Sălăjeanul, iunie 2006 (Anul 3, nr. 537-562)

2006-06-01 / nr. 537

„Fluturașii!” Tăriceanu polenizează și Sălajul Instituția Prefectului Sălaj a primit de la Agenția de Strategi Guvernamentale 96.000 de cărți poștale și 20 de afișe promoționale ale celebrului „fluturaș" cu poza premierului Călin Popescu Tăriceanu pentru a fi distribuite în teritoriu. Conform unui comunicat al Biroului de presă al Instituției Prefectului Sălaj, până ieri nu a avut loc distribuirea lor în teritoriu. „Ca reprezentant al Guvernului în teritoriu intră în sarcina Instituției Prefectului aplicarea întocmai a dispozițiilor Guvernului. Ca urmare, vom proceda la distribuirea materialelor prin intermediul primăriilor, consiliilor locale și al instituțiilor publice deconcentrate cu filiale în teritoriu. Materialele vor fi distribuite în funcție de numărul populației din fiecare zonă”, se mai arată în comunicat Scandalul legat de apariția și tipărirea acestui fluturaș începe cu prețul pentru care s-a licitat, de 320 de lei/bucată, în condițiile în care, potrivit unei anchete realizate de un ziar central la câteva tipografii, aceștia puteau fi tipăriți la prețuri mult mai mici, Guvernul putând economisi circa 240 de milioane de lei, contractul fiind încheiat între Agenția de Strategi Guvernamentale și societatea Epon Business Solutions SRL Potrivit mass- media centrale, pe fluturași apare poza premierului, pe fond portocaliu cu albastru, pe care este scris „Europa 2007”, premierul declarând că nu a fost consultat și că, dacă ar fi fost după el, ar fi ales o altă poză. Evident, gestul nu a rămas nesancționat. Colegul de coaliție al premierului, președintele PD, Emil Boc, a declarat că inițiativa Agenției nu a fost o idee oportună și fericită și că miniștrii PD nu știau de acest gest, în timp ce liderul principalului partid de opoziție, PSD, Mircea Geoană, a catalogat gestul ca fiind unul „frivol”. Cât privește firma care a tipărit fluturașii, conform acelorași surse, în 2004, potrivit datelor Ministerului Finanțelor, aceasta avea pierderi nete de 13 milioane de lei și avea un singur angajat. Până în anul 2002, firma se numea „Galuna”. Unul dintre cei doi asociați a fost editorul unei reviste IT. Cristian DEBRECZY pe scurt Stana în locul lui Marinca. Până la organizarea unui concurs de către CSM București în vederea ocupării funcției de prim-procuror la Farchetul de pe lângă Tribunalul Sălaj, interimar a fost numit procurorul Pompilia Stana, șef secție la Urmărire Penală. Reamintim că prim-procurorul Mircea Marincaș, cel care a ocupat funcția de conducere, și-a depus cererea de pensionare la Casa Județeană de Pensii Sălaj, urmând să iasă de astăzi la pensie. Mircea Marincaș a declarat că propunerea de numire în funcția de prim-procuror interimar a fost transmisă Curții de Apel Cluj și de acolo Parchetului înaltei Curți de Casație și Justiție. Legat de sediul Judecătoriei Jibou, clădire în care au fost investiți deja 1,3 milioane de dolari, Marincaș a spus că nu sunt probleme și că luna viitoare va fi făcută recepția lucrărilor. (CLP.) Cabana Meseș, disputată în tribunal Liga Sindicatelor din învățământ Sălaj va da în judecată Autoritatea Națională pentru Tineret, aceasta fiind singura modalitate de recuperare a Cabanei Meseș. Eusebiu Lehene, președintele LSIS, spune că în urma discuțiilor care au avut loc cu reprezentanții ANT, în momentul acesta nu există altă soluție legală de recuperare. Legea care era așteptată să soluționeze problema sindicatelor nu a apărut și din câte se pare nici nu va apărea în curând, în urma unei alte acțiuni în tribunal, sindicatului i-a fost recunoscut dreptul asupra cabanei. (A.B.)