Sălăjeanul, iunie 2007 (Anul 4, nr. 815-834)

2007-06-11 / nr. 821

www.salajeanul.ro Ediția I • Anul III • Nr. 821 • Luni, 11 iunie 2007 • 12 pagini Preț 80 bani Apă la Boghiș Lucrările din cadrul proiectului aducțiune de apă, pe programul israelian Solei Boneh, au fost finalizate la nivelul comunei Boghiș, în aceste zile are loc proba tehnologică a rețelei de apă, urmând ca în această perioadă să aibă loc predarea lucrării, în prima fază către Consiliul Județean și apoi către Primăria comunei Boghiș. pagina 9 Creditul la domiciliu, doar teoretic Creditul la domiciliu este o soluție pentru situațiile când aveți nevoie urgentă de un împrumut. Reprezentantul instituției de creditare vine la voi acasă, nu vă trebuie multe acte, iar răspunsul este, teoretic, foarte rapid. pagina# FC Zalău- Rapid Jibou Stadionul municipal „Armătura” a fost gazda finalei dintre FC Zalău și Rapid Jibou. Acest meci a reprezentat ultima întrecere din cadrul play-off-ului juniorilor, iar FC Zalău era dată ca favorită la câștigarea meciului. în jurul acestei partide s-au iscat numeroase controverse, legate de prezența în lotul zălăuanilor a mai multor jucători de la juniorii republicani. pagini S întâlniri Realitatea.net informează că, în perioada 30 iunie-6 iulie, în școli vor avea loc mai multe întâlniri între profesori, părinți și elevi, pentru a se completa fișele cu opțiunile pe care elevii le vor alege pentru înscrierea la licee sau școli de arte și meserii. pagina 1 . PUBLICITATE__________________________ SOCIETATE COMERCIALĂ solicită oferte de preț pentru construcția unui sediu-birouri. Relații la tel. 0729 038 746. Rețetele compensate, valabile 90 de zile Ministrul Sănătății, Eugen Nicolăescu, a anunțat că, de la 1 iulie, medicii de familie vor putea elibera rețete compensate valabile 90 de zile. Măsura a fost luată pentru a se diminua aglomerația de la cabinete, în condițiile în care medicii se vor ocupa și de programul național de evaluare a sănătății populației. Potrivit realitatea.net, Ministrul Sănătății a anunțat că în acest program vor fi incluse și analize pentru depistarea cancerului, dar și evaluări psihiatrice. Nicolăescu a mai declarat că a cerut modificarea legii de vânzare a cabinetelor medicale, astfel încât proprietarii spațiilor respective să poată fi sancționați dacă refuză vânzarea lor către medici. Cristina PUIE Sfârșit de an școlar pentru elevii claselor a VIII-a Emoții mari pentru elevii claselor a VIII-a care, vineri, au încheiat anul școlar 2006-2007, cu o săptămână mai devreme decât ceilalți elevi. Curțile școlilor gimnaziale din Zalău au devenit neîncăpătoare pentru marea de elevi, părinți și rude ale acestora, care au dorit să fie alături și să îi felicite pe tinerii absolvenți de ciclu gimnazial, în sunete de „Gaudeamus Igitur”, a fost făcută prezentarea claselor, precum și a mediilor pe care fiecare clasă în parte le-a obținut, după care aceștia și-au luat rămas bun de la colegi și de la diriginții care au fost alături de ei timp de patru ani. Așa cum era de așteptat, reprezentanții autorităților locale și ai Inspectoratului Școlar Județean (ISJJ Zalău au fost alături de elevi, pentru a-i felicita și pentru a le ura succes la sesiunea unică a Testelor Naționale, care va începe pe 18 iunie. Astfel, dacă la Școala cu clasele I-VIII „Mihai Eminescu” a fost prezent Dorel Labo, viceprimarul municipiului Zalău, la Școala cu clasele I-VIII „Simion Bărnuțiu”, cel care a dorit să fie alături de elevi a fost Dorel Cosma, inspector școlar adjunct în cadrul ISJ Zalău. Bianca BĂICAN știrile zilei Linie telefonică gratuită Realitatea.net informează că s-a lansat prima linie telefonică gratuită pentru informații privind contracepția și sănătatea reproducerii, accesibilă femeilor din România. Numărul de telefon 0800.150.150 poate fi apelat de luni până vineri, între orele 10.00 și 18.00. Linia telefonică gratuită oferă maximum de confidențialitate, deoarece interlocutorii nu se văd față în față, iar acest lucru poate diminua inhibițiile. Inițiativa face parte din campania “Dragoste fără griji”, finanțată de fundația Societatea de Educație Contraceptivă și Sexuală (SECS). Linia telefonică este accesibilă din toată țara, potrivit dr. Bordala Koo, director executiv al fundației SECS. Marinar român, mort în Japonia Un marinar român a murit în Japonia, în urma unui accident de muncă. Potrivit Ministerului de Externe, citat de antena3.ro, circumstanțele în care și-a pierdut viața bărbatul nu au fost clarificate, deocamdată. Trupul marinarului va fi repatriat în zilele următoare. Potrivit autorităților române, marinarul român a decedat chiar pe nava pe care se afla îmbarcat. Nava Delphinaki este sub pavilion Hong Kong; în momentul incidentului, vaporul se afla în ape internaționale. Autoritățile române afirmă că au depus deja demersurile necesare pentru repatrierea trupului neînsuflețit.