Sălăjeanul, mai 2007 (Anul 4, nr. 793-814)

2007-05-02 / nr. 793

Președinte, prin tragere la sorți La sediul Tribunalului Sălaj a avut loc tragerea la sorți pentru desemnarea președintelui BEJC Sălaj. în urma tragerii la sorți, președinte BEJC a fost desemnat Balazs Arpad, judecător în cadrul Tribunalului Sălaj. paginaj Caiete Silvane, la Jibou Colectivul de redacție al revistei de cultură a Sălajului, „Caiete Silvane”, revistă editată de Centrul Culturii Tradiționale, sub egida Consiliului Județean Sălaj, a Primăriei și Consiliului Local Zalău, s-au aflat joia trecută, la Casa de Cultură Orășenească din Jibou. paginal înfrângere pentru Remat Zalău Echipa de volei Remat Zalău a pierdut „finala” pentru evitarea barajului, într-un mod dramatic, într-o partidă care dovedește că și voleiul este, de multe ori, un sport nedrept, susținută în deplasare la Baia Mare, cu U CSS 2. paginal PUBLICITATE țIOO FLORĂRIA LA ROSSA Situată pe B-dul M. Viteazul (lângă CEC) vă oferă o gamă variată de flori • plante de cameră • plante exotice • aranjamente florale pentru diferite ocazii • buchete de mireasă Locul ideal pentru un cadou special pentru cei dragi! PUBLICITATE www.salajeanul.ro______________Ediția I : Anul III • Nr. 793 * Miercuri, 2 mai 2007 • 12 pagini Preț 80 bani Mici și bere de 1 Mai Benzină și motorină mai scumpe Rompetrol a scumpit, luni, carburanții cu doi bani pe litru, din cauza creșterii cotațiilor internaționale ale prețului petrolului, au declarat reprezentanți ai companiei. Benzina Premium E4 (Euro 4) costă 3,39 lei/litru, în timp ce prețurile benzinei Efix 95 (Euro 4) și benzinei Euro Super 98 fără plumb (Euro 4) au urcat până la 3,37 lei/litru, respectiv 3,9 lei /litru. Motorina Efix (Euro 4) și Super Euro 5 se vinde, începând de luni, în schimbul a 3,18 lei/litru, respectiv 3,49 lei/litru. Ultima modificare a prețurilor carburanților Rompetrol a fost operată săptămâna trecută, când benzinele și motorinele s-au scumpit cu până la zece bani pe litru, în funcție de sortiment. In urmă cu două săptămâni, Petrom, principalul competitor al Rompetrol pe piața românească, a majorat prețul carburanților cu nouă bani în cazul benzinelor și șapte bani în cazul motorinelor. Adrian LUNGU știrile zilei 1 Mai sărbătorit prin muncă Nu toți bugetarii au avut liber de 1 Mai. Funcționarii Agențiilor de Plăți și Intervenție în Agricultură din țară au lucrat, potrivit realitatea.net, în trei schimburi. Și asta, pentru a putea respecta termenul limită de 15 mai, dată până la care se pot primi cererile fermierilor români pentru finanțare europeană. La nivelul țării, din cele peste 1,2 milioane de fermieri, aproape 80% au depus cereri pentru subvențiile europene. Campanie împotriva cerșetorilor Consulul general al României la Bonn, Florin Vodiță, le-a acordat, potrivit presei germane, sprijin autorităților în lupta împotriva cerșetoriei organizate. Oficialul a fost chemat să le explice cerșetorilor români de pe străzile Köln-ului că riscă să primească amenzi usturătoare și să fie repatriați. Numărul cerșetorilor români din supermarket-uri și de pe arterele pietonale din Köln a crescut simțitor în ultimele săptămâni, relatează publicația germană Koelner Stadt-Anzeiger. Românii muncesc în weekend-uri Aproape jumătate dintre români susțin că muncesc și în weekend-uri. Aceasta este concluzia unui studiu efectuat de un site specializat în job-uri. Specialiștii recunosc totuși că există și angajați care n-ar lucra sub nici o formă în zilele libere. Potrivit antena 3, principala motivație a deciziei de a lucra și în zilele declarate libere ține de perspectiva de promovare și nu în mod special de stimulente financiare. De asemenea, în România, munca peste program sau în weekend nu este o practică izolată; în același timp, puterea de negociere a candidaților pentru un loc de muncă a crescut față de anii trecuți, potrivit rezultatelor sondajului realizat printre firmele care angajează online. t *Vi