Sălăjeanul, ianuarie-decembrie 2020 (Anul 17, nr. 3633-3692)

2020-06-11 / nr. 3665

Polițiștii sălăjeni au fost sesizați, vineri, 12 iunie, de către un bărbat dintr-o comună din județul Sălaj, despre faptul că, în seara precedentă, doi localnici au mers la domiciliul acestuia și au provocat scandal. Din verificările efectuate de polițiști s-a stabilit că cei doi figurau ca persoane izolate la domiciliu. Tot vineri, polițiștii din cadrul Biroului de Ordine Publică au fost sesizați prin apelul de urgență 112 despre faptul că un bărbat de 46 de ani din municipiul Zalău nu respectă măsura izolării la domiciliu. Polițiștii ajunși la fața locului au constatat că cele sesizate se confirmă. Cele trei persoane au fost amendate cu câte 3.000 de lei și plasate în carantină instituționalizată, pe o perioadă de 14 zile, pe cheltuiala proprie. Potrivit celor mai recente raportări ale autorităților, în centrele de carantină de pe raza județului se află 26 persoane, iar în autoizolare la domiciliu, alte 1.843. AV. Administrația Fondului pentru Mediu a demarat Programul privind sprijinirea eficienței energetice și a gestionării inteligente a energiei în infrastructura de iluminat public. »pagina 5 250 de firme din județul Sălaj au solicitat indemnizația aferentă zilelor libere acordate părinților, pentru peste 600 de angajați. Suma totală solicitată se apropie de o jumătate de milion de lei. Măsura a intrat în vigoare în 17 martie, după închiderea grădinițelor și a școlilor. Mai multe informații în pagina 4 Examen. Au lipsit de la Evaluare din cauza COVID-19 168 de absolvenți de gimnaziu au absentat, ieri, în Sălaj, de la prima probă a Evaluării Naționale. Printre aceștia, opt izolați la domiciliu și un altul confirmat cu coronavirus, în județul Sălaj, din totalul celor 2.019 absolvenți ai clasei a VIII-a au fost prezenți în sălile de examen 1.851 de candidați, au anunțat reprezentanții Inspectoratului Școlar. Nu au fost candidați cu temperatura peste maximul admis, nu a fost cazul pentru subiecte de rezervă și nici candidați eliminați pentru tentativă de fraudă. Au existat, însă, cinci cazuri speciale: un elev a susținut proba la domiciliu, doi au dat examen în săli separate, fiind cu tulburări specifice de învățare, respectiv cu recomandare medicală, unui alt candidat i s-a asigurat calculator, iar pentru un altul au fost mărite caracterele. Potrivit Inspectoratului Școlar Județean Sălaj, opt elevi sunt izolați la domiciliu, un altul este spitalizat, fiind confirmat cu coronavirus, iar un altul este internat pentru alte probleme medicale. Aceștia pot susține probele în etapa specială din 29 iunie, în județul nostru, pentru Evaluarea Națională au fost pregătite 64 Centre de Examen, 44 Centre de Comunicare și 2 Centre Zonale de Evaluare, la Liceul Pedagogic „Gheorge Șincai” Zalău, respectiv la Liceul Tehnologic „Mihai Viteazul” Zalău. AV