Sălăjeanul, decembrie 2007 (Anul 4, nr. 946-962)

2007-12-03 / nr. 946

2 SĂLĂJEANUL pe scurt PSD negociază cu PD și PNL . PSD negociează cu liberalii, dar și cu PD. Anunțul a fost făcut de vicepreședintele PSD, Nicolae Văcăroiu, care a spus că miza este o nouă majoritate parlamentară. Potrivit realitatea.net, Văcăroiu a spus că până în prezent nu s-a ajuns la un acord nici cu liberalii, nici cu democrații, discuțiile fiind la nivel de tatonare. Conform aceleiași surse, democrații și liberalii spun că nu există niciun fel de negociere cu PSD. Până la o nouă majoritate parlamentară, PSD trebuie să facă bilanțul zilei de 25 noiembrie. Nicolae Văcăroiu a mai spus că în zilele următoare va urma o analiză dură a rezultatelor obținute de PSD la alegerile europarlamentare, la care vor participa toți șefii de partid din teritoriu. Băsescu vrea un alt premier Președintele Băsescu a declarat că pentru 2008 și-ar dori un premier competent, cu care să poată colabora, dar și strategii pentru agricultură, sănătate, arătând că în acest an clasa politică s-a preocupat mai mult să schimbe legile în favoarea sa. Potrivit NewsIn, șeful statului a fost foarte critic față de evoluția din acest an, spunând că politicienii au lucrat exclusiv în propriul interes, și nu în cel al românilor. El a adăugat că toți românii trebuie să fie conștienți că fără reformarea clasei politice, România este condamnată la involuție. Pagină realizată de Cristian DEBRECZY ălăjeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL ZALĂU str. Cloșca, nr. 56 tel. 0360 106160, fax: 0360 106159 e-mail. mediagrup@zalau.astral.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 director Cosmina ARDELEAN cosmina.ardelean@salajeanul.ro redactor șef loan SELUȚAN secretar general de redacție Cristina PUIE redactat Adrian LUNGU, Cristian DEBRECZY, Silvia PRODAN, Bianca BAICAN, Alexandru DUMITRESCU responsabil de număr Cristian DEBRECZY Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj - Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului. în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la tel. 0360 106160. politică administrație Discuții liberale-democrate pe tema posturilor vacante în Parlament Cristian DEBRECZY Reprezentanții PNL și PD trebuie să-și împartă șapte mandate de parlamentar, care vor trebui repartizate conform protocolului Alianței D.A., protocol care a stat la baza scrutinului din 2004. Potrivit informațiilor centrale, la acestea se vor adăuga alte șapte posturi de senatori și deputați, care se vor elibera după demisia celor aleși la alegerile din 25 noiembrie pentru Parlamentul European. Conform acelorași surse, listele A.D.A. pentru alegerile parlamentare au fost întocmite în baza unui raport de 1,3 la 1 în favoarea liberalilor, situație în care PNL ar urma să aibă cu doi aleși mai mult decât PD. în această situație, democrații nu mai sunt de acord cu această împărțire, astfel încât cele șapte mandate deja vacante sunt blocate de mai multă vreme. Situația are șanse foarte mari să se repete săptămâna aceasta, când noii europarlamentari, respectiv patru democrați și trei liberali, vor demisiona. Liderii PNL au spus că repartizarea posturilor trebuie făcută așa cum prevedea protocolul semnat în 2004. Analiștii spun că acest sistem i-ar avantaja pe liberali, pentru că i-ar aduce opt parlamentari, în timp ce democrații ar primi doar șase locuri. Purtătorul de cuvânt al PNL Sălaj, Dorel Oros, a declarat că până în momentul de față nu există un punct de vedere oficial, afirmând că, din punctul său de vedere, „e normal să se respecte protocolul existent la data respectivă”. „Protocolul nu e încă anulat, dar niciuna dintre părți nu îl respectă. Dar, până în momentul de față nu există o reacție oficială nici din partea PD”, a adăugat sursa citată. Oros a fost de părere că o reacție din partea democraților este de așteptat după ce președintele Traian Băsescu își va exprima părerea vizavi de acest subiect, pentru că „PD reacționează ca și președintele”. „Cred că vor exista discuții la nivelul conducerilor naționale” La rândul său, purtătorul de cuvânt al PD Sălaj, Lucian Bode, a afirmat că, din punctul său de vedere, va fi respectat protocolul din 2004, „chiar în condițiile în care PD este dezavantajat în acest moment”. „Ca principiu, cred că va exista o discuție la nivelul conducerilor naționale și cred că se vor respecta listele D.A”, a conchis sursa citată. Problema datoriilor nerezolvată Conform informațiilor centrale, o altă chestiune nerezolvată de cele două partide este datoria de aproape 200.000 de euro la firma de publicitate a lui Felix Tătaru, înregistrată în urma campaniei electorale din 2004. Astfel, nici liberalii, nici democrații nu vor acum să plătească suma respectivă, existând posibilitatea ca diferendul să fie rezolvat în instanță. „E normal să se respecte protocolul existent la data respectivă” Acord sălăjeano-clujean pentru reabilitarea drumului Ciucea-Vârșolț Consilierii județeni au aprobat, în ședința Consiliului Județean Sălaj de la finele săptămânii trecute, proiectul de hotărâre privind aprobarea acordului de parteneriat între județele Sălaj și Cluj, pentru promovarea spre finanțare a proiectului „Reabilitarea drumului Ciucea-Crasna-Vârșolț” și a cheltuielilor de finanțare aferente. Potrivit expunerii de motive, proiectul se vrea promovat spre finanțare prin Programul Operațional Regional (POR) - Axa 2, lungimea drumului fiind de 37,74 de kilometri. Dintre aceștia, un tronson de 30,34 km se află în județul Sălaj. Un alt proiect de colaborare care a primit undă verde din partea consilierilor județeni a fost cel dintre județul Sălaj și județul Nowy Sacz din Polonia. Dintre proiectele care au mai trecut de votul consilierilor pot fi amintite cel privind rectificarea bugetului propriu al județului pe 2007, alocarea unor sume din fondul de rezervă bugetară pentru finanțarea unor acțiuni de interes județean, cum ar fi organizarea manifestărilor dedicate zilei de 1 Decembrie, precum și proiectul privind aprobarea, pentru anul 2008, a numărului de posturi, organigramei și statului de funcții ale aparatului de specialitate a Consiliului Județean. Nu în ultimul rând, consilierii au mai aprobat proiectul de hotărâre privind darea în folosință gratuită, pe termen limitat, Protopopiatului Ortodox Român Sălaj, a unor spații dintr-un imobil situat în Zalău și aflat în domeniul public al județului, având o suprafață de 327,6 mp. Solicitarea a venit din partea Protopopiatului în condițiile în care s-a decis înființarea Episcopiei Sălajului. Consilierul județean Alexandru Șerban a atras atenția asupra faptului că acest spațiu să fie dat în folosință în scopul pentru care a fost solicitat, avertizând că în locația unde se află în prezent Protopopiatul Ortodox își are sediul și o formațiune politică. (C.D.) luni, 3 decembrie 2007 Licitație pentru canalizare în Boghiș Proiectul privind introducerea sistemului de canalizare, apă menajeră și amenajarea unei stații de epurare în cele două localități aparținătoare comunei Boghiș, în valoare de 3,6 milioane de lei, câștigat în baza Ordonanței nr. 7/2006, se află în faza de licitare a lucrărilor. Marina Ida Magdolna, primarul comunei Boghiș, a declarat că săptămâna trecută a avut loc ședința de evaluare a firmelor și că în această săptămână se va putea vorbi concret de un constructor pentru lucrările de canalizare. Finanțarea lucrărilor se va face eșalonat, în funcție de derularea lucrărilor, până în prezent fiind alocată suma de 180.000 de lei. „Sperăm ca în luna decembrie să putem demara lucrările propriu-zise. Sunt lucruri care pot fi făcute chiar și în sezonul rece. Este vorba despre pregătirea terenului în vederea amenajării stației de epurare, procurarea materialelor și realizarea drumurilor de legătură”, a concuis primarul. (M.D.) Discuții pe tema stemei orașului Șimleu Silvaniei Consilierii locali ai orașului Șimleu Silvaniei au avut pe ordinea de zi, în ședința de săptămâna trecută un număr de 19 proiecte de hotărâre. Printre acestea s-a numărat și proiectul, destul de controversat de altfel, privind varianta finală a stemei orașului. Astfel, din cele două variante propuse, consilierii au optat pentru varianta care se compune dintr-un scut scartelat, tăiat în două de un brâu undat de argint reprezentând râul Crasna, ce străbate localitatea. Cele patru elemente componente sunt reprezentate de o cruce de aur pe fond roșu, o cetate de argint pe o terasă verde, pe fond albastru, un stejar dezrădăcinat, de argint, pe un câmp verde, pe fond albastru, și un ciorchine de strugure de aur cu frunză verde, pe fond roșu. Reamintim că la începutul anului 2005 membrii Consiliului Local Șimleu Silvaniei au adoptat o altă variantă pentru stema orașului, variantă în care se regăsea elementul carte. Deoarece Comisia Națională de Heraldică și Genealogie a Academiei nu a fost de acord cu elementul carte și a propus repetarea elementului cetate, s-a reluat procedura de avizare a stemei orașului, consilierii șimleuani refuzând să accepte propunerea comisiei naționale și cerând ca elementul carte să fie înlocuit cu un stejar dezrădăcinat, care este elementul specific zonei, ce exprimă bogăția silvică a zonei în care se află orașul Șimleu Silvaniei, în continuare, mai sunt câțiva pași de făcut pentru ca orașul să aibă în sfârșit stemă. Secretarul orașului, Elena Mocan, a afirmat că după ce proiectul va trece de controlul de legalitate al Instituției Prefectului, va fi depus la Comisia Județeană de Heraldică, Genealogie și Sigilografie - CJHGS, apoi la Biroul Zonal al CNHGS de la Cluj, apoi la CNHGS București, urmând ca, în final, să ajungă pe masa Guvernului. (M.D.)