru o eventuală înfrățire, partea israeliană dorind o colaborare pe sectoarele de mediu, cultură și gospodărirea apelor, acesta fiind motivul pentru care au venit invitații nominale pentru directorul APM Zalău, Aurica Grec, al SGA - Dorel Lungu, pentru directorul CCVTCP Sălaj, Cristian Contraș, și pentru președintele CJ, Tiberiu Marc. Acesta din urmă a fost de acord ca nici o deplasare în străinătate să nu mai fie făcută fără un consilier. Cu aceeași ocazie, consilierii au mai aprobat două proiecte privind aprobarea unor studii de fezabilitate, unul pentru lucrarea „Pietruire DC 17 Bulgari - Bîrsa - Domnin - Someș Odorhei” și unul pentru lucrarea „Asfaltare drum comunal DC 106 Șimleu Silvaniei - Bic”. Judecătoria Șimleu nu se va muta în sediul CCAM După cum v-am adus la cunoștință în ediția de vineri a ziarului, consilierii locali ai orașului Șimleu Silvaniei au respins joia trecută, cu 16 voturi împotrivă și o abținere, proiectul de hotărâre privind trecerea imobilului în care își desfășoară activitatea Centrul de Cercetare și Asistență Medicală Șimleu Silvaniei din domeniul public al orașului în domeniul public al statului. Mai exact, proiectul de hotărâre inițiat de primarul Septimiu Țurcaș, în urma unei adrese a Ministerului Justiției către Secretariatului General al Guvernului, respectiv a Secretariatului către Primăria Șimleu, făcea referire la retragerea dreptului de folosință gratuită a Centrului de Cercetări și Asistență Medicală Șimleu Silvaniei asupra imobilului situat pe str.1 Decembrie 1918 nr. 37, cuprins în domeniul public al orașului, în suprafață de 2493 mp, care a funcționat cândva ca și sediu al Judecătoriei Șimleu Silvaniei, și trecerea acestuia în domeniul public al statului. Suprafața totală a imobilului ocupat de CCAM este de 5590 de metri pătrați și este format din două clădiri, Ministerul Justiției solicitând corpul vechi de clădire, în suprafață de 2493 de metri pătrați, în vederea mutării sediului actual al Judecătoriei, în acest spațiu. Clădirea solicitată are circa 80 de încăperi, în timp ce Judecătoria Șimleu Silvaniei ar avea nevoie pentru a-și desfășura activitatea de doar 6-7 încăperi, existând riscul ca restul spațiilor să rămână nefolosite, a afirmat Țurcaș, care și-a manifestat dezacordul în ceea ce privește cedarea acestei clădiri statului. Doctorul Ioan Pușcaș, prezent la ședința ordinară a Consiliului Local împreună cu o echipă de medici din cadrul centrului amintit, a mulțumit consilierilor locali și primarului Septimiu Țurcaș pentru decizia luată asigurându-i de menținerea la parametri de performanță a CCAM. Reamintim că în clădirea Băncii Raiffeisen din Șimleu Silvaniei funcționează în prezent atât Judecătoria Șimleu Silvaniei cât și Parchetul și că, săptămâna trecută, fosta clădire a bibliotecii orășenești, aflată peste drum de Centru de Cercetări și Asistență Medicală, a fost dată spre folosință Parchetului de pe lângă Judecătoria Șimleu Silvaniei. Un alt proiect prezent pe ordinea de zi, la dezbaterea căruia au fost invitați directorii unităților de învățământ din oraș, a fost cel privind măsurile ce se impun a fi întreprinse pentru asigurarea participării cetățenilor, instituțiilor publice și agenților economici la acțiunile care vizează buna gospodărire, întreținere, curățenie și înfrumusețare a orașului. Această inițiativă de implicare a preșcolarilor și elevilor în întreținerea curățeniei orașului a fost salutată de reprezentanții unităților de învățământ, proiectul fiind votat cu câteva amendamente, în unanimitate de voturi. Gina BICĂZAN CÖ. sălăjeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL Zalău str. Andrei Șaguna nr. 6, tel.: 0260 - 618622 fax: 0360 - 810500, mobil: 0728 - 302685 e-mail, mediagrup Uzalau3 stral.ro www.salajeanul.ro ■MN 1W4-7047 director Diana Roateș redactor șef Daniel Săuca redactori social Cristina Pop, Andrei Briscan redactor economic Adrian Lungu redactor administrație Gina Bicăzan redactori Cristian Debreczy, Augusta Teșinschi, Silvia Prodan corector Sorin Rusu contabil Aureliana Toma agent marketing Cosmina Hendea responsabil de număr Daniel Săuca I Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj - Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la 0260 618622.