Sălăjeanul, iunie 2010 (Anul 7, nr. 1576-1597)

2010-06-11 / nr. 1584

2 Sălăjeanul ifcö, EVENIMENT Vineri, 11 iunie 2010 Polițiștii de la TF Jibou rămân după gratii „CFR-iștii" acuzați că vreme de mai multe luni au furat impresionante cantități motorină și ulei, atât din rezervoarele locomotivelor, cât și din stația de alimentare din cadrul depoului Jibou rămân după gratii. Asta au hotărât ieri magistrații Curții de Apel Cluj. Bianca BĂICAN Curtea de Apel Cluj a respins ca nefondat recursul înaintat de apărătorii celor nouă sălăjeni acuzați că în perioada februarie-mai au furat impresionante cantități de combustibil din rezervoarele locomotivelor staționate în Gara Jibou, pe care le vindeau la prețuri mult mai mici decât cele practicate în stațiile PECO. Așa că Ștefan Felician, Cristian loan Pop, Dan Radu Bartiș, Călin Gabriel Botiș, Darius Florin Ciurte, lucrători în cadrul Postului de Poliție TF Jibou, împreună cu Vasile Chesa, Ioan Ciure, Dan Moldovan și Tiberiu Mureșan, toți angajați ai Societății Naționale Transport Feroviar Călători - Secția Exploatare Locomotive Jibou, vor rămâne după gratii. „Instanța a respins recursul ca nefondat, iar sentința este definitivă”, ne-a declarat Adrian Dănilă, purtătorul de cuvânt al Curții de Apel Cluj. Tupeu de polițist Faptele celor nouă au fost scoase la iveală de către procurorii sălăjeni la începutul acestei luni, când la Jibou au fost efectuate nu mai puțin de spercheziții domiciliare simultane, auto și corporale. „Cu această ocazie, au fost identificate și confiscate importante cantități de motorină, recipienți și instrumente folosite la comiterea infracțiunilor, precum și o serie de documente și înscrisuri”, a precizat procurorul Rodica Vaida Pece, purtătorul de cuvânt al Parchetului de pe lângă Tribunalul Sălaj, în plus, tot la acea dată, au fost emise și ordonanțe de reținere pentru 29 de ore față de nouă dintre învinuiți - cinci agenți de poliție din cadrul TF Jibou și patru angajați ai CFR - un mecanic de locomotivă, un primitordistribuitor, un impiegat de mișcare și un șef de manevră. Astfel, din cei șase polițiști angajați în cadrul Poliției TF Jibou, cinci sunt reținuți. „Față de cei nouă s-a pus în mișcare și acțiunea penală”, a precizat procurorul. Cei nouă au fost prezentați Tribunalului Sălaj cu propunerea de arestare preventivă pentru 29 de zile, însă în momentul în care au aflat că instanța a aprobat cererea procurorilor, aceștia au declarat recurs. Nici mna_' Curții de Apel nu le-au dat câștiggistralnâștig de cauză, așa că următoarea perioadă și-o vor petrece după gratii. în acest caz mai sunt cercetate încă două persoane - un impiegat de mișcare și un polițist din cadrul Poliției orașului Jibou, care cumpăra motorină deși știa că este furată, pentru a o folosi în activitatea de taximetrie desfășurată de firma soției sale. Ambii sunt acuzați de complicitate la comiterea infracțiunilor. Suspendați din funcție Cei cinci polițiști din cadrul Postului de Poliție Transport Feroviar Jibou, acuzați acum de luare de mită, dare de mită, furt calificat, delapidare și complicitate la delapidare, au fost suspendați din funcție la câteva zile de la declanșarea scandalului. „Ștefan Felician, Cristian Ioan Pop, Dan Radu Bartiș, Călin Gabriel Botiș și Darius Florin Ciurte au fost suspendați. In locul lor au fost detașați alți doi polițiști din cadrul Poliției TF Zalău”, ne-a declarat comisarul șef Emil Ursuț, șeful Secției Regionale de Poliție Transporturi Cluj. Pe toată perioada suspendării, cei cinci agenți nu beneficiază de niciun drept salarial ori de altă natură pe care statutul polițistului îl prevede, fiind obligați totodată să predea armamentul, legitimația și insigna. O încetare a raporturilor de muncă însă are loc doar în momentul în care există o condamnare definitivă. Precedent Nu este pentru prima dată când lucrătorii Poliției TF Jibou sunt implicați în astfel de cazuri. în anul 2005, a ieșit la iveală că angajații Depoului de Locomotive Jibou fură motorină avându-i drept complici pe unii dintre polițiștii de la TF. In presa de la acea vreme se scria că motorina folosită la locomotive era furată chiar de către persoanele angajate să o gestioneze. Peste 400 de misiuni ale jandarmilor sălăjeni Jandarmii sălăjeni au executat peste 400 de misiuni în luna mai, au constatat 20 de infracțiuni și au aplicat 49 de amenzi, în valoare de 11.650 de lei. Jandarmii sălăjeni au executat, în luna mai, 441 de misiuni de menținere, asigurare și restabilire a ordinii publice în zonele instituțiilor de învățământ, a piețelor, târgurilor și odoarelor, pe timpul manifestărilor de protest, sportive, religioase și cultural-artistice desfășurate în județul Sălaj, în urma cărora au constatat 20 de infracțiuni. Cpt. Cristian Boilă, ofițer relații publice în cadrul UJ Sălaj, ne-a informat că în majoritatea cazurilor prejudiciul a fost recuperat, deoarece majoritatea infracțiunilor au fost constatate în flagrant, constatării „De asemenea, pe linia faptelor de natură contravențională au fost aplicate 49 de amenzi, în valoare de 11.650 lei, 17 avertismente scrise și peste 200 de avertismente vertute, toate acestea în urma legitimării a peste 1.000 de persoane”, a declarat Cristian Boilă. Totodată, UJ Sălaj a asigurat asigurat paza și protecția a 16 obiective, 122 de transporturi de valori aparținând Administrației Finanțelor Publice Sălaj, 150 de transporturi corespondență clasificată, precum și a unui transport de produse cu caracter special. (S.P.) 204 joburi pentru sălăjeni Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Sălaj oferă în perioada 11-17 iunie, prin intermediul agenților economici din județ, 204 locuri de muncă vacante. Cele mai multe oferte se adresează persoanelor cu studii medii, în meserii precum: confecționer asamblor articole textile, muncitor necalificat, îngrijitor spații verzi, confecționer tricotaje după comandă, sudor, electrician, strungar, operator mașini unelte de comandă numeric, lăcătuș mecanic, stivuitorist, zidar pietrar, mecanic agricol, șofer, dispecer, maistru, frezor, dulgher, bucătar și ospătar. Pentru persoanele cu studii superioare, oferta AJOFM Sălaj cuprinde oportunități de angajare pentru: un consilier economic, un topograf și 20 de agenți de asigurare. Persoanele interesate se pot adresa la sediul AJOFM Sălaj. (A.T.) W www.mlajeanul.ro /malajeanul | ...rMiltatM care contează Editat de SC MEDIA GRUP SRL ZALĂU str. Cloșca, nr. 56 tel. fax: 0260 660 133 sau 0360 810 500 mobil: 0757 074 153 e-mail: mediagrup@zalau.astral.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 director Cosmina ARDELEAN cosmina.ardelean@salajeanul.ro redactor șef Adrian LUNGU tel. 0757 074150, e-mail: adrianlungu 80@yahoo.com secretar general de redacție Silvia PR0DAN tel.: 0757 074151, e-mail: prodan.deac@yahoo.com redactor politică - administrație Ana TUDORAN tudoran_ana@yahoo.com redactor eveniment Bianca BĂICAN tel. 0757 074152, e-mail: bianca_baican@yahoo.com redactor Augusta TEȘINSCHI atesinschi@yahoo.com tehnoredactor KULCSÁR Mária responsabil de număr Adrian LUNGU Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj-Napoca Potrivit art 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului. în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la tel. 0260 660133.