Sălăjeanul, octombrie 2006 (Anul 3, nr. 641-666)

2006-10-02 / nr. 641

2 Sălăjeanul pe scurt Conac restaurat Consiliul Local Hereclean a primit de la Consiliul Județean, prin rectificare de buget, suma de 130.000 lei noi, ne-a informat viceprimarul comunei, Püsök József. 46 de milioane lei vechi au fost alocați realizării unor proiecte și a unor studii de fezabilitate, iar restul au fost alocați Primăriei pentru cheltuieli personale, pentru lucrări de reparație la școlile din comună și pentru reabilitarea unor drumuri. Totodată, Consiliul Hereclean a depus, prin ordonanța de Guvern numărul 7/2006, un studiu de fezabilitate pentru alimentarea cu apă a gospodăriilor din comună, în valoare de 26 miliarde lei. „Momentan avem în lucru o porțiune de trei kilometri de drum către localitatea Dioșod pe care o reabilităm cu tratament bituminos, iar executantul lucrării ne-a promis că până la sfârșitul lunii noiembrie va fi gata, întreaga lucrare valorează aproximativ patru miliarde de lei“, ne-a declarat Pusok. Consiliul Local Hereclean așteaptă să le vină finanțare de la Compania Națională de Investiții, pentru a putea demara lucrările de reabilitare la un conac din localitatea Amic, lucrare care valorează 5,5 miliarde lei. „Sper să primim banii cât mai repede, pentru că noi am turnat deja planșeul din fonduri proprii, dar am rămas fară bani și nu mai putem face nimic. Clădirea este un adevărat pericol, deoarece se poate dărâma în orice moment. Trebuie să facem ceva“, a condus Püsök. Pasarelă peste Someș Viceprimarul comunei Ileanda, Ioan Naghiu, ne-a informat că, în baza ordonanței de Guvern numărul 7/2006, s-au depus la București două proiecte în valoare de 38 miliarde lei, pentru extinderea rețelei de apă în localitatea Ileanda și încă în patru localități din comună și pentru construirea unei pasarele pietonale peste râul Someș, între localitățile Bizușa și Rogna. Totodată,există în derulare un proiect finanțat prin Programul de Dezvoltare Rurală (PDR), prin care se dorește pietruirea a 3 800 de metri liniari de drum în toate satele comunei. (B.B.) Imobil gratuit Consilierii județeni au aprobat proiectul de hotărâre privind darea în folosință gratuită, pe termen limitat, Consiliului local Crasna a unui imobil situat în localitatea Crasna, aflat în domeniul privat al județului, în imobilul situat în localitatea Crasna, nr.854, și-a desfașurat activitatea Centrul de Protecție a Plantelor, aflat în subordinea fostei Direcții Județene de Protecție a Plantelor Sălaj, a cărei activitate a încetat. (M.Ș.) Daniel SĂUCA Politică - Administrație ________________________________________________luni, 2 octombrie 2006 Politică a la Cluj Week-end politic „incendiar”. Liberalii și democrații la Cluj, la un șpriț la „Aroma” (coaliției?). Udemeriștii se pregătesc de Congres. Am fi vrut să scriem și de ieșirea la guvernare, dar nu scriem. Liberalii au mai „retezat” câteva capete. Capul lui Patriciu rămâne intact, ca „simplu membru”. Băsescu a ieșit din decor. Decapitări liberale Cei doi deputați PNlL Raluca Turcan și Cristian Boureanu au fost excluși din partid, sâmbătă, la propunerea comisiei de etică, iar Dinu Patriciu a primit avertisment public în urma deciziei luate de aceeași comisie. Varujan Vosganian a arătat că situația celor doi tineri liberali excluși este diferită de situația omului de afaceri Dinu Patriciu. El a spus că atât Boureanu cât și Turcan au făcut în repetate rânduri afirmații critice la adresa partidului, fapt care a prejudiciat imaginea PNL, însă omul de afaceri Patriciu se află într-o situație penală care poate să se soldeze cu vinovăția sau nevinovăția sa, sugerând că el nu ar aduce deocamdată vreun prejudiciu partidului. „Este un simplu membru Patriciu“, a spus Vosganian. PNL i-a exclus în ultima vreme pe deputații Mona Muscă și Ioan Ghișe pentru colaborarea cu Securitatea, pe deputații Raluca Turcan și Cristian Boureanu pentru indisciplină, l-a sancționat, tot până acum, pe Dinu Patriciu pentru a fi sponsorizat în campania electorală adversarul politic al partidului, pe Mircea Cinteză și Sebastian Vlădescu și Mihai Răzvan Ungureanu pentru că nu au susținut retragerea din Irak a trupelor. Titus Gheorghiof și Mircea Ionescu Quintus s-au retras singuri din demnitățile din partid pentru că au colaborat cu Securitatea, iar Aleodor Frâncu a plecat din PNL din aceleași motive. PNL are, în acest moment, cu patru deputați mai puțin, dați afară în două luni. Există, de asemenea, recomandarea ca și ultimii doi președinți ai PNL - Valeriu Stoica și Theodor Stolojan - să fie excluși din formațiune, informează Newsln. Ultrascurte ■ Blaga va insista pe lângă Tăriceanu pentru numirea lui Boer la DGIPI. ■ Raluca Turcan rămâne cu sufletul alături de PNL și cu votul, alături de Alianță. ■ Stoica crede că el și Stolojan nu vor fi excluși din PNL. ■ Boureanu: “Repetentul Tăriceanu și finul său au instaurat dictatura în PNL”. ■ Stoica: Conducerea PNL se izolează de baza partidului și de electorat. ■ Stolojan: Sunt dezamăgit, PNL face greșeală după greșeală. ■ Tăriceanu nu desemnează interimar la MApN. ■ PNL va prezenta peste o lună proiectul de strategie politică. ■ Tăriceanu vede în PNL singurul promotor serios al integrării. ■ Tăriceanu: Nu avem a ne împăca cu PD, pentru că nu suntem certați. ■ Tăriceanu este mâhnit că Băsescu a vorbit despre mediocritatea aderării României. ■ Ludovic Orban: Orice înțelegere cu Băsescu e nulă. ■ Vosganian: PNL va vota împotriva lui Maior în Parlament, mai notează NewsIn. Liderii PNL și PD, împreună la „Aroma” Liderii PNL s-au întâlnit, sâmbătă seara, la un restaurant din Cluj, cu conducerea PD, transmite Mediafax. Președintele PD, Emil Boc, a venit la Restaurantul „Aroma“, unde s-a desfășurat cocktail-ul PNL, însoțit de președintele executiv al partidului, Adriean Videanu, secretarul general Vasile Blaga și liderul deputaților democrați, Cristian Rădulescu. Ei au fost întâmpinați de președintele PNL, premierul Călin Popescu Tăriceanu, de președintele PNL Cluj, Marius Nicoară, de miniștrii Sebastian Vlădescu și Adrian Iorgulescu, precum și de purtătorul de cuvânt al partidului, Varujan Vosganian. Liderii Alianței au stat împreună la o masă și au discutat într-o atmosferă destinsă. Ce? Vom trăi și vom vedea. Probabil, Congresul UDMR, în 22 aprilie 2007 Delegații la Consiliul Reprezentanților Unionali și Consiliul de Coordonare al UDMR au stabilit, sâmbătă, la Târgu Mureș, convocarea Congresului UDMR în 22 aprilie 2007, scrie Mediafax. Cele mai importante puncte ale Congresului se referă la alegerea președintelui unional și restructurarea UDMR. Locația Congresului va fi stabilită de Prezidiul Executiv al UDMR și de CRU în luna decembrie a acestui an, până atunci urmând să se facă propuneri. Tot în decembrie se vor adopta principiile de distribuire a mandatelor pentru Congres. Asfaltare după 40 de ani în comuna Hida Dumitru Petruș, primarul comunei Hida ne-a informat că lucrările la Grupul Școlar Industrial Hida și la Școala cu clasele I-VIII din localitatea Racâș continuă, în ciuda întârzierii primirii celor două miliarde lei, bani alocați prin Programul de învățământ Rural. Totodată, sau primit bani pentru reabilitarea clădirii fostului internat al Grupului Școlar Industrial Hida, clădire care se regăsește pe lista de clădirilor de patrimoniu, pe care „fie o refacem în totalitate, fie o dărâmăm, deoarece este un adevărat pericol, ea putânduise prăbuși oricând“, ne-a spus Petruș. Porțiunea de cinci kilometri de drum dintre Sânmihaiu Almașului și Hida care nu a mai fost asfaltată de 40 de ani, a fost reabilitată prin turnarea unui covor de asfalt, aici aducându-și aportul Andrei Barbu Todea, prefectul județului Sălaj, susține Petruș. „La malul din aval de podul din localitatea Hida, unde sunt amplasate acele blocuri care erau să cadă în vale, situația s-a rezolvat, pentru că noi am primit de la Guvern șapte miliarde pentru consolidări și reabilitări, iar lucrările vor începe după ce va trece termenul de contestație, pentru că acestea trebuie finalizate până în luna noiembrie“, nea informat primarul. La Unitatea de Pompieri din localitatea Hida sau făcut și se vor face angajări de până la 50 de subofițeri în diferite etape. Primarul Dumitru Petruș nea declarat că în comună sunt aproape 300 de oameni nemulțumiți în ceea ce privește legislația în vigoare prin care proprietarii de păduri sunt obligați să se constituie în asociații, care ar avea obligația de a încheia un contract de pază cu Ocolul Silvic, altfel ei nu vor putea să-și marcheze lemnele. „Oamenii doresc să poată încheia individual contractul cu Ocolul Silvic, iar nouă, ca și aleși, nu ne place că nu-i putem ajuta. Vremea se răcește, vine iarna, iar localnicii doresc să se aprovizioneze cu lemne, din moment ce pădurile sunt proprietate particulară“, a conchis Petruș. (B.B.) Grădiniță modernă în Giurtelecul Șimleului „Acum lucrăm la documentația pentru achiziția de servicii de proiectare și execuție, program finanțat de SAPARD, și am asfaltat un kilometru de drum pe DC 98, în localitatea Criștelec, care a valorat 4,5 miliarde lei“, ne-a informat Vasile Lazăr, primarul comunei Măeriște. Totodată, s-a efectuat un studiu de fezabilitate, în baza ordonanței de Guvern numărul 7/2006, pentru construirea a două poduri peste râul Crasna, în localitățile Măeriște și Giurtelecul Șimleului, în valoare de 23 miliarde, la care se așteaptă răspuns. Studiile de reabilitare termică și reparații generale la școlile din Măeriște și Giurtelec, în valoare de trei miliarde lei, sunt aproape gata. Anul viitor va intra în programul de finanțare prin Banca Mondială proiectul de reabilitare a grădiniței din Giurtelecul Șimleului, care valorează „ o sută și ceva de mii de dolari”. Sala pentru nunți din Giurtelecul Șimleului a fost reabilitată cu bani din bugetul local și a ajuns la suma de 100 milioane lei, urmând ca în perioada următoare să se achiziționeze și o „veselă completă”, ne-a declarat Lazăr. Totodată, se lucrează la amenajarea unei noi gropi de gunoi, urmând ca cea veche să fie închisă, iar reparațiile a aproape doi kilometri de drumuri comunale în valoare de 240 milioane de lei s-au făcut tot cu bani din bugetul propriu. • Au fost tăiate acostamentele de pe DJ 108F în localitate Giurtelecul Șimleului, de pe DJ 110 în Doh, iar pe DC 105 și DC 99, în Mălădia, s-au făcut ploțibări și completări cu materiale bituminoase. „Toată toaletizarea drumurilor, precum și curățarea acostamentelor au fost făcute de către beneficiarii Legii 416/2001, prin care locuitorii care beneficiază de ajutor social sunt obligați să efectueze muncă în folosul comunității", ne-a spus Lazăr. Bianca BĂICAN director Diana Roateș redactor șef Daniel Săuca redactor social Cristina Pop redactor economic Adrian Lungu redactor administrație Gina Bicăzan redactori Cristian Debreczy, Silvia Prodan, Mirela Șerban, Bianca Bălean agent marketing Cosmina Hendea responsabil de număr: Daniel Săuca Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj - Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la 0360-106160.