Scînteia Tineretului, martie 1964 (Anul 20, nr. 4600-4625)

1964-03-01 / nr. 4600

SUCCES DEPLIN PARTICIPANŢILOR IA SPARTACHIADA REPUBLICANA! —. I In întreceri, toţi participanţii au de ciştigat ncep întrecerile Spartachiadei Republicane. O invitaţie pentru fiecare tînăr de a-şi măsura forţele în cea mai importantă competiţie de masă închinată celei de-a XX-a aniversări a Eliberării patriei, îmi reamintesc adesea că tot aşa, într-o asemenea întrecere, am făcut şi eu primii paşi pe drumul care mi-a dăruit marile satisfacţii ale recordurilor mondiale şi cuceririi medaliei de aur, de campioană olimpică. Am întîlnit în acest capricios februarie I mulţi, foarte mulţi tineri pregătindu-se cu asiduitate în vederea primelor concursuri. Este un indiciu că întrecerile SpartachiadeiI vor cunoaşte, din primele zile, o largă participare şi, ceea ce este la fel de important, o preocupare susţinută pentru nivelul tehnic al întrecerilor, îmi vin în minte cîteva lucruri care cred că vor fi folositoare tinerilor participanţi... Mai întîi, îndemnul de a schimba locul I obişnuit din tribună, cu cei de pe stadion ! ! Aşadar, o invitaţie la învingerea primului obstacol, de multe ori şi cel mai greu, care I ţine încă mulţi tineri departe de activitatea I sportivă. Există o oarecare teamă, pentru mulţi, că debutul va însemna un insucces. Dar acest insucces nu există pentru că, din-I colo de rezultat, de locul obţinut în clasamentele întrecerii, ceea ce contează cel mai mult este „tonicul“ puternic, care dă organismului I mai multă vigoare, mai multă forţă, mai multă putere de muncă şi de învăţătură. Spartachiada Republicană oferă unor largi mase de tineri şi tinere posibilitatea să facă primii paşi în sport, să se afirme într-o ramură sportivă sau alta, să înveţe de la cei I cu mai multă experienţă. Fiecare dintre competiţiile de masă desfăşurate pînă acum s-a încheiat, pe lîngă alte succese, şi cu des-a coperirea multor tineri talentaţi, promovaţi, mai apoi, în diferite loturi republicane, în echipele reprezentative. Amploarea ediţiei I inaugurale a Spartachiadei Republicane mă face să fiu sigură că numele multor tineri începători, din diferite regiuni ale ţării, se vor adăuga curînd celor ale fruntaşilor sportului nostru. Şi, deşi s-ar părea că e încă prea devreme, cred că se va putea asigura astfel „schimbul de mîine" care va reprezenta culorile patriei în întrecerile olimpice din anul 1968, de la Mexico Citty. Dar, pînă atunci, să ne îndreptăm privirea spre întrecerile care încep astăzi, în întreaga ţară. Să dorim tuturor participanţilor succese ■ cit mai frumoase, să-i ajutăm în continuare , în pregătirea lor, să-i facem prieteni din ce în ce mai buni cu stadionul, cu mişcarea în aer liber ! IOLANDA BALAŞ ! Handbalul redus este un sport relativ nou în ţara noastră. Şi totuşi el şi-a cîştigat în scurt timp consacrarea, pătrunzînd adine în rîndurile tineretului. El s-a înscris pe calendarul competiţional al multor asociaţii sportive şi a atras, astfel, mase mari de practicanţi. A devenit un lucru obişnuit să înregistrăm în fiecare an noi secţii afiliate la federaţia de specialitate ca şi un salt valoric în disputarea competiţiilor. Pe plan internaţional, handbalul romînesc cunoaşte o adevărată faimă. Echipele noastre reprezentative de băieţi şi fete au cucerit titlurile supreme, iar Ştiinţa Bucureşti la fete a devenit posesoare a „Cupei campionilor europeni". Ce a atras spre terenurile de handbal tineretul de la oraşe şi sate? De ce am preferat şi eu, de pildă, altor sporturi, acest joc? Cred că unul din... motivele principale este dinamismul sau. Cum să nu te entuziasmeze rapiditatea cu care este purtată mingea în preajma semicercului pentru găsirea acelui culoar de șut către poarta adversă, sau contraatacurile vijelioase încheiate, de cele mai multe ori, prin goluri. De altfel, posibilitatea de a marca goluri face ca handbalul să fie unul din sporturile cele mai spectaculoase. Nu trebuie să uităm, de asemenea, că handbalul în a pune în mişcare tot organismul, dezvoltînd o serie de calităţi fizice. Pentru a te descurca pe un spaţiu restrâns fiind,încolţit“ de adversar, trebuie să acţionezi prompt, să alegi într-o clipă varianta tehnică cea mai eficientă. ANA BOŢAN maestră emerită a sportului Cu mii de ani în urmă, atletismul ajunsese în fruntea vestitelor olimpiade antice. Popularitatea lui este firească. El grupează o serie de probe bazate pe mişcările naturale ale omului, ca alergarea, săritura şi aruncarea. Atletismul modern a dezvoltat şi a perfecţionat aceste mişcări pe o bază din ce în ce mai ştiinţifică pentru a da omului satisfacţia de a depăşi în permanenţă aşa zisele limite ale posibilităţilor. Ambiţia de a întrece pe adversar chiar cu o fracţiune de secundă într-o alergare, de a mai adăuga un centimetru propriului tău record la lungime, în lăţime sau triplusalt, în fine, de a arunca greutatea sau suliţa, discul sau ciocanul cît mai departe este proprie fiecărui atlet. Participanţii la Spertachiada Republicană vor avea prilejul să-şi măsoare forţele la toate probele clasice ale acestui sport. In programul primei etape sunt prevăzute probe ca: îoo, 200, 400 metri plat, semifond — 1500 m, săritură în lungime, în înălţime şi aruncarea greutăţii — la băieţi şi 100, 8oo m, greutate, lungime şi înălţime la fete. In afară de aceste probe asociaţiile sportive au latitudinea de a organiza întreceri şi pe teren variat pe distanţa de 500, 800, 1000 sau 1500 de metri. In orice întrecere sportivă entuziasmul, pasiunea tinerilor concurenţi triumfă. Dorinţa lor de a cuceri victoria trebuie dublată de o pregătire cît mai bună, pentru ca fiecare participant să-şi valorifice la maximum posibilităţile. Deci, atenţie la sfaturile pe care vi le vor da, la antrenamente, profesorii de educaţie fizică, antrenorii sau instructorii voluntari. Numai astfel veţi obţine satisfacţia unui loc cît mai bun în clasament. ŞERBAN CIOCHINĂ maestru al sportului Tinerii uzinei - gata de startA stăzi va avea loc deschiderea festivă a Spartachiadei Republicane şi în oraşul nostru. In vederea acestui eveniment tinerii de la Uzina Poiana Cimpina au început pregătirile din vreme. Experienţa acumulată cu ocazia Spartachiadei de iarnă a tineretului a dat posibilitate comitetului U.T.M. al uzinei ca, în colaborare cu asociaţia sportivă, să treacă la acţiunile de pregătire chiar imediat după finalele întrecerilor Spartachiadei de iarnă. S-a început cu popularizarea competiţiei, a regulamentului Spartachiadei Republicane. Paralel cu acţiunea de înscriere a tinerilor la disciplinele cuprinse în spartachiada a existat preocupare faţă de pregătirea materialelor sportive necesare ca şi stabilirea locurilor unde se vor desfăşura întrecerile. Acum aproape toţi tinerii uzinei sunt gata pentru primele întreceri. Cele mai îndrăgite discipline la care s-au înscris şi cei mai mulţi tineri sunt: tenis de masă, şah, tir, atletism, fotbal, volei şi ciclism. Asociaţia sportivă a procurat materialele necesare şi a stabilit un program precis de desfăşurare a competiţiilor pe zile şi ore. In uzină lucrează mulţi tineri. Unii dintre ei încă de la întrecerile Spartachiadei de iarnă şi-au manifestat dorinţa de a învăţa mai bine unele sporturi. Comitetul U.T.M. a ţinut seama de dorinţa lor şi i-a repartizat pe lingă cei mai buni sportivi. Astfel, Ion Stoian şi Iliuţă Constantin, tineri muncitori la secţia motoare şi-au însuşit mai bine tehnica săriturii în lungime. De asemenea mecanicul Datcu Alexandru, Constantin Badea, Emil Coliba, strungari din secţia tractoare, au învăţat mai bine tenisul de masă. Comitetul U.T.M., asociaţia sportivă a uzinei se va preocupa în continuare de iniţierea şi buna pregătire a începătorilor. Unor fete le place jocul de volei: Paula Filip, Iacob Atena, Maria Sterie, Maria Raţiu, Enache Steluţa, Gabi Ciocănescu au format o echipă care s-a antrenat în vederea participării la Spartachiada Republicană. De atlfel toţi tinerii participanţi la Spartachiada Republicană s-au antrenat în aceste zile. Aceasta îndreptăţeşte încrederea noastră că primele întreceri se vor bucura de succes. Azi, 1 martie, aproape toţi tinerii uzinei vor fi la startul Spartachiadei Republicane. AUREL CRĂCIUN secretar al comitetului U.T.M. Uzina Poiana Cîmpina VIRGIL CÎLŢAN responsabil sportiv in comitetul U.T.M. Maeştri ai sportului vă recomandă: Handbalul — un Atletismul — Voleiul — un sport joc plin de dinamism la hiderilia tuturor cu numeroşi prieteni Voleiul a cucerit simpatia unui număr foarte mare de tineri fiind practicat pe scară largă in toatăera. Despre prietenii acestui sport vorbesc cu prisosinţă nenumăratele terenuri de volei care depăşesc pe cele destinate fotbalului. In cadrul şcolilor, al întreprinderilor, la sate, peste tot se practică acest sport complex. • 1 Voleiul a devenit un sport tradiţional. El a adus ţării pe plan internaţional laurii unor victorii răsunătoare; cîştigarea recentei ediţii a campionatului european masculin, cele două trofee cucerite de echipa Rapid—Bucureşti în confruntarea cu cele mai bune formaţii de club ale continentului nostru ş.a. Cum a devenit voleibatul un joc atît de răspândit? In primul rind pentru că el este accesibil tuturor vîrstelor, un joc destul de uşor, cu reguli simple şi cu o tehnică la îndemîna oricărui tînăr. In plus, fiecare component al echipei este solicitat, aproape în aceeaşi măsură de-a lungul meciului, fazele succedîndu-se cu rapiditate de o parte şi de alta a fileului. Voleiul dezvoltă spiritul colectiv, oferă fiecărui echipier posibilitatea să contribuie la construirea fazelor, la rezolvarea unor situaţii. In ultimii ani voleiul se bucură de o largă participare a tineretului prin competiţiile de masă ceea ce a făcut ca in fiecare asociaţie sportivă să activeze o formaţie de volei. Iată garanţia că în prima etapă a Spartachiadei Republicane, voleiul va atrage noi şi noi prieteni. AUREL DRAGAN maestru emerit al sportului . Gimnastica va atrage la întrecerile Spartachiadei mii şi mii de tineri. I maestră emerită a sportului Ore de studiu la Combinatul chimic — Borzești (aspect de la biblioteca de studii tehnice). rării invăţămîntului politic U.T.M. în prezent, sunt cuprinşi în cercuri politice şi la ciclurile de conferinţe peste 95 000 de tineri, iar 16 200 dintre cei mai buni tineri participă la învăţămîntul de partid. Organele şi organizaţiile U.T.M. au acordat o mai mare atenţie asigurării unui conţinut bogat şi unei eficacităţi mai mari învăţămîntului politic, legării acestuia de viaţă, de munca şi preocupările tineretului, de realizarea sarcinilor în industrie şi agricultură, în instituţii, de însuşirea ştiinţei şi culturii. In conferinţă s-a vorbit despre iniţiativa organizaţiei U.T.M. de la Î.S.C.M.-Brazi de a organiza în mod instructiv timpul liber al tinerilor; timpul pe care tinerii îl petrec în căminul muncitoresc e folosit deseori pentru lectura unui fragment de carte, a unei povestiri pentru o discuţie pe teme ateist-ştiinţifice sau pentru audiţii muzicale, în felul acesta, arăta tovarăşul IVAN BURADA, am reuşit să facem ca disciplina în muncă să fie mai bună, tinerii înţeleg mai bine de ce trebuie să respecte programul de lucru, să înveţe etc. Despre perseverenţă, dar şi despre o muncă atentă cu fiecare tînăr au vorbit şi tovarăşii SOFIA MAGDALENA, secretara U.T.M. a întreprinderii textile „Bucegi“ din Pucioasa, DAN BUJOR, secretarul organizaţiei LT.T.M de la Grupul şcolar petrol-chimie din Cîmpina, ELENA CUCU, brigadieră în G.A . Prăgăneşti şi mulţi alţii. „Noi, spunea tovarăşa Căcu, am observat că unele abateri de la disciplină ale tinerilor îngrijitori de animale se datorau şi faptului că ei plecau la anumite acţiuni distractive organizate în altă parte. Intr-adevăr, noi nu ne preocupasem de acest lucru. Am luat măsuri ca tinerii să poată să se distreze, am organizat astfel activitatea culturală incit şi tinerii de la acest sector să poată participa la activitatea de la căminul cultural, la întreceri sportive etc.“. Iar tovarăşa SIMION MARIA, secretara comitetului U.T.M. de la întreprinderea „Dorobanţul“ Ploieşti, arăta că o foarte mare eficienţă a avut-o asupra tinerilor discutarea cu ei a modului cum se poartă în viaţă, în familie şi învăţătura nu se însuşeşte de azi pe mîine..." La lucrările Conferinţei organizaţiei regionale Ploieşti a U.T.M. au luat parte şi mulţi delegaţi elevi în şcolile medii şi profesionale, din satele şi raioanele regiunii, numeroase cadre didactice, au fost invitări tovarăşi directori de şcoli, şefi ai secţiilor de învăţămînt. Vorbind în faţa conferinţei, tovarăşa directoare a Şcolii medii nr. 1 din Ploieşti spunea: „Preocuparea noastră esenţială este să formăm la elevi dragostea de învăţătură, spiritul de disciplină şi asemenea trăsături frumoase ale omului societăţii noastre ca : modestia, cinstea, perseverenţa în realizarea unor idealuri înalte. Noi pornim în această acţiune de la principiul că învăţătura, cunoştinţele profunde nu se însuşesc de la o zi la alta, că trebuie o muncă organizată din partea fiecărui elev, iar asta cere preocupare şi studiu. In această privinţă organizaţiile U.T.M. au un rol deosebit în sprijinirea cadrelor didactice". Cu mult interes a fost ascultat în conferinţă, şi cuvîntul elevei URSE RODICA, secretara organizaţiei U.TM. de la Şcoala medie din Buzău. „Şi în centrul activităţii noastre, a spus ea, a stat sarcina de a-i mobiliza pe elevi la însuşirea temeinică a cunoştinţelor, în şcoală s-au organizat în vederea acestui scop adunări în care am dezbătut asemenea probleme: „învăţătura — datoria patriotică a fiecărui tînăr“, „Importanţa însuşirii matematicii şi fizicii“, „Cum îmi iau notiţe" (la clasele mici) etc. Comitetul U.T.M. ţine o legătură strînsă cu conducerea şcolii, cu tovarăşii diriginţi, mobilizează elevii la consultaţii, meditaţii, se preocupă (folosind în acest scop gazeta de perete pe şcoală, postul utemist de control, brigada artistică) de combaterea chiulului de la ore, a indisciplinei la lecţii. De asemenea, în Conferinţa regională U.T.M. Ploieşti s-a discutat mult despre munca de îndrumare a organizaţiilor de pionieri pe care organizaţiile U.T.M. o desfăşoară, despre activitatea instructorilor de pionieri. în această privinţă, spunea tovarăşa TOMA VIRGINIA, delegată la conferinţă, este nevoie ca membrii noului comitet regional U.T.M., membrii comitetelor raionale şi orăşeneşti U.T.M. să se preocupe mai îndeaproape de îndrumarea acelor instructori care limitează activitatea organizaţiilor de pionieri la şedinţe şi prelucrări, să-i ajute să creeze pentru copii programe pline de fantezie, să organizeze mai bine drumeţiile, excursiile, jocurile, să le însoţească de cîntec, de dans. ★ In încheierea lucrărilor Conferinţei regionale U.T.M. Ploieşti a luat cuvîntul tovarăşa ELENA POP ARAD, secretară a Comitetului Central al U.T.M. „Trezesc un legitim sentiment de mîndrie patriotică — şpunea tovarăşa POPARAD — realizările importante obţinute de oamenii muncii din regiunea Ploieşti, sub conducerea organelor şi organizaţiilor de partid, pentru continua dezvoltare şi perfecţionare a industriei şi agriculturii, a ştiinţei şi culturii, pe linia îmbunătăţirii continue a nivelului de viaţă. Rezultatele obţinute de organizaţiile U.T.M. din regiunea Ploieşti în mobilizarea tinerilor la îndeplinirea sarcinilor de producţie au îmbogăţit tabloul general al activităţii Uniunii Tineretului Muncitor şi nu întîmplător în această perioadă C.C. al U.T.M. a decernat tinerilor şi organizaţiilor U.T.M. fruntaşe din regiunea Ploieşti 98 de Diplome de Onoare. Felicitînd în numele C.C. al U.T.M. tinerii din regiunea Ploieşti, organizaţiile U.T.M. pentru succesele obţinute, tovarăşa Elena Poparad a subliniat pe larg sarcinile care revin în această perioadă organizaţiilor U.T.M. de la oraşe şi sate. „Sarcina principală de care trebuie să se preocupe şi mai bine organizaţiile U.T.M. din industrie şi spre care este necesar să fie orientată întreaga muncă politică, organizatorică trebuie să fie lupta pentru îndeplinirea ritmică a sarcinilor de plan la toţi indicii, realizarea unei producţii de bună calitate. Pentru realizarea acestor sarcini este nevoie ca fiecare organizaţie U.T.M. să pună în centrul atenţiei educarea tineretului prin muncă, să dezvolte la tineri dragostea de meserie, să-i îndrume astfel incit, fiecare dintre tineri să dovedească prin fapte că le este dragă fabrica în care lucrează". Tovarăşa Poparad a subliniat necesitatea ca în toate întreprinderile regiunii Ploieşti, organizaţiile U.T.M. să se ocupe mai bine de pregătirea profesională a tineretului, de întărirea disciplinei socialiste. Membrii comitetului regional U.T.M., ai comitetelor raionale şi orăşeneşti, activiştii să ajute mai concret şi continuu organizaţiile U.T.M. nu numai la alcătuirea planurilor de muncă, ci, mai ales, în organizarea unor acţiuni concrete privind ridicarea calificării, întărirea disciplinei în rîndul tineretului. Sarcini deosebite stau în faţa organizaţiei regionale U.T.M. Ploieşti şi în ceea ce priveşte îmbunătăţirea muncii politice desfăşurate în rîndul tinerilor la sate. In G.A.C., organizaţiile U.T.M. trebuie să pună în centrul activităţii dezvoltarea răspunderii tinerilor faţă de muncă în gospodărie. In aceeaşi măsură este important ca organizaţiile U.T.M. să mobilizeze mai activ tineretul la îndeplinirea sarcinilor de producţie ale gospodăriilor de stat, la îmbunătăţirea calităţilor lucrărilor în S.M.T., la îmbunătăţirea disciplinei în aceste întreprinderi. Tovarăşa Elena Poparad a subliniat faptul că una din condiţiile importante pentru îndeplinirea acestor sarcini o constituie îmbunătăţirea continuă a muncii de educaţie şi a muncii organizatorice desfăşurate de U.T.M. Succesele bune obţinute trebuie larg generalizate. Să folosim cu mai multă eficacitate toate acele forme care stau la îndemîna organizaţiei noastre pentru a trezi la tineri dragostea de muncă, atitudinea socialistă în producţie, să educăm tineretul în spiritul sentimentelor nobile ale patriotismului socialist, să combatem — oriunde mai apar — manifestările moralei şi ideologiei burgheze. „Eu aş vrea, tovarăşi, a spus tovarăşa Poparad în încheierea cuvîntului său, să exprim convingerea Comitetului Central al U.T.M. că, întîmpinînd cea de a XX-a aniversare a eliberării patriei Organizaţia regională U.T.M. Ploieşti, întregul tineret din regiunea dumneavoastră, sub conducerea şi îndrumarea permanentă a comitetului regional de partid, va obţine succese şi mai mari în muncă şi învăţătură, va contribui într-o măsură şi mai mare la dezvoltarea industriei, agriculturii, îşi va însuşi cu mai multă perseverenţă tainele ştiinţei şi culturii“. ★ In încheiere, conferinţa a adoptat o telegramă adresată C.C. al P.M.R., tovarăşului Gheorghe Gheorghiu-Dej, prin care participanţii la conferinţă, în numele organizaţiilor U.T.M. şi a întregului tineret din regiunea Ploieşti au mulţumit din inimă Partidului Muncitoresc Român, Comitetului său Central, tuturor comuniştilor pentru grija părintească ce o poartă tineretului, pentru viaţa fericită pe care o trăiesc azi şi s-au angajat să întîmpine cea de a XX-a aniversare a eliberării patriei cu noi succese în muncă. ★ Conferinţa a ales noul comitet regional U.T.M. şi comisia regională de revizie a U.T.M. Ploieşti. In prima sa şedinţă plenară, Comitetul regional U.T.M. a ales ca prim-secretar pe tovarăşul TOMA CIRSTOAIE. EUGEN FLORESCU ION TEOHARIDE Formaţia de teatru a studenţilor de la Institutul de petrol, gaze şi geologie din Bucureşti este relativ tînără. Are doar 7 ani de activitate dar artiştii noştri amatori sunt bine cunoscuţi. Pe scena institutului nostim, a Casei de cultură a studenţilor din Bucureşti şi a altor institute de învăţământ superior din Capitală, ei au prezentat numeroase spectacole, cu piesele „Oaspetele din faptul serii, „Ion Anapoda“ şi „Rase băieţi şi fete“, medalioanele literare „G. Topîrceanu“ şi „Al. Vlahuţă“ precum şi poemul dramatic „E tinereţea partidului datoare“. Numai pentru cadrele didactice şi colegii lor, s-au prezentat în utlimii doi ani, peste zece spectacole. Pentru ridicarea nivelului artistic al interpretărilor, regizorul Lia Niculescu de la Teatrul Naţional „Ion Luca Caragiale" din Bucureşti a fost prezentă la fiecare repetiţie. Au fost invitaţi în mijlocul studenţilor şi artişti bine cunoscuţi de publicul nostru ca Emanoil Petruţ şi Florin Piersic. In prezent se fac intense repetiţii la piesa închinată celei de-a XX-a aniversări a patriei noastre, „Soarele a răsărit la miezul nopţii“ şi la piesa „Cu dragostea nu-i de glumit". Studenţii Gheorghe Radu, Octavian Lungu şi Francisca Ulmeanu, interpreţi principali, semnează la aceste piese regia şi direcţia de scenă. Din proiectele acestui an fac parte şi medalioanele închinate lui Enescu, Eminescu, Labiş şi Lermontov. C. ARAMBASA student Sîmbătă s-a deschis în sala Dalles Expoziţia anuală de grafică, organizată de Comitetul de Stat pentru Cultură şi Expoziţiei anuală de Franca Artă şi Uniunea Artiştilor Plastici. Expoziţia cuprinde peste 400 de lucrări , gravuri, desene, acuarele, afişe, caricaturi, ilustraţii, unele apărute în diferite publicaţii, iar altele inedite semnate de, peste 200 graficieni din întreaga ţară. Cuvîntul de deschidere a fost rostit de Vasile Dobrian, secretarul secţiei de grafică, a Uniunii artiştilor plastici. (Agerpres) Pi SCURT#Pi SCURT # Campionatele internaţionale de tenis de masă ale Angliei au continuat în oraşul Brighton cu desfășurarea probelor individuale. La simplu femei, campioana romina, Maria Alexandru, s-a calificat îrn semifinale, învingînd cu 3—1 (21—14, 14—21, 21—12, 21—14) P® Bucholz (R. F. Germană). Iată şi celelalte rezultate din sferturile de finală : Diana Rowe (Anglia) — Lukacs (R. P. Ungară) 3—0 ; Shannon (Anglia) — Ella Constantinescu (R. P. Română) 3—2 (21—12, 12—21, 21—18, 12—21, 21— 8) ; Foeld( R. P. Ungară) — Bell (Anglia) 3-0. La simplui bărbaţi, Dorin Giurgiucă a eliminat în sferturile de finală pe Schoeler (R. F. Germană) cu 3—6 (21—14, 21—11, 21-15). In optimile de finală Giurgiucă l-a învins cu 3—1 pe englezul Syitlonds. • Selecţionata masculină de handbal în 7 a Japoniei şi-a încheiat turneul întreprins în Franţa, jucînd la Lyon cu reprezentativa oraşului. Au câştigat handbaliştii japonezi cu 25-19 (12-10). • Un reprezentant al Uniunii europene de fotbal a anunţat că meciul dintre selecţionata Europei şi reprezentativa Iugoslaviei, programat pentru data de 8 aprilie la Belgrad, ar putea să fie amînat, deoarece federaţiile mai multor ţări au anunţat că jucătorii lor nu sunt disponibili în acea perioadă. După o primă consultare a comisiei de selecţie, fusese propusă următoarea echipă a Europei : Iaşin (U.R.S.S.), Armfield (Anglia), Maldini (Italia), Schnellinger (R.F.G.), Fachetti (Italia), Trappattoni (Italia), Rivera (Italia), Eusebio (Portugalia), Van Himst (Belgia) Greaves (Anglia), Charlton (Anglia). Lotul trebuie să cu- prindă însă 22 de ju- cători. În luna mai echipa Europei urma I să susţină un meci şi ■ cu reprezentativa Da- I neroaicei. Colectivişti in excursie SUCEAVA (de la corespondentul nostru). In seara zilei de 28 februarie a.c. din staţia Botoşani, 600 de colectivişti din raioanele Botoşani, Dorohoi şi Fălticeni au plecat într-o excursie organizată de filiala O.N.T. Carpaţi-Suceava în colaborare cu consiliile agricole raionale. Colectiviştii vor avea posibilitatea să vizite în timp de două zile muzeul Doftana, Castelul Peleş, numeroase obiective industriale şi cultural-sociale din Capitală. A apărut: Tînărul Leninist revistă editată de C.C. al U.T.M. Februarie 1964 SUMAR * * * — Cu toate forţele pentru îndeplinirea planului de stat pe anul 1964. DIN PRACTICA MUNCII DE PROPAGANDĂ M. Popescu — Propagandiştilor — o temeinică pregătire politică şi metodică. P. NIŢĂ — In cercul de statut — primele cunoştinţe politice. M. BURTICA, I. PANDURU, dr. EMADI — Din activitatea cercurilor teoretice. I .APAN — Vie activitate pentru popularizarea ştiinţei. S. VOINESCU — Cartea — prietena noastră. DIN EXPERIENŢA ORGANIZAŢIILOR U.T.M. C. ANDREESCU — Fiecare tînăr în atenţia grupei. M. SPERILĂ — Organizaţia U.T.M. din sectorul zootehnic. MUNCA EDUCATIVA IN SCOLI M. TUDOR — Dragoste şi interes pentru meseria aleasă. M. TERNER — Reuniunea fruntaşilor. ACTIVITATEA PIONIEREASCĂ E. IOACHIM — Iniţiativa pionierească. RĂSPUNDEM LA INTREBARILE CITITORILOR — Despre confirmarea hotărîrii adunării generale a organizaţiei de bază U.T.M., referitoare la primirea în U.T.M. — In ce cazuri poate fi amînată confirmarea hotărîrii adunării generale a organizaţiei de bază referitoare la primirea unui tînăr în U.T.M. ? — Despre registrul de evidenţă nominală a membrilor U.T.M. — Cum sînt folosite taloanele care se eliberează utemiştilor la mutarea lor dintr-o organizaţie în alta ? — Cum sînt luaţi în evidenţă utemiştii care au venit fără talon de mutare în organizaţia de bază ? — în legătură cu încasarea cotizaţiei de membru al U.T.M. — Ce rol are lista de plată a cotizaţiei în organizarea şi ţinerea evidenţei membrilor ? DIN SCRISORILE SOSITE LA REDACŢIE • SottimeKέWUoJ și rnoUe/k wi IUUC ftuJ ÎK VitUUXAe fetat magazinele, raioanele 51 kmele/e amenajate special