Sălajul European, aprilie-iunie 2011 (Anul 5, nr. 63-109)

2011-05-04 / nr. 83

Sălajul European ADMINISTRAȚIE MIERCURI - 4 mai 2011 • pagina 2 ITM ia M la puricat” zilierii în cadrul conferinței de presă susținută ieri, de către Daniela Biriș, inspector șef al Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Sălaj, s-a discutat despre noile prevederi ale Codului Muncii atingându-se subiectul, destul de sensibil, al persoanelor care vor lucra ca zilieri. Trebuie subliniat faptul că, potrivit noilor reglementări, fiecare zilier va dispune de un număr de registre egal cu numărul punctelor în care el își desfășoară activitatea. Potrivit prevederilor mult-dezbătutului Cod al Muncii, poate fi numit zilier persoana fizică ce desfășoară un număr de activități (munci) necalificate doar pentru persoane juridice. Astfel, nu se poate numi zilier, cel puțin în termeni legali, persoana care prestează anumite activități în folosul unor persoane fizice sau a persoanelor fizice autorizate (P.F.A). Dacă vorbim despre remunerația zilierului, aceasta trebuie să însumeze echivalentul a minimum 8 ore lucrate, chiar dacă zilierul lucrează mai puțin de opt ore, iar suma de bani va reprezenta un minim de 2 lei/oră și poate ajunge la un maxim de 10 lei/oră. Zilierul poate fi contractat pe un interval orar de maxim 12 ore/zi. Mai trebuie specificat faptul că vârsta minimă a unui zilier este de 16 ani. Domeniile de activitate specifice zilierilor Este foarte important de reținut faptul că domeniul construcțiilor nu se mai regăsește pe lista domeniilor avizate pentru contractarea de zilieri. Persoanele ce vor să presteze activități ca zilieri pot activa în următoarele domenii: Agricultură; Vânat și Pescuit; Silvicultură (exclus tăiere); Piscicultura; Apicultura; Zootehnie; Spectacole; Publicitate. Activități cu caracter cultural; Manipulare de mărfuri. Registrele în care se înscriu zilierii se tipăresc și se înseriază de Imprimeria Națională, iar distribuirea lor se face de către Inspecția Muncii prin Inspectoratele teritoriale, conform art.6 din Normele metodologice ale Legii zilierilor nr.52/2011 publicate in M.O. nr.300/2011. Vlad GHEORGHIȚEANU Posturile de poliție rurale se transformă în secții de poliție Șeful Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR), chestorul Liviu Popa, a declarat că posturile de poliție rurale vor fi desființate în scurt timp iar în locul acestora vor funcționa secții de poliție. "Este o problemă legată de consultarea inspectoratelor. Noi ne-am dus cu experți din afara Poliției și în echipă cu cei din Poliție, pe două variante de lucru, urmând ca după consultarea colegilor din teritoriu să luăm o decizie. Sunt convins că se va aplica cât de repede și reorganizarea Poliției rurale", a declarat șeful IGPR. El a adăugat că reorganizarea Poliției rurale este un proiect mai vechi și sa mers pe ideea că trebuie alocate resursele în funcție de priorități. "Nu este normal să avem același număr de polițiști pe unități administrativ-teritoriale, indiferent de problematica polițienească pe care o avem. Ideea este că se va merge pe reorganizarea posturilor de poliție în secții de poliție în așa fel încât și în mediul rural să avem o componentă de patrulare și componenta de proximitate, respectiv sectoristul din mediul rural care se va ocupa de componenta de cunoaștere și de problemele de poliție judiciară cu un impact minor asupra problematicii din zona rurală", a precizat chestorul Popa. Reorganizarea nu se va face în funcție de criteriul populației (număr de polițiști raportat la numărul populației din comună) ci în funcție de criteriul infracționalității. "Sunt anumite zone în fiecare județ unde problematica infracțională este ridicată, unde manifestarea criminalității este mai acută. Acolo vom aloca resurse mai multe", a adăugat șeful IGPR. în Sălaj activează 57 de posturi de poliție rurale, aflate în subordinea Inspectoratului de Poliție Județean. Florin MINTAȘ Soluția finală pentru deșeuri prin procesarea în industria cimentului • Coprocesarea deșeurilor în industria cimentului; • Preluarea întregii game de deșeuri industriale periculoase și nepericuloase • Colectarea și valorificarea deșeurilor electrice, electronice - DEEE • Soluție logistică proprie - transport autorizat www.roecologic.ro www.salaruleuropean.ro