Sălăjeanul, iulie-septembrie 2013 (Anul 10, nr. 2337-2402)

2013-07-22 / nr. 2352

00]O' 2 Säläjeanul POLITICĂ/ADMINISTRAȚIE Luni, 22 iulie 2013 Olimpia MAN Potrivit documentului prezentat de primărie, cinci proiecte cu finanțare europeană au suferit corecții ce totalizează 1.728.013 lei. Primăria a plătit deja, din bugetul local, 1.358.006 lei din această sumă. Cea mai mare corecție a fost aplicată proiectului Sistem de management al traficului în municipiul Zalău, unde au fost găsite nereguli atât la contractul de lucrări, cât și la cel de audit. Astfel, pentru că la contractul de lucrări primăria a cerut ofertanților să prezinte trei contracte de lucrări similare în valoare de cel puțin 10,5 milioane de lei, precum și experiența profesională a inginerilor, s-a aplicat o corecție de 10 la sută din valoarea contractului, adică 1.337.400 de lei. La același proiect, pentru că auditorului i s-a cerut la licitație certificat ISO și diplomă de studii superioare specializarea „contabilitate sau finanțe”, la contractul de audit s-a mai aplicat o corecție de 10 la sută din valoare, respectiv 1.808 lei. Următoarea corecție, ca valoare, este cea aplicată contractului de lucrări din cadrul proiectului, Amenajare peisageră a parcului central municipal Zalău”. Pentru respingerea a doi ofertanți, s-a aplicat o corecție de 345.237 de lei. La proiectul de modernizare a corpurilor A și B și a internatului și construirea corpului de legătură între corpurile A și B de la Colegiul Tehnic „Alesandru Papiu Ilarian” s-a aplicat o corecție de 36.292 de lei la actul adițional la contractul de lucrări, pe motiv că problemele care au determinat, pe parcurs, schimbarea soluției de fundare a corpului de legătură ar fi trebuit prevăzute de expert în documentația inițială. Pentru că și aici auditorului i-a fost solicitată diplomă în contabilitate sau finanțe, a fost aplicată o corecție în valoare de 1.736 de lei contractului de audit. O corecție de 3.741 de lei a fost aplicată actului adițional la contractul de lucrări de la Centrul multifuncțional pentru persoane vârstnice „Tinerețe fără bătrânețe” pe motiv că s-a utilizat procedura negocierii fără publicare pentru acest act adițional, dar și pentru că lucrările respective (înlocuirea unui perete instabil) trebuiau prevăzute de către expertul tehnic în documentația inițială. Cel de-al cincilea proiect „amendat” este cel de reabilitare a clădirii monument istoric Transilvania. Valoarea corecției este aici de 1.798 de lei și s-a aplicat, din nou, pentru „impunerea de condiții restrictive, respectiv solicitarea diplomei de studii superioare în științe economice, specializarea contabilitate sau finanțe pentru auditor”. Reprezentanții primăriei precizează că, în toate cele cinci cazuri, documentațiile de achiziție au fost verificate în prealabil de către Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice înaintea publicării pe SEAP a invitației de participare, iar licitațiile s-au desfășurat cu monitorizarea procedurilor de către Unitatea pentru Coordonarea și verificarea Achizițiilor Publice. „Cele două autorități abilitate în verificarea modului de desfășurare a procedurilor de achiziție nu au constatat abateri în elaborarea documentației și aplicarea procedurilor”, subliniază aceștia. De altfel, la ședința de vineri, viceprimarul Fazakas Nicolae a precizat că pe masa guvernului se află un proiect de ordonanță care prevede ca aceste corecții, aplicate după ce documentația a fost verificată de organismele competente, să fie plătite de la bugetul de stat. Corecțiile taie adânc la bugetul orașului Primăria speră că vor fi plătite din bugetul de stat Conducerea Primăriei Municipiului Zalău a prezentat la ședința Consiliului Local de vineri o informare privind corecțiile aplicate proiectelor cu finanțare europeană derulate de municipalitate. Informarea a fost prezentată la cererea formulată în ședința precedentă de consilierul local Claudiu Bîrsan. Propunerile pentru titlul de „Cetățean de onoare al Zalăului” nasc controverse Zalăul nu va avea încă patru cetățeni de onoare, așa cum propusese inițial Executivul Primăriei, ci doar încă trei, după ce la ședința de consiliu local de vineri unul dintre proiectele de hotărâre în acest sens a fost retras de pe ordinea de zi. Executivul Primăriei Municipiului Zalău a decis, vineri dimineața, să retragă de pe ordinea de zi a ședinței proiectul de hotărâre privind acordarea zitlului de „Cetățean de onoare al Zalăului” profesorului universitar Aurel Irimuș. Retragerea vine după ce, în ultima perioadă, pe adresa primăriei au venit mai multe sesizări care semnalau faptul că profesorul nu ar fi potrivit pentru acest titlu. Administratorul public al orașului, Radu Nistorescu, ne-a explicat că sesizările au fost formulate de mai mulți colegi de breaslă ai profesorului, cadre didactice la Extensia universitară Zalău a Universității Babeș - Bolyai, care au invocat diverse nereguli în activitatea științifică a celui propus spre a fi numit „Cetățean de onoare al Zalăului”. Nistorescu spune că a fost făcută și o sesizare scrisă, prin care se cere renunțarea la acordarea titlului în acest caz, motiv pentru care Executivul a decis că e mai bine să evite controversele, retrăgând astfel proiectul de hotărâre. Consilierii locali au aprobat însă celelalte trei propuneri pentru acordarea acestui titlu onorific. Prin urmare, alături de cele 27 de personalități care dețin deja acest titlu, cetățeni de onoare vor fi, de acum, și regretatul profesor Gheorghe Șișeștean, trecut în veșnicie în octombrie anul trecut, multiplul campion la karate Călin Marincaș și medicul chirurg Dorel Dindelegan. Pagină realizată de Olimpia MAN Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj-Napoca Editat de SC MEDIA GRUP SRL ZALĂU director Silvia PRODAN tel.: 0757 074151, e-mail: redacția@salajeanul.ro str. Cloșca, nr. 56 redactor șef tel.: fax: 0260 660133 mobil: 0757 074153 Adrian LUNGU e-mail: mediagrup@zalau.astral.ro, redactia%salajeanul.ro ^ Q75? e-mail: mediagrup@zalau.astral.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 redactor Olimpia MAN e-mail: mediagrup@zalau.astral.ro redactor social Cristina PUIEtel. 0757 074153, e-mail: mediagrup@zalau.astral.ro redactor sport Monel SABOU, Eduard FARCAȘ e-mail: mediagrup@zalau.astral.ro tehnoredactor Ioana STAN, Ioana CADAR marketing-publidtate Adriana BOGLUȚ tel. 0757 063476, e-mail: redacția@salajeanul.ro responsabil de număr Adrian LUNGU P Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului. în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la teL 0260 660133.