Sălăjeanul, iunie 2006 (Anul 3, nr. 537-562)

2006-06-10 / nr. 545

opinii Avere nejustificată sau... din filele unui șimleuan miop Bianca PAGUBĂ_________________ S-a obișnuit românul să tot ajută dacă unul, dacă altul s-a îmbogățit peste noapte... drept să vă spun nu-i lipsit de importante să încerci să faci și un asemenea „sport”. Dacă ține bine, dacă nu, nu. Până acum am crezut că trebuie să faci afaceri, să înșeli, să păgubești, să ai „obraz gros”, dar m-am înșelat. Nu trebuie să faci decât să-ți deschizi un cont și să-ți înființezi o firmă, apoi să aștepți și să profiți de naivitatea unor funcționari, care nu din rea voință ci din neștiință operează pe calculator în așa fel încât să-ți umple contrd cu o sumă, nu nesemnificativă, pentru românul de rând. Așa s-a întâmplat deunăzi la una din băncile din Șimleu Silvaniei. După ce și-a petrecut ceva timp, în instituție, omul de bună credință, liniștit și având siguranță în serviciile băncii, după ce virarea a fost efectuată iar hârtiile „ bine întocmite ”, pleacă mulțumit la casa lui, dar liniștea și siguranța, îi sunt spulberate de apelul celui căruia trebuia să găsească banii în cont. încercând românul nostru să descurce situația, s-a simțit lovit de vorbele „pline de bunătate ” și de nerecunoaștere a greșelii comise din partea funcționarului. Ce să faci, așa-i românul, când greșește nu recunoaște, ori zice că altul a greșit. S-a rezolvat în firal dar... Se întâmplă frecvent la noi, la români să ai bani în cont și să nu-i poți justifica. Trebuie însă să crezi că Dumnezeu ți-a băgat mâna în sac și te-a favorizat, ori ți-a ascultat, cererea ori rugămintea spusă din inimă. Poate că așa li s-a întâmplat și politicienilor, care nu știu de unde au atâta avere. Nu-mi rămâne decât să vă spun „Prost să fii, noroc să ai”, zicală cu care m-am familiarizat și pe care încep s-o cred din ce în ce mai mult. Universitatea „Meseșul” Zalău Discuții aprinse în cadrul ședinței extraordinare a Consiliului Județean Sălaj de ieri a stârnit proiectul de hotărâre privind completarea unei hotărâri mai vechi privind darea în folosință gratuită Universității Tehnice Cluj-Napoca a suprafeței de 1.259,7 mp din imobilul situat în municipiul Zalău unde funcționează în prezent școala de meserii „Meseșul”, precum și a terenului aferent în suprafață de 1.681,9 mp aflate în domeniul public al județului. Evident, cum era de așteptat, proiectul de hotărâre a stârnit discuții, ca de altfel de fiecare dată când a fost dezbătut în Consiliul Județean. Președintele CJ, Tiberiu Marc, a declarat că pentru a clarifica lucrurile, instituției pe care o reprezintă îi revine obligația directă și exclusivă de a se ocupa de învățământul special și nu de cel preuniversitar de masă, iar despre oportunitatea dezvoltării unui învățământ tehnic universitar la Zalău, aceasta este „o opțiune ce ține de dezvoltarea județului”. „Personal, consider că este oportună înființarea învățământului universitar tehnic la Zalău cu atât mai mult cu cât inițiativa a venit și din partea marilor angajatori din Zalău cu care noi avem un parteneriat", a mai spus Marc. Mircea Ghiurco, vicepreședinte al CJ Sălaj, a afirmat la rândul său că ideea acestui proiect a venit ca urmare a raportului dintre cerere și ofertă, existând cerere pentru învățământ superior tehnic din partea angajatorilor, pe aceeași linie mergând cu declarațiile și Csóba Tiberiu, celălalt vicepreședinte al CJ Sălaj, Ioan Abrudan, inspector general școlar și consilier județean, a spus că Inspectoratul Școlar nu a fost niciodată împotriva învățământului universitar la Zalău și că „esența problemei este că Universitatea Tehnică Cluj face prea mare presiune asupra unei unități de învățământ care poate demonstra că mai are nevoie de spațiile acelea”. „Eu pot să-i conving pe reprezentanții școlii să cedeze un nivel, dar acum celor de la UT Cluj le trebuie și ateliere. Vă asigur că în noi veți avea tot sprijinul ca acest proiect să nu cadă, dar trebuie și dânșii temperați puțin”. Consilierul Viorel Stanca a atras atenția asupra faptului că o parte din copiii cu dizabilități, conform unor informații deținute de el, sunt folosiți ca forță de muncă „la negru” pentru diverse lucrări de construcții, iar Poliția îi consideră chiar o sursă de infracționalitate. Stanca a avut o sugestie, respectiv copiii cu dizabilități să fie mutați la Șimleu, unde orașul e mai mic și „aceștia nu pot fi atrași pe linie de infracționalitate". O altă propunere venită din partea unui consilier a constat în acordarea unui etaj pentru sălile de curs în imobilul cu pricina, iar practica studenții să o efectueze în spațiile pe care Colegiul tehnic le are. Mircea Ghiurco a precizat însă că studenții își vor face practica la societățile comerciale de pe platforma Zalău, care pun la dispoziția acestora laboratoare și practică, atrăgând atenția că „putem avea surpriza ca peste doi ani școala să fie goală, iar Universitatea Tehnică să predea mai departe la Bistrița sau în alte părți pentru că noi nu am putut asigura spațiul necesar”. Consilierul Gheorghe Stanciu a atras atenția că nu e benefică nici „desființarea" școlilor de meserii. „Sălajul poate fi : un județ de categoria a ll-a sau a lll-a. Este decizia dumneavoastră dacă merită să existe sau nu învățământ universitar și la noi sau poate fi doar un județ cu școli de meserii", a replicat președintele CJ, Tiberiu Marc, în cele din urmă, și după intervenția liderului sindical Eusebiu Lehene, „temperat” de Tiberiu Marc, proiectul de hotărâre a fost votat, existând doar 3 abțineri. Cristian DEBRECZY e scurt Lichidator arestat Insp. Tincuța Dumuța, purtătorul de cuvânt al IPJ Sălaj, a declarat ieri, în cadrul unei conferințe de presă, că administratorul unei societăți din Zalău a făcut în cursul zilei de 7 iunie un „autodenunț” la poliție reclamând faptul că lichidatorul judiciar Liviu Zaharia, desemnat de Judecătoria Zalău pentru lichidarea firmei sale, i-a pretins suma de 8 milioane de lei, promițând că în calitatea pe care o are va întocmi rapoarte favorabile care să-l exonereze de răspunderea față de creditorii societății. Potrivit Tincuței Dumitța, întrucât infracțiunile de corupție comise de lichidatorii judiciari simt de competența DNA. IPJ Sălaj a sesizat serviciul teritorial al DNA Cluj împreună cu care a organizat flagrantul. Purtătorul de cuvânt al IPJ Sălaj a informat că denunțătorul s-a întâlnit cu Liviu Zaharia într-un loc public, iar în timpul discuției lichidatorul a insinuat faptul că 8 milioane ar fi o sumă prea mică pentru ceea ce are de făcut. In aceste condiții, administratorul firmei i-a dat toți banii pe care îi avea asupra lui, respectiv 13 milioane de lei, din care 8 milioane purtau inscripția „mită”, urmând ca ulterior în funcție de problematică să-i mai dea și alte sume de bani. în cadrul conferinței de presă s-a mai spus că după realizarea flagrantului, polițiștii au verificat calitatea pe care Liviu Zaharia o avea în momentul comiterii faptei, ocazie cu care au constatat că acesta fusese desemnat de Judecătoria Zalău ca administrator judiciar și nu ca lichidator judiciar. Prin urmare, serviciul teritorial și-a declinat competența în favoarea Parchetului de pe lângă Tribunalul Sălaj care a emis o ordonanță de reținere pentru 24 de ore. în cursul zilei de joi, Liviu Zaharia a fost prezentat instanței de judecată care a emis pe numele lui un mandat de arestare preventivă pentru 29 de zile pentru infracțiunea de luare de mită. .. (CJ.) RADIO TRANSILVANIA ZALĂU 94,6 FM* în atenția proprietarilor de teren din ferma Meseș Marți 13,06,2006 orele 18,00 este convocată ședința pentru construirea asociației de proprietari care dețin parcele de teren în ferma Meseș. Asociația va promova în fața autorităților locale interesele proprietarilor și demararea lucrărilor de infrastuctură (apă, canalizare, rațele electrice, etc.) Cei interesați sunt rugați să participe având asupra lor copii ale actelor de identitate și proprietate (CF sau contract de vânzare-cumpărare) Pentru relații: telefon 0744-631 462 e-mail, cartier dorobanti@yahoo.com