Satul Socialist, februarie 1972 (Anul 4, nr. 850-874)

1972-02-01 / nr. 850

PAGINA 4 DE LA ANGAJAMENT, AM TRECUT LA FAPTE (Urmare din pag. I.) eliminarea excesului de umiditate de pe o suprafaţă de 420 hectare. Prin aplicarea unor tehnologii avansate la culturile agricole şi prin generalizarea acordului global, se prevede să se obţină in cooperativele agricole următoarele depăşiri: 260 tone de porumb, revenind o creştere de 200 kg la hectar, 150 tone grîu, 240 tone floarea soarelui şi 670 tone de sfeclă de zahăr. In vederea asigurării unei balanţe furajere echilibrate, vom cultiva 300 hectare cu dovleci intercalaţi prin porumb, ceea ce va asigura o cantitate de 900 tone suculente peste prevederi. — Pentru prima dată vom iriga 140 hectare culturi furajere, obţinind astfel o creştere a producţiei de fin cu 820 tone. — Pentru a spori productivitatea pajiştilor naturale, vom fertiliza cu îngrăşăminte chimice 600 hectare, iar cu îngrăşăminte organice 180 hectare. — Efectivele de animale din gospodăriile populaţiei vor creşte, în acest an, astfel: ovine — de la 688 capete la 810 ; vaci cu lapte — de la 368 la 470 ; porcine — de la 2 805 la 3 400, iar la oi — de la 4 661 la 5 500 capete. — Ca urmare a creşterii producţiei vegetale şi animale, comuna noastră va livra statului, peste plan, 175 tone grîu, 670 tone sfeclă de zahăr, 250 hl de lapte. b) INDUSTRIE ŞI PRESTĂRI DE SERVICII — Prin folosirea chibzuită a materiilor prime şi a materialelor, creşterea calificării profesionale şi extinderea schimburilor II şi III în unităţile industriale şi de producţie se va realiza, anul acesta, un spor al producţiei marfă vîndută şi încasată de 4,5 milioane lei. — Depăşirea planului de prestări de servicii către populaţie cu 800 000 lei, ceea ce va reprezenta o creştere de 12 la sută. c) PENTRU APROVIZIONAREA POPULAŢIEI Se vor moderniza 6 unităţi ale comerţului cooperatist, asigurîndu-se, pe această cale, desfacerea suplimentară a unui volum de mărfuri în valoare de 500 000 lei reprezentînd o depăşire a planului cu 7 la sută. d) INVESTIŢII PENTRU DEZVOLTAREA ECONOMICA ŞI SOCIALĂ A COMUNEI Vom construi un bloc cu 6 apartamente, se va extinde reţeaua de alimentare cu apă curentă, vor fi date în folosinţă 4 magazine de desfacere a mărfurilor în piaţa agroalimentară, 2 ateliere şcoală, vom asfalta 5 600 mp trotuare, se vor pietrui 2 225 ml străzi şi vom da în folosinţă, cu 30 zile mai devreme, noi capacităţi de producţie, pe o suprafaţă de 800 mp, la cooperativa meşteşugărească. Pentru continua înfrumuseţare şi buna aprovizionare a comunei, vom executa, prin muncă patriotică, lucrări edilitare în valoare de 3 200 000 Iei, constând în : amenajarea a 4 hectare zonă florală şi a unui parc pe o suprafaţă de 6 000 m.p. în piaţa centrală a reşedinţei de comună, întreţinerea a 26 hectare zone verzi, amenajarea a două baze sportive, amenajarea şi dotarea unui parc al copiilor. e) REALIZAREA PLANULUI DE VENITURI Valorificînd rezervele interne, vom realiza planul de venituri prevăzut în bugetul comunal și vom atrage suplimentar, la buget, suma de 600 000 lei. II. ÎN DOMENIUL CULTURAL-EDUCATIV Pentru îmbunătățirea activității ideologice, ridicarea nivelului general al cunoaşterii şi educaţiei socialiste a maselor, ne propunem : — Alcătuirea unei monografii a comunei Ciacova, pînă la 23 August 1972. — Înfiinţarea, cu sprijinul forţelor intelectuale proprii, a încă ? brigăzi de răspîndire a cunoştinţelor ştiinţifice. — înfiinţarea unui muzeu local. — In repertoriul corului căminului cultural, al formaţiilor de dansuri, teatru şi grup vocal vor fi incluse mai multe piese aparţinînd folclorului naţionalităţilor conlocuitoare. Rezultatele obţinute pînă acum constituie o bună bază de plecare spre înfăptuirile viitoare. Sîntem hotârîţi să realizăm toate obiectivele stabilite, conştienţi fiind că aceasta va fi în primul rînd în folosul comunei noastre, al locuitorilor ei. încă din primele zile ale anului, sute de cetăţeni au ieşit pe şantierele de hidroamelioraţii, executînd un mare volum de lucrări. Mecanizatorii fertilizează, pe tarlalele cooperativelor agricole de producţie, semănăturile de toamnă şi pajiştile naturale. Cu mic, cu mare, locuitorii comunei participă la îmbunătăţirea păşunii. In legumicultură, pînă în prezent s-au şi amenajat aproape 1 000 m.p. răsadniţe pentru culturile timpurii, în sectorul de creştere a animalelor, atenţia este îndreptată spre o bună furajare, echilibrată, înlăturarea pierderilor prin mortalităţi şi asigurarea reproducţiei. Aceste măsuri vor determina creşterea producţiei globale, a celor 6 cooperative agricole cu 70 980 000 lei, cu 2,5 la sută mai mult decit s-a prevăzut. In vederea înfăptuirii obiectivelor stabilite, pentru ridicarea gradului edilitar-gospodăresc şi de civilizaţie a comunei, o parte din materialul de construcţie a şi fost procurat, documentaţia şi proiectele necesare sunt în curs de realizare, iar fondurile necesare se asigură prin contribuţia bănească a cetăţenilor. Oamenii muncii români, germani, maghiari, sîrbi, nu vor precupeţi nici un efort pentru ca în acest an şi în cei care vin comuna noastră să fie mai bogată, mai frumoasă, iar contribuţia noastră la înflorirea generală a ţării să fie şi mai mare. TENIS Dublă victorie românească Turneul internaţional de tenis de la Omaha (Nebraska), al patrulea din Circuitul „Indor“ american, s-a încheiat cu o dublă victoria a reprezentanţilor culorilor sportive româneşti. După cum se ştie, în finala probei de simplu s-au întîlnit Ilie Năstase şi Ion Ţiriac. Intr-o partidă de excelent nivel tehnic, aplaudată de spectatori, Năstase a cîştigat in trei seturi cu 2—6, 6—0, 6—1. Este pentru a doua oară consecutiv cînd „asul“ român îşi înscrie numele în palmaresul acestui turneu. Anul trecut, tot la Omaha, Ilie Năstase şi-a adjudecat finala, întrecîndu-l cu 6—4, 6—3, 6—1 pe americanul Cliff Richey. Ilie Năstase a început promiţător acest sezon, reuşind ca în turneele din prima lună a acestui an să obţină două victorii (Baltimore şi Omaha) şi un loc trei la Londra. Cuplul român Năstase-Ţiriac a terminat învingător și la dublu întrecând în finală cu 5—7, 6-4, 7-6 perechea spaniolă Manuel Orantes—Andres Gimeno. Unul dintre marii schiori ai lumii a fost exclus de la Jocurile Olimpice După cum se anunţa din Sapporo, ca urmare a recomandării Comisiei de validare a înscrierilor la Jocurile Olimpice de iarnă, Comisia executivă a C.I.O. a adoptat o rezoluţie prin care schiorul austriac Karl Schranz este descalificat şi nu va putea lua parte la întrecerile Olimpiadei albe. Karl Schranz este acuzat că a permis în ultimii ani folosirea numelui său şi a fotografiei sale în scopuri publicitare. In consecinţă se consideră că el nu poate concura ca sportiv amator la Jocurile Olimpice de iarnă. Karl Schranz, în vîrstă de 33 de ani, un adevărat idol pentru sportivii austrieci, a fost de trei ori campion mondial, de două ori cîştigător al „Cupei Mondiale", dar nu a reuşit nici o dată să cucerească titlul olimpic. Speranţele sale de a obţine această performanţă la Sapporo devin acum irealizabile, dacă hotărîrea luată va fi pusă în practică. Preşedintele C.I.O., Avery Brundage, a anunţat la o conferinţă de presă ţinută luni la Sapporo că în cursul celei de-a 72-a sesiuni a Comitetului internaţional olimpic a fost confirmată excluderea schiorului austriac Karl Schranz de la Jocurile Olimpice cu 28 de voturi pentru excludere şi 14 contra, din 42 de membri prezenţi. SATUL SOCIALIST PE MERIDIANELE BIS JOUU Tendinţe pozitive spre o pace trainică în Europa • Secretarul general al O.N.U. despre transformările ce au loc pe continentul european • Largul ecou stîrnit de Declaraţia de la Praga VARŞOVIA (Agerpres) într-un interviu acordat agenţiei PAP, secretarul general al O.N.U., Kurt Waldheim, a spus că în momentul de faţă se observă în lume o destindere, fapt caracteristic îndeosebi pentru Europa. Kurt Waldheim a constatat însă că, paralel cu tendinţele spre destindere, se manifestă fenomene care atestă existenţa unor focare de încordare şi fenomene de criză in primul rînd în Orientul Apropiat şi sud-estul Asiei. Destinderea în Europa se poate reflecta pozitiv asupra situaţiei din alte regiuni ale lumii, a apreciat secretarul general al O.N.U., adăugind că organizaţia mondială poate juca un rol important în consolidarea şi extinderea zonelor de destindere în lume. El a amintit că, la ultima sesiune a Adunării Generale a O.N.U., delegaţiile statelor participante au apreciat pozitiv procesul de normalizare a relaţiilor şi de consolidare a securităţii în Europa. Continentul european, a spus secretarul general al O.N.U., începe să dea numeroase exemple bune. Continentul care în trecut a fost arena unor evenimente furtunoase devine în prezent o zonă a păcii. Colaborarea multilaterală a celor două state germane în O.N.U. — a spus Kurt Waldheim — ar fi un factor deosebit de pozitiv şi util pentru organizaţia mondială. Pot doar să-mi exprim speranţa, a spus el, că ambele state germane vor fi primite, într-o perioadă relativ scurtă, în Organizaţia Naţiunilor Unite. ★ ROMA 31 (Agerpres) Convocarea conferinţei general-europene de securitate, întîlnirea reprezentanţilor tuturor ţărilor continentului pentru a examina problemele cele mai importante s-au impus de multă vreme şi sunt vitale, a declarat Silvano Armaroli, membru al C.C. al Partidului Socialist Italian, într-un interviu acordat agenţiei T.A.S.S. Imperativul convocării unui astfel de forum trebuie sprijinit la toate nivelurile şi continuat pînă la obţinerea unui rezultat pozitiv. Experienţa demonstrează că Europa are nevoie de o asemenea conferinţă atît pentru soluţionarea problemelor politice, cit şi pentru o colaborare economică mai trainică în toate domeniile. Relevînd necesitatea de a se pune capăt stocării de armament, Silvano Armaroli a spus că, în acest fel, popoarelor Europei le va fi considerabil mai uşor să păşească pe calea colaborării, renunţind la toate cheltuielile uriaşe care se fac astăzi pentru înarmare. ★ PARIS 31 (Agerpres) Secretarul Confederaţiei Generale a Muncii (C.G.T.) din Franţa, Louis Saillant, a declarat că Declaraţia privind pacea, securitatea şi colaborarea în Europa, adoptată la Praga la Consfătuirea Comitetului Politic Consultativ al statelor participante la Tratatul de la Varşovia are o mare importanţă pentru transformarea continentului european într-o regiune a unei păci trainice şi colaborării reciproc avantajoase a statelor suverane şi egale in drepturi din Europa. El a relevat, de asemenea, rolul important pe care 11 joacă în însănătoşirea climatului politic din Europa contactele dintre state europene cu orînduiri sociale diferite. In ultimele săptămîni, in Spania au avut loc puternice acţiuni revendicative ale studenţilor, aceştia cerind, printre altele, retragerea poliţiei din incinta facultăţilor, autonomia universitară, schimbarea programelor de învăţămînt învechite. Autorităţile au reprimat cu brutalitate manifestaţiile studenţilor, aşa cum se poate vedea şi din fotografia de mai sus, redind un grup de poliţişti în timp ce ocupă clădirea Facultăţii de medicină din Madrid. In fotografia de sus , flacăra olimpică, pe ultima porţiune a traseului spre Sapporo — gazda jocurilor olimpice care vor începe la 3 februarie. 40 000 de soldaţi portughezi —ucişi de patrioţii din Angola, Mozambic şi Guineea-Bissau DAKAR 31 (Agerpres) Aproximativ 40 000 de soldaţi şi ofiţeri portughezi au fost ucişi in decurs de zece ani, în războiul dus de guvernul de la Lisabona în coloniile africane Angola, Mozambic şi Guineea-Bissau, relatează revista „Jeune Afrique", reluînd comunicatele difuzate în capitala senegaleză de Mişcarea Populară pentru Eliberarea Angolei, Frontul de Eliberare din Mozambic şi Partidul African al Independenţei din Guineea-Bissau şi Insulele Capului Verde. Confruntat cu serioase dificultăţi economice, arată „Jeune Afrique", regimul de la Lisabona nu şi-ar putea permite asemenea cheltuieli militare, dacă nu ar dispune de sprijinul altor ţări membre ale N.A.T.O. Revista subliniază că trupele colonialiste portugheze se află într-o situaţie din ce în ce mai grea, ca urmare a intensificării mişcărilor de eliberare naţională în Angola, Mozambic şi Guineea-Bissau. Forţele patriotice, sub conducerea MPLA, FRELIMO şi P.A.I.G.C., arată „Jeune Afrique", au obţinut succese remarcabile, eliberînd o parte însemnată a teritoriilor lor. In regiunile ce nu au fost încă eliberate, menţionează revista, administraţia colonială, care întîmpină o puternică rezistenţă din partea populaţiei locale, a instituit un regim de teroare pentru a se putea menţine. Capriciile iernii MOSCOVA 31 (Agerpres). Capriciile acestei ierni n-au ocolit nici oraşele situate în sudul Uniunii Sovietice. Astfel, la Duşambe, oraşul cu cele mai multe zile însorite şi cu ierni foarte blînde, străzile sînt acoperite, de o lună, cu un strat gros de nea. Deosebit de interesante sunt plantele subtropicale veşnic verzi, ale căror crengi stau aplecate sub greutatea zăpezii, formind un fel de tuneluri de-a lungul străzilor. BELGRAD 31 (Agerpres). Calea rutieră dintre oraşele Skoplje şi Debar, din Iugoslavia, a fost întreruptă, duminică, in urma producerii unor puternice avalanşe de zăpadă in apropierea localităţii Debar. Se apreciază că lucrările de înlăturare a zăpezii de pe şosea vor dura două zile. Furtunile violente de zăpadă care s-au produs duminică în sudul Iugoslaviei au provocat deteriorarea telefericului de pe muntele Sara urna Nr. 850 Marţi februarie IRLANDA DE NORD Ciocniri singeroase la Londonderry LONDRA 31 (Agerpres). Oraşul Londonderry a fost, duminică, teatrul celei mai singeroase ciocniri în Irlanda de Nord. Treisprezece morţi, toţi tineri sub 20 de ani, şi 16 răniţi, dintre care două femei — acesta a fost tragicul bilanţ cu care s-a încheiat intervenţia trupelor britanice împotriva participanţilor la o demonstraţie de masă organizată în semn de protest faţă de arestările ilegale şi detenţiunile fără proces, al căror număr a sporit în ultima vreme in Irlanda de Nord. Tot duminică, au avut loc şi la Belfast puternice ciocniri între demonstranţi şi forţele armate britanice, fără să se semnaleze, însă, victime omeneşti. O statistică oficială, dată publicităţii la Belfast, a făcut cunoscut că în cursul incidentelor petrecute în Irlanda de Nord începând cu vara lui 1969 şi-au găsit moartea 218 persoane. Reluarea lucrărilor sesiunii de la Addis Abeba a Consiliului de Securitate ADDIS ABEBA 31 (Agerpres) După vizita efectuată la Mogadiscio, la invitaţia guvernului Somaliei, membrii Consiliului de Securitate ai O.N.U. s-au întrunit din nou luni dimineaţa, în cadrul celei de-a patra şedinţe a actualei sesiuni de la Addis Abeba. După cum s-a mai anunţat, un comitet de legătură, alcătuit din 10 state africane — cele trei state membre nepermanente ale Consiliului, Guineea, Somalia şi Sudanul, plus Congo, Egipt, Etiopia, Senegal, Tanzania, Zair şi Zambia — au pregătit sîmbătă un proiect de rezoluţie asupra problemelor rhodesiene, care, în două dintre principalele sale paragrafe, constată respingerea acordului anglo-rhodesian de către majoritatea africană din Rhodesia şi cere retragerea imediată a „Comisiei Pearce", trimisă de guvernul britanic pentru a sonda opinia populației de culoare asupra acordului. ...Scurter Shrill Hil... PRAGA — Ministrul comerţului interior, Nicolae Bozdog, care a semnat protocolul privind schimburile de mărfuri de larg consum pe 1972, între ministerele de specialitate ale României şi R.S. Slovace, a fost primit de vicepreşedintele Consiliului de Miniştri al R.S. Slovace, Julius Hanus. BELIZE — George Price, primul ministru al Hondurasului britanic, — colonie engleză din 1862 — a declarat că Marea Britanie trebuie să acorde independenţă deplină şi să recunoască dreptul la autodeterminarea populaţiei din acest teritoriu, conform spiritului Cartei Naţiunilor Unite. TOKIO — Savantul japonez Akira Tahara a descoperit o substanţă care este de 1 300—1 800 de ori mai dulce decit zaharoza. Noua substanţă are aceeaşi compoziţie cu cea a zahărului şi este conţinută în răşina de pin. MANAGUA — Partidele tradiţionale din Nicaragua — conservator şi liberal — au semnat un acord privind repartizarea locurilor in viitoarea Adunare Constituantă şi promulgarea unei noi constituţii care să permanentizeze la conducerea statului pe dictatorul Anastasio Somoza. DELHI — In localitatea indiană Avadi, statul Madras, au avut loc duminică ciocniri între forţele de poliţie şi un mare grup de muncitori, care participau la un miting, organizat in ciuda interdicţiei autorităţilor. Pentru a-i dispersa pe demonstranţi, poliţiştii au folosit grenade cu gaze lacrimogene. Au fost rănite 34 de persoane. (A.F.P.) CAIRO — Consiliul Revoluţiei din Libia a hotărit să organizeze într-un viitor apropiat alegeri pentru desemnarea deputaţilor libieni în Adunarea Naţională Federală a Confederaţiei Republicilor Arabe. KATMANDU — Regele Mahendra al Nepalului a încetat luni din viaţă în urma unui atac de cord suferit duminică — anunţă un comunicat al guvernului nepalez, difuzat la Katmandu şi reluat de agenţia Associated Press. LA PAZ — Ministrul bolivian de interne, colonelul Mario Adel Zamora, a declarat că Agenţia pentru dezvoltare internaţională (A.I.D.) — organism financiar al Statelor Unite — va acorda Boliviei un împrumut de 70 milioane dolari, care va fi folosit pentru „modernizarea echipamentului", reorganizarea poliţiei şi a siguranţei, pentru a face faţă „subversiunii interne". ROMA — Autorităţile italiene au dispus intentarea unui proces împotriva a 42 de membri ai unor organizații de extremă dreaptă acuzate de a fi încercat să refacă partidul fascist interzis in Italia. Ţărănimea—detaşament important în lupta împotriva imperialismului „u na din forţele sociale importante ale lumii contemporane — sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu — cu un mare potenţial revoluţionar în lupta împotriva imperialismului, pentru cauza poporului, este ţărănimea — aliat firesc şi apropiat al clasei muncitoare". Desigur, formele de luptă ale ţărănimii sunt diverse, fiind influenţate, în primul rînd, de particularităţile zonei geografice, acest element fiind, în contextul luptelor şi mişcărilor ţărăneşti, mult mai important decit în alte sectoare ale vieţii sociale şi politice. Un alt factor de care depinde forma de luptă dintr-o ţară sau alta este şi o anumită tradiţie a mişcărilor sociale. Principalul element, însă, care generează o formă sau alta de mişcare ţărănească este situaţia concretă a agriculturii în ţara respectivă, a legislaţiei agrare în vigoare, ca şi stadiul organizatoric al acestor detaşamente ţărăneşti, nu o dată extrem de diverse din punct de vedere programatic şi de acţiune. In funcţie de aceşti factori, de cadrul concret-istoric — şi, desigur, enumerarea de mai sus nu epuizează elementele de care depinde o mişcare ţărănească sau alta —, frămîntările ţărăneşti au îmbrăcat în perioada postbelică forme de manifestare diferite, ca : răscoale şi mari tulburări ţărăneşti în Italia şi Spania ; agitaţii violente şi blocări de drumuri în Franţa; „marşurile tractoarelor" şi „grevele vinului" din aceeaşi ţară şi din Belgia şi Olanda ; „grevele secerişului", forme specifice de luptă ale argaţilor şi dijmaşilor italieni ; greve generale pe întreaga ţară în Italia şi Spania, la care participă intens proletariatul agricol ; marşurile şi mitingurile ţărăneşti din R.F.G. ; „ofensivele de primăvară şi de toamnă" şi „revoltele orezului" in Japonia ; blocarea şoselelor şi a trenurilor în sudul S.U.A. ; puternicele ciocniri dintre muncitorii agricoli americani — aşa-numiţii „chicanos" — şi poliţie ; ocuparea de pămînturi în unele ţări latinoamericane ; grevele „pieţelor de lactate" şi „pieţelor de textile" din Noua Zeelandă şi Australia etc. O mare influenţă asupra formei de desfăşurare, cit şi asupra eficienţei mişcărilor ţărăneşti din diferite ţări o are şi stadiul de organizare a detaşamentelor ţărăneşti, uneori strîns legate în uniuni ţărăneşti, confederaţii agricole, federaţii ale agricultorilor sau, în forma cea mai răspîndită, dar nu totdeauna închegată, aceea a cooperativelor, modalitate de organizare destul de restrînsă numeric şi uneori foarte divizată. Alteori, apartenenţa, prin intermediul sindicatelor agricultorilor, la mari centrale sindicale, cum e cazul în S.U.A., facilitează în mod considerabil unitatea de acţiune cu proletariatul industrial, lucru ce sporeşte, desigur, eficienţa luptei care, în aceste condiţii, capătă, pe lingă o mai mare amploare, o combativitate accentuată, ca şi o perspectivă mult mai largă. în acest sens, trebuie menţionat ca un element specific ultimilor ani participarea tot mai activă a ţărănimii şi contribuţia sa substanţială la frontul larg popular, cu obiective democratice de certă importanţă internaţională, ca : pacea, dezarmarea, lupta împotriva colonialismului şi a formelor sale specifice acestei etape — neocolonialism — pentru dreptul popoarelor de a-şi hotărî singure soarta, pentru eliminarea oricărui amestec din afară. Integrarea tot mai hotărîtă a ţărănimii în primele rînduri ale opiniei publice mondiale demonstrează limpede maturizarea politică a maselor ţărăneşti, ca şi creşterea conştiinţei lor de clasă Cu siguranţă, însă, că aceste consideraţii au în vedere, în primul rînd, acele categorii de ţărani săraci sau cu pămînt puţine categorii profund interesate în rezolvarea unor probleme majore, care afectează însăşi existenţa lor. Spre aceste categorii se îndreaptă, de altfel, de cele mai multe ori, atenţia partidelor comuniste şi muncitoreşti din ţările capitaliste, partide care, prin programul lor, caută să vină în sprijinul oamenilor muncii de la sate, să le înţeleagă necesităţile şi cerinţele, să le antreneze în torentul larg al luptei anti monopoliste şi pentru contestarea regimurilor exploatatoare. Astfel, în Declaraţia Comitetului Executiv al Partidului Comunist Spaniol din august 1971 se arăta : „Trebuie întărită în continuare solidaritatea clasei muncitoare şi a tuturor forţelor din domeniul muncii şi culturii cu ţărănimea. Ţăranii reprezintă a doua forţă motrice a revoluţiei spaniole. Integrarea lor masivă în luptă este absolut necesară pentru cucerirea libertăţii şi instaurarea republicii." La fel, în documentele recentei Plenare a Partidului Comunist Francez, într-un subcapitol al Programului de guvernămînt democratic şi de uniune populară, se preciza : „Vor fi luate măsuri în favoarea ţăranilor cu gospodării mici şi mijlocii, rezervarea în folosul lor a pămînturilor puse în vînzare sau în arendă ; ajutorarea pentru modernizarea exploatărilor lor ; sprijinirea cooperaţiei sub toate formele ei“... Evoluţiei problemelor agrare şi intereselor maselor de ţărani le acordă o deosebită atenţie şi Partidul Comunist Italian. Concluzia care se impune nu poate fi decit aceea a faptului că locul şi rolul conferit ţărănimii de istorie în general şi de actualitate în special este acela de important detaşament al forţelor democratice, angajate ferm în lupta revoluţionară pentru eliberarea naţională şi socială, pentru progres şi civilizaţie. „Este o realitate incontestabilă — arăta tovarăşul Nicolae Ceauşescu — că, în perioada actuală, se intensifică participarea maselor ţărăneşti la viaţa politică, la lupta împotriva imperialismului." Desigur că mişcările şi frămîntările ţărăneşti constituie un proces amplu şi complex. Esenţial rămîne, însă, faptul că astăzi ţărănimea din ţările capitaliste, indiferent de mărime şi grad de dezvoltare, se află, alături de proletariat, de clasa muncitoare, în primele rînduri ale luptei pentru înlăturarea exploatării și a tuturor relelor generate de un sistem devenit de mult anacronic. VELICU RADINA De la începutul actualului sezon uscat, forţele rezistenţei populare cambodgiene au dat lovituri serioase trupelor lomnoliste, obligindu-se să părăsească nenumărate poziţii. O dovedeşte şi fotografia de mai sus, infăţişînd soldaţi ai regimului Lon Noi, retrăgîndu-se în dezordine de pe una din poziţiile recent eliberate de patrioţi. REDACŢIA ŞI ADMINISTRAŢIA , Bucureşti, Piaţa „Scinteii". Telefon 17 60 10, 11 60 20. Abonamentele se fac prin factorii poştali, difuzorii procentuali, oficiile şi agenţiile poştale. Tiparul : Combinatul Poligrafic Casa Scînteii BJ