Sălajul European, iulie-septembrie 2007 (Anul 1, nr. 57-121)

2007-07-02 / nr. 57

J LUNI - 2 iulie 2007 • pagina 2 Sălajul European Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban: "Sunt îngrijorat de blocajele existente în Sălaj în derularea proiectului autostrăzii Transilvania" *întâlnire oficială între ministrul Ludovic Orban și prefectul județului Sălaj Ministrul Transporturilor Ludovic Orban la sfârșitul săptămânii vizită oficială în județul Sălaj, cadrul unei conferințe de presă, organizată la sediul Prefecturii Sălaj, Ludovic Orban a început prin a declara că unul dintre principalele obiective de investiții în județul Sălaj este cel al Autostrăzii Transilvania. Domnia sa a adăugat că este "îngrijorat de blocajele existente în Sălaj în derularea acestui proiect. întârzierile se datorează mai multor factori cum ar fi: analizarea proiectului tehnic, procedura de descărcare arheologică precum și ritmul lent de derulare a procedurilor de expropriere" a mai menționat Orban. Ministrul a afirmat că va lua legătura, în cursul trei săptămâni, cu toți cei implicați proiect. Ministrul Transporturilor a mai adus în discuție, cu prilejul, șoseaua de centură a Zalăului, spunând că unul dintre tronsoane se află în stadiul studiului de fezabilitate. De asemenea s-a vorbit și despre proiectul drumului expres al Nordului (spre Cehu Silvaniei) și demararea studiului de fezabilitate pentru realizarea DN1G. Acest drum național este un proiect de legare a Zalăului de județul Bihor, prin intermediul a 42 de km, asigurându-se astfel legătura Zalău - Aleșd. Ludovic Orban a declarat că un termen realist pentru demararea lucrărilor la acest traseu este data de 1 septembrie 2008. "Drumul care duce spre Oradea prin Nușfalău și care este afectat de traficul greu care deservește constructorului autostrăzii Bechtel nu va fi trecut în programul de investiții pentru că va fi în continuare afectat. Se vor aloca fonduri pentru întreținerea drumului iar după finalizarea autostrăzii va intra într-un program rapid de reabilitare" a condus ministrul Transporturilor. Prezent la conferința de presă, deputatul PNL Sălaj, Cătălin Micula, ne-a informat că programul vizitei cuprinde pe final și o întâlnire politică. Prefectul Andrei Todea s-a întâlnit tot vineri cu ministrul Transporturilor - Ludovic Orban - care a efectuat o vizită oficială în județul Sălaj, în afara întâlnirii dintre prefectul Todea și ministrul Orban, în programul vizitei au mai fost incluse și reuniuni cu reprezentanții Regionalei de Drumuri Naționale Cluj și ai Secției Drumuri Naționale Sălaj, precum și cu conducerile Muzeului Județean de Istorie și Artă Zalău și al Direcției de Cultură Sălaj, în cadrul întâlnirilor au fost discutate aspecte referitoare la diverse proiecte de dezvoltare a infrastructurii la nivelul județului, precum și despre etapele care trebuie a fi derulate în vederea construirii autostrăzii Bechtel - Brașov - Borș - care în Sălaj va avea o lungime de 80 de km. • Ioana CHIFOR Prin adoptarea moțiunii de cenzură a PSD, Agricultorii vor beneficia de o serie de avantaje e-mail: salarul european Cuyahoo. com Moțiunea simplă a PSD pentru agricultură a fost adoptată săptămâna trecută de către Camera Deputaților. Semnatarii moțiunii recent adoptate au identificat probleme cum ar fi: creșterea suprafețelor de teren neexploatate, creșterea importurilor de produselor alimentare, situația dezastruoasă a irigațiilor, neonorarea promisiunilor de acordare a subvențiilor Printre cererile social democraților se numără acordarea de despăgubiri pentru secetă, nu numai pentru culturile asigurate la firme private, ci și pentru cele neasigurate, creșterea bugetului pentru agricultură prin rectificare bugetară, subvenționarea cu 400 lei pentru fiecare hectar, acordarea unui sprijin financiar pentru culturile ecologice, subvenționarea semințelor de grâu și de orz, a motorinei, acordarea unei subvenții pentru irigații de 1.200 de lei pe hectar, asigurarea, prin bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) a fondurilor necesare pentru redresarea agriculturii. în plus, prin textul moțiunii se mai solicita finalizarea Programului Național de Dezvoltare Rurală (PNDR) 2007-2013 și a metodologiei de finanțare a proiectelor, finalizarea măsurilor recomandate de către experții UE pentru organizarea instituțională și acreditarea de către Comisia Europeană a celor două agenții de plăți, stabilirea nivelului alocațiilor bugetare la 30 la sută din volumul creditului agricol acordat de către băncile comerciale pentru activitățile de producție din sectorul vegetal și zootehnie. • Remus MUREȘAN