Scânteia Tineretului, ianuarie 1954 (Anul 9, nr. 1460-1484)

1954-01-03 / nr. 1460

Proletari din toate ţările, uniţi-vă ! ORGAN CENTRAI Al UNIUNII TINERETULUI MUNCITOR Anul X Seria II-a Nr. 1460 4 PAGINI — 20 BANI Duminică 3 Ianuarie 1954 Un vast program de dezvoltare a creşterii animalelor In a doua sesiune a sa, Marea Adunare Naţională a R.P.R. a votat în unanimitate legea privitoare la măsurile pentru dezvoltarea creşterii animalelor, în anii 1954-1955, în Republica Populară Română. Având o deosebită însemnătate pentru dezvoltarea economiei noastre naţionale, această lege stabileşte sarcinile creşterii animalelor pentru următorii ani prevăzând măsurile care vor duce la un avânt deosebit al acestei importante ramuri a agriculturii. Sarcinile pe care le pune în faţa oamenilor muncii legea privitoare la măsurile de dezvoltare a creşterii animalelor, în anii 1954—1956, în R.P.R., fac parte din programul de măsuri economice elaborat de plenara din 19-20 August 1953 a C.C. al P.M.R. în vederea dezvoltării economiei naţionale şi a ridicării continue a nivelului de trai al oamenilor muncii. In ultimii ani s-au obţinut succese însemnate în creşterea animalelor. La începutul anului 1953, efectivele de bovine, porcine şi ovine au depăşit pe cele dinaintea războuilui. Totodată însă, în ultimii ani au crescut considerabil consumul propriu de produse alimentare al gospodăriilor ţărăneşti, a crescut în acelaş timp şi consumul orăşenesc al produselor animale. Faţă de nevoile de consum sporite ale populaţiei, şeptelul şi producţia animală au crescut însă într-o măsură necorespunzătoare. Situaţia nefavorabilă în domeniul creşterii animalelor se datoreşte în primul rând producţiei şi aprovizionării nesatisfăcătoare de furaje. Realizările ştiinţei şi experienţei înaintate se introduc într’un ritm încet în practică. Se manifestă serioase lipsuri în introducerea mecanizării în sectorul zootehnic, în asigurarea adăposturilor pentru animale și păsări, în pregătirea cadrelor în sectorul zootehnic. Legea privitoare la măsurile pentru dezvoltarea creșterii animalelor, în anii 1950 1956 în R.P.R. arată căile prin care lipsurile existente să fie lichidate, astfel ca să se îndeplinească sarcina principală în domeniul creşterii animalelor, aceea de a asigura o simţitoare îmbunătăţire a aprovizionării populaţiei muncitoare de la oraşe şi sate cu produse animale şi a industriei uşoare şi alimentare cu materiile prime necesare producerii bunurilor de larg consum. Pentruatingerea acestui obiectiv, este necesar ca până la sfârşitul anului 1956 efectivele de animale şi păsări să sporească simţitor, iar în acelaş timp să crească producţia de lapte, lână, ouă de găină. Pentru dezvoltarea creşterii vitelor, o condiţie principală este asigurarea bazei furajere. Legea adoptată de Marea Adunare Naţională se ocupă pe larg de consolidarea şi lărgirea bazei furajere, pe măsura sarcinilor de creştere a efectivelor de animale. Un rol însemnat în îndeplinirea sarcinilor legii privitoare la măsurile pentru dezvoltarea creșterii animalelor, în anii 1954 1956, în R.P.R. îl au întreprinderile agricole zootehnice ale statului. . Cu privire la gospodăriile agricole colective, legea obligă Ministerul Agriculturii şi Silviculturii şi Sfaturile Populare să acorde acestora un ajutor multilateral pentru organizarea fermelor de creştere a animalelor şi pentru ridicarea productivităţii animalelor proprietate obştească Gospodăriilor colective li se recomandă ca, pentru creşterea veniturilor şi pentru îndeplinirea mai bună a planului de predare a cotelor obligatorii de carne către stat, să organizeze îngrăşarea în fiecare an a porcilor şi îngrăşarea la grajd şi la păşune a bovinelor şi ovinelor. Ţăranii muncitori cu gospodării individuale vor primi un însemnat sprijin din partea statului pentru creşterea animalelor. Acest sprijin constă în acrdarea de credite pentru procurarea de animale şi materiale pentru construirea de adăposturi, îmbunătăţirea asistenţei sanitar-veterinare, asigurarea terenurilor de păşunat, etc. Pe baza liberului consimţământ, ţăranii muncitori se pot iini în întovărăşiri pentru creşterea şi înmulţirea animalelor, pentru îngrăşarea animalelor tinere şi pentru îngrăşarea vitelor. Se va extinde sistemul contractărilor de vite, oi şi porci, încheiate cu statul sau cu Centrocoopul, se va lărgi vânzarea către ţăranii muncitori a animalelor şi păsărilor de rasă provenind din unităţile specializate ale statului. Sporirea rapidă a efectivelor de animale şi a productivităţii lor este posibilă numai în condiţiile unei intense activităţi ştiinţifice care să asigure ameliorarea neîncetată a raselor şi o bună asistenţă zootehnică şi veterinară. Legea arată care sunt căile de îmbunătăţire a lucrărilor de selecţie a animalelor O deosebită contribuţie la creşterea efectivelor de animale şi păsări şi a productivităţii acestora o va aduce mecanizarea cultivării plantelor furajere şi a proceselor care necesită un volum mare de muncă la fermele zootehnice. Staţiunile de Maşini şi Tractoare primesc prin lege sarcini privind mecanizarea cultivării plantelor furajere, aprovizionarea cu furaje şi îmbunătăţirea fâneţelor şi păşunilor. In legea privitoare la măsurile pentru dezvoltarea creşterii animalelor, în anii 1954- 1956, în R.P R., sunt prevăzute şi sarcinile pentru pregătirea cadrelor. Începând cu anul şcolar 1954-1955, în fiecare an se va mari numărul studenţilor din primul an al facultăţilor de Zootehnie şi Medicină Veterinară. Se vor organiza cicluri de trei luni pentru ridicarea calificării zootehnicienilor, medicilor veterinari şi inginerilor agronomi. in lege se indică o serie întreagă de măsuri pentru calificarea de masă şi medie, pentru justa folosire a cadrelor, etc. Pentru rezultatele deosebite obţinute in domeniul creşterii animalelor, legea recent votată prevede recompense ca : Decernarea titlului de Erou al Muncii Socialiste, decorarea fruntaşilor şi a celor care depun muncă ireproşabilă, decernarea titlului onorific de „Zootehnist Emerit“ şi „Medic Veterinar Emerit“, acordarea insignei „Evidenţiiat în Agricultură" şi alte recompense, îndeplinirea sarcinilor trasate prin această lege, va avea urmări de o deosebită însemnătate- vor spori veniturile gospodăriilor colective şi ale colectiviştilor, ale ţăranilor muncitori întovărăşiţi şi ale ţăranilor muncitori cu gospodării individuale; se va îmbunătăţi nivelul de trai al maselor muncitoare de la oraşe şi sate. înfăptuirea tuturor măsurilor prevăzute va duce la o nouă consolidare a alianţei clasei muncitoare cu ţărănimea muncitoare sub conducerea clasei muncitoare. Oamenii muncii, tineri sau vârstnici, sunt acum datori să lupte cu abnegaţie pentru înfăptuirea prevederilor legii, sporindu-şi totodată vigilenţa pentru a împiedica elementele duşmănoase să saboteze aplicarea întocmai a legii. Organizaţiile U.T.M. au datoria ca, sub conducerea partidului, să popularizeze larg legea în massele tineretului, să arate ţăranilor muncitori marile avantagii şi perspective ale creşterii animalelor. Pentru aplicarea în viaţă a legii, pentru realizarea sarcinilor ei, organizaţiilor de bază U.T.M. le revin sarcini de răspundere. Una din ele este aceea ca un număr cât mai mare de atemişti şi tineri să lucreze nemijlocit în zootehnie, să-şi însuşească profesia de crescători de animale. Organizaţiile de bază U.T.M. din gospodăriile de stat şi gospodăriile agricole colective trebue să sprijine cu toate forţele organizarea întrecerii socialiste pentru îndeplinirea şi depăşirea planurilor de creştere a efectivelor de animale şi a productivităţii acestora, să sprijine pe utemişti să devină exemple de muncă şi conştiinciozitate. In sate, organizaţiile de bază U.T.M. trebue să-şi îndrume membrii şi pe tinerii ţărani muncitori pe calea creşterii raţionale a vitelor, după sfaturile zootehnicienilor şi medicilor veterinari. Activiştii utemişti care lucrează la sate trebue să cunoască zootehnia, să ştie să o aplice după condiţiile raionului sau regiunii, în care activează să se preocupe îndeaproape de contribuţia tineretului în munca de deosebită însemnătate a creşterii animalelor. Astfel, tineretul patriei noastre îşi va manifesta entuziasmul, iniţiativa şi dragostea sa„ Se muncă şi pe tărâmul luptei pentru mărirea şi îmbunătăţirea calităţii şeptelului, importantă sarcină în activitatea poporului nostru muncitor pentru continua creştere a nivelului său de trai. Revelion printre studenţi . Sala căminului „Smârdan“’ al Universităţii C. I. Parhon Luminile s’au stins pentru o clipă, apoi s’au aprins iar anul vechi plecase, făcând foc celui ,nou. Muzica a tăcut Perechile s’au despărţit, mâinile s’au strâns prieteneşte, privirile s'au rotit prin sat, prietenii se caută, ciocnesc, se îmbrăţişează, urându-şi în prag de an nou, împlinirea visurilor celor mai dragi Profesori, studenţi — viitori fizicieni, matematicieni, geologi, îşi urează călduros: — „La mulţi ani“ !... Intr’un colţ un grup vesel încerca să cânte „Mullţi ani trăiască”, dar acordurile cunoscutului joc românesc „Periniţa", au acoperit vocile coriştilor. Cineva flutură o batistă şi „coriştii" se transformară pe loc în dansatori. Hora se măreşte, lângă ea apar altele şi sala întreagă freamătă de voie bună. Fluturatul batistelor desprindea din horă mereu alţi băieţi şi fete... Surpriză a lui 54 a fost şi premierea studenţilor fruntaşi la învăţătură şi în munca obştească. Rând pe rând şi-au auzit numele Gheorghe Zota, Tatiana Vlad, Elena Anton, de la Facultatea de Fizico-Matematici, Mihai Aurică, Filareta Arion, Mircea Andrei de la Facultatea de Geologie-Geografie şi mulţi alţii ca el din fiecare altă facultate. Megafoanele au anunţat după aceea mult aşteptatul „capustnic”. Cine citeşte? — se interesează studenţii. Pe scenă a apărut studentul Dima din anul IV Fizico-Matematici. Şi-a aruncat de acum prima săgeată. „Capustnicul“ vorbea în versuri despre restanţierii de profesie, despre absenţi şi absenţe, despre îngâmfaţi şi îngâmfare, despre cămin, cantină şi multe altele. Râdea toată lumea. Râdeau şi aceia cărora capustnicul le pricinuise oarecare neplăceri. Ce să-i faci? Nu e cazul să te superi, acum, în prag de an nou, mai ales că toate sunt făcute prieteneşte. — Pentru Anul Nou prieteni? spuse cineva înălţându-şi paharul. Pentru Anul Nou, care va aduce noi bucurii ! Mullţi nu mai aveau chef de dans. Poate fiindcă dansaseră şi se distraseră îndeajuns până acum sau poate fiindcă aceşti tineri şi tinere care se cunoşteau atât de bine doreau să vorbească în noaptea asta despre o mulţime de lucruri care le stăteau la inimă. Unii sunt în anii mai mari, alţii au venit abea în 1953 la Institutul de Petrol şi Gaze. In anul acesta 1954 sau în anii următori mulţi ca Răduţă Radu ori Nicolae Popescu de la Foraj, vor merge în pădurile de sonde, alţii ca Ion Cuţulab , la fabricile de utilaj petrolifer sau în cine ştie care colţ al ţării, să descopere noi zăcăminte. In holul luminat al institutului, grupul de tineri se îmbie să intre sub raza reflectorului cu ajutorul căruia aparatul de fotografiat transformă în amintiri de neuitat aceste cllipe. Iată-i pe studenţii ultimului an dea Utilaj, apoi un băiat şi o fată, poate doi colegi, doi prieteni, sau doi tovarăşi care s’au legat să meargă pe drumul vieţii împreună. Şi apoi alţii şi alţii. Mulţi dintre ei vor părăsi ca mâine băncile institutului şi o fotografie de acum va fi izvorul multor amintiri. Am intrat în 1954. Ne aşteaptă examenele, vacanţa, schiuri şi zăpadă deasă, apoi primăvara, pe urmă practica, sondelle, fabricile. Cu fiecare an care vine, visurile tineretului din patria noastră vor fi mai îndrăzneţe. Ce vaaduce acest an pentru studenţi ? Un nou Institut, un laborator, un cămin mai frumos, muncă rodnică pentru patrie... Sunt multe aceste visuri şi în zilele noastre devin realitate. 1. MITRAN A. USCAR Ce încredere, în noul an! Pionierii de la Şcoala elementară germană de 7 ani din Bucureşti l-au invitat acum pe Moş .Gerilă într’o horă. Pionierii sărbătoresc din plin sosirea noului an. In numărul de azi: DECERNAREA DIPLOMEI DE ONOARE A C.C. AL U.T.M. (pag. 2-a) EUGEN MANDRIC: Din tara celor şapte munţi (pag- 2-a) V. SARBULESCU: Sfaturi zootehnice : Resurse furajere locale (pag. 2-a) DEZBATERILE SESIUNII MARII ADUNARI NAŢIONALE (pag. 3-a) EDGARD OBERST: Socoteli la sfârşit şi început de an (pag. 4-a) Din lupta şi viaţa tineretului 4 peste hotare (pag. 4-a) Tratativele dimoolatice separate dela Paris (pag. 4-a) S.U.A. da armament Pakistanului (pag. 4-a) Răspunsurile lui G. M. Malencov, Preşedintele Consiliului de Miniştri al U. R. S. S., la întrebările d-lui Kingsbury Smith MOSCOVA 1 (Agerpres). — TASS transmite: Ziarele din 1 Ianuarie publică răspunsurile lui G. M. Malencov, preşedintele Consiliului de Miniştri al U.R.S.S., la întrebările d-lui Kingsbury Smith. La 28 Decembrie 1953, d-l Kingsbury Smith, directorul generalpentru Europaal agenţiei americane International News Service, a adresat lui G. M. Malencov cu prilejul Anului Nou rugămintea de a-i răspunde la câteva întrebări. Dăm mai jos întrebările d-lui Kingsbury Smith şi răspunsurile lui G. M. Malencov : Prima întrebare Care sunt urările Dvs. pentru poporul american în anul 1954 ? Răspuns • Urez din toată inima poporului american fericire şi viaţă paşnică. Urez poporului american succese în desvoltarea legăturilor de prietenie cu toate popoarele şi rezultate rodnice în nobila acţiune de apărare a păcii împotriva tuturor încercărilor de a o tulbura. A doua întrebare Speraţi că noul an va fi marcat de o întărire a legăturilor de prietenie dintre popoarele Americii şi Rusiei ? Răspuns In primul rând ar fi de dorit îmbunătăţirea relaţiilor dintre ţările noastre. Eu cred că nu există piedici obiective în calea îmbunătăţirii în noul an a relaţiilor dintre Uniunea Sovietică şi S U.A. şi a întăririi legăturilor tradiţionale de prietenie dintre popoarele ţărilor noastre. Şi sper că aşa va fi. A treia întrebare Cum apreciaţi Dvs. posibilităţile de menţinere a păcii în întreaga lume şi de slăbire a încordării internaţionale în anul 1954 ? Răspuns Toate popoarele sunt însetate de o pace trainică şi există posibilităţi favorabile pentru slăbirea continuă a încordării internaţionale în anul 1954. Guvernele, şi în primul rând guvernele marilor puteri, nu pot să nu-şi plece urechea la glasul popoarelor şi nu pot să nu ţină seama de năzuinţa lor crescândă spre o pace trainică. In ceea ce priveşte guvernul sovietic, el a făcut, face şi va face şi de aici înainte totul pentru ca popoarele să trăiască în pace, pentru ca încordarea internaţională să fie slăbită şi între state să fie stabilite relaţii normale. A patra întrebare Care este, după părerea Dvs. cel mai important pas care ar putea fi întreprins în interesul păcii în întreaga lume in anul 1954 ? Răspuns Un astfel de pas ar fi încheierea unui acord între state în virtutea căruia semnatarii acordului să-şi ia angajamentul solemn şi necondiţionat de a nu folosi arma atomică, arma cu hidrogen şi celelalte arme de exterminare în masă. Un astfel de acord ar uşura posibilitatea de a se ajunge la o înţelegere cu privire la interzicerea completă a armei atomice şi cu privire la instituirea unui strict control internaţional asupra înfăptuirii interzicerii de a se folosi energia atomică în scopuri de război. In acelaş timp guvernul sovietic ar considera necesar să se ajungă la o înţelegere cu privire la reducerea considerabilă a tuturor celorlalte tipuri de armament şi a forţelor armate.. Toate î n acestea ar micşora, fără îndoială, cheltuielile de stat pentru nevoile militare şi ar ușura situația economică a populației. Cuvântarea rostită cu prilejul Anului Nou de C. E. Voroşilov, preşedintele Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S. Mesajul de Anul Nou rostit la radio de dr. Petru Groza, preşedintele Prezidiului Marii Adunări Naţionale a R.P.R. MOSCOVA (Agerpres). — TASS transmite textul cuvâritâfii cu care, C. E Vmrosilov, preşedintele Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S., s’a adresat poporului sovietic cu prilejul Anului Nou: Dragi tovarăşi ! Dragi cetăţeni ai Marii Uniuni Sovietice ! Muncitori şi muncitoare! Colhoznici şi colhoznice! Intelectuali sovietici ! Ostaşi ai forţelor noastre armate ! Glorios tineret sovietic ! Vă felicit cu prilejul Anului Nou! In anul ce s’a scurs, 1953, oamenii sovietici au depus o muncă sârguincioasă şi rodnică im interesul Patriei iubite. Datorită energiei nesecate a oamenilor muncii din ţara noastră, se realizează cu succes cel de al cincilea plan cincinal de desvoltare a economiei naţionale. In ciuda uneltirilor duşmanilor externi şi interni ai socialismului, creşte şi se întăreşte forţa Statului Sovietic. Patria noastră socialistă devine mai bogată şi mai frumoasă. Creşte bunăstarea materială şi nivelul cultural a! tuturor oamenilor sovietici. Indestructibilă, ca monolitul, este prietenia dintre popoarele măreţei noastre Patrii. De nesdruncinat este alianţa frăţească dintre clasa muncitoare şi ţărănime şi de neclintit este unitatea moral-politică a societăţii sovietice. Partidul Comunist al Uniunii Sovietice, puternic prim dragostea şi încrederea oamenilor muncii, ţine sus steagul victorios al lui Marx- Engels - Lenin - Stain, unind şi îndrumând toate eforturile şi energia poporului în vederea construirii societăţii comuniste. Grija pentru interesele vitale ale poporului, penitru înflorirea Patriei noastre, ca reazim de nădejde al prieteniei din ce în ce mai tari dintre popoare — iată ţelul suprem al Partidului Comunist şl Guvernului Sovietic. Partidul şi Guvernul nostru îşi îndreaptă toate eforturile spre a întări intr’o măsură şi mai mare forţa Statului Socialist, spre a ridica şi mai mult bunăstarea oamenilor sovietici. De grija pentru binele şi fericirea poporului ■ 'it pătrunse, cunoscutele hotărîri ale celei de a 5-a sesiuni a Sovietului Suprem al U.R.S.S., ale Plenarei din Septembrie a C.C. al Partidului Comunist şi hotărârile Guvernului nostru, adoptate în anul încheiat în problemele: agriculturii, producţiei mărfurilor de consum popular şi desvoltării comerţului sovietic. Comitetul Central al Partidului Comunist şi Guvernul Sovietic au ferma convingere că poporul nostru, popor constructor al societăţii comuniste, va traduce cu succes în viaţă, cu energia creatoare ce-i este proprie, aceste hotărîri extrem de importante. Ocupat cu munca constructivă, poporul sovietic este pentru pace şi apără cauza păcii. Năzuinţa noastră de a asigura pacea între popoare iată baza de granit a politicii externe, pe care a dus-o şi o va duce ferm Guvernul Sovietic, îndeplinind voinţa poporului său. Alături de Uniunea Sovietică, în lagărul unit al luptătorilor pentru marea cauză a păcii în lumea întreagă, luptă cu abnegaţie, marele popor chinez, oamenii muncii din ţările de democraţie populară şi multe milioane de oameni simpli şi cinstiţi din ţările capitaliste. Plin de încredere în forţele sale, poporul sovietic — stăpânul Patriei sale mari şi fericite, plin de forţe creatoare şi de energie, întâmpină cu bucurie anul nou 1954. In numele Comitetului Central al Partidului nostru şi al Guvernului Sovietic, vă felicit din toată inima, dragi tovarăşi, cu prilejul Anului Nou. Acest an să fie un an de realizări şi mai mari în muncă, de creştere a forţelor şi tăriei Patriei noastre, de întărire continuă a capacităţii ei de apărare ! Un an de sporire a bunurilor materiale şi culturale pentru toţi oamenii sovietici! Acest an să fie un an de destindere mai departe a încordării Internaţionale, un an de mari realizări în stabilirea unei păci trainice şi îndelungate în lumea întreagă ! La mulţiani, dragi tovarăşi ! In noaptea de 31 decembrie tovarăşii, dr. Prim preşedintei» (P.Maiinuin , e terii Adunării Naţionale, a rostit la posturile noastre de radio mesajul de Anul Nou. Realizările anului, trecut — a spus printre artele tov. dr. Petru Groza — sunt o dovadă a puternicei forţe creatoare a poporului nostru muncitor cât şi a înţelepciunii acelor care îndrumează şi oreranizează această muncă — Partidul Muncitoresc Român şi Guvernul Republicii Populare Române. In anul ce s’a încheiat s’au ridicat noi mari întreprinderi industriale, intărindu-se temelia întregii economii nationale — industria grea, industria producătoare de maşini, hotărîrile din anul trecut ale Partidului Muncitoresc Român şi ale Guvernului asigură dezvoltarea armonioasă a tuturor ramurilor economiei naţionale şi creează condiţiile pentru un mare avânt al industriei uşoare şi alimentare, pentru lărgirea producţiei de mare consum. Concomitent cu aceasta s-au luat numeroasemăsuri în vederea ridicării nivelului de viaţă al populaţiei muncitoare, reduceri de impozite şi taxe, îmbunătăţirea tarifelor de salarizare în diferite ramuri, îmbunătăţirea regimului pensiilor, etc. S’a întărit alianţa dintre clasa muncitoare şi ţărănimea muncitoare, această chezăşie a succeselor noastre şi pentru viitor. Ţărănimea muncitoare, stăpână, pe ogorul şi pe rodul muncii sale, s-a bucurat tot mai mult de sprijinul şi ajutorul statului. Partidul şi Guvernul au luat importante măsuri pentru ridicarea producţiei agricole, dezvoltarea creşterii animalelor şi îmbunătăţirea continuă a traiului ţărănimii muncitoare, acordând in acest scop ţăranilor muncitori numeroase uşurări şi stimulente materiale. După ce a vorbit despre creşterea nivelului sanitar şi cultural al poporului nostru, tov. dr. Petru Groza a continuat: Toate realizările minunate care fac mândria poporului nostru, se datoresc muncii conştiente, avântului patriotic al clasei muncitoare, al ţărănimii muncitoare, al intelectualilor, având alături ajutorul permanenti ffllfnlf. CU s'taV.’iry! di'j.piene.se fi Uptunii Sovietice. Poporul nostrul harnic, încrezător in forţele sale, este convins că va şti să înlăture din calea lui toate greutăţile şi să obţină noi succese pe drumul socialismului şi al bunei stări. Anul 1953 va intra in istorie ca un an al întăririi forţelor nobile care luptă in întreaga iume pentru întărirea păcii, pentru zădărnicirea planurilor primejdioase ale duşmanilor convieţuirii paşnice intre popoare. Acest an, a arătat tov. dr. Petru Groza, a fost un an de noi succese ale giganticului lagăr al păcii, democratiei si socialismului, in fruntte cu Uniunea Sovietică. In rândurile lui, Republica Populară Română ia parte activă la lupta pentru preîntâmpinarea ..unui nou război mondial, pentru apărarea viitorului fericit al omenirii. Tăria lagărului păcii stă în prietenia şi frăţia trainică dintre popoarele care îl alcătuiesc. Poporul român priveşte ca un bun de cel mai mare preţ prietenia sa indisolubila cu eliberatorul său, marele popor sovietic, cu popoarele ţărilor de democraţie populară. In vederea consolidării păcii în întreaga lume, Uniunea Sovietică duce o politică perseverentă de micşorare a încordării internaţionale, de întărire a legăturilor de prietenie intre popoare şi state. Propunerea sovietică de a se încheia un acord internaţional prin care părţile contractante se angajează solemn de a nu folosi arma atomică, arma cu hidrogen şi alte arme de exterminare în masă, a avut un puternic ecou în toate colţurile lumii. In prezent, apare mai clar ca oricând că voinţa hotărîtă de pace a popoarelor este în măsură să determine înfrângerea definitivă a uneltitorilor de război. Toate acestea ne îndreptăţesc să salutăm clipa care anunţă sosirea noului an cu voioşie şi încredere în viitorul luminos al poporului nostru şi al întregii omeniri muncitoare, cu un „bine ai venit". Iar vouă, dragi cetăţeni şi cetăţene, tovarăşi şi tovarăşe, vă adresez urarea tradiţională — „An nou fericit!“. Bucuria Veselă şi bogată a fost vorbătoarea Anului Nou pe întreg cuprinsulpatriei noastre. La miezul nopţii, milioane de oameni ai muncii au ascultat semnalul radiodifuzat, care vestea începutul noului an 1954. Oamenii muncii au ascultat mesajul de Amil Nou radiodifuzat al preşedintelui Prezidiului Marii Adunări Naţionale, dr. Petru Grova. II a felicitat pe toţi cei ce muncesc pentru succesele obţinute în anul care a trecut, pe drumul construirii socialismului şi apărării păcii, urându-le noi biruiniţi în muncă. Locuitorii Capitalei au primit noul an cu voioşie, sârbătorindu-i in familie, in cluburi şi restaurante. Muncitorii de la Complexul C.F.R, „Griviţa Roşie", au sărbătorit Anul Nou în frumos,« clădire a clubului întreprinderii lor. Ceferiştii au ridicat paharul pentru înflorirea patriei noastre dragi, pentru viitorul ei socialist, pentru pace. Cercetătorii ştiinţifici, cei tineri alături de cei mai în vârstă, au petrecut revelionul împreună, la Casa Oamenilor de Ştiinţă. In noaptea de Anul Nou, redactorii ziarelor din Capitală s’au întâlnit în frumnosul local al restaurantului Viilor, unde Casa Ziariștilor a organizat sărbătorirea revelionului.