Sălăjeanul, februarie 2008 (Anul 5, nr. 983-1003)

2008-02-01 / nr. 983

2 SĂLĂJEANUL pe scurt Raport preliminar Purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene, Mark Gray, a declarat ieri, într-o conferință de presă, că CE intenționează să adopte, luni, rapoartele privind situația justiției, România și Bulgaria. „Mă bucur să spun că nu veți mai avea nevoie mult timp de răbdare. Imaginați-vă că nu am să discut dinainte despre raport, dar pot să vă spun că CE intenționează să adopte rapoartele interimare atât pentru România, cât și pentru Bulgaria”, a spus Mark Gray, citat de Mediafax. El a subliniat că rapoartele interimare vor conține o evaluare a progreselor înregistrate în ultimele șase luni, dar se vor concentra și pe ceea ce trebuie făcut până la raportul final, care este programat pentru luna iulie. Contestat» la PC . Purtătorul de cuvânt al PC, Bogdan Ciucă, a declarat ieri că ■ membrii Comisiei de Etică și Litigii a partidului vor analiza săptămâna viitoare contestația lui Florin Anghel privind votul de la Congres, simultan cu sesizarea lui Codruț Șereș privind comportamentul delegației prahovene. Florin Anghel a anunțat că a depus contestație, marți seară, împotriva rezultatului scrutinului intern de la sfârșitul săptămânii trecute. Anghel a invocat, printre altele, neorganizarea celui de-al doilea tur de scrutin. Conform NewsIn, este foarte probabil ca, în cadrul aceleiași ședințe, să fie discutată și sesizarea depusă de secretarul general al PC, Codruț Șereș, vizând comportamentul violent manifestat la Congresul de duminică de susținătorii liderului organizației Prahova, Florin Anghel, învins la doar 13 voturi de Daniela Popa. Pagină realizată de Cristian DEBRECZY ălăjeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL ZALĂU str. Cloșca, nr. 56 tel.: 0360 106160; fax: 0360 106159 e-mail: mediagrup@zalau.astral.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 director Cosmina ARDELEAN cosmina.ardelean@salajeanul.ro redactor șef loan SELUȚAN secretar general de redacție Cristina PUIE redactori Adrian LUNGU, Cristian DEBRECZY, Silvia PRODAN, Bianca BĂICAN, Alexandru DUMITRESCU responsabil de număr Silvia PRODAN Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj - Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la tel. 0360 106160. politică administrație vineri, 1 februarie 2008 Bugetul județului, adoptat ieri de consilieri Cristian DEBRECZU________ C a o sală plină de studenți. Așa arăta ieri amfiteatrul Colegiului Tehnic din Zalău, unde s-a desfășurat ședința ordinară a Consiliului Județean (CJ) Sălaj. Pe ordinea de zi au figurat 16 proiecte de hotărâri, toate fiind adoptate în urma discuțiilor. Bugetul județuluiaprobat Unul dintre proiectele care a primit votul consilierilor județeni a fost cel privind aprobarea bugetului propriu al județului și al instituțiilor și serviciilor publice subordonate acestuia pe acest an. Potrivit proiectului, bugetul propriu al județului se ridică la 103.246,2 mii lei, din care veniturile proprii se cifrează la 4.680,1 mii lei. Așa cum era de așteptat, discuțiile pe marginea bugetului nu au întârziat să apară. Astfel, consilierul Ioan Abrudan a atras atenția Executivului CJ Sălaj că, potrivit legii, instituția asigură fondurile necesare desfășurării olimpiadelor județene. Deși Inspectoratul Județean Școlar a solicitat circa 350 de milioane de lei vechi, în proiectul de buget s-au alocat doar 200 de milioane. „în aceste condiții, va trebui să renunțăm la elemente cum ar fi premierea elevilor care obțin rezultate deosebite. Dar, dacă vor exista suplimentări ulterioare, această problemă va fi rezolvată”, a mai spus Abrudan. în replică, președintele CJ Sălaj, Tiberiu Marc, a spus că suma solicitată a fost de trei ori mai mare decât cea oferită în anul 2007, motiv pentru care s-a mers pe ideea că o dublare a sumei este acceptabilă. Marc a dat asigurări că sumele necesare premierii elevilor vor fi asigurate ulterior; în plus, consilierul PSD Alexandru Șerban a propus ca și profesorii elevilor să fie premiați, în condițiile în care „puțini elevi sunt autodidacți”. Consilierul PD-L Lucian Bode a propus acordarea unui sprijin financiar noii Episcopii Ortodoxe a Sălajului, idee agreată de președintele CJ. Consilierul PSD Viorel Rațiu a adus în discuție problema banilor pentru investiții, mai exact a proiectului privind circuitul castrelor romane. Rațiu a solicitat o clarificare a situației proprietăților. Tiberiu Marc a precizat că s-a început întabularea proprietăților Consiliului Județean, acțiune aflată în fază avansată, adăugând că niciun proiect nu va fi depus fără a se face dovada proprietății. Directorul Muzeului Județean de Istorie și Artă Zalău, Elena Musca, a afirmat că problema este destul de complicată, în condițiile în care există, în castrul Porolissum, titluri de proprietate care au fost emise chiar pe suprafețe din interiorul zidurilor. „Există un castru, «Citadela», aflat în cadrul complexului Porolissum. Acolo este o pădure unde există proprietari cu titlu de proprietate”, a adăugat directorul Muzeului. Acesta a mai spus că se va merge la fața locului, unde vor fi făcute măsurători exacte. Cu toate acestea, proiectul de buget a trecut de votul consilierilor, fiind votat atât pe articole, cât și în întregime, cu anexele aferente. Spațiu pentru Biblioteca Județeană Consilierii au mai dat undă verde unui proiect privind darea în folosință gratuită, pe o perioadă limitată, Bibliotecii Județene „Ioniță Scipione Bădescu” a unor spații aparținând domeniului public al județului. Spațiul, în suprafață de peste 94 mp, va fi dat bibliotecii pe o perioadă de cinci ani. Unul dintre consilieri a spus că problema spațiilor necesare acestei instituții s-ar putea rezolva în parteneriat cu Primăria Zalău, în condițiile în care mulți vizitatori ai Bibliotecii sunt cetățeni ai municipiului. Directorul Bibliotecii Județene, Florica Pop, a afirmat că rezolvarea problemei spațiilor ar consta în construirea unui sediu nou. Președintele CJ Sălaj a spus, la rândul său, că în ceea ce privește colaborarea cu Primăria Zalău, aceasta n-a fost dintre cele mai bune. „Din cauza birocrației, avem probleme de natură tehnico-instituțională. Mă refer aici la autorizația de demolare a unui corp din clădirea Centrului Militar, care se află în patrimoniul nostru, și unde am fi putut începe construirea unui nou sediu pentru bibliotecă”, a spus Marc. Data alegerilor locale stabilită de Guvern Guvernul nu a luat încă o decizie cu privire la data desfășurării alegerilor locale, însă aceasta va fi stabilită după o consultare cu liderii partidelor parlamentare. Anunțul a fost făcut de premierul Călin Popescu Tăriceanu, la întâlnirea pe care acesta a avut-o cu prefecții. Potrivit agenției NewsIn, premierul le-a cerut prefecților, în perspectiva alegerilor locale, să asigure buna desfășurare a scrutinului. .Procesul electoral trebuie să se desfășoare în perfectă ordine și legalitate”, a declarat Tăriceanu. Premierul a spus, cu câtva timp în urmă, că dorește ca alegerile locale să aibă loc la termen, la sfârșitul lunii mai sau începutul lunii iunie, singura sa grijă fiind aceea ca scrutinul să nu se suprapună peste Campionatul european de fotbal. Conform aceleiași surse, premierul a precizat că a discutat acest subiect în ședința de Guvern de miercuri și l-a rugat pe secretarul general al Executivului să-i prezinte o informare referitoare la data la care trebuie ținute alegerile locale. „Doresc să vă spun că nu am o opțiune pentru a schimba data alegerilor locale, cu toate că și acest subiect am văzut că a fost vânturat prin presă. Nu am discutat cu nimeni despre decalarea termenului pentru alegerile locale, deși un cotidian central mi-a pus în cârcă acest subiect”, a mai comentat Tăriceanu. Potrivit informațiilor din mass-media centrale, au fost vehiculate informații conform căreia ar fi existat o înțelegere între PNL și PSD în vederea amânării alegerilor locale, după modelul decalării alegerilor pentru Parlamentul European de anul trecut. Data alegerilor locale urmează însă să fie stabilită prin hotărâre de Guvern. Candidat surpriză la Primăria Capitalei? Vicepreședintele PSD Victor Ponta nu exclude candidatura sa la Primăria Capitalei și apreciază că Cristian Diaconescu ar putea fi „soldatul principal al PSD, viitor prim-ministru sau președinte”. Potrivit agenției Mediafax, care citează un cotidian central, Victor Ponta a declarat că președintele PSD, Mircea Geoană, are în sondajele de opinie o imagine mult mai proastă decât alți lideri ai partidului și că s-a dorit „sacrificarea acestora” prin trimiterea lor la Parlamentul European, ca să fie eliminați din competiția internă. Conform acestuia, în PSD ar exista trei oameni cu o imagine foarte bună, respectiv Titus Corlățean, Cristian Diaconescu și el.. Au vrut să ne pună pe toți trei să candidăm la PE. E stupid să-ți trimiți toți soldații buni la un singur război. Asta am spus și atunci când am refuzat să candidez. Trimiți pe unul la PE - și a plecat Titus - pe unul la locale - de exemplu eu -, iar Cristian Diaconescu trebuie să fie unul dintre cei mai importanți lideri ai noștri la parlamentare și prezidențiale”, a spus Ponta. Conform aceleiași agenții, vicepreședintele PSD a spus că dorește să candideze la Primăria Capitalei, candidatură pentru care ar trebui să se bată cu mai vechiul său inamic Marian Vanghelie. Ideea unei candidaturi din partea lui Victor Ponta a fost considerată de Vasile Dâncu drept „excelentă”.