Sălăjeanul, februarie 2007 (Anul 4, nr. 733-752)

2007-02-01 / nr. 733

2 Sălăjeanul Qe scurt PNL vrea amânarea datei alegerilor PE Liberaliilor amânarea alegerilor pentru Parlamentul European. Conform agenției NewsIn, președintele Camerei Deputaților, Bogdan Olteanu, a precizat, intr-un comunicat de presă, că va cere premierului Tăriceanu să ia în calcul această posibilitate. Potrivit aceleiași surse, Olteanu susține că, potrivit Constituției și regulamentelor celor două camere, demersul de suspendare șefului statului, dar și cele privind o moțiune de cenzură împotriva Guvernului, ar acoperi tocmai perioada prevăzută pentru campania electorală, respectiv lunile martie, aprilie și mai. Pentru a evita acest lucru, președintele Camerei Deputaților va propune premierului să evalueze, într-o viitoare consultare cu partidele parlamentare, oportunitatea menținerii sau schimbării datei de 13 mai 2007 pentru euroalegeri. Olteanu a precizat că a făcut această propunere pentru că i se pare necesar ca perioada campaniei electorale să nu fie tulburată de conflicte politice interne sau de vacanțe instituționale. Dezbateri la legea ANI Senatorii au reluat discuțiile asupra proiectului Legii Agenției Naționale de Integritate (ANI), una dintre cele mai controversate propuneri legislative de care s-a interesat inclusiv oficialii europeni. Astfel, președintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, i-a adresat lui Traian Băsescu rugămintea ca Legea ANI să fie adoptată de Parlament în forma propusă de Ministerul Justiției. Conform realitatea.net, săptămâna trecută, senatorii din Comisia Juridică au adoptat un amendament propus de UDMR, care prevede ca ANI să poată verifica averile demnitarilor, dobândite în perioada mandatului. Inițial, proiectul prevedea ca inspectorii să aibă acces și la datele bancare, dar articolul a fost respins de parlamentari. Proiectul de lege inițiat de Monica Macovei și sprijinit de PD și PNL a fost golit de conținut anul trecut, la dezbaterile din Camera Deputaților. Agenției i s-a luat atunci dreptul să inspecteze averile demnitarilor, iar atribuțiile sale au fost limitate la controlul declarațiilor de avere și de interese. Textul final al legii va fi adoptat de plenul Senatului care este cameră decizională. Pagină realizată de Cristian DEBRECZY joi, 1 februarie 2007 Politică - Administrație Consilierii județeni au aprobat Sălajului pe 2007 bugetul Consilierii județeni, întruniți ieri în ședința ordinară a Consiliului Județean (CJ) Sălaj, au votat bugetul pe anul 2007 al instituției. Astfel, potrivit proiectului, bugetul propriu al județului pe acest an a fost stabilit în sumă de 56.876,12 mii de lei la partea de venituri și la partea de cheltuieli. Din această sumă, veniturile proprii se cifrează la 4.725,1 mii lei, în timp ce sumele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetului propriu al județului se cifrează la 12.913 mii lei. Asupra bugetului vom reveni însă într-unul din numerele viitoare. Ce ar fi de menționat însă este faptul că proiectul de buget a fost votat, prima dată, pe articole și apoi în ansamblul său. Discuții au mai existat asupra unui proiect de hotărâre privind aprobarea Programului de finanțare a activităților sportive de utilitate publică din județul Sălaj pentru anul 2007. Vicepreședintele CJ Mircea Ghiurco a afirmat că un punct important în proiectul de hotărâre este asocierea Consiliului Județean cu asociații sportive, existând, în acest sens în Zalău, două solicitări, venite din partea HC Zalău și Volei Club Remat, pentru o astfel de asociere fiind nevoie de un acord de principiu din partea consilierilor. Consilier nou Totodată, în cadrul ședinței Dorel Ioan Törje a depus jurământul de consilier județean, acesta luându-i locul lui Ioan Fodoreanu, care a demisionat din funcția de consilier județean după ce a fost numit consul în Ungaria. Lui Törje i-a fost validat mandatul printr-o sentință a Tribunalului Sălaj, acesta fiind de acum consilier județean din partea PNL. Totodată, acesta a fost numit și membru în două comisii de specialitate ale Consiliului Județean. Sprijin pentru lăcașurile de cult La capitolul „diverse", consilierul PD Lucian Bode a prezentat o inițiativă privind acordarea unui sprijin de 10.000 de lei pentru finalizarea lucrărilor de construcție a unor lăcașuri de cult, care pot fi date în folosință pentru desfășurarea activităților specifice. Bode a spus că acest program s-ar adresa tuturor cultelor, beneficiarii sprijinului fiind nevoiți să participe, la rândul lor, cu o finanțare de cel puțin 10.000 de lei. Președintele CJ, Tiberiu Marc, și vicepreședintele, Mircea Ghiurco, au spus că inițiativa este una bună, în condițiile în care apare chiar un concurs de proiecte în acest sens. Consilierul PNL Cristian Ionescu a sugerat ca beneficiarii sprijinului financiar să poată garanta cofinanțarea, iar banii să meargă, prioritar, către parohiile care nu au o locație pentru a desfășura activitățile specifice. Consilierul PD Viorel Stanca a atras atenția asupra unui control al acestor bani, pentru că „popii ăștia mai și mint”. „Am avut un precedent anul trecut, când am dat două miliarde și banii nu au ajuns la parohii. Trebuie să avem un control și certitudinea că banii ăștia ajung acolo unde trebuie și nu merg pe termopane și roți de mașini sau pe investiții la casele parohiale”, a mai spus Stanca. Cristian DEBRECZY Petru Stan, președintele PRM Sălaj: „Am semnat printre primii pentru suspendarea președintelui Băsescu” Președintele PRM Sălaj, senatorul Petru Stan, a declarat, în cadrul conferinței de presă de ieri, că susține demersul opoziției de suspendare a președintelui Traian Băsescu. „Am semnat printre primii pentru suspendarea președintelui Băsescu. Mie mi-e simpatic ca persoană, dar parcă face prea mult bâlci la nivel de țară. Cred că nu e pregătit pentru a fi președinte. Să conduci un vapor cu 200 de persoane la bord e mai simplu decât să fii președintele unei țări", a afirmat Stan, opinând că președintele țării ar trebui „să-și controleze comportamentul”. „Sincer, mai degrabă aș vrea să cadă Guvernul, nu Traian Băsescu. Ideal ar fi să cadă amândoi. Dar, ca ținută în fața oamenilor, Tăriceanu se prezintă mult mai bine, are o ținută mai bună”, a mai spus Stan. Referitor la activitatea filialei, sursa citată a spus că aceasta s-a „îmbogățit” cu doi noi membri veniți de la PSD. Este vorba de Ioan Leitan și Liviu Terec. „Totodată, pe plan județean, am declanșat adunări de dări de seamă și alegeri în județ, alegeri care trebuie terminate pe 14 aprilie. Vor avea loc și alegeri la organizația de femei și de tineret", a mai spus Stan. Acesta a vorbit și despre lansarea noului post de televiziune Cosmos TV, la care acționar principal este președintele PRM, C.V. Tudor. Petru Stan a spus că acesta nu va fi un post politic și că se va axa pe „programe umanitare și filantropice". (C.D.) UDMR se pregătește de Congres și de alegerile PE UDMR se pregătește pentru al Vlll-lea Congres, care va avea loc la Arad, la începutul lunii martie, comisiile împuternicite ale Uniunii urmând să definitiveze în curând pachetele de propuneri privind modificarea statutului și programului UDMR. Președintele Uniunii, Marko Béla, a arătat că,programul UDMR se va referi la numeroase probleme fundamentale ale societății, de la agricultură la industrie, dar și la cele privind drepturile generale ale omului. Conform agenției Amos News, Marko Béla consideră o decizie bună aceea că Partidul Democrat și Partidul Național Liberal merg pe liste separate la alegerile pentru Parlamentul European, deoarece, în opinia sa, sursa divergențelor din coaliție o constituie, de cele mai multe ori, faptul că cele două partide nu pot aprecia susținerea de care se bucură în rândul populației, în opinia sa, această decizie nu înseamnă neapărat destrămarea Alianței D.A., în schimb permite clarificarea relațiilor dintre cele două partide. în ceea ce privește intenția episcopului Tőkés László de a candida ca independent la alegerile pentru Parlamentul European, președintele UDMR a spus că nu consideră această decizie una bună, adăugând însă că este dreptul oricui de a candida. El a apreciat că răspunderea UDMR este de a duce o campanie prin care să convingă electoratul și să obțină voturile necesare. Markó Béla a menționat că intenția episcopului nu este surprinzătoare, fiindcă Tőkés László a fost întotdeauna „independent” și ca membru al UDMR. (CJ).) PNL va depune în Parlament Legile siguranței naționale blocate între cele două palate. Legile siguranței revin în actualitate. Astfel, conform agenției Newsln, liberalii vor depune în Parlament Legile siguranței naționale, ca inițiative ale PNL. Gestul a fost considerat de mulți o adevărată lovitură politică adresată președintelui Traian Băsescu, care nu a fost de acord cu legile în forma prezentată de Executiv. Traian Băsescu spunea despre Legile siguranței, în forma Guvernului, că sunt mai proaste decât proiectele inițiale, care erau criticabile și trebuiau corectate. Legile siguranței au fost retrimise la Guvern, de către CSAT, pe 11 ianuarie. Liberalii susțin că Alianța poate funcționa în continuare la Senat. Acolo unde Agenția Națională pentru Integritate primește promisiuni de la liberali că va fi votată așa cum a ieșit de la Comisia juridică. Conform aceleiași agenții, senatorii liberali fac promisiuni și în privința moțiunii susținute de PSD și PC împotriva ministrului Monica Macovei. Liderii PNL spun că nu vor susține o moțiune împotriva ministrului Justiției. PSD și PC au anuțat că intenționează să îi arate la începutul sesiunii parlamentare cartonașul galben Monicăi Macovei pentru deriva justiției și lipsa unei reforme în acest domeniu. Site, ălăjeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL Zalău str. Gheorghe Lazar nr. 8/A, tel.: 0360 -106160 fax: 0360 - 810500, mobil: 0728 - 302685 e-mail: mediagrup ® zalau.astral.ro www.3alajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 director Cosmina Ardelean secretar general de redacție Gabriela Pușcaș SWMBiBMeBKBBBBMiasigj SiaWi IflIW'Wl'H'lH'IMOTn»ll—U ll»■».!Ii' illI» N» I redactor social Cristina Pule redactor economic Adrian Lungu redactor administrație Gina Bicăzan redactori Cristian Debreczy, Silvia Prodan, Bianca Băican responsabil de număr Gabriela Pușcaș Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj - Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la 0360-106160.