Sălăjeanul, ianuarie-decembrie 2020 (Anul 17, nr. 3633-3692)

2020-08-05 / nr. 3673

EflaMMi Toate cărțile împrumutate de Secția pentru tineri și adulți din Zalău a Bibliotecii Județene Sălaj sunt sterilizate cu un aparat modern achiziționat recent de instituție, pentru înlăturarea virusurilor, bacteriilor, microorganismele și chiar a prafului. Aparatul a costat 35.000 de lei. Biblioteca Județeană a achiziționat, recent, un sterilizator de cărți și documente; în următoarele două luni, instituția și-a propus să cumpere încă două astfel de echipamente. Prin acest demers, reprezentanții bibliotecii își propun să protejeze cititorii și să prevină îmbolnăvirile de orice fel, mai ales în perioada pandemiei. Acțiunea dezinfectantă rezultă din iradierea cu raze ultraviolete, dublată de suflarea/aspirarea/filtrarea unui jet de aer care, pe lângă eliminarea particulelor fine, realizează și răsfoirea cărților și a documentelor legate/îndosariate, pentru a permite acțiunea razelor ultraviolete în interiorul acestora. m Premierul Ludovic Orban a anunțat luni, 10 august, că Guvernul va prelungi „cel mai probabil” cu alte 30 de zile starea de alertă pe întreg teritoriul țării. Este pentru a treia oară când este prelungită starea de alertă. O decizie în acest sens va fie luată zilele următoare, având în vedere că la finalul săptămânii în curs expiră starea de alertă. Mai multe informații în pagina Spitalul nu mai face teste COVID la cerere Conducerea Spitalului Județean de Urgență Zalău a decis să sisteze efectuarea de teste COVID-19 la cerere. Măsura a fost luată după ce unitatea medicală a fost asaltată de solicitările sălăjenilor care aveau nevoie de astfel de teste pentru a călători în străinătate. Până în prezent, în cea mai mare unitate spitalicească din județ au fost realizate 750 de teste la cerere, prețul unuia fiind de 250 de lei. Sălăjenii care au nevoie de teste COVID-19 pentru a putea merge în vacanță în străinătate nu se mai pot adresa Spitalului Județean de Urgență. Cea mai mare unitate medicală din județ a anunțat că din 13 august nu mai realizează astfel de teste la cerere, o eventuală reluare a testărilor urmând să fie luată după această dată. Decizia a fost luată ca urmare a numărului foarte mare de solicitări, care ar fi putut pune Spitalul în situația de a rămâne fără kituri de testare. Până în prezent, la SJU Zalău au fost efectuate 750 de examinări la cerere pentru diagnosticarea COVID-19. Prețul unei testări este de 250 de lei. AV.