Satul Socialist, martie 1974 (Anul 6, nr. 1494-1520)

1974-03-01 / nr. 1494

i . Profund impresionaţi de sfra!; lucită Cuvintare a tovarăşului !î Nicolae Ceauşescu, rostita la 1; deschiderea Conferinţei,[ participanţii dezbat, intr-un |j înalt spirit de exigenţa, proslemele dezvoltării şi mai puternice a agriculturii noasi Dezbaterile ampler in secţiir pe grupe de judeţe şi în plenul Conferinţei — expresie eloc-I venta a practicii partidului nostru de a se sfătui permanent cu oamenii muncii in luarea hotăriror care privesc mersul înainte al patriei In prezenţa tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, joi dimineaţă au fost reluate in plen lucrările Conferinţei pe ţară a cadrelor de conducere din unităţile agricole de stat şi cooperatiste. Dezbaterile s-au desfăşurat sub puternica inrurire a cuvîntării secretarului general al partidului, adevărată Cartă a agriculturii româneşti, document de însemnătate excepţională pentru dezvoltarea pe mai departe a acestei ramuri de producţie, a întregii noastre economii. Sosirea in incinta Pavilionului expoziţional a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, a celorlalţi conducători de partid şi de stat, a fost întîmpinată cu puternice ovaţii, cei prezenţi exprimîndu-şi sentimentele de înaltă stimă şi preţuire, de profundă recunoştinţă şi dragoste faţă de secretarul general al partidului, pentru analiza amplă făcută în cuvîntarea rostită la deschiderea Conferinţei asupra drumului parcurs în agricultura noastră, a căilor şi mijloacelor de creştere în continuare a producţiei agricole, ale perfecţionării activităţii în acest important sector al economiei naţionale, cît şi pentru aprecierile calde la adresa muncii pline de abnegaţie desfăşurată zi de zi de cei ce lucrează pe ogoare. La lucrările Conferinţei au participat: tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşii Emil Bodnaraş, Manea Mănescu, Gheorghe Pană, Iiie Verdeţ, Maxim Berghianu, Gheorghe Cioară, Lina Ciobanu, Constanin Drăgan, Emil Drăgănescu, Janos Fazekas, Petre Lupu, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Vasile Vîlcu, Ştefan Voitec, Iosif Banc, Constantin Băbălău, Petre Blajovici, Cornel Burtică, Miron Constantinescu, Aurelia Dănilă, Miu Dobrescu, Magdalena Filipaş, Mihai Gere, Ion Iliescu, Ion Ioniţă, Vasile Fatilineţ, Ion Păţan, Ion Stănescu, Mihai Telescu, Iosif Uglar, Richard Winter, Ştefan Andrei, secretar al C.C. al P.C.R., membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, prim-secretari ai comitetelor judeţene de partid, activişti de partid şi de stat, cadre din unele ramuri industriale, oameni de ştiinţă şi cultură. Lucrările Conferinţei au fost deschise de tovarăşul Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri. Au luat apoi cuvîntul Ion Spătărelu, preşedintele C.A.P. „Gheorghe Doja“, judeţul Ialomiţa ; Florentin Cîrpan, director al Întreprinderii de stat pentru oamenii muncii de la sate , cooperatori, mecanizatori, tehnicieni, ingineri agronomi şi alte categorii de intelectuali, dezbat în aceste zile, fiecare la locul lui de muncă, ideile preţioase cuprinse in Cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu la Conferinţa pe ţară a conducătorilor din unităţile agricole de stat şi cooperatiste. Spiritul analizei pătrunzătoare, exigenţe care defineşte istorica cuvîntare a secretarului general al partidului a avut un ecou deosebit in inimile locuitorilor satelor. El a determinat în rîndurile celor ce muncesc in agricultură o vie emulaţie, emulaţie care se va traduce, neîndoios, intr-o angajare mai fermă a milioanelor de lucrători din agricultură pentru a face ca pămîntul să rodească mai mult, ca această mare avuţie naţională să fie gospodărită, cu adevărat, după criterii ştiinţifice. Se fac în aceste zile, la sate, bilanţuri gospodăreşti pline de răspundere şi exigenţă, bilanţuri care ţintesc rezultate şi mai bune, care să fie in deplină concordanţă cu grija partidului şi statului pentru dezvoltarea necontenită a agriculturii, pentru ridicarea continuă a nivelului de trai al celor ce făuresc piinea ţării. Redăm în grupajul de faţă (continuare în pag. a 2-a) o parte din gindurile exprimate corespondenţilor noştri judeţeni, in lumina unei responsabile şi mature angajări, de către locuitori ai satelor.  tre. I (Continuare în pag. a 7-a) IERI, AU CONTINUAT LUCRĂRILE CONFERINŢEI PE ŢARĂ A CADRELOR DE CONDUCERE DIN UNITĂŢILE AGRICOLE DE STAT ŞI COOPERATISTE Solemnitatea inminării unor înalte distincţii ale Republicii Socialiste România Cuvîntul tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU In numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi al guvernului, precum şi al meu personal doresc să adresez cele mai calde felicitări tuturor acelora care au fost distinşi astăzi, şi care vor fi distinşi în continuare, cu ordine şi medalii ale Republicii Socialiste România. (Vii aplauze) Am acordat astăzi titlul de „Erou al Muncii Socialiste“ unui mare număr de preşedinţi de cooperative, de directori de întreprinderi agricole de stat, de cooperatori şi lucrători din agricultură. A sporit deci numărul de Eroi ai Muncii Socialiste. Aceasta este o apreciere deosebită pe care o dăm activităţii desfăşurate de tovarăşii respectivi, de colectivele in care ei muncesc, contribuţiei aduse la înfăptuirea politicii partidului in domeniul agriculturii. De altfel, după cum ştiţi, prin hotărîrea Comitetului Central de acum un an, am stabilit ca anual să acordăm celor care vor obţine rezultate bune în agricultură titlul de Erou al Muncii Socialiste şi alte ordine ale Republicii'‘Socialiste România. Deci am făcut un început cu ocazia acestei conferinţe. Urmează ca activitatea din acest an să prilejuiască acordarea unui număr mai mare de titluri de Erou al Muncii Socialiste, de alte ordine ale Republicii Socialiste România, atît unităţilor, cît şi acelor tovarăşi care vor avea rezultate deosebite, precum şi judeţelor, consiliilor populare şi comitetelor judeţene de partid. Este deci deschisă calea spre a avea fiecare judeţ un număr mai mare de Eroi, şi mai cu seamă de a creşte acest număr ca rezultat al obţinerii unor producţii sporite in toate sectoarele de activitate. Cu aceste ginduri îmi exprim convingerea că acordarea acestor ordine — care constituie o apreciere a activităţii de pînă acum — va constitui un imbold pentru înfăptuirea în cele mai bune condiţii a politicii partidului şi guvernului în domeniul agriculturii. Felicit încă o dată pe toţi tovarăşii distinşi. Vă urez noi succese în activitatea dumneavoastră. (Aplauze puternice). - ' - ' , t- / ; - * ' ..... Vom fi la înălţimea marilor sarcini ce revin agriculturii, satului românesc contemporan Atît mie cît şi celor 50 de cooperatori din brigada mea ne-au mers direct la inimă cuvintele spuse la conferinţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu despre disciplina şi răspunderea care trebuie să existe şi în executarea lucrărilor agricole. Aşa este ! Munca în agricultură nu se poate face numai de la 8 dimineaţa pină la 4 după-amiaza. Belşugul cîmpului se obţine prin sudoare şi grijă pentru fiecare plantă pe care o semeni în pămînt. Noi aşa am înţeles să muncim şi pămîntul ne-a dăruit şi ne dăruieşte în fiecare an producţii bune. In 1973, de pe 190 ha, cultivate cu griu, brigada noastră a recoltat, în medie, 4 950 kg, iar la porumb, fiecare hectar din cele 175 ne-a dat cite 8 200 kg de boabe. Dar noi putem mai mult. Cooperatorii Nicolae Paraschiv, Iancu lonescu, Marioara lonescu şi alţii, care erau în cimp — la prăşit, plivit, recoltat — nu la 8 dimineaţa, ci la 3, la 4 din noapte, au cules cite 11 000 kg de porumb boabe la hectar. Ei sunt exemplul cel mai de frunte pentru noi toţi. Şi la floarea soarelui am obţinut o producţie bună - 2 850 kg la hectar. Unii ne spun că avem secrete, de tot sintem fruntaşi. Da, avem „secrete", le răspundem noi. Ne sculăm cînd cîntă cocoşii şi nu cînd se transmite la radio melodia preferată. Şi ne culcăm tîrziu în noapte, cînd treburile nu ne lasă să plecăm din cîmp. Avem, de asemenea, grijă să fertilizăm printr-o atmosferă solemnă, joi dimineaţa, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat, a înmînat înalte distincţii ale Republicii Socialiste România, unui mare număr de cadre de conducere şi lucrători fruntaşi din agricultură pentru merite deosebite în organizarea muncii, pentru aportul nemijlocit la sporirea producţiei vegetale şi animale. Solemnitatea s-a desfăşurat în rotonda Pavilionului Expoziţional din Capitală, în prezenţa miilor de participanţi la lucrările Conferinţei pe ţară a cadrelor de conducere din unităţile agricole de stat şi cooperatiste. Au luat parte tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşii Emil Bodnaraş, Manea Mănescu, Gheorghe Pană, Ilie Verdeţ, Maxim Berghianu, Gheorghe Cioară. Linamentul pe care il muncim, ne înţelegem bine cu mecanizatorii, cărora le pretindem să nu dea „negru peste verde“, adunăm şi depozităm cu toată grija fiecare bob. Am spus toate acestea nu ca să ne lăudăm. Ne dăm seama că, în activitatea noastră, mai avem neajunsuri, pe care cuvîntarea tovarășului secretar general al partidului ni le-a luminat cu putere. Ascultind-o la radio și la televizoare, cooperatorii împreună cu care lucrez, atit mai au de zis : să fim şi de-acum înainte brigadă fruntaşă într-o cooperativă fruntaşă. CONSTANTIN MECA brigadier la cooperativa agricolă Satu Nou, judeţul Constanţa Ciobanu, Constantin Drăgan, Emil Drăgănescu, Janos Fazekas, Petre Lupu, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Vasile Vîlcu, Ştefan Voitec, Iosif Banc, Constantin Băbălău, Petre Blajovici, Cornel Burtică, Miron Constantinescu, Aurelia Dănilă, Miu Dobrescu, Magdalena Filipaş, Mihai Gere, Ion Iliescu, Ion Ioniţă, Vasile Patilmeţ, Ion Păţan, Ion Stănescu, Mihai Telescu, Iosif Uglar, Richard Winter, Ştefan Andrei, secretar al C.C. al P.C.R., Constantin Stătescu, secretarul Consiliului de Stat. Luînd cuvîrtul în numele celor decoraţi, Eroul Muncii Socialiste, Andrei Cojocaru, director SM.A. Ianca, jud. Brăila, a spus : Acordarea titlului de Erou al Muncii Socialiste constituie un important îndemn pentru a munci cu mai multă abnegaţie, cu mai multă pricepere, pentru mecanizarea şi modernizarea agriculturii noastre socialiste şi pentru a pregăti noi cadre de nădejde în această nobilă muncă. Asigur conducerea de partid şi de stat, pe dumneavoastră personal, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că împreună cu colectivul pe care-l conduc, vom cinsti marile evenimente politice ale anului — a XXX-a aniversare a eliberării patriei noastre şi cel de-al XI-lea Congres al Partidului — cu rezultate superioare în S.M.A. şi producţii record la cooperativele agricole pe care le deservim. Profund emoţionată de cinstea ce mi se face prin acordarea titlului de Erou al Muncii Socialiste, a spus Ana Vornicu, preşedinta C.A.P. Tîrguşor — Constanţa — trăiesc astăzi unul din cele mai importante momente din viaţa mea. Simbol al hărniciei, pasiunii şi dăruirii în muncă, această înaltă distincţie, reprezintă pentru mine şi cooperatorii în mijlocul cărora muncesc o răsplată de onoare, dar şi o obligaţie de mare răspundere pentru realizarea sarcinilor ce ne revin în procesul dezvoltării şi modernizării agriculturii. Pentru noi, ţăranii cooperatori, aceasta reprezintă totodată un nou şi preţios imbold în intensificarea eforturilor pentru sporirea pe toate căile a producţiei agricole. După ce a mulţumit călduros Cu adevărat disciplina şi răspunderea sînt hotărîtoare (Continuare in pag a 2-a) In paginile 3-4-5-6-7 Din cuvîntul participanților la dezbateri