Scînteia Tineretului, octombrie 1977 (Anul 33, nr. 8821-8846)

1977-10-01 / nr. 8821

Minerii exprimă sentimente de recunoştinţă pentru condiţiile de muncă şi viaţă create Telegramă adresata C.C. al P.C.R., tovarăşului NICOLAE CEAUSESCU In ziua de 30 septembrie a.c. a avut loc plenara Comitetului municipal Petroşani al P.C.R. cu activul de partid din întreaga Vale a Jiului, care a analizat şi dezbătut sarcinile ce revin organelor şi organizaţiilor de partid, de masă şi obşteşti, consiliilor oamenilor muncii din întreprinderile miniere pentru realizarea integrală a indicatorilor de plan pe acest an şi întregul cincinal, in lumina indicaţiilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu cu prilejul vizitei întreprinse în Valea Jiului şi a cuvîntărilor rostite la recentele consfătuiri de lucru de la Comitetul Central al Partidului Comunist Român. Cu acest prilej, într-o atmosferă de puternică însufleţire, a fost adoptată o telegramă adresată Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, în care se spune: Activul de partid, în numele tuturor comuniștilor din bazinul carbonifer al Văii Jiului, vă raportează, stimate tovarășe secretar general, că,din scopul îndeplinirii sarcinilor de plan pe anul 1977 și (Continuare in pag. a V-a) Proletari din toate ţările, uniţi-vă! ORGAN CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST Incepînd de azi, un nou detaşament muncitoresc — oamenii muncii din industria metalurgiei In conformitate cu Programul adoptat de Plenara C.C. al P.C.R. din 28—29 iunie a.c. in vederea creşterii mai accentuate a nivelului de trai al poporului. Incepînd de azi un nou detaşament al clasei muncitoare — oamenii muncii din industria metalurgiei neferoase şi a materialelor abrazive — urmează să beneficieze de majorarea retribuţiei. Aşadar, o nouă şi importantă categorie de oameni ai muncii, in rindul căreia tineretul deţine o însemnată pondere, urmează să resimtă direct, nemijlocit. In bugetul său, in viata sa de fiecare zi, grija permanentă a partidului, a secretarului său general, de a asigura un nivel tot mai ridicat de trai, un standard superior de civilizaţie materială si spirituală, in deplină concordantă cu contribuţia fiecăruia dintre noi la dezvoltarea economică si socială a patriei, la sporirea si îmbogăţirea avuţiei nationale. In baza prevederilor acestui program, circa 3 milioane si jumătate de oameni ai muncii vor beneficia, pină la sfîrsitul anului, de prima rată a majorării, urmind ca, in anul viitor, toate celelalte categorii de oameni ai muncii să primească retribuţia majorată. Demn de subliniat este, de asemenea, si faptul că In actualul cincinal retribuţia reală va creste cu circa 30 la sută, faţă de 18—20 la sută, cit se stabilise iniţial. Toate aceste importante creşteri ale nivelului de trai al poporului au devenit posibile ca urmare a puternicului efort creator pe care il desfăşoară oamenii muncii, tinăra generaţie, a importantelor succese obţinute în îndeplinirea prevederilor actualului cincinal, a obiectivelor de dezvoltare multilaterală a patriei stabilite de Congresul al XI-lea. ..Creşterea mai substanţială in acest cincinal a veniturilor tuturor oamenilor muncii — sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu — este rezultatul faptului că, în Industrie si agricultură, în toate sectoarele, am obţinut rezultate mai bune.* Referindu-ne la oamenii muncii din industria metalurgiei neferoase si a materialelor abrazive, se cuvine să subliniem ca odată cu majorarea — incepind de azi — a retribuţiei în această ramură se îmbunătăţeşte si sistemul de ierarhizare, aşa incit reţeaua de retribuire tarifară a muncitorilor s-a aliniat la reţeaua siderurgie B, ceea ce a determinat o creştere a retribuţiilor care depăşeşte în mod simţitor media de economie. Tot in ramura metalurgiei neferoase — în care s-au majorat mai accentuat retribuţiile muncitorilor — în scopul asigurării unei corelări corespunzătoare la unele funcţiuni, au fost acordate suplimentar una sau două clase de retribuire maiştrilor, subinginerilor, subinginerilor principali, inginerilor principali, economiştilor şi economiştilor principali. Reţinem, în acelaşi timp, faptul că veniturile directe din aceste ramuri industriale vor creşte ca urmare a aplicării acestor măsuri şi pe alte căi, cum ar fi extinderea acordului global, trecerea personalului la trente şi gradaţii superioare, creşterea sporului de vechime ş.a. Se desprinde, astfel, un adevăr cu valoare de axiomă, ce ţine de esenţa echităţii noastre socialiste — acela că există o relaţie directă, necesară, între calitatea muncii noastre şi calitatea vieţii noastre. O relaţie pe care o exprimăm sintetic Si Dregnant spunind :,muncim mai bine — trăim mai bine". O relaţie care, punind in centrul ei omul, cu munca si prosperitatea lui,‘consfinţeşte profunda legătură dintre calitatea socialistă a omului si calitatea socialistă a muncii şi vieţii lui. La puterea de conştiinţă a tinerei generaţii această relaţie capătă încărcătura unui profund factor stimulator, a unui catalizator, în vederea unirii şi mobilizării tuturor forţelor, a întregii noastre energii creatoare, în slujba progresului şi prosperităţii patriei, a întăririi continue a avuţiei naţiunii socialiste. Cu înaltă responsabilitate şi angajare, cu fante de muncă tot mai bogate, în împliniri, iată cu ce este ferm hotărită să răspundă tinăra noastră generaţie grijii permanente, părinteşti a partidului. Aceasta este ideea directoare, consensul de conştiinţă, pe care îl reliefează reportajul realizat printre oamenii muncii, printre tineri de la întreprinderea de aluminiu din Slatina, neferoase şi a materialelor abrazive — beneficiază de majorarea retribuţiei CALITATEA OAMENILOR DETERMINA CALITATEA MUNCII LOR- CALITATEA MUNCII PE CEA A VIEȚII OAMENILOR Act al răspunderii civice se mai desparte puţină vreme de data cînd, conform hotărârii adoptate la şedinţa Comitetului Politic Executiv din 9 iulie a.c. vor avea loc alegerile de deputaţi în consiliile populare, municipale, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, orăşeneşti şi comunale. In spiritul preocupării permanente a conducerii partidului nostru pentru adîncirea şi dezvoltarea democraţiei socialiste, Comitetul Politic Executiv a stabilit ca in circa 85 la sută din totalul circumscripţiilor electorale să se depună mai multe candidaturi, exprimindu-şi încrederea că organizaţiile componente ale Frontului Unităţii Socialiste vor propune pe cei mai capabili şi devotaţi cetăţeni din rindul muncitorilor, ţăranilor, intelectualilor, fără deosebire de naţionalitate, care se bucură de încrederea maselor ,şi dovedesc iniţiativă, energie şi pasiune, fermitate şi răspundere în înfăptuirea politicii partidului şi statului. In întreaga ţară au început pregătirile in vederea alegerilor. Potrivit prevederii Legii electorale, în toate municipiile, sectoarele municipiului Bucureşti, oraşele şi comunele ţării au fost constituite comisiile electorale. Ele cuprind peste 15 700 membri, reprezentanţi ai organizaţiilor componente ale Frontului Unităţii Socialiste, ai oamenilor muncii, cu o bogată experienţă in organizarea alegerilor, desemnaţi în cele aproape 11100 adunări care au avut loc in localităţile ţării. De asemenea, în conformitate cu atribu- In perspectiva alegerilor de la 20 noiembrie ţiile ce le revin, comitetele executive ale consiliilor populare au stabilit numărul circumscripţiilor electorale, în întreaga ţară, pentru alegerile de la 20 noiembrie, vor fi organizate circa 47 000 circumscripţii electorale, cu circa 157 mai multe faţă de alegerile din 1975. Este urmarea firească a dezvoltării rapide, economice şi urbanistice necontenite pe care o cunosc an de an oraşele şi comunele ţării. Totodată, a început acţiunea de întocmire a listelor de alegători, la realizarea cărora sunt antrenaţi numeroşi activişti obşteşti. Sunt, de asemenea, în curs de alcătuire comisiile electorale de circumscripţii şi comisiile secţiilor de votare. Perioada care precede acest eveniment cu profunde semnificaţii pentru extinderea multilaterală a posibilităţilor cetăţenilor de a participa direct la conducerea treburilor obşteşti, la adoptarea deciziilor si pe această bază la punerea tot mai largă in valoare a experienţei colective, oferă prilejul unui cuprinzător bilanţ a tot ceea ce amrealizat până în prezent, al unei îndrăzneţe priviri spre viitor. Confruntarea proiectelor anterioare cu prezentul, luarea prezentului drept martor şi chezaş pentru viitor, iată sensul care guvernează ampla manifestare politică de masă a alegerilor de la 20 noiembrie. Este o realitate fără putinţă de tăgadă că întotdeauna poporul nostru a ştiut şi ştie să întimpine asemenea momente deosebite în existenţa sa cu realizări însemnate, cu remarcabile fapte de muncă. Actul răspunderii civice desfăşurat la scara întregii naţiuni se materializează astfel, şi de astă dată, în îndeplinirea exemplară a sarcinilor stabilite de partid în toate domeniile activităţii sociale îndeosebi în cel economic. hotă- MIRCEA TACCIU (Continuare in pag. a ll-a) Festivalul naţional „Cîntarea României“ — în faţa celei de-a doua ediţii — Artiştii amatori şi profesionişti, întreaga mişcare cultural-artistică din tara noastră se află in actualul moment in faţa deschiderii ediţiei a doua a Festivalului naţional „Cîntarea României“, amplă manifestare a muncii şi creaţiei libere a poporului nostru. Sărbătorescul prilej ne găseşte pregătiţi. Argumentele acestei afirmaţii sunt : experienţa dobindită în cadrul primei ediţii, ediţie care a reprezentat un stimulent cadru politico-organizatoric şi educativ consacrat afirmării multilaterale a constructorilor României socialiste, voinţa de a atinge cote superioare in muncă şi in artă, de a antrena mase tot mai largi de oameni ai muncii la crearea unor noi valori spirituale, cu un adine mesaj revoluţionar şi patriotic. Însemnele acestei stări de spirit pot fi identificate pretutindeni. In uzine, pe şantiere, în şcoli, facultăţi, in cămine culturale zeci de mii de formaţii intră în faza de masă a festivalului cu un repertoriu bogat, divers, riguros alcătuit. Aceasta este de altfel şi concluzia articolelor: • PREMISE TEMEINICE PENTRU START BUN IN MAREA COMPETIŢIE ; « MODEL $1 IZVOR DE INSPIRAŢIE — VALORILE FUNDAMENTALE ALE CREAŢIEI POPULARE, pe care le publicăm in pagina a IV-a. fogott ANUL XXXIII, SERIA II, Nr. 8 821 6 PAGINI 30 BANI SÎMBĂTĂ 1 OCTOMBRIE 1977 Zi de zi, spirit de iniţiativă, răspundere exemplară, acolo unde este mai multă nevoie de pasiunea şi priceperea noastră! ..Inima noastră“ — aşa este numită, familiar şi frecvent, aici, la întreprinderea de aluminiu Slatina, uzina de electroliză. ..Intr-adevăr — ne spunea tovarăşul Matei Fira, secretarul comitetului de partid din întreprindere — uzina de electroliză este centrul vital, nucleul, sufletul producţiei. Aici se realizează produsul de bază, aluminiul, aici se sintetizează, ca să spun aşa, munca şi priceperea întregului nostru colectiv“. Dar nu numai pentru acest motiv s-au obişnuit oamenii întreprinderii să numească uzina de electroliză ,,inima“ întreprinderii. Există un motiv mai puternic care precumpăneşte înalta calitate politică, morală şi profesională a celor peste 1200 de angajaţi, între care mai mult Cum înţeleg, cum aplică tinerii de la Întreprinderea de aluminiu din Slatina relaţia „muncim mai bine, trăim mai bine" de jumătate o constituie tinerii, îi regăsim pe toţi organic şi integral încorporaţi în realizările deosebite cu care se prezintă bilanţul ..la zi“ al acestui puternic detaşament muncitoresc. Nu este, atunci, întîmplător faptul că principalele repere, principalii indicatori ai angajamentului anual al întreprinderii se regăsesc, la cota lor superioară, în angajamentele, ca şi în realizările tuturor celor patru secţii ale uzinei. Mai mult, sarcinile şi orientările de o deosebită importanţă desprinse în cadrul vizitei de lucru efectuate în primăvara acestui an în întreprindere de către secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, au devenit înseşi principalele jaloane de acţiune ale colectivului uzinei, stimulind iniţiative, antrenînd cu maximă responsabilitate priceperea şi elanul tinerilor angajaţi. „Să luăm, de pildă. — ne spune Marin Voiculescu, preşedintele comitetului sindical din uzină — indicatorul calitate. Piuă nu demult, el se cifra în jur de 90 la sută. In prezent a ȘERBAN CIONOF (Continuare In pag. a 11-a) CAMPANIA AGRICOLA DE TOAMNA LA STRÎNGEREA RECOLTEI, DIN ZORII ZILEI ŞI PÎNĂ SEARA TÎRZIU! In săptămina care urmează în agricultură trebuie realizat un volum mare şi complex de lucrări. Este necesar ca în primele zile ale săptămânii să se încheie recoltatul florii-soarelui şi al cartofilor. Unităţile producătoare de sfeclă de zahăr trebuie în continuare să respecte cu stricteţe graficele de livrare întocmite cu beneficiarii. Tot ca o prioritate se înscrie şi recoltarea soiei, unităţile agricole avînd obligaţia să transporte imediat recolta culeasă la fabricile de ulei din apropiere. Evident, o grijă deosebită trebuie acordată legumelor și strugurilor, produse aflate la această oră în plină campanie de recoltare. Pentru intensificarea strîngerii porumbului, pe lingă forţele umane trebuie folosite combinele echipate în acest scop. In paralel, incepînd de săptămina viitoare, pe agenda campaniei se înscrie o nouă şi importantă lucrare care trebuie să concentreze toate forţele mecanice existente în unităţi : semănatul griului. Iată, aşadar, o mare şi diversificată gamă de lucrări la zi, care impun o concentrare de forţe pe măsură, organizarea lor judicioasă conform programelor de muncă Întocmite. (relatări in pag . 2-A) In podgoriile I.A.S. Odobeşti, studenţi din Bucureşti culeg zilnic zeci de tone de struguri Foto : O. PLECAN PRIMIRI LA TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Delegaţia Partidului Comunist Portughez Vineri, după-amiază, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, a primit delegaţia Partidului Comunist Portughez, condusă de tovarăşul Octavio Pato, membru al Comisiei Politice, secretar al C.C. al P.C. Portughez, care, la invitaţia C.C. al P.C.R., facă o vizită de prietenie in ţara noastră. La primire au participat tovarăşii Ştefan Andrei şi Iosif Banc, membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv, secretari ai C.C. al P.C.R. Au luat parte, de asemenea, tovarăşii America Leal şi Aloim Ingles, membri ai C.C. al P.C. Portughez. Tovarăşul Octavio Pato a transmis tovarăşului Nicolae Ceauşescu un cordial salut prietenesc din partea C.C. al P.C.P. şi a tovarăşului Alvaro Cunhal, secretar general al P.C. Portughez, împreună cu cele mai bune urări de succes în activitatea pe care o desfăşoară în fruntea partidului şi statului, pentru îndeplinirea hotărîrilor Congresului al XI-lea al P.C.R., pe calea edificării societăţii socialiste multilateral dezvoltate în România. Mulţumind, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a rugat să se transmită secretarului general al Portughez, celorlşţi membri ai conducerii partidului, tuturor comuniştilor portughezi un cald salut de prietenie şi urări de succes în lupta pentru apărarea intereselor oamenilor muncii, pentru consolidarea democraţiei si a independenţei de stat. In cadrul convorbirilor, s-a procedat la o informare reciprocă asupra activităţii si preocupărilor celor două partide, asupra dezvoltării relaţiilor dintre P.C.R. ,şi P.C.P., dintre România şi Portugalia, precum şi asupra unor probleme actuale ale vieţii internaţionale, ale mişcării comuniste şi muncitoreşti. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a reafirmat solidaritatea comuniştilor, a Întregului popor român, cu activitatea Partidului Comunist Portughez, a celorlalte forţe politice democratice şi progresiste din Portugalia, în lupta lor pentru apărarea şi consolidarea cuceririlor Revoluţiei din 25 aprilie 1974, a principiilor democratice Înscrise în Constituţia Republicii, pentru dezvoltarea procesului democratic, pentru înaintarea Portugaliei pe calea independenţei şi progresului social. Conducătorul delegaţiei portugheze a dat o înaltă apreciere rezultatelor obţinute de poporul român, sub conducerea partidului său comunist, in dezvoltarea economiei, ştiinţei şi culturii, in ridicarea nivelului de trai, material si spiritual, al oamenilor muncii. In cadrul întrevederii a fost evidenţiată cu satisfacţie dezvoltarea rodnică a relaţiilor de prietenie, colaborare şi solidaritate militantă dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist Portughez, care slujeşte dezvoltarea raporturilor dintre cele două ţări şi popoare, cauzei unităţii mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale. S-a relevat, de comun acord, hotărîrea ambelor partide de a acţiona pentru dezvoltarea raporturilor bune de colaborare, pe multiple plarfilii, dintre România si Portugalia, corespunzător intereselor celor două popoare, ale cauzei păcii şi Înţelegerii internaţionale. Cele două partide au exprimat hotărîrea de a acţiona pentru edificarea unui sistem trainic de securitate si cooperare in Europa şi au subliniat importanţa pe care o are în acest sens apropiata reuniune de la Belgrad chemată să dea un nou impuls înfăptuirii integrale a prevederilor şi principiilor Actului final al Conferinţei de la Helsinki, pentru realizarea unor progrese reale pe calea dezangajării militare şi dezarmării la continentul european. A fost reliefată necesitatea Instaurării unei noi ordini economice internaţionale care să ducă la lichidarea subdezvoltării in lume, să asigure progresul şi bunăstarea fiecărei naţiuni şi, în primul rind, ale popoarelor din ţările rămase în urmă din punct de vedere economic. In cursul schimbului de păreri s-a exprimat, de asemenea, solidaritatea şi sprijinul P.C.R. şi P.C.P. faţă de popoarele şi mişcările care luptă pentru eliberare şi independenţă naţională. Împotriva imperialismului, colonialismului, neocolonialismului, a politicii de apartheid şi de discriminare rasială, pentru dezvoltare de sine stătătoare pe calea progresului economic şi social. Cele două partide şi-au exprimat hotărîrea de a-şi aduce, in continuare, contribuţia la restabilirea şi făurirea unităţii mişcării comuniste şi muncitoreşti, In spiritul marxiam-leninismului şi solidarităţii internaţionale pe baza egalităţii în drepturi, a respectării independenţei fiecărui partid, a dreptului de a-şi elabora şi înfăptui propria linie politică, tactica şi strategia, In conformitate cu condiţiile şi realităţile concrete în care acţionează. Totodată, ele au subliniat necesitatea Întăririi solidarităţii dintre toate forţele democratice şi progresiste, antiimperialiste, în lupta comună pentru triumful ideilor păcii, libertăţii, independenţei şi Înţelegerii intre popoare, ale democraţiei şi progresului social. S-a apreciat, de comun acord, că vizita delegaţiei P.C.P.in România, convorbirile care s-au desfăşurat cu acest prilej, intr-o atmosferă tovărăşească de respect şi înţelegere reciprocă, constituie o nouă contribuţie la dezvoltarea raporturilor de prietenie, colaborare şi solidaritate dintre cele două partide, corespunzător intereselor ambelor popoare, ale cauzei păcii şi socialismului. Edward Heath, fost prim -ministru Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a primit, vineri dimineaţa, pe Edward Heath, personalitate de frunte a Partidului Conservator din Marea Britanie, fost primministru, care, la invitaţia Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste, a făcut o vizită in ţara noastră. Oaspetele britanic şi-a exprimat satisfacţia de a fi primit de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, mulţumind, totodată, pentru ospitalitatea ce i-a fost rezervată in timpul şederii în ţara noastră, pentru prilejul ce i-a fost oferit de a cunoaşte realităţile şi dezvoltarea României contemporane. In timpul întrevederii s-a evidenţiat cu satisfacţie evoluţia ascendentă a relaţiilor românobritanice şi s-a apreciat că promovarea pe mai departe a acestor raporturi de colaborare este menită să servească interesele celor două popoare, să contribuie la afirmarea idealurilor păcii şi Înţelegerii în lume. S-a subliniat, totodată, importanta abordării în spirit realist si constructiv a problemelor edificării unui sistem trainic de securitate In Europa si înfăptuirii, ca un tot unitar, a angajamentelor asumate la Conferinţa de la Helsinki, In vederea realizării unor pasi concreţi pe calea dezvoltării colaborării intre state si dezangajării militare, a dezarmării, în special a dezarmării nucleare. S-a relevat că este necesar să se asigure participarea activă, pe baze egale, a tuturor statelor la viaţa internaţională, la făurirea noii ordini economice, la instaurarea unui real climat de egalitate şi colaborare, stimă, respect mutual şi înţelegere intre națiuni, întrevederea s-a desfășurat intr-o atmosferă cordială, prietenească. I TELEGRAMĂ Tovarăşului HUA Preşedintele Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Premierul Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze Avem deosebita plăcere ca, în momentul în care poporul frate chinez sărbătoreşte cu entuziasm şi bucurie cea de-a XXVIII-a aniversare a proclamării Republicii Populare Chineze, în numele Partidului Comunist Român, Guvernului Republicii Socialiste România, poporului român și al nostru personal, să vă adresăm dumneavoastră, Partidului Comunist Chinez, Guvernului Republicii Populare Chineze și întregului popor chinez calde felicitări şi cele mai bune urări. Lupta revoluţionară eroică, desfăşurată de poporul chinez, sub conducerea încercată a partidului său comunist, pentru răsturnarea vechiului regim reacţionar, împotriva imperialismului, feudalismului şi capitalismului comprador, pentru eliberare naţională şi socială, a fost încununată de o strălucită victorie prin proclamarea, la 1 octombrie 1949, a Republicii Populare Chineze. Victoria revoluţiei chineze, naşterea Chinei populare au marcat o cotitură radicală în istoria milenară a poporului chinez, constituind, în acelaşi timp, un eveniment de mare însemnătate internaţională, cu puternice înrâuriri asupra luptei revoluţionare a popoarelor pentru înlăturarea dominaţiei străine, pentru libertate şi independenţă naţională, pentru o viaţă mai bună. Pekin Devenit liber şi stăpîn pe destinele sale, harnicul şi talentatul popor chinez a obţinut, în anii puterii populare, victorii şi succese remarcabile în revoluţia şi construcţia socialistă, în afirmarea tot mai puternică a Republicii Populare Chineze pe arena mondială. In prezent, poporul chinez, sub conducerea Partidului Comunist Chinez, a Comitetului său Central, in frunte cu dumneavoastră, tovarăşe Hua Kuo-fen, acţionează cu fermitate şi în mod rodnic pentru traducerea în viaţă a hotărîrilor celui de-al XI-lea Congres al partidului, pentru transformarea marii Chine populare intr-un stat socialist puternic şi modern. Poporul român urează din toată inima poporului frate chinez să obţină noi şi tot mai mari realizări în înfăptuirea programului partidului de dezvoltare şi înflorire multilaterală a patriei. Exprimîndu-ne satisfacţia pentru cursul ascendent al relaţiilor tradiţionale frăţeşti româno-chineze, suntem convinşi că prietenia revoluţionară, solidaritatea militantă şi conlucrarea pe multiple planuri dintre partidele, ţările şi popoarele noastre se vor dezvolta şi întări tot mai mult, în interesul construcţiei socialiste la ţările noastre, al cauzei libertăţii şi independenţei popoarelor, al păcii, colaborării şi socialismului in lume. NICOLAE CEAUŞESCU Secretar general al Partidului Comunist Român, Preşedintele Republicii Socialiste România MANEA MANESCU Prim-ministru al Guvernului Republicii Socialiste România