Sălăjeanul, mai 2007 (Anul 4, nr. 793-814)

2007-05-04 / nr. 795

www.salajeanul.ro Stop Accidentelor -Viata are Prioritate! ■ La sediul IPJ Sălaj a avut loc ieri lansarea programului „Stop Accidentelor - Viața are Prioritate!”, program care se va desfășura la nivel de țară în perioada aprilie-decembrie 2007. pagina 3 Amenzi Directorul executiv adjunct al Direcției Generale a Finanțelor Publice Sălaj, Vasile Budai, ne-a declarat că acei contribuabili care nu își vor depune declarațiile la timp sau care nu și le vor depune deloc vor fi amendați la fel cum s-a întâmplat și în anii trecuți, pagina 4 Sosesc marii atleti> în ziua de sâmbătă se va organiza, cu mare fast, întrecerea de atletism, probele de aruncarea ciocanului, aruncarea suliței, a greutății și a discului. Grand-prix-ul beneficiază de prezența elitei atletismului românesc, care are legături cu sportul sălăjean și este intitulat „Gheorghe Gușet și invitații săi”. pagina 5 Lansare de carte Biblioteca Județeană Sălaj a avut joc o prezentare a Editurii Rao, prilej cu care editura și-a lansat întreaga colecție. pagina 12 PUBLICITATE FLORĂRIA . LA ROS SA Situată pe B-dul M. Viteazul (lângă CEC) vă oferă o gamă variată de flori • plante de cameră • plante exotice • aranjamente florale pentru diferite ocazii • buchete de mireasă Locul ideal pentru un cadou special pentru cei dragii PUBLICITATE______________________ RADIO(( T ))| TRANSILVANIA ZALAU 94,6 FM Ediția I • Anul III • Nr. 795 • Vineri, 4 mai 2007 • 12 pagini Preț 80 bani Grevă japoneză la DSV SA Sălaj Căpîlnașiu nu vrea aglomerație la plata impozitelor în cadrul serviciului Impozite și Taxe Locale din Primăria Zalău au fost înființate încă două ghișee, pe lângă cele trei existente. „Am hotărât să mărim numărul personalului care deservește publicul plătitor de impozite și taxe locale, pentru a fluidiza activitatea și a crește satisfacția cetățeanului față de acest serviciu public”, a declarat primarul Radu Căpîlnașiu. Personalul nou angajat se află în perioada de acomodare, urmând ca peste o săptămână serviciul Impozite și Taxe să funcționeze la capacitate normală. Aproximativ 400 de cetățeni apelează zilnic la serviciile ghișeelor de impozite și taxe locale, dintre care aproape jumătate sunt plătitori de taxă pentru schimbarea sau eliberarea cărții de identitate. Pentru a se evita aglomerarea ghișeelor, primarul municipiului Zalău a decis înființarea unui nou birou de încasare a acestei taxe, în cadrul Direcției Publice Comunitare de Evidență a Persoanelor. De asemenea, Primăria Zalău intenționează să deschidă alte birouri pentru plata impozitelor și taxelor locale, prin înțelegere cu Poșta Română. “Dacă vom reuși perfectarea contractului cu Poșta, locuitorii municipiului vor putea plăti impozitele și la cele patru oficii poștale din Zalău”. In prezent, serviciul Impozite și Taxe funcționează cu trei ghișee după următorul program: luni, miercuri, joi și vineri de la 7.00-16.30, iar marți de la 7.00- 18.30. Zilnic, de la 7.00 la 14.30 funcționează toate ghișeele, iar după-amiaza de la 14.30 la 16.30, doar un singur ghișeu. Cristina PUIE • știrile zilei Salarii de 880 de lei în învățământ a Federația Educației Naționale cere un salariu minim de 880 de lei pentru personalul cu studii superioare ce își desfășoară activitatea în învățământ, a declarat Cătălin Croitoru, președintele acestei structuri sindicale afiliată la CARTEL ALFA. Federația a cerut Guvernului stabilirea unui program pentru negocierea prevederilor din Contractul Colectiv de Muncă Unic la nivel Național privind salarizarea personalului cu studii superioare din învățământ. Prin Contractul Colectiv de Muncă Unic la nivel Național, încheiat între confederațiile sindicale și patronate, salariul minim a fost stabilit la 440 de lei, iar pentru angajații cu studii superioare la 880 lei. FEN atrage atenția guvernanților că necorectarea acestei situații presupune înlăturarea din învățămînt a personalului cu studii superioare, fără nicio motivație sustenabilă, într-un stat de drept, ceea ce ar reprezenta o discriminare flagrantă. Dacă situația nu se rezolvă, federația va sesiza forurile internaționale despre această situație. Locuințe sociale . Plenul Senatului a adoptat două proiecte de lege potrivit cărora chiriașii din casele naționalizate pot fi evacuați doar dacă li se oferă alte locuințe din partea autorităților locale. De asemenea, senatorii au votat ca durata contractelor de închiriere pentru chiriașii imobilelor dobândite de foștii proprietari sau de moștenitorii acestora să se prelungească pe o perioadă de maximum 3 ani de la intrarea în vigoare a acestei legi. Realitatea.net informează că în această perioadă, problema locativă a chiriașului trebuie rezolvată de către Consiliile Locale care vor aloca sumele necesare construirii sau cumpărării locuințelor sociale. Senatul este prima cameră sesizată, în cazul ambelor proiecte legislative. O decizie finală va fi luată în Camera Deputaților, care este for decizional.