Scînteia Tineretului, ianuarie 1955 (Anul 10, nr. 1767-1790)

1955-01-04 / nr. 1767

Proletari din toate ţările, uniţi-vă ! Organ Central al Uniunii Tineretului Muncitor Anul XI Seria II-a, nr. 1767 4 PAGINI — 20 BANI Marţi 4 ianuarie 1955 Cauza supremă a tuturor popoarelor lumii OMENIREA A TRECUT pragul unui nou an. Oamenii simpli de pe toate continentele năzuiesc fierbinte ca acest an să fie un an în care pacea să fie menţinută şi întărită, în care popoarele să fie eliberate de groaznicul coşmar al războiului. Popoarele întîmpină noul an pline de optimism şi încredere, convinse că duşmanii păcii nu vor reuşi să-şi înfăptuiască planurile lor mîrşave dacă popoarele vor lua cauza păcii în propriile lor mîini şi o vor apăra pînă la capăt. In aceste zile de început de an nou au răsunat în lumea întreagă ca un mesaj dătător de speranţă şi de încredere răspunsurile lui G. M. Malenkov, preşedintele Consiliului de Miniştri al U.R.S.S., la întrebările puse de dl. Charles Edward Shutt, conducătorul biroului din Washington al societăţii de televiziune şi jurnale de actualităţi „Telenews“. Aceste răspunsuri exprimă încă odată poziţia fermă şi categorică a Uniunii Sovietice, exprimă dorinţa sinceră a marelui stat sovietic de a contribui în mod activ la rezolvarea pe cale paşnică a problemelor internaţionale litigioase. G. M. Malenkov subliniază în răspunsurile sale că menţinerea păcii între U.R.S.S. şi S.U.A. este pedeplin posibilă, întreaga politică externă a statului sovietic se bazează pe convingerea nestrămutată a posibilităţii coexistenţei paşnice a statelor cu sisteme sociale diferite. Coexistenţa paşnică presupune însă dorinţa sinceră reciprocă de pace, presupune eforturi comune susţinute pentru reglementarea divergenţelor existente. Forţa pe care o exercită dorinţa de pace a popoarelor, dorinţa de a se ajunge la lichidarea divergenţelor internaţionale pe calea unor tratative este atît de puternică, încît mulţi politicieni burghezi sînt nevoiţi să folosească în scopuri demagogice declaraţii pe tema coexistenţei. Dar popoarele aşteaptă mai mult decît declaraţii ; aşteaptă acţiuni concrete şi clare menite să întărească pacea. In ceea ce priveşte Uniunea Sovietică, tovarăşul Malenkov a arătat că este gata să facă şi pe viitor tot ce depinde de ea pentru a asigura relaţii paşnice, trainice şi constante între U.R.S.S. şi S.U.A. Pentru aceasta este însă nevoie ca ,aceeaşi dorinţă să fie manifestată şi de Stat.Modi«. Americii, în legătură cu aceasta o deosebită însemnătate are înţelegerea principale a încordării dintre Un^g^FSovietică şi Statele Unite. Şeful Guvernului Sovietic arată că această cauză o constituie „linia urmată de anumite cercuri americane de a reface armata revanşardă vest-germană, gursa înarmărilor şi crearea unei reţele de baze militare în jurul Uniunii Sovietice şi al altor state iubitoare de pace“. Oare aceste fapte pot fi considerate altfel decât ca pregătiri în vederea unui nou război ? Fără îndoială că nu ! Popoarele înţeleg că pentru a se pune o bază trainică păcii, pentru a se realiza destinderea în relaţiile internaţionale este necesar să se pună capăt liniei de refacere a militarismului german, să se înceteze cursa înarmărilor şi să se pună capăt politicii de încercuire cu baze militare a statelor iubitoare de pace. Conferinţa de la Geneva care a dus la încetarea războiului din Indochina a dovedit că există depline posibilităţi pentru a obţine reglementarea în interesul păcii a unor probleme internaţionale litigioase. Dacă asemenea tratative ar fi aplicate şi în rezolvarea unei serii de probleme ale Extremului Orient desigur că rezultatele nu ar putea fi decît fructuoase. Popoarele sunt preocupate în prezent în mod deosebit de problema interzicerii armei atomice. Nu se poate trece cu vederea primejdia pe care o reprezintă pentru civilizaţia umană planurile unor maniaci atomici din occident care organizează pregătiri în vederea unui monstruos război atomic. Tovarăşul Malenkov arată că Uniunea Sovietică rămîne credincioasă politicii ei şi militează cu aceeaşi hotărîre pentru interzicerea necondiţionată a armei atomice, pentru înlăturarea ei complectă din armamentul statelor şi pentru stabilirea unui strict control internaţional asupra îndeplinirii unui acord corespunzător. Poziţia statului sovietic nu provine din slăbiciune ci din înţelegerea gravităţii situaţiei, din dorinţa de a salva omenirea de calamităţile unui război atomic. In legătură cu aceasta tovarăşul Malenkov atrage atenţia că „celelalte state trebuie să fie nu mai puţin interesate decît Uniunea Sovietică în interzicerea armei atomice şi în înlăturarea ameninţării unui război atomic“. Opinia publică internaţională acordă o însemnătate cu totul deosebită acelei părţi a declaraţiilor lui G. M. Malenkov în care şeful Guvernului Sovietic subliniază că tratativele diplomatice care să ducă la o conferinţă între şefii guvernelor Franţei, Marii Britanii, Uniunii Sovietice şi Statelor Unite nu trebuie să fie puse în faţa faptului împlinit al unor sau altor hotărîri separate asupra problemelor care trebuie să fie examinate la o conferinţă a celor patru puteri. Trebuie înţeles limpede că actuala politică a puterilor occidentale, şi în mod special atitudinea acestor puteri în problemele privind Germania, nu este de natură să creeze condiţiile necesare unei soluţionări pozitive a chestiunii unei conferinţe a şefilor guvernelor celor patru puteri. O politică ca cea dusă de puterile occidentale este incompatibilă cu iluziile pe care aceste puteri încearcă să le cultive în rîndul popoarelor cu privire la o conferinţă a celor patru puteri. Uneltirile de tot felul ale cercurilor agresive pun în faţa popoarelor sarcina de a-şi întări vigilenţa. Şeful Guvernului Sovietic arată că: ÎN PREZENT NU EXISTĂ O SARCINA MAI IMPORTANTA DECIT UNIREA EFORTURILOR POPOARELOR DIN TOATE ŢĂRILE IN INTERESUL ASIGURĂRII PĂCII ŞI SECURITĂŢII INTERNAŢIONALE. Popoarele dispun de o asemenea forţă încît sînt capabile să zădărnicească uneltirile aţîţătorilor 1q --------£/«v.ca "XIIUlii, Poporul nostru, alături de toate popoarele lumii este hotarît să contribuie la zdrobirea planurilor cercurilor agresive, să contribuie la menţinerea şi consolidarea păcii mondiale. Răspunsurile tovarăşului Gheorghe Gheorghiu-Dej la întrebările puse de agenţia iugoslavă „Iugopress” afirmă odată mai mult dorinţa de pace a poporului şi guvernului nostru. Tovarăşul Gheorghiu-Dej a arătat că în actualele condiţii internaţionala când pacea Europei şi a lumii întregi este ameninţată de politica puterilor occidentale care urmăresc reînarmarea Germaniei occidentale „poporul român este neclintit în voinţa sa de a se împotrivi, alături de toate popoarele iubitoare de pace, politicii de refacere a militarismului german“. Tineretul român, împreună cu întreg poporul, îşi încordează toate forţele sale în lupta pentru înflorirea economiei, pentru dezvoltarea culturii, pentru creşterea nivelului de trai al tuturor celor ce muncesc, pentru întărirea capacităţii de apărare a patriei. Prietenia cu Uniunea Sovietică, Republica Populară Chineză şi cu celelalte state iubitoare de pace constituie pentru ţara noastră un nesecat izvor de încredere. Suntem puternici pentru că păşim pe un drum pe care păşesc aproape un miliard de oameni. A început un an nou. Poporul nostru va munci cu şi mai multă abnegaţie dăruindu-şi toate forţele sale întăririi patriei, consolidării păcii. Pășim în noul an privind cu încredere viitorul. tovarăşului CH. GHEORGHIU-DEJ, preşedintele Consiliului de Miniştri al R.P.R. Bucureşti Vă mulţumesc, tovarăşe preşedinte, pentru călduroasele felicitări de Anul Nou şi doresc din toată inima poporului român prieten şi Dvs. personal noi succese în construirea socialismului şi in lupta pentru întărirea păcii în Europa. G. MALENKOV Răspunsurile lui G♦ M. Malenkov* preşedintele Consiliului de Miniştri al U. R. S. S., la întrebările d-lui Charles Edward Shutt MOSCOVA 1 (Agerpres). Agenţia TASS transmite răspunsurile date de preşedintele Consiliului de Miniştri al U.R.S.S., G. M. Malenkov, la întrebările puse de dl. Charles Edward Shutt. Charles Edward Shutt, conducătorul biroului din Washington al societăţii de televiziune şi jurnale de actualităţi „Telenews“, s-a adresat lui G. M. Malenkov cu cererea de a răspunde la unele întrebări. Iată întrebările d-lui Charles Edward Shutt şi răspunsurile lui G. M. Malenkov. ÎNTREBARE : Cum poate fi menţinută cel mai bine pacea între cele două ţări ale noastre ? RĂSPUNS : Menţinerea păcii între U.R.S.S. şi S U.A. cere în primul rînd ca ambele părţi să dorească sincer pacea şi să năzuiască spre ea , ca ele să pornească in relaţiile lor de la posibilitatea şi necesitatea coexistenţei paşnice între ele şi ţinind seama de interesele legitime reciproce. In ceea ce o priveşte, Uniunea Sovietică, călăuzindu-se după principiile menţionate, este gata să facă şi pe viitor tot ce depinde de ea, pentru a asigura relaţii paşnice, trainice şi constante între U.R.S.S. şi S.U.A., penru a reglementa divergenţele existente, avîndu-se în vedere ca aceeaşi dorinţă să fie manifestată şi de Statele Unite ale Americii. ÎNTREBARE : Care este după părerea dvs. cauza principală a încordării dintre Uniunea Sovietică şi Statele Unite ? RĂSPUNS : Cauza principală a încordării în relaţiile dintre U.R.S.S. şi S.U.A. o constituie linia urmată de anumite cercuri americane de a reface armata revanşardă vest-germană, cursa înarmărilor şi crearea unei reţele de baze militare americane în jurul Uniunii Sovietice şi al altor state iubitoare de pace, fapte ce nu pot fi considerate altfel decît ca pregătiri în vederea unui nou război. Este îndeobşte cunoscut că în prezent, din vina puterilor occidentale care au încheiat acordurile de la Londra şi Paris, se intensifică ameninţarea împotriva păcii şi creşte primejdia de război. Pentru a înlătura încordarea în relaţiile dintre U.R.S.S. şi S.U.A., pentru a crea o bază trainică în vederea dezvoltării cu succes a colaborării paşnice dintre ţările noastre, este necesar să se pună capăt liniei de refacere a militarismului german care a adus omenirii dezastre nenumărate, să se înceteze cursa înarmărilor şi să se pună capăt politicii de încercuire cu baze militare a statelor iubitoare de pace. ÎNTREBARE: Aţi saluta dvs. tratative diplomatice cu privire la reglementarea divergenţelor existente în Extremul Orient ? RĂSPUNS : Da, ducerea de tratative între statele interesate cu privire la reglementarea unei serii de probleme ale Extremului Orient trebuie salutată. Experienţa conferinţei de la Geneva, la care a participat, împreună cu alte state, Republica Populară Chineză, arată că asemenea tratative dau rezultate fructuoase. ÎNTREBARE : Care este punctul dvs. de vedere în problema controlului internaţional asupra armei atomice şi consideraţi oare că poate fi elaborat un plan cu sorţi de reuşită acceptabil pentru toate părţile interesate ? RĂSPUNS : Poziţia Uniunii Sovietice în problema armei atomice este bine cunoscută. U.R.S.S. se pronunţă pentru interzicerea necondiţionată a armei atomice, pentru înlăturarea ei complectă din armamentul statelor şi pentru stabilirea unui strict control internaţional asupra îndeplinirii unui acord corespunzător. Celelalte state trebuie să fie nu mai puţin interesate decît Uniunea Sovietică în interzicerea armei atomice şi în înlăturarea ameninţării unui război atomic. ÎNTREBARE: Aţi saluta dvs. tratative diplomatice care să ducă la o conferinţă între şefii guvernelor Franţei, Marii Britanii, Uniunii Sovietice şi Statelor Unite ? RĂSPUNS : In această privinţă trebuie spus în primul rînd că din partea S.U.A., Angliei şi Franţei se face în ultimul timp totul pentru a se exclude posibilitatea unei soluţionări pozitive a chestiunii unei conferinţe a şefilor guvernelor celor patru puteri. După cum se ştie, cele trei puteri occidentale caută să rezolve în mod separat problemele internaţionale cele mai importante şi în primul rînd problemele privind Germania. Oare nu este limpede că nu poate fi dusă o asemenea politică şi totodată cultivate în rîndurile popoarelor iluzii cu privire la o conferinţă a celor patru puteri ? In consecinţă, chestiunea constă In aceea ca o conferinţă a şefilor guvernelor Franţei, Marii Britanii, U.R.S.S. şi S.U.A. să nu fie pusă în faţa faptului împlinit a unor sau altor hotărîri separate asupra problemelor care trebuie să fie examinate la o conferinţă a celor patru puteri. ÎNTREBARE: Aveţi ceva de transmis poporului american ? RĂSPUNS: Transmit poporului american un salut cordial şi cele mai bune urări de Anul Nou. Exist toate temeiurile ca prietenia între popoarele Statelor Unite ale Americii şi Uniunea Sovietică să se dezvolte şi să se întărească. îmi exprim credinţa că poporul american va aduce contribuţia sa demnă la marea şi nobila cauză a întăririi păcii între popoare. Toate popoarele trebuie să fie în prezent deosebit de vigilente faţă de uneltirile de tot felul ale cercurilor agresive. Nu există în prezent o sarcină mai importantă decît unirea eforturilor popoarelor din toate ţările în interesul asigurării păcii şi securităţii inernaţionale. Discursul de Anul Nou al lui K. E. Voroşilov, preşedintele Prezidiului Sovietului Suprem al U. R. S. S. MOSCOVA (Agerpres). — TASS transmite discursul de Anul Nou rostit la radio de preşedintele PrezidiuluiSovietului Suprem al U.R.S S., K. E. Voroşilov. SclimnL tnvarSci ! Smnni ‘■’“tfim! “TT-’v-----cilor Sovietice Socialiste! Vă felicităm inima cu prilejul Anului NOU. Cu un sentiment de profund, bucurie constatăm că în anul care a trecut, datorită eforturilor oamenilor sovietici, patria noastră a devenit şi mai bogată, şi mai puternică. Anul care a trecut a fost un an de dezvoltare continuă a industriei socialiste, de avînt al agriculturii şi de înflorire a ştiinţei şi culturii patriei noastre multinaţionale. Aceste realizări sunt un rezultat al muncii constructive a eroicului popor sovietic , a muncitorilor, colhoznicilor şi intelectualilor. Ei, constructori neobosiţi ai societăţii comuniste şi luptători activi pentru pace şi fericirea oamenilor, sunt aceia care, conduşi de partidul lor comunist, merg cu încredere înainte, spre noi victorii. In anul ca vine, poporul sovietic, animat de măreţele idei ale lui Marx-Engels- Lenin-Stalin, va munci cu mai multă energie pentru a face patria noastră mai puternică. Intrînd în anul cel nou — 1955 — mîndri de succesele noastre, noi remarcăm de asemenea cu satisfacţie că în urma eforturilor perseverente ale Uniunii Sovietice, Republicii Populare Chineze şi ale tuturor popoarelor iubitoare de pace, în anul care s-a scurs s-a produs o oarecare destindere a încordării internaţionale. Lupta pentru o pace trainică şi îndelungată şi-a dat roadele ei. Dar aceasta nu convine duşmanilor păcii. Neţinînd seama de voinţa popoarelor lor şi uitînd învăţămintele istoriei, cercurile guvernante din unele ţări occidentale continuă să ducă o politică agresivă, plină de consecinţe primejdioase. Popoarele iubitoare de pace nu pot trece cu vederea faptul că puterile occidentale, reînviind în centrul Europei militarismul german, complică situaţia şi măresc primejdia unui nou război. Stimaţi cetăţeni, bărbaţi şi femei, tineri şi tinere din ţările de dincolo de hotare ! Spre fericirea întregii omeniri, anul care s-a scurs a fost un an al păcii. Sunt convins că oamenii simpli cinstiţi din toate ţările nu vor război. Ei vor să trăiască în pace şi în înţelegere frăţească. Duşmanii păcii nu vor reuşi să-şi înfăptuiască planurile dacă popoarele vor lua cauza păcii în propriile lor mîini şi o vor apăra pînă la capăt. Poporul sovietic, în unitate frăţească cu marele popor chinez şi cu toate popoarele din ţările democrate, este convins că şi noul an ce vine va fi un an de consolidare continuă a păcii în lumea întreagă. La recenta conferinţă de la Moscova, statele iubitoare de pace din Europa au demonstrat unitatea, coeziunea şi voinţa lor de nezdruncinat de a lupta pentru marea cauză a păcii şi securităţii popoarelor europene. Oamenii sovietici, ca şi toţi oamenii simpli de dincolo de hotare, au salutat Declaraţia conferinţei de la Moscova, care cheamă la crearea unui sistem de securitate colectivă în Europa. Poporul sovietic, stăpin al marii sale ţări, luptător înaintat pentru pace, libertate şi fericirea întregii omeniri — păşeşte în anul cel nou plin de forţe creatoare şi de energie nesecată, gata să muncească cu şi mai mult eroism pentru binele patriei sale iubite! In numele Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice şi al guvernului sovietic vă felicit călduros cu prilejul Anului Nou, scumpi compatrioţi! Felicit cu prilejul Anului Nou pe oamenii simpli şi cinstiţi din toate ţările ! Fie ca Anul Nou să fie un an de şi mai mari succese în lupta omenirii pentru o paca trainică între popoare, pentru fericirea tuturor oamenilor ! Anul Nou cu bine ! IN NOAPTEA ANULUI NOU Limbile ceasornicului arată miezul nopţii. Luminile s-au stins pentru o clipă, rachetele multicolore anunţă sfîrşitul anului 1954 şi începutul noului an 1955. Paharele se ciocnesc, oamenii se îmbrăţişează. Pretutindeni pe întosul patriei noastre în acest moment oameni pe care munca şi preocupările comune i-au înfrăţit şi au rostit tradiţionala urare: „La mulţi ani“. Urîndu-şi noi succese oamenii muncii din întreaga ţară au păşit dintr-un an de însemnate înfăptuiri pe drumul construirii socialismului în 1955, ultimul an al cincinalului nostru. In Capitală, la Clubul C.F.R. Griviţa Roşie anul nou a fost întîmpinat cu bucurie de către sute de muncitori ai complexului C.F.R. Griviţa Roşie. Revelionul a constituit prilej de veselie şi pentru alte zeci şi sute de oameni ai muncii care şi-au petrecut noaptea anului nou în cabanele din munţi. Voia bună, muzica şi dansul au dominat în noaptea de revelion şi la Casa Centrală a Armatei unde şi-au petrecut primele ore ale anului 1955 mulţi militari. Toţi oamenii muncii şi-au urat în aceste clipe „Spor la muncă în noul an 1955!“ Mesajul de Anul Nou, rostit la radio de dr. Petru Groza, preşedintele Prezidiului Marii Adunări Naţionale a R. P. R. In noaptea de 31 decembrie, tovarăşul dr. Petru Groza, preşedintele Prezidiului Marii Adunări Naţionale, a rostit la posturile noastre «i« -------Dragi prieteni şi tovarăşi, totesta citeva minute acele ceasornicului vor arăta sfîrşitul anului 1954 l începutul unui An Nou. în aceste clipe sărbătoreşti, poporul nostru priveşte cu legitimă satisfacţie la drumul parcurs în anul care se încheie acum. Datorită muncii pline de elan a minunatei noastre clase muncitoare, a harnicei noastre ţărănimi muncitoare, a cărturarilor noştri, a tuturor oamenilor muncii se înfăptuieşte planul de măsuri adoptat de partid şi guvern în vederea dezvoltării continue a economiei naţionale şi ridicării nivelului de trai al populaţiei. In 1954 a sporit într-o proporţie însemnată producţia agricolă, s-a lărgit simţitor producţia bunurilor de larg consum, s-au ridicat numeroase construcţii social-culturale şi locuinţe pentru populaţia muncitoare. Pe baza succeselor obţinute a devenit posibilă, recent, desfiinţarea sistemului de aprovizionare pe bază de cartele şi raţii şi trecerea la comerţul desfăşurat al produselor alimentare şi industriale, ceea ce va contribui la sporirea volumului de produse necesare populaţiei şi va crea pe viitor putinţa unei treptate scăderi a preţurilor pe baza creşterii productivităţii muncii, reducerii preţului de cost şi creşterii cantităţilor de mărfuri pe piaţă. Succesele obţinute au întărit şi mai mult convingerea întregului nostru popor că politica Partidului Muncitoresc Remin şi a guvernului democrat-popular trasează singura cale justă pentru înfrîngerea tuturor greutăţilor şi pentru asigurarea bunei stări a poporului. In anul care se încheie acum, ţara noastră a dus mai departe, cu consecvenţă, politica sa de pace şi colaborare internaţională. Statul nostru şi-a dezvoltat într-o măsură importantă relaţiile sale de afaceri cu un mare număr de ţări pe baza principiului egalităţii depline şi a avantajelor reciproce. In acelaşi timp, poporul nostru îşi sporeşte vigilenţa faţă de uneltirile periculoase ale acelor cercuri agresive din Occident, care n-au învăţat nimic din lecţiile istoriei şi care vor să reînvie militarismul german, pentru a-l arunca din nou împotriva popoarelor paşnice. Tot poporul nostru, toţi oamenii cinstiţi şi patrioţi, aparţinînd celor mai felurite pături şi categorii sociale, şi-au manifestat cu tărie adeziunea lor la hotărîrile conferinţei de la Moscova, hotărîri menite să contribuie la întărirea păcii şi securităţii colective în Europa. In strînsă unire cu marea noastră prietenă, Uniunea Sovietică, cu China Populară şi cu celelalte ţări de democraţie populară vom apăra pînă la capăt cauza păcii şi în acelaşi timp sintem hotărîţi să dăm riposta cuvenită oricui ar îndrăzni să ameninţe pămîntul sfînt al patriei noastre şi cuceririle noastre democratice. Amatorii de aventuri războinice n-ar trebui să uite că niciodată lagărul păcii şi al socialismului n-a fost mai puternic şi mai unit ca astăzi, că niciodată n-a existat în lume o forţă mai uriaşă decît frontul de 900 milioane al popoarelor libere. Dragi prieteni şi tovarăşi, Păşim în noul an 1955 încrezători în forţele noastre, hotărîţi să muncim în aşa fel încît să facem scumpa noastră patrie mereu mai puternică, iar viaţa noastră e tot mai îmbelşugată şi mai fericită, întărind alianţa frăţească între clasa muncitoare şi ţărănimea muncitoare, consolutînd prietenia strînsă între poporul român şi toate naţionalităţile din ţara noastră, vom munci neobosit pentru a dezvolta mai departe industria noastră, pentru a spori rodul ogoarelor noastre, pentru a produce cut mai multe bunuri de larg consum, pentru a dezvolta învăţămîntul, ştiinţa, arta. Un viitor minunat stă în faţa poporului nostru. Pentru înfăptuirea lui vă adresez în această noapte a Anului Nou, tradiţionala urare : La mulţi ani !  A KAMENSKI: Tinerii maeştri ai artei plastice sovietice (pag. 2-a). ‘E.RUCAR: Vom şti să apărăm viaţa noastră nouă (pag. 2-a).. Pentru o interesantă şi instructivă organizare a timpului liber al elevilor (pag. 2-a). „Din situaţii... toate sunt bune“ (pag. 2-a). TEOFIL SILVE : La şcoala de tractorişti (pag. 2-a). IN NUMĂRUL DE AZI: In primele zile ale anului (grupaj) (pag. 3-a). Pentruo aprovizionare tot mai bună a populaţiei (grupaj) (pag. 3-a). Urări din partea oamenilor sovietici prietenilor romîni (pag. 3-a). Deschiderea Congresului pe întreaga Indie pentru pace şi solidaritate asiatică (pag. 3-a). S. BRAND : Cine l-a ovaţionat pe supermamil dé.'la Paris (pag. 4-a). Rezoluţia conferinţei reprezentanţilor Seimului R. P. Poldne, ai Adunării Naţionale a R. Cehoslovace şi ai Camerei Populare a R. D. Germane (pag. 4-a). Tratativele cu privire la comunicaţiile aeriene civile între U.R.S.S. şi R. P. Chineză (pag. 4-a). Declaraţia Biroului Politic al Partidului Comunist Francez (pag. 4-a).