Scînteia Tineretului, ianuarie 1977 (Anul 33, nr. 8589-8613)

1977-01-03 / nr. 8589

Proletari din toate ţările uniţi-vă ORGAN CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor la posturile de Radio şi Televiziune de TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem primul an al cincinalului 1976—1980 cu remarcabile succese în realitatea hotăririlor Congresului al Xl-lea, a Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a ţării spre comunism. Producţia industrială a continuat să se dezvolte intr-un ritm înalt, crescînd cu 11,5 la sută faţă de anul anterior, iar in agricultură am realizat cea mai mare recoltă de cereale din istoria ţării. Avem, de asemenea, înfăptuiri de seamă in domeniul construcţiilor, al transporturilor, al circulaţiei mărfurilor, precum şi in celelalte ramuri ale economiei naţionale. Totodată, au cunoscut o puternică dezvoltare ştiinţa, invâţămintul, cultura, întreaga viaţă spirituală a poporului. S-a asigurat înfăptuirea consecventă a prevederilor programului partidului de ridicare continuă a nivelului de trai al poporului. Toate aceste succese sunt rodul muncii entuziaste a clasei noastre muncitoare, a ţărănimii şi intelectualităţii, a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate. Ele demonstrează cu putere realismul şi justeţea hotăririlor Congresului al XI-lea, creşterea rolului partidului ca forţă politică conducătoare în societatea noastră. Pentru măreţele victorii dobîndite în edificarea socialismului, adresez cele mai calde felicitări tuturor cetăţenilor Republicii Socialiste România, eroicului şi talentatului nostru popor. începem anul 1977 cu hotărirea fermă de a înfăptui neabătut planul dezvoltării economico-sociale a ţării, de a asigura, in continuare, progresul în ritm rapid al industriei şi agriculturii, al întregii economii naţionale, in centrul întregii activităţi va trebui pusă ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al producţiei, creşterea puternică a eficienţei economice. In acest scop este necesar ca toate organele şi organizaţiile de partid, toţi oamenii muncii să acţioneze cu înaltă răspundere şi spirit de abnegaţie pentru înfăptuirea hotărită a măsurilor de reducere a consumurilor de materiale şi materii prime, ieftinirea investiţiilor şi reducerea cheltuielilor de producţie, pentru creşterea susţinută a productivităţii muncii şi organizarea pe, baze ştiinţifice a producţiei şi a muncii. Aplicarea in viaţă a acestor măsuri are un rol rolurilor pentru realizarea cu succes a întregului cincinal, pentru înfăptuirea plenară a revoluţiei tehnico-ştiinţifice în ţara noastră, pentru perfecţionarea tuturor domeniilor de activitate, în conformitate cu hotăririle Congresului al Xl-lea, în 1977 vom trece la înfăptuirea reducerii treptate a săptăminii de lucru, vom începe realizarea măsurilor de majorare a retribuţiei oamenilor muncii prevăzute pentru acest cincinal. în anul în care intrăm vom sărbători centenarul independenţei - eveniment istoric de însemnătate hotăritoare pentru progresul economico-sociil al ţârii, pentru afirmarea liberă şi independentă a naţiunii noastre, va avea loc primul festival al muncii şi creaţiei poporului nostru, „Ciitarea României", se vor desfăşura lucrările Congresului cooperativelor agricole de producţie, Congresului consiliilor oamenilor muncii şi ale Conferinţei Naţionale a Partidului. Să intimpinăm aceste evenimente şi reuniuni cu noi succese în toate domeniile de activitate, în realizarea hotăririlor Congresului al Xl-lea. Dragi tovarăşi şi prieteni, in anul 1976 au continuat să se accentueze profundele schimbări revoluţionare, naţionale şi sociale ale lumii de azi, s-a afirmat cu tot mai multă putere voinţa popoarelor de a trai libere şi independente, s-au obţinut noi succese în lupta lor pentru o politică nouă, de egalitate şi respect intre naţiuni, de destindere, colaborare şi pace, în spiritul orientărilor stabilite de Congresul al XI-lea, ţara noastră şi-a lărgit şi intensificat relaţiile de colaborare şi solidaritate cu toate ţările socialiste, aducîndu-şi contribuţia la întărirea unităţii şi forţei socialismului. De asemenea, România şi-a întărit legăturile, pe multiple planuri, cu statele care păşesc pe calea dezvoltării libere, de-sine-stătătoare - o expresie elocventă constituind-o, in acest sens, intrarea sa în grupul ţărilor în curs de dezvoltare şi participarea, in calitate de invitată, la activitatea ţârilor nealiniate. Acţionînd in spiritul coexistenţei paşnice, România şi-a amplificat, totodată, raporturile cu ţările capitaliste dezvoltate, cu toate statele lumii, fără deosebire de orinduire socialii, adt,indu-şi contribuţia activă la afirmarea puternică în viaţa internaţională a principiilor deplinei egalităţi în drepturi, respectului independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului in treburile interne, renunţării la forţă şi la ameninţarea cu folosirea forţei, la respectarea dreptului fiecărui popor de a fi stăpin pe destinele sale. Datorită politicii sale consecvente de pace şi colaborare, România şi-a cîştigat noi prieteni în lume, se bucură de o largă şi binemeritată apreciere pe toate meridianele globului. România este hotărită să acţioneze şi în anul 1977 cu toată fermitatea pentru întărirea unităţii şi solidarităţii tuturor ţărilor socialiste, a forţelor progresiste, antiimperialiste de pretutindeni, împotriva politicii imperialiste, colonialiste şi neocolonialiste, pentru progres social şi pace. Fie ca anul 1977 in care va avea loc reuniunea de la Belgrad pentru securitate in Europa să marcheze o etapă nouă pe calea înfăptuirii documentelor Conferinţei general-europene de la Helsinki prin adoptarea de măsuri concrete care să ducă joi extinderea neîngrădită a colaborării economice şi tehnico-ştiinţifice, la promovarea unei largi colaborări în domeniul culturii, artei şi al altor probleme umanitare, la dezangajarea militară a continentului, la destindere şi securitate in Europa şi în întreaga lume. Menţionînd cu satisfacţie faptul că în anul 1976 a avut loc reuniunea de la Atena consacrată cooperării economice in Balcani, apreciem necesar să se depună noi eforturi pentru lărgirea continuă a colaborării multilaterale dintre toate statele aparţinind acestei regiuni geografice, în spiritul înţelegerii şi bunei vecinătăţi, finind seama de gravitatea deosebită a situaţiei din Orientul Mijlociu, este necesar ca în anul 1977 să se intensifice eforturile pentru realizarea unei păci trainice şi juste in această zonă. Este necesar să facem totul ca anul 1977 să marcheze o etapă importantă pe calea lichidării subdezvoltării, a făuririi noii ordini economice internaţionale, care să asigure condiţii pentru progresul economico-social mai rapid al ţărilor slab dezvoltate, pentru accesul lor neîngrădit la tehnologia înaintată, la cuceririle civilizaţiei moderne, condiţie esenţială pentru întărirea stabilităţii economice mondiale, pentru progresul naţional şi social al tuturor naţiunilor. Interesele supreme ale popoarelor cer, de asemenea, in mod imperios, intensificarea eforturilor generale pentru înfăptuirea dezarmării şi, in primul rind, a dezarmării nucleare. Realizarea tuturor acestor deziderate arzătoare ale tuturor popoarelor necesită creşterea rolului Organizaţiei Naţiunilor Unite şi al altor organisme internaţionale în viaţa politică mondială, participarea tot mai activă, în acest cadru, a tuturor statelor, fără deosebire de mărime sau orinduire socială, in condiţii de deplină egalitate, la soluţionarea echitabilă a problemelor complexe ale lumii de azi. Avem convingerea că popoarele, forţele sociale înaintate, acţionînd unite, pot obţine, un anu d in care intrăm, noi succese pe calea progresului şi păcii, a făuririi unei lumi mai bune şi mai drepte pe planeta noastră. Dragi tovarăşi şi cetăţeni, să toastăm : pentru măreţia şi strălucirea scumpei noastre patrii - Republica Socialistă România ; pentru Partidul Comunist Român, forţa politică conducătoare a societăţii noastre pe calea făuririi vieţii noi, libere şi fericite ; pentru întărirea unităţii şi solidarităţii tuturor ţârilor socialiste, a mişcării comuniste şi muncitoreşti, a tuturor forţelor progresiste, antiimperialiste ; pentru colaborare intre toate naţiunile, pentru pace in întreaga lume. Vă urez tuturor, dragi concetăţeni, împlinirea tuturor dorinţelor de mai bine, satisfacţii şi bucurii tot mai mari în muncă şi viaţă, multă sănătate şi fericire ! La mulţi ani, dragi tovarăşi şi prieteni ! ANUL XXXIII, SERIA II, Nr. 8 589 4 PAGINI 30 BANI LUNI 3 IANUARIE 1977 „Vă urez tuturor, dragi împlinirea tuturor de mai bine, satisfa tot mai mari în multă sănătate și fericire !" cu hotărirea unanimă de a munci fără preget pentru înflorirea tot mai puternică a patriei socialiste Am păşit, aşadar, in cel de-al doilea an al cincinalului revoluţiei tehnico-ştiinţifice. Este un moment cind bilanţul incă proaspăt al unui timp in care poporul nostru, strîns unit în jurul partidului, al secretarului său general, a realizat mai mult decit arată calendarul, mai mult decit se angajase iniţial, se împleteşte cu _____________ gindurile inspirate de imaginea obiectivelor îndrăzneţe a căror înfăptuire ne-o propunem pentru următoarele luni. Eşi firesc, desigur, ca fiecare din secvenţele cronologice proiectate la scara destinului patriei şi al nostru să aparţină unui întreg, să fie continuarea unei deschideri tot mai largi către ______________ viitor, să crească pe temeiul trainic al unor împliniri mereu mai bogate. Din acest punct de vedere, anul 1977 se înscrie , în acea remarcabilă succesiune istorică al cărei început ,11 marchează întregul cincinal al revoluţiei tehnico-ştiinţifice, de trecere la o etapă superioară a dezvoltării economico-sociale multilaterale menite să netezească drumul nostru ireversibil spre comunism. El are, astfel, avantajul nu numai de a ne situa, chiar din pragul primelor sale zile, pe temeliile puternic consolidate de rezultatele anului trecut, ci şi de a ne îndemna să ne stabilim, ca martor şi etalon in tot ceea ce vom întreprinde de aici încolo, indiferent de domeniul la care ne-am referi, înfăptuirile de excepţie ale anului abia încheiat. Termenii fundamentali de raportare pe care trebuie să-i avem necontenit în vedere în perioada imediat următoare au fost sintetizaţi în cadrul dezbaterilor recentei consfătuiri de lucru de la C.C. al P.C.R., în cuvîntsarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Liniile majore de forţă , cevor antrena profunde mutaţii in toate domeniile activităţii productive, în preocupările noastre zilnice, în structura muncii şi a vieţii noastre sociale au fost din nou relevate în "Mesajul 'tovarăşului "Nicolae Ceauşescu, adresat la posturile de radio şi televiziune cu prilejul Anului Nou. Ele înmănunchează trăsăturile fertile şi dinamice ale politicii partidului, ale hotăririlor Congresului al XI-lea privind continuarea dezvoltării in ritm inait a economiei naționale. Prin obiectivele sale com_______ plexe, prin amploarea sarcinilor sale specifice, stabilite pentru fiecare domeniu în par-, te, anul 1977 ni se înfățișează, astfel, mai mult decit ca o simplă însumare previzibilă de rezultate pozitive, ca o simplă creştere prevăzută intr-un sector economic' saualtul- ~Tră-.‘ salurile sale definitorii ni-1 re- ' prezintă ca pe un moment d in care sporirea eficienţei economice, creşterea venitului naţional,, a avuţiei naţionale, crearea de noi rezerve materiale şi financiare, ridicarea productivităţii muncii-vor îi consecinţa firească a unui salt calitativ general, a unei ample perfecţionări in organizarea şi conducerea întregii noastre activităţi. „Ne aflăm într-un asemenea stadiu al dezvoltării societăţii noastre, sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu, incit calitatea întregii activităţi. (Continuare în pag. a II-a) 1977 “trnlul.... . .. întregii activitati: CALITATEA Sl EFICIENTA In paginile II-III • Foc continuu pe vetrele muncii şi ale dăruirii • Primele schimburi, primele succese • Cu tinereţea noastră păşim în anul tînăr (însemnări ale reporterilor noştri pe traseele revelionului) • La rubrica sport: O anchetă—Ce vă propuneţi pentru anul 1977 ? TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU a primit pe ambasadorul Republicii Zair Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a primit, vineri dimineaţă, in vizită de rămas bun, pe Bokingi Embeyolo, ambasadorul Republicii Zair, in legătură cuîncheierea misiunii sale in țara noastră. Cu acest prilej, a avut loc o convorbire care s-a desfășurat într-o atmosferă cordială.