Sălajul European, octombrie-decembrie 2010 (Anul 4, nr. 190-248)

2010-10-01 / nr. 200 (nr. 190)

www.salajuleuropean.ro Suntem în Europa, cu 2000 de km prea la Est Sălajul European echor jr.Daniela FIZEȘAN ^ ^ ANUL IV, NR. 20081 Director jr.Daniela FIZEȘAN Tel.fax 0260-616383, str. UNIRII NR. 15 Zalău e-mail, salajuleuropean@yahoo.com ANUL IV, NR. 200 (867) VINERI - 1 OCTOMBRIE 2010 12 pagini 1 leu Bani pentru drumuri înzăpezite • pagina 2 Cultura, reformată pe ritmuri porumbesciene pagina 3 Șoseaua de centură va fi inaugurată săptămâna viitoare pagina 4 Azi, vârstnicii din județ sunt în sărbătoare • pagina 5 Fondul clasei duce în spinare învățământul II gratuit .I Școala de stat este "gratuită", dar a ajuns să trăiască pe spinarea părinților. Toți cei care au copii în școală se izbesc constant de subfinanțarea sistemului, combinată cu regulamente, legi și decizii ambigue care permit colectarea de sume de bani de la părinți. Dincolo de uniforme, rechizite, ghiozdane și alte cheltuieli inerente, educația "gratuită" a odraslelor lor în sistemul de stat comportă alte și alte costuri "ascunse". Legislația în domeniu precizează că nu există nici o obligație a părinților de a finanța sistemul de educație secătuit sau imposibilitatea conducătorilor de unități de învățământ de a atrage surse extrabugetare, bănești și materiale, pentru școli. • pagina 2 La celebrarea Zilei Internaționale a Persoanelor Vârstnice și împlinirea a 20 de ani de existență a Sindicatului Liber al Pensionarilor Sălaj transmit persoanelor vârstnice din județ un mesaj de respect și considerație. Tiberiu MARC Președintele Consiliului Județean Sălaj în fiecare an, la început de octombrie, în lume, prin manifestări specifice, persoanele vârstnice sînt sărbătorite și li se arată prețuirea pe care copiii, nepoții, apropiații lor le-o poartă. Deși astăzi, în mod deosebit, ne îndreptăm către dumneavoastră, respectul nostru este prezent mereu. La Multi Ani! Radu Căpîlnașiu, Primarul municipiului Zalău www.salajuleuropean. roм