Sălajul European, iulie-septembrie 2010 (Anul 4, nr. 124-189)

2010-07-22 / nr. 139

Sălajul European Reduceri de personal în inspectoratele școlare! 5 25% din angajații Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului contemplă posibilitatea șomajului Până în prezent au fost tăiate din schemă 15.000 de posturi de profesori dar "decimarea" celor care lucrează în învățământ e departe de a se fi sfârșit, începând cu luna septembrie, ministrul educației Daniel Funeriu își dorește cu 25% mai puțini angajați în aparatul ministerului, care însumează momentan aproximativ 4.500 de oameni. Cum cei mai mulți dintre ei lucrează în direcțiile județene pentru tineret și sport, precum și în inspectoratele școlare, cel mai probabil de aici vor cădea cele mai multe capete. în inspectoratele școlare se intenționează ca numărul de angajați să fie calculat în funcție de numărul de cadre didactice din județ, după modelul primăriilor unde numărul funcționarilor este raportat la cel al locuitorilor. "într-adevăr, reducerea de acum înainte va fi în jurul la 25%. La ora actuală, aproximativ jumătate din cei angajați în inspectorate se ocupă de procesul educațional și jumătate de administrarea celeilalte jumătăți. Aici se vor produce mutații. Putem spune deja că un număr semnificativ de funcții de conducere vor dispărea", a declarat ministrul Educației, Daniel Funeriu. Ioan Abrudan, inspector școlar general, ne-a declarat că până în acest moment nu există nici un comunicat oficial din partea ministerului. Î Nu ni s-a comunicat nimic oficial și nu pot face nici o precizare legată de eventuale disponibilizări la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Sălaj, în videoconferința organizată în cursul zilei de 20 iulie pe tema realizării de proiecte și a accesării de fonduri europene, domnul ministru Funeriu a amintit doar în treacăt despre problema restructurărilor la nivelul inspectoratelor județene dar încă nu a precizat nimic concret în acest sens, a declarat Abrudan. De asemenea, potrivit declarațiilor lui Funeriu, cele 41 de direcții județene de tineret vor fi comasate cu cele de sport, prin urmare și aici bântuie umbra sumbră a reducerilor. A.P. JOI - 22 iulie 2010 • pagina 2 ACTUALITATE 10 septembrie - ultima strigare pentru admiterea la liceu După prima sesiune de admitere la liceu, în Zalău au mai rămas disponibile locuri într-o clasă la specializarea protecția mediului, la Liceul "Voievod Gelu" și o alta la specializarea construcții la Liceul "Mihai Viteazul". De asemenea, se poate opta pentru aproximativ 29 de locuri în învățământul vocațional. Aici sunt 13 locuri libere la Liceul Ortodox "Sfântul Nicolae" și alte 16 la Liceu Pedagogic "Gheorghe Șincai", distribuite după cum urmează: șapte la arte plastice, 3 la sport și 6 la secția maghiară. Și la Cehu Silvaniei există încă posibilitatea de a deveni liceean, aici fiind transferată o clasă de la Liceul "Voievod Gelu" cu specializarea industrie textilă - confecții. Pentru anul școlar 2010 - 2011 au fost disponibile 2640 de locuri în învățământul liceal, distribuite în 88 de clase. Având în vedere că în Sălaj au existat 2563 de absolvenți de clasa a VIII - a, toți potențiali pretendenți la un ioc în liceele sălăjene, oferta Inspectoratului Școlar Județean Sălaj a fost cât se poate de generoasă, existând disponibilitate pentru absorbirea tuturor în educația liceală. 2199 știu deja în ce liceu vor învăța din toamnă, ei confirmându-și locul prin depunerea dosarelor de înscriere la unitățile școlare la care au fost admiși după repartizarea computerizată din data de 1 iulie, până pe data de 15 iulie. Azi, 23 iulie are loc repartizarea situațiilor speciale apărute după repartizarea computerizată, cum sunt cazurile medicale, situațiile unde există gemeni etc. "Vor fi luate în calcul doar cazurile extrem de bine justificate iar decizia se va supune la vot în consiliul de administrație", declară Ioan Abrudan, inspectorul școlar general. Cea de-a treia și ultima repartizare se va face necomputerizat, la nivelul fiecărui județ, în perioada 1 -10 septembrie, în această etapă vor intra absolvenții clasei a VIII-a care nu au participat la nicio repartizare sau nu au fost repartizați în etapele anterioare, care nu s-au înscris în perioada prevăzută de metodologie sau care și-au încheiat situația școlară după primele etape. în momentul de față, în Sălaj există 36 de elevi care așteapă să treacă de examenele de corigență programate pentru 26 - 27 august; în cazul în care rezultatele sunt satisfăcătoare, ei vor putea intra în învățământul liceal. Alți 24 de elevi care au rămas repetenți și 13 cu situațiile la învățătură neîncheiate vor putea participa doar la admiterea în licee din 2011. A.P. VA OFERIM ȘANSA DE A MUNCI ȘI DE A CÂȘTIGA! Recensământ în 2011 în octombrie 2011, în România se va organiza recensământul populației și al locuințelor. Acțiunea se va axa pe înregistrarea cetățenilor români cu domiciliul în țară indiferent dacă în momentul recensământului se află în țară sau sunt plecați în străinătate. Vor fi înregistrați cetățenii străini sau fără cetățenie, care au domiciliul sau reședința în România, cetățenii străini aflați pe teritoriul țării indiferent de cît timp sau din ce motive au venit refugiați, solicitanți de azil, de cetățenie română, străini sosiți pentru afaceri sau în interes personal). Recensământul va înregistra și date despre toate clădirile de locuit, despre clădirile cu altă destinație în care se află locuințe, precum și despre unitățile de locuit în comun. în plus, recensământul va cuprinde caracteristici demografice pentru a studia fenomenul îmbătrânirii populației, caracteristici geografice, de migrație internă și internațională, caracteristici educaționale, etnoculturale și economice. Față de recensământul din 2002, acțiunea de anul viitor va cuprinde o serie de informații în plus, cum ar fi: codul numeric personal, date privind nivelul educațional, întrebări privind abilitățile în desfășurarea activității curente, date privind locuința. Inițial, recensământul a fost planificat pentru luna martie 2011, dar, din lipsă de fonduri, a fost amânat pentru octombrie. Adela MUREȘAN www.salaruleuropean.ro Persoanele interesate sunt rugate să trimită un CV la adresa de email: privatebroker_74@yahoo.com și veți fi contactați în cel mai scurt timp pentru un interviu.