Sălăjeanul, august 2007 (Anul 4, nr. 858-880)

2007-08-01 / nr. 858

2 SĂLĂJEANUL Revocare Critici pe scurt Președintele Traian Băsescu a semnat, la începutul săptămânii, decretul de revocare din funcția de ministru al Comunicațiilor și Tehnologiei Informațiilor a lui Zsolt Nagy și numirea în acest post a lui Iuliu Winkler. Președintele UDMR, Markó Béla, a spus că Uniunea l-a propus pe Winkler, afirmând despre acesta că are nu numai pregătirea politică necesară pentru ocuparea acestei funcții, dar și pe cea profesională, deoarece a terminat chiar facultatea de telecomunicații, nu doar pe cea economică. Conducerea Ministerului Telecomunicațiilor și Tehnologiei Informației a fost asigurată interimar de către ministrul Borbély László, în urma suspendării lui Nagy Zsolt, în 11 iunie, care este urmărit penal în dosarul privatizărilor. Democrații au făcut o analiză completă a politicii fiscale bugetare și s-au declarat îngrijorați de faptul că economia subterană a crescut cu 2 la sută din PIB, în special în zona construcțiilor Conform antena3.ro, Adriean Videanu a declarat că democrații au mai analizat, în ședința săptămânală, și starea agriculturii. Aceștia cer Guvernului să ia în calcul despăgubirea tuturor celor afectați de secetă, deoarece sistemul de asigurări nu funcționează și în acest caz, în privința cazului viceprimarului Murgeanu, care a dezvăluit pentru postul de radio BBC că a fost obligat să semneze un angajament cu fosta securitate, PD așteaptă punctul de vedere al CNSAS înainte de a lua o decizie. Despre sancționarea senatorului Marius Marinescu, democrații nu au discutat în ședința din această săptămână. Pagină realizată de Cristian DEBRECZY Sifa, ălăjeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL ZALĂU str. Gheorghe Lazăr nr. 8/Atel. 0360 106160; fax: 0360 106159 e-mail: mediagrup@zalau.astral.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 director Cosmina ARDELEAN cosmina.ardelean@salajeanul.ro secretar general de redacție Cristina PUIE redactor economic Adrian LUNGU redactor administrație Gina BICAZAN redactori Cristian DEBRECZY Silvia PRODAN, Bianca BĂICAN, Alexandru DUMITRESCU responsabil de număr Gina BICĂZAN Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj - Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului. în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la tel. 0360 106160. politică administrație miercuri, 1 august 2007 Plângere penală împotriva consilierilor județeni Cristian DEBRECZY Medicii stomatologi care au cabinete în imobilul situat pe strada Păcii din Zalău au înaintat o plângere penală împotriva consilierilor județeni, pe motiv că aceștia din urmă au retras hotărârea privind vânzarea spațiilor respective către doctori. Anunțul a fost făcut ieri, de președintele Consiliului Județean (CJ) Sălaj, Tiberiu Marc, în cadrul ședinței CJ de la Boghiș, în timp ce consilierii discutau despre proiectul de hotărâre privind eșalonarea plății redevenței datorate de dr. Ioan Chișiu. Potrivit expunerii de motive, prin contractul nr. 5142 din 10.06.2005 a fost concesionat dr. Chișiu loan, spațiul situat în imobilul din strada Păcii, nr.10, în suprafață de 19,85 mp, aflat în domeniul public al județului Sălaj, contract valabil un an de zile. După expirarea contractului, doctorul a folosit spațiul până în prezent, datorând o redevență în cuantum de 5.359,50 lei. Printr-o adresă înaintată CJ, dr. Ioan Chișiu a solicitat eșalonarea redevenței datorate pe o durată de un an, respectiv 446,62 de lei/lună. „Ofensă adusă consilierilor” „Există o plângere penală împotriva membrilor Consiliului Județean Sălaj, depusă de medicii din centrul stomatologic Păcii, împotriva hotărârii privind scoaterea de la vânzare a spațiilor respective. N-am făcut investigații să vedem cine a depus plângerea respectivă. Ei se consideră lezați pentru faptul că am decis să nu mai vindem spațiile”, a declarat președintele CJ, Tiberiu Marc. Reamintim că în urma unui ordin al Ministerului Sănătății, care prevedea doar posibilitatea și nu obligativitatea vânzării spațiilor respective, consilierii județeni au decis să nu scoată la vânzare spațiile, întrucât prețul prevăzut era mic. Ulterior, medicii stomatologi au acționat în instanță Consiliul Județean, pentru inconsecvență. Secretarul CJ Sălaj, Mircea Chișu, a afirmat că există o hotărâre definitivă și irevocabilă a Curții de Apel Cluj care a dat câștig de cauză Consiliului Județean Sălaj. Tiberiu Marc le-a reamintit consilierilor că problema este simplă și a fost rezolvată de instanță: „ei au solicitat cumpărarea clădirii la un preț mic, noi nu am vrut să o vindem”. .Această plângere penală este un gest care încearcă să rezolve nu știu ce. Este o acțiune suplimentară prin care încearcă probabil să intimideze”, a mai spus Marc. Consilierul PSD Viorel Rațiu a fost de părere că plângerea medicilor este „o ofensă adusă consilierilor”. La rândul său, consilierul PD Viorel Stanca s-a declarat împotriva proiectului de hotărâre privind eșalonarea la plății solicitată de dr. Ioan Chișiu, pe motiv că se va crea un precedent periculos. „Eu sunt împotriva acestui proiect. Dânsului i-a expirat contractul, stă un an și pentru 50 de milioane cere eșalonare. Asta e munca lui pe câteva zile”, a afirmat Stanca; în cele din urmă, proiectul de hotărâre a fost supus votului, trecând cu 19 voturi „pentru”. Alți șase consilieri au votat „împotrivă”, patru abținându-se de la vot. Tot în cadrul ședinței de ieri consilierii județeni au mai votat o serie de proiecte care vizează lucrări de infrastructură. Unul din acestea a fost proiectul de hotărâre privind cuprinderea în domeniul public al județului Sălaj obiectivelor de investiții pentru a alimentarea cu apă a comunelor Boghiș și Nușfalău. Un alt proiect care a primit undă verde din partea consilierilor a fost cel privind trecerea obiectivelor de investiții .Alimentare cu apă a localităților Bozieș și Boghiș, comuna Boghiș” din domeniul public al județului, în domeniul public al comunei Boghiș, precum și cel privind trecerea obiectivului de investiții .Alimentare cu apă a localității Nușfalău, comuna Nușfalău” din domeniul public al județului Sălaj în domeniul public al comunei Nușfalău. Dintre celelalte proiecte votate de consilieri mai pot fi amintite cel privind modificarea arondării activității de evidență a persoanelor din comunele Sărmășag, Bobota și Chieșd și cel privind aprobarea Acordului de parteneriat între județul Sălaj și municipiul Zalău, orașele Cehu Silvaniei, Jibou, Șimleu Silvaniei și comunele Crasna, Ileanda, Hida și Sărmășag, în scopul realizării unei rețele de tip VPN, ca soluție integrată de transmisii de date la serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor din Sălaj. România a trimis Programul Național de Reforme Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Adrian Ciocănea, a anunțat că România a trimis ieri, Comisiei Europene, Programul Național de Reforme, în contextul Strategiei Lisabona. Potrivit Mediafax, peste trei săptămâni urmează să înceapă monitorizarea internă a îndeplinirii angajamentelor asumate de București. Ciocănea a mai spus că prioritatea României în etapele imediat următoare o constituie creșterea competitivității societății românești. PC a solicitat Guvernului reducerea TVA la alimentele de bază Conservatorii au solicitat Guvernului ca, în ședința de miercuri, să ia în discuție reducerea cotei TVA la produsele alimentare de bază. Conform agenției Mediafax, președintele Consiliului Executiv al PC, Codruț Sereș, a precizat că, din cauza secetei, există deja probleme în privința aprovizionării cu grâu. El a arătat că refuzul Guvernului de a reduce TVA la produsele de panificație, așa cum a propus ministrul Agriculturii, dar și la celelalte produse alimentare de bază, este o „măsură nepotrivită”, cu atât mai mult cu cât asociațiile din domeniu au semnalat că prețurile la aceste produse vor crește. PC are un proiect de lege aflat în discuția Camerei Deputaților, prin care propune reducerea TVA de la 19 la 9 la sută la produsele alimentare de bază, dar nu are nimic împotrivă să renunțe la paternitatea acestui proiect numai ca Guvernul să ia această decizie care este „necesară, justă și așteptată de producători și consumatori”. Potrivit sondajului Gallup, Premierul Tăriceanu urcă în topul încrederii Premierul Călin Popescu Tăriceanu a câștigat puncte la capitolul încredere. Potrivit realitatea.net, acesta este rezultatul unui sondaj de opinie realizat luna aceasta de Institutul Gallup și comandat de Fundația Societatea Civilă. Sondajul arată, de asemenea, că românii, în majoritatea lor, sunt de acord cu majorarea pensiilor. Conform aceleiași surse, Traian Băsescu a scăzut în topul încrederii cu 16 procente față de luna iunie, dar se menține în continuare pe locul întâi. Președintele este urmat, în ordine, de Gigi Becali, Theodor Stolojan și Călin Popescu Tăriceanu care a crescut 10 procente în ultima lună. Totodată, peste 50 la sută dintre cei care au răspuns întrebărilor sondajului consideră că propunerea Guvernului de majorare a pensiilor este foarte bună și doar 1 la sută o consideră o decizie foarte proastă. In plus, peste 60 de la sută dintre cei care au răspuns întrebărilor sondajului cred că mărirea pensiilor nu va pune în pericol dezvoltarea economică a țării. Sondajul Gallup mai arată, de asemenea, că PD ar obține 41 la sută din voturi dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri pentru Parlamentul European. Acesta ar fi urmat apoi de PSD, cu 20 la sută, PNL, cu 12 procente și PNG, cu 10 la sută. Sondajul a fost realizat de Gallup în perioada 19-22 iulie pe un eșantion de 1.150 de persoane reprezentativ la nivel național, cu o eroare de plus minus 2,9 la sută.