Sălăjeanul, aprilie-iunie 2019 (Anul 16, nr. 3541-3584)

2019-06-11 / nr. 3581

8 pagini • 2 lei QM 11,12,13 iunie 2019 I Nr. 3581 Elevi sălăjeni calificați la Concursul național de proiecte antidrog Peste 1.700 de locuri la liceu Numărul de locuri din liceele sălăjene pentru care concurează absolvenții ciclului gimnazial a fost publicat vineri, 7 iunie, pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean, în Ghidul candidatului la admiterea în liceu. Documentul, ce apare cu o întârziere de aproape o lună față de data stabilită și în ultima zi de școală a elevilor de clasa a Vlll-a, cuprinde și mediile ultimilor admiși anul trecut în fiecare unitate școlară, precum și detalii despre admiterea din 2019. [ ] pagina 5 Un miliard de euro pentru zona montană Ministerul Sănătății a aprobat 200 posturi de medici, asistenți medicali, ambulanțieri și personal auxiliar pentru serviciile de ambulanță din țară. în zilele următoare va fi anunțată și repartizarea acestora pe județe, urmând ca serviciile de ambulanță să organizeze apoi concursuri pentru ocuparea acestora. ► [UNK] Mai multe informații in pagina 4 Modernizare Se reabilitează internatul de la Liceul Tehnologic „Mihai Viteazul” Zalău Până în vara anului viitor, internatul Liceului Tehnologic „Mihai Viteazul” din municipiul Zalău va fi complet reabilitat și dotat cu bani din fonduri europene. Valoarea totală a proiectului este de aproape șase milioane de lei. „Reabilitarea, modernizarea, dezvoltarea și echiparea unității de învățământ Liceul Tehnologic Mihai Viteazul din Municipiul Zalău - etapa I Internat” este un proiect finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020. Contractul de finanțare a fost semnat deja la finele lunii aprilie, iar durata de implementare a proiectului este de 14 luni din momentul semnării, ceea ce înseamnă 30 iunie 2020. Valoarea totală a proiectului este de 5.858.322,29 lei. Din aceasta, contribuția de la Fondul European de Dezvoltare Regională este de 4.953.792,01 lei, contribuția de la bugetul de stat este de 757.638,78 lei, iar contribuția de la bugetul local este de 116.559,81 lei. Obiectivul proiectului îl reprezintă creșterea calității infrastructurii educaționale relevante pentru piața forței de muncă. Proiectul propune îmbunătățirea condițiilor de cazare în internatul Liceului Tehnologic „Mihai Viteazul” pentru 163 de beneficiari, fiind amenajate 78 de camere cu două locuri, patru camere cu un loc, o cameră pentru persoane cu dizabilități, două camere de oaspeți, nouă oficii, sala de mese, spălătorie, cabinet medical; fiecare cameră va avea baie proprie. Toate încăperile vor fi dotate cu mobilier. De asemenea, vor fi înlocuite instalațiile termice, electrice și cele sanitare, iar întreaga clădire va beneficia de lucrări de creștere a eficienței energetice. Alina RAD