Sălăjeanul, aprilie-iunie 2015 (Anul 12, nr. 2605-2663)

2015-06-11 / nr. 2650

ACTUALITATE/EVENIMENT Sălăjeanul Joi, 11 iunie 2015 ! www.salajeanul.ro Festivități Mediul între NOI și VOI, între AZI și MÂINE Dinamica evoluției societății contemporane tinde să imprime interes major dezvoltării economicului prin prevalarea unor indicatori cuantificați în cifre și orientați strict spre producție sau consum, dar dezvoltarea sustenabilă înseamnă armonizarea indicatorilor de ordin cantitativ privind dezvoltarea economiei cu indicatorii de ordin calitativ ca dezvoltarea resursei umane și protejarea mediului, în întâmpinarea viitorului și în speranța unei societăți mai bune și mai curate, Școala Gimnazială Simion Bărnuțiu din Zalău include în direcțiile de educare ale elevilor de azi a adulților de mâine cultura de protecție a mediului. Este cunoscut faptul că cele mai trainice deprinderi sunt cele însușite în frageda pruncie, așa că, dascălii școlii, atât prin exemplul propriu, cât și prin parteneriate cu institute de specialitate, încearcă să inducă elevilor atât conștientizarea importanței protejării mediului, cât și o conduită proactivă în ceea ce privește protejarea mediului în mod concret. In acest sens, în cursul prezentului an școlar, Școala Gimnazială Simion Bărnuțiu Zalău a cultivat importanța protejării mediului în setul de valori umane însușite de elevi atât prin mesajul didactic transmis constant de dascăli, cât și prin implicarea unor persoane specializate în domeniul protecției mediului care în baza parteneriatelor stabilite, au conferențiat în mediul educațional pentru promovarea valorilor de mediu, în ceea ce privește cultivarea deprinderilor practice, elevii școlii au fost implicați în mai multe acțiuni de colectare de deșeuri în vederea reciclării, acțiuni în cadrul cărora au dovedit că au asimilat noțiuni privind atitudinea proactivă de protecție a mediului și faptul că au conștientizat că protecția mediului este o condiție sine qua non pentru viitorul în care ei se proiectează ca adulți, viitor despre care ei, elevii, mai transmit dascălului, în șoaptă câte un detaliu... Dascălul adună șoaptele, compară detaliile, creionează viitorul proiectat de elevii săi și crede în posibilitatea realizării acestora. Continuându-și pledoaria pentru un mediu mai curat, elevii clasei pregătitoare , îndrumați de prof. înv. primar. Szabó Anca-loana și elevii clasei a Vl-a , îndrumați de prof. Stânean Liana au ales să sărbătorească Ziua Mondială a Mediului în cel mai reprezentativ loc din județ în ceea ce înseamnă protecția mediului, Agenția pentru Protecția Mediului Sălaj, în cadrul vizitei la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Sălaj, elevii au avut ocazia să vizioneze materiale multimedia de specialitate, au beneficiat de suportul funcționarilor Agenției și au fost răsplătiți de conducerea Agenției pentru eforturile lor în ceea ce privește protecția mediului. Dascălul care a încurajat eforturile în ceea ce privește acțiunile de mediu a fost și martorul protecției de viitor a elevului, i-a ascultat gândul, i-a ascultat șoapta... Acum, în urma vizitei la autoritatea de mediu, dascălul constată că elevul e impresionat și se întărește convingerea conform căreia conștiința de mediu există. Dacă conștiința de mediu constatată azi în rândul elevilor va rămâne neviciată, ea va dăinui ca o constantă în conduita acestora. Pentru a rămâne neviciate convingerile pure, create cu trudă și răbdare, convingeri de care poate atârna viitorul nostru ca societate, nutrim speranța ca și adulții, pe o cale de comunicare copil - adult, să-și însușească și să respecte o conduită corectă de respectare a mediului. Prof. înv. primar. Szabó Anca-loana Prof. Stânean Liana salajeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL ZALĂU str. Cloșca, nr. 56, tel.: fax: 0260660133, mobil: 0757074153 e-mail: office@salajeanul.ro, redactia@salajeanul.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 www.facebook.com/salajeanu www.facebook.com/salajeanulzalau Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj-Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului. In cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la telefon 0260 660133. WevoM Gelu Zalău “&<&t tinzi, eie reeiiiteitee*. " OFERTA EDUCAȚIONALĂ_____________ Pentru anul școlar 2015 - 2016 Clasa a IX-a învățământ liceal zi - 3 clase IL clasă — Filiera Teoretică / Profil Real Specializarea Științe ale naturii 1 clasă/28 locuri 1 clasă - Filieră Tehnologică/ Profil Servicii Domeniu Turism și alimentație Calificare: Organizator Banqueting ’ 1 clasă/ 28 locuri 1. clasă — Filiera Tehnologică / Profil Servicii Domeniu Economic Calificare: Tehnician în activități economice - 1 clasă /28 locuri 14 locuri/secția română 14 locuri/secția maghiară Clasa IX învățământ profesional zi, cu durata de 3 ani - 4 clase 1 clasă - Domeniu Turism și alimentație / Ospătar (chelner) vânzător în unități de alimentație - 1 clasă /28 locuri 1 clasă - Domeniu Turism și alimentație / Bucătar-14 locuri/Cofetar-Patiser-14 locuri - 1 clasă /28 locuri 1 clasă - Domeniu Industrie alimentară / Operator în industria vinului și a băuturilor spirtoase-14 locuri/ Brutar-patiser-preparator produse făinoase 14 locuri -1 clasă /28 locuri 1 clasă - Domeniu Comerț / Comerciant-vânzător -14 locuri secția română/14 locuri secția maghiară -1 clasă/28 locuri Clasa a Xl-a învățământ Liceal seral/sem. al Il-lea 1 clasă Domeniu Industrie Textilă/Tehnician în industria textilă pentru: - absolvenți ai școlii profesionale - absolvenți ai anului de completare cu certificat de calificare - absolvenți ai ciclului inferior al liceului (10 clase) 1 clasă/28 locuri Școala Postliceala Domeniu Comerț. Calificare: Agent comercial : Tel/Fax 0260 617.697 G meil pubăc@voievodul gelu reanul I 1 clasă/28 locuri . ^ > PUBLICITATE