Scînteia Tineretului, octombrie 1971 (Anul 27, nr. 6959-6984)

1971-10-14 / nr. 6970

JOI 14 OCTOMBRIE 1971 „SCÂNTEIA TINERETULUI" pag. 3 PLENARE ALE COMITETELOR JUDEŢENE U.T.C. Plenara lărgită a Comitetului judeţean Hunedoara al U.T.C. a prilejuit o puternică afirmare a spiritului muncitoresc, combativ, militant dovedind convingător că numai atunci cînd stărilor negative li se spune, deschis, pe nume se pot găsi soluţii eficiente pentru remedierea lor. Aşa cum sublinia tovarăşul Ioachim Mloga, membru al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean de partid, prezent la lucrările plenarei, responsabilitatea, maturitatea politică, exigenţa cu care a fost analizată activitatea de educaţie a tineretului, atitudinea critică şi autocritică ce a străbătut de la un capăt la altul dezbaterile, constituie garanţia că spiritul recentelor documente de partid privind formarea şi educarea comunistă a tinerei generaţii a fost însuşit pe deplin, că el se va întrona definitiv in activitatea tuturor organizaţiilor U.T.C. Tonul de lucru, combativ l-a dat însăşi informarea prezentată de tovarăşul Viorel Faur, prim-secretar al Comitetului judeţean al U.T.C. Deşi a trebuit să reţină numeroase aspecte pozitive din activitatea organizaţiilor U.T.C. îndeosebi preocuparea pe linia educării prin muncă şi pentru muncă a tinerilor, perfecţionării cunoştinţelor profesionale, orientării şcolare şi altele, iniţiative interesante şi valoroase, informarea a stăruit în principal asupra deficienţelor — multe şi ele la număr —, din activitatea unor organizaţii asupra cauzelor care le-au generat. Vorbind în acelaşi spirit, cei care au luat cuvintul au completat cu noi elemente ansamblul de măsuri capabile să ducă la lichidarea acestor neajunsuri. — Este adevărat — remarca Ion Comănescu, membru al Braşani al U.T.C., cînd ne mobilizăm forţele pentru organizarea unor acţiuni pompoase, fastuoase, cu care „să luăm ochii“, să impresionăm. Nu spun că ele n-au avut aderenţă la tineri, dar canalizindu-ne eforturile cu precădere asupra lor, am scăpat din vedere ceea ce este mai important : munca de la utecist la utecist, preocuparea de face prin toate mijloacele şi în toate împrejurările educaţia, politică a tinerilor. Din păcate, între două manifestări de amploare organizaţiile U.T.C. îşi permit pauze nejustificate, creîndu-se impresia că activitatea de educaţie se desfăşoară pe campanii. In intervenţia sa, viorel Manolescu, secretarul comitetului comunal U.T.C. Orăştioara de Sus, s-a referit la situaţia navetiştilor. „In satul nostru — spunea el — există mulţi tineri care lucrează în întreprinderile industriale din oraşele apropiate. Ei sunt membri ai organizaţiilor U.T.C. din aceste întreprinderi. Acolo însă nu participă la acţiunile educative pentru că timpul liber şi-l petrec în sat, iar la activităţile noastre sunt absenţi pe motiv că nu fac parte din organizaţia comunală. Propun Comitetului Central al U.T.C. să găsească o formă organizatorică adecvată pentru ca tinerii navetişti să participe mai intens la viaţa organizaţiilor U.T.C. de la sate. Ridic această problemă deoarece este specifică multor localităţi rurale din judeţele puternic industrializate, cum este şi al nostru“. . Natalia Pasaliuc, membră a C.C. al U.T.C., secretara comitetului U.T.C. de la secţia mase plastice a Fabricii chimice din Orăştie, Viorel Vasiu, secretarul comitetului U.T.C. de la Uzina Consacrată dezbaterii sarcinilor ce revin organizaţiilor U.T.C. în lumina vastului program de măsuri pentru ridicarea conştiinţei socialiste adoptat de partid, plenara lărgită a Comitetului judeţean Galaţi al U.T.C. a prilejuit, cum era şi firesc, un bilanţ a ceea ce s-a şi înfăptuit în cele patru luni de la apariţia documentelor, astfel ca pornind de aici, pe temeiul unei analize amănunţite, la obiect, să se deschidă noi căi, să se descifreze soluţii, posibilităţi, forme şi mijloace capabile să asigure ridicarea întregii munci politico-ideologice a organizaţiilor U.T.C. la nivelul exigenţelor actuale. Informarea prezentată de tovarăşul Marin Stoian, prim-secretar al Comitetului judeţean Galaţi al U.T.C., a relevat în cuprinsul ei, cauzele apariţiei şi persistenţei unor neajunsuri în activitatea de educare şi formare a tineretului, sarcinile care stau în faţa organizaţiilor U.T.C. şi unele mijloace verificate de o practică îndelungată pentru materializarea acestora. Subliniind necesitatea unei activităţi metodice, concepută sistematic, Niţă Vasile, prim secretar al Comitetului municipal Tecuci al U.T.C., releva : Cînd acţionăm pentru înlăturarea unor lipsuri, a abaterilor de la disciplină, de pildă, nu trebuie să ne mulţumim doar cu combaterea unor aspecte în sine, ci să mergem mai departe, să acţionăm asupra conştiinţei, fiindcă aici e izvorul care generează atitudinile necorespunzătoare faţă de muncă, faţă de societate, aspectele de la care pornim. Să combatem cu alte cuvinte, ideile, mentalităţile străine spiritului sănătos al tineretului nostru comunist. In acest sens mei or principale In . Adunărea generală, for chemat să analizeze periodic activitatea fiecărui utecist, nivelul îndeplinirii sarcinilor, măsurile care se impun. Oprindu-se, de asemenea, asupra rolului adunării generale în viaţa organizaţiei U.T.C., a tinerilor, Constantin Tănase, secretarul comitetului U.T.C. de la Şantierele Navale Galaţi, menţiona că existenţa multor abateri de la disciplină, ca absenţe nemotivate şi întîrzieri, nerespectarea procesului tehnologic, se datorează neutilizării acestei pirghii cu eficienţă dovedită, formalismului şi intelectualismului (înţeles ca lipsă de acord între cuvint şi faptă) care pot fi încă întilnite în cadrul acestor adunări. In căutarea cauzelor care au generat o activitate politico-ideologică deficitară în rîndul studenţilor gălăţeni, în acelaşi spirit de analiză concretă şi de configurare de măsuri pentru îmbunătăţirea muncii, studenta Eugenia Răucea, vicepreşedintă a Consiliului U.A.S. pe centrul universitar Galaţi, a criticat excesiva profesionalizare a asociaţiilor studenţeşti. Asemenea tendinţă a împins pe planul doi sau trei preocupările pentru educaţia politico-ideologică a studenţilor, a dus la neutilizarea mijloacelor de intervenţie operativă atunci cînd s-au semnalat unele neajunsuri. Acţiunile cultural-educative s-au bucurat in cadrul plenarei de o atentă analiză, subliniindu-se cu îndreptăţire, puţinătatea şi eficienţa lor scăzută. In descifrarea cauzelor un aport important şi-a adus Biot Sergiu, secretar al comitetului U.T.C. din comuna Drăguşeni, remarcînd unele necorelări cu ceilalţi factori educaţionali în această Desfăşurare cu cîteva zile in urmă, lucrările plenarei Comitetului judeţean Braşov al U.T.C. au constituit, aşa cum remarca de altfel in cuvintul său şi tovarăşul Ştefan Antoniu, secretar al Comitetului judeţean de partid „un prilej de analiză substanţială a activităţii organizaţiilor U.T.C. în spiritul recentelor măsuri stabilite de partid, punînd în evidenţă conştiinţa responsabilităţii înfăptuirii lor prin acţiuni specifice, atractive, cu înalt conţinut educativ“. Evaluînd experienţa dobîndită în ultimii ani in acest domeniu de către organele şi organizaţiile U.T.C., informarea prezentată de Cornel Şandru, prim-secretar al comitetului judeţean al U.T.C., precum şi numeroşii vorbitori s-au oprit pe larg asupra imperativelor care vor trebui să prezideze munca fiecărei organizaţii, insistînd asupra căilor şi mijloacelor capabile să determine îmbunătăţirea radicală a activităţii de educare marxistleninistă a tinerilor. „ Braşovul se distinge prin caracterul său de puternic centru industrial, sublinia Dumitru Calancea, prim-secretar al comitetului municipal U.T.C. De aici pornind, avem datoria să dezvoltăm la tineri mîndria de a face parte din acest detaşament al clasei muncitoare, de a le insufla concepţiile sale înaintate de muncă şi viaţă. Va trebui să acţionăm astfel ca fiecare tinăr să-şi îndeplinească exemplar sarcinile de producţie, să înveţe bine, să se achite aşa cum se cuvine de obligaţiile ce-i revin faţă de societate. De pe această poziţie, a Înţelegerii sensului superior al muncii,« o serie de vorbitori, printre care Ivan Ghewrek, secretarul comitetului U.T.C. de la Fabrica de şuruburi, Ionistul nostru o serie de vorbitori printre care s-au numărat Stela Ţîrcă, muncitoare la Uzinele Tractorul, ing. Dorel Radu, directorul Casei de cultură a studenţilor, Elisabeta Popişter, secretara comitetului comunal U.T.C. Feldioara, Mihaela Murgu, actriţă, secretara organizaţiei U.T.C. de la Teatrul Dramatic Braşov, Rolf Straub, activist al comitetului judeţen U.T.C. au insistat asupra diferitelor forme convingătoare la care organizaţiile U.T.C. trebuie să recurgă pentru dezvoltarea la tineri a unei atitudini înaintate, militante, revoluţionare prin acţiuni politice şi cultural-educative, adecvate Virstei, străbătute de un vibrant mesaj, patriotic. Aşa cum era de aşteptat, s-a insistat în mod deosebit în cursul dezbaterilor asupra atenţiei ce trebuie acordată, in vederea asigurării succesului acţiunilor prevăzute, întăririi vieţii interne de organizaţie. Pornind de la locul ce trebuie să-l ocupe adunarea generală, ca for de dezbatere competentă a problemelor esenţiale ale organizaţiei. Ion Onuţ, elev la Grupul şcolar Hidromecanica s-a referit, cu un deosebit simţ de discernămînt, la raporturile fireşti, necesare intre tînăr şi organizaţia din care face parte, subliniind importanţa cunoaşterii îndeaproape a preocupărilor şi disponibilităţilor uteciştilor, ca punct de plecare in întocmirea programelor de activitate, corespunzător preferinţelor, dorinţelor lor. în aceeaşi ordine de idei, Octavian Ene, jurisconsult la Î.C.P.A.T., a insistat pe rolul ce revine activistului, tînărului ales in organele de conducere ale organizaţiei, îmbunătăţirii stilului de muncă, importanţa legăturii nemijlocite cu terenul. Analizînd cu luciditate şi exigenţă activitatea de educaţie comunistă a tineretului desfăşurată de organele şi organizaţiile U.T.C. din judeţ, trecînd în revistă succesele obţinute dar punînd accent, în spirit critic şi autocritic, pe neajunsurle manifestate în acest domeniu, propunind modalităţi concrete de eliminare a lor, plenara Comitetului judeţean Gorj al U.T.C. a conturat pregnant ideea : uteciştii să fie întotdeauna în primele rinduri ale luptei pentru înfăptuirea politicii marxist-leniniste a partidului nostru, pentru făurirea societăţiimultilateral dezvoltate, pentru victoria socialismului. In informarea prezentată de tovarăşul Gheorghe Berea, secretar al Comitetului judeţean Gorj al U.T.C., informare ce prin caracterul ei principial, realist, a dat tonul dezbaterilor ce i-au urmat, au fost combătute cu fermitate formalismul, superficialitatea, absenţa perspectivei în iniţierea, şi ducerea la bun sfirşit a unor acţiuni subliniindu-se, în acelaşi timp, lipsa de perseverenţă pentru, asigurarea continuităţii muncii politico-ideologice, pentru promovarea unei poziţii ferme, intransigente împotriva fenomenelor negative. Acestea au fost cauzele — se sublinia — pentru care activitatea noastră nu a reuşit să cuprindă marea bogăţie de idei întruchipate de politica partidului, semnificaţiile majore ale schimbărilor ce se petrec in viaţa ţării şi in lume, nu satisface încă în măsura cuvenită interesul maereju, crescind şi dorinţa tinerilor de a pătrunde în esenţa fenomenelor, de a înţelege legătura organică a problemelor politice şi economice pe care le studiază cu sarcinile ce le revin in procesul fără nici un efort de gindire, viaţa specifică fiecărui colectiv deţineri. ... Gheorghe Vîlceanu, secretarul comitetului U.T.C. de la Liceul economic din Tg.-Jiu, Titu Spătaru, secretarul comitetului U.T.C. ...de la. C.A.P. . Ţriţăţeni, Virgil Vîlceanu, secretarul comitetului U.T.C. de la. S.M.A. Bibeşti, Vasile Lupu, secretarul comitetului orăşenesc Motru al U.T.C., au subliniat şi ei necesitatea atragerii masei de utecişti la iniţierea, fundamentarea şi desfăşurarea unor acţiuni instructive, interesante, cu un bogat conţinut politic şi revoluţionar, astfel încît acestea să devină instrumente eficiente de educaţie comunistă. Luînd cuvintul, tovarăşul Gheorghe Paloş, membrual C.C., al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean de partid Gorj , a relevat în faţa participanţilor la lucrările plenarei însemnătatea deosebită a programului de educare marxistleninistă a întregului popor, elaborat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi, în acest context, marile îndatoriri ce revin tineretului, organizaţiei sale revoluţionare în înfăptuirea măsurilor stabilite de partid, în realizarea programului de dezvoltare a conştiinţei socialiste. Organele şi organizaţiile U.T.C., a spus vorbitorul, au datoria de a desfăşura o vastă activitate pentru a sădi în conştiinţa tuturor tinerilor — producători şi beneficiari ai bunurilor materiale — cultul muncii. Fiecare utecist trebuie să devină un.. exemplu de dăruire şi abnegaţie. Realizarea acestui deziderat impune renunţarea la soluţiile facile, la festivism, reclamă părăsirea sistemului de lucru în care, cum se mai intimplă uneori, telefonul se sub- Fiecare tînăr - un militant înflăcărat pentru înfăptuirea politicii partidului noului C.C. al U.T.C., prim-secretar al Comitetului municipal Hunedoara al U.T.C., că în ultimul timp am organizat activităţi mai numeroase şi mai variate pentru educarea tinerilor. Dar multe din acţiunile noastre au fost formale, iniţiate numai ca să realizăm numărul planificat. Ele nu au răspuns intotdeauna unor necesităţi concrete, n-au fost concepute diferenţiat, în raport cu preocupările, nivelul de cunoştinţe şi puterea de asimilare a celor cărora ne-am adresat. Inconsecvenţa şi formalismul, lipsa de finalitate a unor acţiuni au avut repercusiuni negative asupra activităţii de propagandă şi educaţie. Observaţia — valabilă pentru un mare număr de organizaţii — a fost susţinută cu exemple concrete. Datorită problematicii înguste şi modului necompetent de predare a lecţiilor — s-a arătat la plenară — în satele Brănişca, Pui, Şoimuş, Zam şi altele, invăţămîntul politic s-a desfăşurat cu mari intermitenţe şi cu puţini auditori. Din această cauză el nu şi-a atins menirea — aceea de a deveni un instrument eficace de ridicare a nivelului politic şi ideologic al tinerilor. Răspunzătoare pentru această stare de lucruri, au arătat mai mulţi vorbitori, este în primul rînd Comitetul judeţean al U.T.C. care nu a urmărit cu atenţie modul de recrutare şi pregătire a propagandiştilor, nu a exercitat un control sistematic şi nu a acordat ajutor concret cercurilor de invăţămînt care intimpinau dificultăţi. Despre organizaţiile U.T.C. de la exploatările miniere Petrila, Muncel, Teliuc, de la Liceul nr. 2 Hunedoara, şcoala profesională de construcţii Deva, şi altele s-a spus că au neglijat informarea politică curentă a tinerilor iar dezbaterile ideologice din cadrul adunărilor generale s-au caracterizat prin aceeaşi superficialitate şi inconsecvenţă. Un alt aspect supus criticii a fost festivismul de care suferă multe din activităţile întree s-o, X--------— Nu sunt puţine cazurile — arăta Horia Toma, secretar al Comitetului municipal Petre,,Victoria“ Călan, Ionel Tuligă, secretarul comitetului U.T.C. de la Uzina M.M.R., Simeria, au remarcat faptul că tocmai în organizaţiile unde activitatea educativă a fost neglijată şi a făcut loc atmosfera călduţă, de toleranţă şi pasivitate, combativitatea şi intransigenţa au dispărut, spiritul critic şi autocritic s-a atrofiat. Nu e de mirare, deci, afirmau ei, că aici intilnim cele mai numeroase fenomene negative in comportarea, atitudinea faţă de muncă şi viaţă a unor tineri. Luînd în continuare cuvintul, tovarăşul Gheorghe Miron, şef de secţie la C.C. al U.T.C., a înfăţişat posibilităţile largi care există pentru intensificarea activităţii politice şi ideologice, insistînd îndeosebi asupra rolului ce revine organizaţiilor U.T.C. în educarea pentru muncă a tinerei generaţii. „Activitatea tineretului în producţie — a spus vorbitorul — constituie, în primul rînd, o problemă de conştiinţă. Organizaţiile U.T.C. au datoria să influenţeze şi să modeleze această conştiinţă, să-i determine pe toţi tinerii să participe responsabil şi conştient la construcţia noii societăţi“. Vorbitorul a recomandat iniţierea unor activităţi care să ducă la stringerea legăturii elevilor şi studenţilor cu tinerii muncitori, la atragerea absolvenţilor de liceu şi a tinerilor fără ocupaţie in sfera producţiei materiale. Cu vii aplauze, plenara a adoptat in încheiere textul unei telegrame adresate C.C. al P. C. R., tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, în care printre altele, se spune : „Vă asigurăm, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că partidul nostru are în tineretul hunedorean un slujitor inimos şi de nădejde care în întreaga sa activitate se va situa la loc de cinste şi va răspunde prin fapte demne imperativelor vremii noastre, înconjuraţi de grija părintească pe care ne-o acordă organizaţia judeţeană de partid, vom face totul ca în activitatea noastră să triumfe spiritul clasei muncitoare, spiritul demnităţii şi al intransigenţei revoluţionare promovat de partidul nostru iubit“. AL. BALGRADEAN In centrul atenţiei, şi al preocupărilor organizaţiei tineretul muncitoresc ne-am orientat activitatea imediat după apariţia programului elaborat de partid. In întreprinderi precum Uzina de reparaţii şi Fabrica de conserve am alcătuit colective care să desfăşoare o intensă muncă de la om la om, am înfiinţat gazete satirice, brigăzi de agitaţie, dar am pus totodată şi un accent sporit pe acţiunile pen-, tru educaţia patriotică, pentru cunoaşterea trecutului de luptă al partidului şi poporului, pentru formarea de convingeri comuniste. Intensificarea activităţii politice, ca necesitate şi cale de înlăturare a deficienţelor existente în celelalte compartimente ale muncii U.T.C., a fost abordată cu insistenţă de mulţi vorbitori. Activitate politică — sublinia Ilie Ursu, secretar al comitetului U.T.C. de pe platforma Combinatului siderurgic din Galaţi, trebuie să facem nu numai în cadrul cercurilor de dezbatere, ci prin toate acţiunile noastre. Astfel, în ce ne priveşte, am luat măsuri ca, anul acesta, toţi cei 10 000 de tineri de pe platformă să fie cuprinşi la cursurile de dezbatere sau la invăţămîntul de partid, să înlăturăm formalismul printr-o mai bună pregătire a propagandiştilor şi o atentă adecvare a temelor ce vor fi puse în discuţie. Stabilind un dialog viu, permanent, cu tinerii, în organizaţii se iniţiază acum acţiuni culturale, de educaţie patriotică, profesional-sociale, întîlniri, colocvii care au o putere de influenţare sporită. Desfăşurăm asemenea acţiuni nu numai aici, pe platformă, ci şi la căminele tineretului, la casa de cultură. In acelaşi spirit, al analizei concrete, de repudiere a intelectualismului, s-a înscris şi cuvintul tovarăşului Justinian Fasole, secretar al Comitetului municipal Galaţi al U.T.C. : „Trebuie să recunoaştem totodată că nu am acordat atenţia necesară muncii concrete, permanente desfăşurate în celula de bază, in grupă şi organizaţie, acolo în brigadă, in atelierul, în clasa de studiu, unde tînărul este zi de zi, unde poate fi mai uşor influenţat spre bine“. Continuind această opinie, eleva Gabriela Anastasiu, secretara comitetului U.T.C. de la Liceul nr. 3 din Galaţi, a mers mai departe pe planul concretizării, evidenţiind, de pildă, că în scopul educaţiei patriotice, organizaţiile U.T.C. din anii de studiu stabilind cicluri de acţiuni complexe, trebuie să depună eforturi pentru cuprinderea tuturor elevilor, pentru sporirea combativităţii şi răspunderii prin dezbaterea tuturor problechestiune, risipa de forţe, de energie doar de dragul unor acţiuni de mare amploare, pompiereşti, festiviste, in detrimentul unei activităţi culturale, temeinice, sistematice, cu perspectivă. Luînd cuvintul în cadrul plenarei, tovarăşul Ion Axente, secretar al Comitetului judeţean Galaţi al P.C.R., a făcut preţioase recomandări comitetului judeţean U. T. C., activiştilor, organelor şi organizaţiilor U.T.C. indicînd numeroase căi de îmbunătăţire a activităţii. La plenară a luat, de asemenea, parte tovarăşul Ion Traian Ştefănescu, secretar al C.C. al U.T.C., preşedinte al Uniunii Asociaţiilor Studenţeşti din România, care, în cuvintul rostit, remarcînd caracterul lucrativ al dezbaterilor desfăşurate, a evidenţiat posibilităţi încă nefructificate pentru realizarea practică a măsurilor propuse. Stăruind asupra atenţiei pe care organizaţiile U.T.C. trebuie s-o acorde tineretului muncitoresc, vorbitorul a spus : ,,E firesc să acordăm o atenţie deosebită tineretului muncitoresc deoarece clasa muncitoare este forţa conducătoare a societăţii noastre, purtătoarea celor mai înalte idealuri. Asta înseamnă cultivarea la toţi tinerii a trăsăturilor morale şi politice caracteristice clasei muncitoare, cultivarea răspunderii spiritului de sacrificiu, ataşamentului,, dragostei faţă de muncă, faţă de popor, faţă de patrie. In încheiere, plenara lărgită a Comitetului judeţean Galaţi al U.T.C. a adoptat textul unei telegrame adresate Comitetului Central al partidului, tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, în care se spune printre altele: înflăcăraţi şi mobilizaţi de ideile cuprinse in expunerea prezentată de dumneavoastră, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, la consfătuirea de lucru cu activul de partid din domeniul muncii politice, ideologice şi cultural-educative am analizat întreaga noastră activitate în spirit critic şi autocritic, dezvăluind neajunsurile manifestate în munca desfăşurată de comitetul judeţan, de organele şi organizaţiile U.T.C. Concepind noi acţiuni, reliefînd noi posibilităţi, imbunătăţindu-se formele şi metodele de muncă, vom milita zi de zi pentru transpunerea in viaţă a preţioaselor indicaţii date organizaţiei noastre, vom asigura cadrul necesar dezvoltării dragostei de patrie şi partid a tineretului nostru, pentru împlinirea înaltelor idealuri ale construcţiei societăţii socialiste multilateral dezvoltate.“ ION CHIRIC Cultivarea înaltei responsabilităţi socialeobiectiv major al activităţii U.T.C. frate, secretarul comitetului U.T.C., şi Eugen Lovin, inginer de la Uzina de autocamioane, Gyöny Teişoreanu de la S.M.A Făgăraş au insistat asupra necesităţii aprofundării documentelor de partid — element fundamental în conceperea întregii activităţi educative, s-au referit la modalităţi concrete prin care organizaţiile U.T.C. pot şi trebuie să susţină cunoaşterea de către tineri a sarcinilor economice, au relevat posibilităţile largi existente în domeniul mobilizării tineretului la îndeplinirea planurilor de producţie, a angajamentelor în întrecerea socialistă. Prin numeroase exemple, directorul Uzinei Hidromecanica, Viorel Metea, evidenţia felul cum organizaţia U.T.C. şi conducerea întreprinderii colaborează în rezolvarea problemelor de muncă şi de viaţă ale tinerilor, arătînd totodată că prezenţa în comitetul de direcţie a secretarului U.T.C. constituie o posibilitate reală de a include în deciziile adoptate punctul de vedere al tineretului din fabrică. — Fără îndoială că atit conducerea tehnico-administrativă cit şi alţi factori sunt datori să acţioneze în virtutea obligaţiilor lor pentru a rezolva favorabil, în mod operativ, diferite aspecte privind tineretul. La rindul nostru insă e nevoie să acţionăm cu convingere pentru a face tot ce depinde de noi in acest sens, sublinia Vasile Bîrzan, secretarul comitetului U.T.C. al Uzinei Electroprecizia Săcele. Colaborarea nu trebuie înţeleasă şi luată cao scuză din partea organizaţiei U.T.C. in achitarea propriului său mandat. Cuvintul rostit în cadrul plenarei de tovarăşul Vasile Mihuţ, membru de partid cu stagiu din ilegalitate, a constituit un vibrant îndemn adresat organizaţiilor U.T.C. de a recurge în activitatea educativă, în mod statornic, la tradiţiile de luptă ale clasei muncitoare, la exemplul înaintat al comuniştilor, la felul exemplar în care ei muncesc şi trăiesc. Pe aceleaşi coordonate, ale sarcinilor de mare însemnătate ce revin organizaţiilor U.T.C. pentru înarmarea tineretului cu ideologia, cu principiile politicii interne şi externe promovate cu consecvenţă de partidul şi stacii tinerii, evidenţiind totodată răspunderea cu care trebuie lucrat in recrutarea şi promovarea cadrelor. La rîndul său, Ioan Florescu, secretarul Comitetului orăşenesc Codlea al U.T.C. a vorbit despre obligaţia evitării pe viitor a muncii de birou, a ..schematismului in favoarea uneiactivităţi concrete, operative, de conţinut. Hotăritor pentru activitatea de viitor, sublinia în încheierea dezbaterilor tovarăşul Gheorghe Stoica, secretar al C.C. al U.T.C., este aplicarea in viaţă a tuturor măsurilor stabilite, înmăsura în care vom reuşi să rezolvăm bine propunerile făcute vom putea aduce şi acel plus de substanţă în munca fiecărei organizaţii U.T.C. E necesar să facem pentru aceasta eforturi deosebite, pornind de la comitetul judeţean la organizaţia U.T.C., astfel incit să ducem la îndeplinire, aşa cum se aşteaptă de la noi, întregul program trasat de conducerea partidului, să contribuim, prin mijloacele noastre, prin acţiuni cit mai ingenios concepute la ridicarea nivelului politico-ideologic al tineretului, să mobilizăm toţi tinerii la îndeplinirea planului de producţie şi la învăţătură, făcînd totul pentru a cultiva spiritul muncitoresc in rîndul tinerei generaţii, participînd nemijlocit la educaţia moral-cetăţenească a acestora în spiritul normelor etice ale clasei noastre muncitoare. In numele uteciştilor, al tuturor tinerilor din judeţul Braşov — români, maghiari, germani — participanţii la plenară au adoptat o telegramă adresată Comitetului Central al P.C.R., tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU în care, printre altele, se spune : „Asigurăm conducerea partidului, pe dumneavoastră personal, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că puternica organizaţie U.T.C. din judeţul Braşov, cuprinzând in rîndurile sale peste 11 000 de membri, va participa cu toate forţele, cu întregul elan caracteristic vîrstei, la viaţa social-politică, la înfăptuirea politicii marxist-leniniste a Partidului Comunist Român, pentru victoria comunismului în România“. U. NEAGU 0 prezentă mai activă a tinerilor in organizarea si desfășurarea 7 7 muncii educative muncii, cu preocupările lor de zi cu zi. — Trebuie să recunoaștem — preciza Ion Armegioiu, secretarul comitetului U.T.C. de la Uzinele mecanice din Sadu — că adeseori, atunci cind analizăm participarea tinerilor la muncă, punem mai mult accentul pe cifre, stabilim comparaţii artificiale, neglijind contribuţia şi atitudinea fiecăruia faţă de onoarea atribuţiilor ce-i revin, faţă de pregătirea sa profesională, responsabilitatea *şi comportamentul în perimetrul product., fapt care conduce nemijlocit la scăderea spiritului combativ, critic, al adunării generale in dauna eficienţei. — Consecinţele unui astfel de procedeu, sublinia şi Marin Punget, secretarul comitetului comunal Murezani al U.T.C., nu întîrzie să se materializeze în diminuarea, receptivităţii, in slăbirea interesului pentru "viaţa de organizaţie. " Alţi vorbitori abordînd aceleaşi aspecte — creşterea rolului tinerilor în conceperea propriilor acţiuni, transformarea adunărilor generale in autentice şcoli de educaţie comunistă — aducind in dezbateri suflul viu al cunoaşterii realităţilor s-au referit, din unghiuri de vedere proprii, la deficienţele ce apar atunci cind nu se urmăreştepină la capăt transpunerea în practică a hotărîrilor adoptate de forumul uteciştilor (Georgien Vlad, secretarul comitetului U.T.C. de la Exploatarea minieră Rovinari), se neglijează conţinutul politic al unor acţiuni, cum ar fi, de pildă, munca voluntarpatriotică, (Luminiţa Fîrvulescu, secretara Comitetului U.T.C. a Liceului „Tudor Arghezi“ din Cărbuneşti) sau cînd nu se ia o atitudine combativă, intransigentă împotriva fenomenelor de parazitism, social, semnalate , chiar în perimetrul organizaţiilor din care fac parte. (Aurel Vladimirescu, secretarul, comitetului comunal U.T.C. din Vladimiri). — Este un adevăr cunoscut că fiecare organizaţie, pentru realizarea mandatului său, trebuie să se manifeste în orice împrejurare ca un colectiv de concepţie şi acţiune — sublinia în cuvintul său Gheorghe Cioană, prim-secretar al Comitetului municipal Tg.-Jiu al U.T.C. Cu toate acestea, mai înitâlnim cazuri în care programele de activitate sunt întocmite numai la insistenţele noastre. Se aşteaptă, altfel spus, ca „de sus“ să vină indicaţii, reţete gata făcute, tipare in care să fie înghesuită, stituie activistului, in favoarea contactelor vii, nemijlocite, comasa de tineri, numai astfel fiind posibil ca ei înşişi să devină iniţiatorii propriilor acţiuni. In încheierea dezbaterilor a luat cuvintul tovarăşul Ioan Popescu, secretar al C.C. al U.T.C. Dezbaterile la care am participat — aprecia, intre altele, vorbitorul — conving prin ele înseşi asupra maturităţii, profundei înţelegeri şi responsabilităţii cu care uteciştii din judeţul Gorj au primit documentele vizînd îmbunătăţirea activităţii politico-ideologice şi de educare marxist-leninistă elaborate de conducerea superioară de partid. Spiritul critic şi autocritic, combativitatea, intransigenţa în abordarea fenomenelor negative apărute pe parcursul activităţii prezente în majoritatea " intervenţiilor constituie puncte de plecare pentru formularea unor propuneri de măsuri ce vor constitui jaloanele activităţii viitoarepentru formarea şi dezvoltarea conştiinţei comuniste a tuturor tinerilor. Este în acest sens necesar ca în fiecare organizaţie să se treacă fără întirgere la punerea in aplicare a măsurilor stabilite avîndu-se permanent în vedere că activitatea de educaţie nu trebuie desfăşurată pe lingă tineri din mijlocul lor, numai receptivitatea, interesul, atenţia cu care captaţi ■ sugestiile fiecărui utecist, dovedindu-se capabile, la examenul practicii, să conducă la conceperea unor acţiuni viabile, eficiente. Sub semnul adeziunii ,totale a celor peste 27 000 de utecişti din judeţul Gorj faţă de întreaga politică a partidului şi statului, de aprobare unanimă a I.Vasta.Un program de ridicarea conştiinţei socialiste a întregului popor, a întregului tineret, plenara a adoptat textul unei telegrame adresate Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, în care se sparte : „Vă încredinţăm, tovarăşe secretar general, că vom da dovadă de fermitate şi spirit combativ, revoluţionar, pentru înlăturarea oricăror manifestări de formalism şi superficialitate în activitatea noastră, vom milita pentru însuşirea şi aplicarea de către toţi tinerii din judeţul nostru a politicii interne şi externe a partidului pentru cultivarea trăsăturilor moral-politice ale omului de tip nou — constructor al socialismului şi comunismului“. GH. GHIDRIGAN