Sălăjeanul, noiembrie 2007 (Anul 4, nr. 924-945)

2007-11-01 / nr. 924

2 SĂLĂJEANUL pe scurt PD nu va vota bugetul PD a anunțat decizia de a nu susține legea bugetului, după o ședință a grupurilor PD din Senat și Camera Deputaților Potrivit realitatea.net, Cristian Rădulescu, liderul deputaților PD, susține că proiectul redactat de Guvern are grave carențe, pentru că se bazează pe o estimare supraevaluată și nerealistă a veniturilor. Rădulescu spune că partidul său va depune totuși amendamente la proiectul de buget. Și social-democrații au ridicat obiecții în privința bugetului pe 2008. PSD a condiționat susținerea proiectului de buget de adoptarea unui set de amendamente cu caracter social. Fără secții de votare unice , Premierul Tăriceanu le-a spus miniștrilor, la începutul ședinței de Guvern de ieri, că nu poate încălca legea organizând secții de votare unice pentru cele două scrutine, respectiv pentru referendum și europarlamentare, prin urmare nu poate da curs solicitării președintelui Traian Băsescu. Șeful Executivului a subliniat că președintele cunoștea bine legea referendumului atunci când s-a decis să îl organizeze și cunoștea că acesta presupune costuri suplimentare, adăugând că organizarea referendumului este atributul și prerogativa președintelui. Președintele Traian Băsescu i-a trimis luni o scrisoare premierului, prin care îi cerea să organizeze alegerile pentru PE și referendumul în aceleași secții de votare. Pagină realizată de Cristian DEBRECZY O 4SJ Sălăjeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL ZALĂU str. Gheorghe Lazăr nr. 8/Atel. 0360 106160; fax: 0360 106159 e-mail: mediagrup@zalau.astral.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 director Cosmina ARDELEAN cosmina.ardelean@salajeanul.ro redactor șef loan SELUȚAN secretar general de redacție Cristina PUIE redactori Adrian LUNGU, Cristian DEBRECZY, Silvia PRODAN, Bianca BAICAN, Alexandru DUMITRESCU responsabil de număr Bianca BĂICAN Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj - Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului. In cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la tel. 0360 106160. ______________politică administrație______________________________________m. 1 noiembrie 2007 Sămânță de scandal în PSD ■ fostul vicepreședinte Vasile Dâncu vrea eliminarea Javrelor bătrâne” din partid Cristian DEBRECZY Dihonie în principalul partid de opoziție. Unul din liderii „Grupului de la Cluj”, Vasile Dâncu, a declarat întrun interviu că PSD trebuie să scape de lavrele bătrâne” și de „resturile bolșevice”, respectiv a „cangrenei care a cuprins stânga românească”. Deși nu a pronunțat expres un nume, este destul de clar că Dâncu a făcut referire la fostul președinte Ion Iliescu, solicitându-i președintelui Mircea Geoană să curețe partidul cu bisturiul. Nu este pentru prima oară când Vasile Dâncu îi declară război lui Iliescu, primul pronunțându-se de mai multe ori asupra necesității reformării PSD și a modernizării partidului. Cu atât mai mult cu cât, potrivit lui Dâncu, din PSD „trebuie sa eliminăm paralelismele de autoritate și toate formele de leadership artificial. Trebuie păstrați bătrânii înțelepți, dar eliminate javrele bătrâne pentru care partidul este doar o cârpă de șters pe picioare”. Un aspect pe care Dâncu i-l impută președintelui de onoare al PSD este acela că Iliescu sprijină Guvernul Tăriceanu, contribuind, în opinia sa, la apropierea dintre „nomenclatura roșie” și „noua oligarhie”. Vasile Dâncu a mai spus că Mircea Geoană știe ce are de făcut și i-a sugerat acestuia din urmă să grăbească reforma și schimbarea oamenilor. Reacția lui Iliescu nu a întârziat să apară. Președintele de onoare al PSD, Ion Iliescu, a declarat ieri că nu comentează afirmațiile lui Vasile Dâncu, pentru că nu se coboară la nivelul lui și pentru că, în general, nu-l interesează ce spune acesta. „Nu mă cobor la nivelul lui. Ce spune dl. Dâncu acolo mă lasă rece. Nu mă interesează dl. Dâncu în general”, a declarat Iliescu. „E nevoie de o schimbare de atitudine a clasei politice și a politicienilor” Prim-vicepreședintele PSD Sălaj, Iuliu Nosa, a apreciat că poziția exprimată de unul din liderii grupului de la Cluj „nu e o noutate pentru nimeni”. „Domnia sa și-a exprimat poziția față de acest subiect și când a luat decizia de a demisiona din funcția de vicepreședinte PSD. Viziunea sa este a unui tânăr, profesionist și el, ca și alții, vedem o îmbunătățire a acțiunii politice în perspectivă. E nevoie de o schimbare de atitudine a clasei politice și a politicienilor”, a adăugat sursa citată, precizând că „vocea sa și poziția lui sunt îmbrățișate de mulți”. Nosa a mai adăugat că afirmațiile lui Dancu nu trebuie percepute ca un atac la adresa cuiva, mesajul fiind unul general, de reformare a clasei politice. „Vreau să cred că mesajul d-lui Dancu nu va fi tratat ca o răzmeriță, ci cuvintele sale vor fi luate în calcul de conducerea centrală a partidului”, a mai spus Nosa, în ceea ce privesc afirmațiile lui Ion Iliescu de boicotare a referendumului, practic o altă poziție față de cea a partidului, Nosa a declarat că „Ion Iliescu vrea să-și impună propriul punct de vedere”. „O decizie conducerii partidului, chiar dacă a nu coincide cu un punct de vedere al tău, trebuie respectată”, a mai spus Nosa.  20 de miliarde de lei vechi pentru drumurile județene Consiliul Județean (CJ) Sălaj a început demararea programului de întreținere a drumurilor județene pe perioada de iarnă. Vicepreședintele CJ, Mircea Ghiurco, a declarat că Sălajul a fost împărțit în patru zone, Almaș, zona Cehu, zona Șimleu și zona Someș. Potrivit sursei citate, în două zone s-au organizat deja licitații. Astfel, pentru zona Almaș, câștigător a fost desemnată firma Drum Construct din Șimleu Silvaniei, iar pentru zona Cehu Silvaniei licitația se va reorganiza pe 10 noiembrie. Totodată, pe data de 7 noiembrie sunt programate licitațiile pentru zona Șimleu și Someș. Mircea Ghiurco a mai afirmat că pentru întreținerea drumurilor județene pe perioada de iarnă s-au alocat 20 de miliarde de lei vechi. Contractele prevăd, printre altele, înlăturarea efectelor zăpezii și toaletarea drumurilor. „Contractele prevăd că în situația în care nu este zăpadă, pentru banii respectivi firmele să presteze alt gen de activități, cum ar fi lucrări de toaletare”, a adăugat vicepreședintele Consiliului Județean, precizând că perioada pentru care contractele vor fi semnate este 15 noiembrie 2007 - 15 martie 2008. Petiție pentru majorarea punctului de pensie Reprezentanții PSD au depus ieri, la Guvern, o petiție semnată de 700.000 de pensionări, prin care cer majorarea punctului de pensie, de la 1 noiembrie 2007, cu 37,5 la sută din salariul mediu brut pe anul 2008, invocând creșterea prețurilor în această toamnă. Fostul ministru al Muncii, Marian Sârbu, a declarat că „necesitatea acestei devansări derivă din creșterea de prețuri care se anunță pentru această toamnă”. Potrivit realitatea.net, la eveniment au participat și secretarul general al PSD, Titus Corlățean, și președintele Consiliului Național al PSD, Ioan Mircea Popescu. Potrivit reprezentanților PSD, cele 700.000 de semnături reflectă „drama de zi cu zi pensionarilor”. Conform aceleiași surse, Sârbu a spus că a fost primit la Palatul Victoria de ministrul Muncii, Paul Păcuraru, care i-ar fi spus că va analiza posibilitatea majorării pensiilor de la 1 noiembrie, integral. Bugetul asigurărilor sociale de stat pentru anul 2007 a fost majorat cu suma de 1.050 de milioane de lei, în vederea majorării valorii punctului de pensie cu 30 la sută, de la 1 noiembrie, bani proveniți din excedentul bugetar care se va colecta la bugetul de pensii până la sfârșitul anului. Astfel, valoarea punctului de pensie se va majora, de la 1 noiembrie, cu 30 procente și va ajunge la valoarea de 541 de lei. în prezent, valoarea punctului este de 416 lei. Salariul mediu brut estimat pentru luna noiembrie este de 1.443 lei, ceea ce înseamnă că punctul de pensie va reprezenta 37,5 la sută din acesta. De la 1 ianuarie, va mai fi acordată o creștere de 7,4 procente a punctului de pensie, care va urca de la 541 la 581,3 lei. Totodată, salariul mediu brut este estimat să ajungă la 1.550 lei, astfel încât ponderea punctului de pensie în acesta se va menține la 37,5 la sută.