Sălăjeanul, aprilie 2007 (Anul 4, nr. 775-792)

2007-04-02 / nr. 775

Pensii private Procesul de autorizare a companiilor interesate să administreze fonduri de pensii private va începe pe 10 aprilie. pagina* Antrepozit fiscal în urma investiției pe care o face SC Spumante Șimleu Silvaniei în prezent, în distileria de la Nușfalău, acesta va deveni cel mai mare antrepozit fiscal din nord-vestul țării. pagp*tî Cotă de lapte Departamentul de Administrare a Cotei de Lapte a anunțat că administrarea cotei de lapte a început ieri, 1 aprilie. pa&m* VM Remat câștigătoare Echipa de volei Remat Zalău a mai câștigat o partidă, penultima din cadrul diviziei Al la volei masculin. paterni Premiere la Simleu » Primarul orașului Șimleu Silvaniei, Septimiu Țurcaș, i-a premiat, la sfârșitul săptămânii trecute, pe elevii care s-au calificat la faza națională a Olimpiadelor Școlare. Jog&mXl Așteptăm scrisorile tale la sediul redacției sau pe adresa de e-mail, mediagrup@zalau.astral.ro Adrian LUNGU Comerțul cu miei a demarat și în Sălaj, în pofida restricțiilor impuse de Autoritatea Națională Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor și puse în practică de Direcția Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Sălaj. în acest an, mieii nu mai pot fi sacrificați în târguri, piețe sau în fața blocului așa cum se întâmpla până acum. Singurele locuri autorizate unde pot fi comercializați și sacrificați mici sunt abatoarele din Zalău, Șimleu Silvaniei și Crișeni. Aceste abatoare au fost autorizate temporar pentru o perioadă de 10 zile, pentru sacrificarea mieilor. Nu mai este permisă vânzarea și sacrificarea mieilor în piețe și târguri, pentru prevenirea unor eventuale probleme sanitar-veterinare. Această decizie îi nemulțumește însă pe crescătorii de ovine, mulți dintre ei apreciind că vor avea pierderi. „Trebuie să ducem mieii în curtea abatorului, iar cei care îi cumpără trebuie să plătească taxa pentru sacrificare. Mulți o să cumpere carne de miel direct din magazin decât să meargă la abator”, ne-a declarat, ieri, un crescător sălăjean de ovine. După cumpărare mieii vor fi duși la abator, unde vor fi sacrificați și tranșați, contra unei taxe, evident. Președintele Asociației Crescătorilor de Ovine Sălaj, Dumitru Ardelean, a spus că prețul cărnii de miel în vin va fi cuprins între șase și opt lei, dar în magazine prețurile vor fi mult mai mari. Prin urmare, cine vrea miel de Paști trebuie să se deplaseze în Crișeni, Zalău sau Jibou. Luând în considerare costurile de drum și taxa pentru sacrificarea mieilor percepută de abatoare, aproape că putem spune că e mai rentabil să cumpărăm carne din magazin. Cât privește procedura de sacrificare a mieilor, aceasta presupune utilizarea asumatorului conform cerințelor europene. Mieii vor putea fi sacrificați după metoda tradițională doar în gospodăriile populației, pentru consum propriu. „Păcăleală electrică” Energia electrică Prețul electricității livrate consumatorilor captivi a crescut, începând de ieri, în medie cu 3,95 la sută, din cauza reducerii producției de energie hidro și a scumpirii combustibililor, potrivit unui comunicat al Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). Conform ANRE, de la 1 aprilie, factura la electricitate a populației, care consumă lunar 100 KWh, va crește cu aproximativ 1,2 - 1,5 lei. Săptămâna trecută, Comitetul de Reglementare al ANRE a decis ajustarea prețului la energia electrică, din mai multe cauze. Printre acestea se numără creșterea prețurilor la combustibili, cărbunele scumpindu-se în medie cu opt la sută și creșterile probabile ale prețului gakului metan, destinat consumului industrial în 2007. Regimurile hidrologice reduse, din ultimul trimestru al lui 2006 și anticipate pentru întreg anul 2007 atât pe Dunăre, dar și pe râurile interioare, cât și introducerea mecanismului reglementat pentru plata capacităților de producție sunt alte cauze ale creșterii tarifelor. Potrivit ANRE, scumpirea a fost cauzată și de creșterea costurilor cu transportul pe calea ferată și a cheltuielilor de tratare a apei de răcire din termocentrale, precum și de creștere a salariului minim pe economie, dar și de compensarea efectelor piețelor centralizate. (A.L.) s-a scumpit cu aproape 4 la sută știrile zilei PNL + UDMR „Soluția crizei politice este asumarea guvernării de către PNL. Voi veni în Parlament săptămâna viitoare cu un guvern al PNL, avându-i alături pe colegii de la UDMR”, a declarat iezi premierul Călin Popescu Tăriceanu. „Este timpul să se spună că Alianța PNL - PD nu mai are resurse interne pentru a asigura binele României. O guvernare dezbinată nu poate genera prosperitatea pe care românii o merită. România are nevoie de un suflu proaspăt pentru rezolvarea impasului politic în care se află. Unii politicieni vor propune anticipatele, care ar însemna un semnal de incertitudine față de Uniunea Europeană. România are nevoie de o formulă guvernamentală eficientă care să poată garanta că vocea Româneii este respectată în toate cancelariile europene”, a adăugat Tăriceanu. Șeful guvernului a apreciat că alegerile anticipate ar fi benefice pentru unul sau doi politicieni, dar ar fi un dezastru pentru România. CFR CFR Călători a lansat, ieri, un serviciu comercial internațional, care permite efectuarea unui număr nelimitat de călătorii în 30 de state europene, a anunțat Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului. Serviciul, denumit InterRail 2007, este disponibil în două variante: InterRail Global Pass și InterRail One Country Pass, arată un comunicat al MTCT.Versiunea InterRail Global Pass are o valabilitate de cinci zile, 10 zile, 22 zile sau o lună și permite transportul în 30 de state europene. Șomaj Un nou record negativ pentru țara noastră. România este printre primele state din Uniunea Europeană în ceea ce privește șomajul în rândul tinerilor sub 25 de ani: 23,6 la sută. Astfel reiese dintr-un raport Eurostat, biroul european de stastică.