Sălajul European, aprilie-iunie 2007 (Anul 1, nr. 12-56)

2007-06-25 / nr. 52

Sălajul European LUMI - 25 iunie 2007 • pagina 2 Consilierul județean Gheorghe Stanciu, acuzat în dosarul cu numărul 7237/337/2006, de săvârșirea unor infracțiuni de corupție la Legea 78/2000, a fost achitat vineri, de către completul de judecată al Judecătoriei Zalău. Pronunțarea sentinței vine la două săptămâni după încheierea judecării pe fond a dosarului. Se pare însă că problemele lui Stanciu nu se termină aici. Șeful Serviciului Teritorial Cluj al DNA, Crin Bologa, ne-a declarat că va declara apel la soluția dată de Judecătoria Zalău "pentru că apreciem că soluția adusă a fost nelegală și netemeinică. Vom declara apel soluției aduse, urmând ca Tribunalul Sălaj să se pronunțe în dosar", a declarat șeful DNA Cluj. ’ Reamintim faptul că procurorii anticorupție din cadrul Serviciului Teritorial Cluj au dispus, în cursul anului trecut, trimterea în judecată a inculpatului Stanciu Gheorghe, consilier în cadrul Consilului Județean Sălaj, pentru săvârșirea infracțiunii de efectuare de operațiuni financiare ca acte de comerț incompatible cu funcția sa, utilizând informațiile obținute în virtutea funcției. Din probele administrate de procurori a reieșit că, în cursul anului 2004, în calitate de membru în consiliul de administrație al Spitalului Județean Zalău, inculpatul a favorizat societatea comercială Comfing SRL Zalău, al cărei asociat unic este, pentru a câștiga două licitații în urma cărora a încheiat două contracte de achiziții de bunuri cu spitalul. Precizăm că, în conformitate cu Legea spitalelor nr. 270/2003 aflată în vigoare la acea dată, în consiliile de administrație ale spitalelor județene erau desemnați ca membri doi consilieri județeni. Contractele respective au fost încheiate în urma licitației în care s-a folosit metoda cererii de oferte, în condițiile în care inculpatul avea cunoștință atât de necesarul de bunuri și servicii ale spitalului și de suma pe care spitalul era dispus să o aloce achiziționării respectivelor bunuri și servicii. Din cercetările efectuate a rezultat că la licitația respectivă au fost invitate să depună oferte cinci firme, dintre care trei aparținând inculpatului Stanciu Gheorghe și două aparținând unor prieteni ai săi; în final, a fost declarată câștigătoare firma inculpatului care și-a adjudecat un contract pentru efectuarea de reparații la utilaje frigorifice în valoare de 120 milioane ROL și un alt contract de prestări servicii pentru întreținerea aparatelor de aer condiționat și frigiderelor aflate în dotarea saloanelor și laboratoarelor din Spitalul Județean Zalău, în valoare de aproximativ 50 milioane ROL. Menționăm că, în conformitate cu art. 90 din Legea 161/ 2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, în calitate de consilier județean, lui Stanciu îi era interzis să încheie contracte comerciale cu instituțiile de interes local aflate în subordinea sau autoritatea consiliilor județene. • DEÂK Zoltân - Consilierul județean Stanciu achitat. DNA Cluj declară apel Politică, pensii și administare locală în viziunea deputaților social democrați tineri, 22 iunie 2007, deputații PSD de Sălaj, Iuliu Nosa și Filonaș Chiș au susținut o conferință de presă în cadrul căreia au adus lămuriri atât în ceea ce privește contextul politic actual cât și cele mai importante proiecte pe care social democarții le au în agendă. Deputatul Iuliu Noja a făcut câteva referiri la situația politică în care se află Partidul Social Democrat. Astfel, domnia sa consideră că, pe plan național, s-a luat cea mai înțeleaptă decizie, aceea ca partidul să rămână în opoziție. Din această poziție vor susține moțiunile simple pe sănătate și agricultură, recent depuse la Senat și Camera Deputaților. "Vrem să obligăm Guvernul Tăriceanu să aplica măsurile pe care noi le-am stabilit în moțiunile simple pe sănătate și agricultură pentru a putea aduce o îmbunătățire în viața oamenilor" ne-a declarat deputatul Iuliu Nosa. în ceea ce privește activitatea Organizației Județene Sălaj a PSD, deputatul Iuliu Nosa a precizat că, în această perioadă, în toate organizațiile locale se desfășoară alegeri. "Un fapt îmbucurător este acela că, în urma alegerilor, avem președinți noi în cea mai mare parte din organizații, ceea ce sperăm să dea un nou suflu partidului" a mai adăugat Iuliu Nosa. Al doilea subiect al conferinței de presă de vineri a fost legat de mărirea pensiilor. Deputatul Filonaș Chiș a făcut câteva referiri legate de importanța proiectului de lege privind modificarea legii pensiilor, care a stârnit dezbateri vii în Parlament săptămâna trecută. Trebuie să menționăm că principalii inițiatori și susținători ai acestui proiect de lege, care prevede o mărire efectivă a pensiilor cu 50%, sunt cei doi deputați social democrați de Sălaj, Filonaș Chiș și Iuliu Nosa. Domnul deputat Chiș și-a exprimat nemulțumirea față de retrimiterea proiectului de lege la comisie în vederea reanalizării unui articol, fapt care va determina, probabil, o amânare a votului final pentru luna septembrie (având în vedere că la 1 iulie începe vacanța parlamentară - n.r.). "Este vorba de o modificare esențială a legii pensiilor care survine după șapte ani de la apariția primei legi. Am fost realiști și serioși și de aceea noi, social- democrații, am identificat și sursele de finanțare. Calculul economic pe care l-am făcut a fost unul serios și realist. Surse financiare există, mai trebuie să existe doar voință politică" a mai declarat parlamentarul. La final, deputatul Iuliu Nosa a făcut câteva referiri cu privire la proiectul propus de Consiliul Local al municipiului Zalău privind contractarea unui împrumut de 80 milioane lei noi pentru realizarea unor investiții publice de interes local. Deputatul, care are și o experiență de necontestat ca fost primar al Zalăului susține că "sunt surprins de acest credit pentru că el nu face altceva decât să demonstreze că veniturile primăriei se duc pe cheltuieli de personal. O instituție care dispune de propriile venituri și cu ele își asigură doar funcționarea are probleme de administrare" a declarat Iuliu Nosa. De asemenea, deputatul sălăjean și-a exprimat nemulțumirea față de întârzierea lucrărilor proiectului SAMTID de reabilitare a rețelelor de apă, dar și vis-a-vis de faptul că la licitația pentru proiectul șoselei de centură a Zalăului, care a avut loc la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Locuințelor, nu a participat nici un reprezentant al Primăriei Zalău. Indolență sau inconștiență? • Daniela FIZEȘAM e-mail: salarul european di yahoo.com SJ 2-3.pmd2 I I 6/24/2007, 9:06 AM