Scînteia Tineretului, iunie 1978 (Anul 34, nr. 9027-9052)

1978-06-01 / nr. 9027

„SCâNTEIA TINERETULUI» pag. 3 JOI 1 IUNIE 1978 Vie satisfacţie pentru rezultatele deosebit de rodnice ale înaltei solii a României socialiste pe pămîntul Asiei, puternică reafirmare a voinţei întregii noastre naţiuni de a înfăptui în mod exemplar Programul partidului COMITETUL JUDEŢEAN BISTRIŢA-NASAUD AL P.C.R. — comuniştii, toţi oamenii muncii , români, maghiari şi germani, de pe vatra strămoşească a Bistriţei şi Năsăudu lui, pătrunşi de sentimente de dragoste, stimă şi respect, de profundă mindrie patriotică, îşi exprimă aprobarea deplină faţă de rezultatele şi perspectivele vizitelor pe care dumneavoastră, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în fruntea unei delegaţii de partid şi de stat le-aţi efectuat in Republica Populară Chineză, Republica Populară Democrată Coreeană, Republica Socialistă Vietnam, Republica Democrată Populară Laos şi Kampuchia Democrată. Transformate în adevărate sărbători ale prieteniei între popoare, aceste vizite , au scos încă o dată in relief stima şi preţuirea de care vă bucuraţi pentru activitatea dumneavoastră pusă in slujba poporului român, a bunăstării şi fericirii sale, in slujba socialismului, păcii şi progresului în lume. Mîndri de a vă şti suflet din sufletul neamului nostru, vă asigurăm, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, de deplina aprobare faţă de rezultatele convorbirilor, faţă de de documentele, acordurile şi înţelegerile realizate. Ele constituie pentru noi un nou imbold in munca pentru transpunerea în viaţă a politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, de a îndeplini fără preget orientările şi indicaţiile primite din partea dumneavoastră personal. Cu satisfacţia de a putea raporta noi realizări, în îndeplinirea sarcinilor ce ne revin, vă încredinţăm, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, care vom înzeci eforturile pentru ca aceste meleaguri ale Bistriţei şi Năsăudului, asemenea întregii ţări, să cunoască prosperitatea şi înflorirea prezentului socialist, al viitorului comunist. Noua solie de pace, înţelegere şi colaborare între popoare reprezintă o strălucită şi convingătoare expresie a politicii consecvente pe care o desfăşoară Partidul Comunist Român. Republica Socialistă România, sub conducerea dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, pentru dezvoltarea relaţiilor de prietenie, solidaritate şi cooperare multilaterală cu toate ţările socialiste, pentru triumful idealurilor de progres şi pace — se spune în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN BRĂILA AL P.C.R. Vizitele oficiale în ţările din Asia se înscriu cu litere de aur în cronica internaţională a acestor ani, atestînd Încă o dată excepţionala dumneavoastră activitate de revoluţionar înflăcărat, de militant consecvent pentru edificarea unei lumi a înţelegerii şi colaborării multilaterale. Entuziasmul şi căldura cu care aţi fost înconjurat pretutindeni în ţările vizitate, rezultatele remarcabile ale convorbirilor cu conducătorii de partid şi de stat confirmă încă o dată înalta stimă şi prestigiul de care se bucură România pe toate meridianele globului, asociate firesc cu inestimabila dumneavoastră contribuţie, la apărarea păcii si statornicirea unor relaţii de solidaritate, înţelegere si respect reciproc intre popoarele lumii. Mîndri de a vă avea in fruntea partidului si tării, mobilizaţi de excepţionalul dumneavoastră exemplu de dăruire şi pasiune, de intransigenţă comunistă, vă asigurăm de întreaga noastră hotărîre de a acţiona ferm pentru realizarea sarcinilor ce ne revin, sporindu-ne astfel contribuţia la ridicarea României pe noi culmi de progres şi civilizaţie. „Largul ecou al contactelor şi convorbirilor purtate, al documentelor semnate, sublinierea, cu deplin temei, de către oameni politici şi opinia publică din întreaga lume a contribuţiei deosebite aduse la consolidarea climatului de înţelegere, încredere şi cooperare pe plan mondial — se arată in telegrama MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE — reprezintă o semnificativă şi binemeritată recunoaştere a înaltelor dumneavoastră virtuţi de conducător de stat şi proeminenta personalitate a lumii contemporane. Militind pentru întemeierea relaţiilor dintre state pe principiile respectării independenţei şi suveranităţii naţionale, avantajului reciproc, egalităţii şi neamestecului in treburile interne, pentru democratizarea relaţiilor internationale si instaurarea unei noi ordini economice si politice in lume, intr-un climat de etică si echitate internaţională, ati scris încăo ilustră pagină de mindrie in cartea de aur a prestigiului şi consecventei militante a permanenţei româneşti în lume, din strălucire ideilor pe care activitatea dumneavoastră în fruntea partidului si tării le-a alăturat atit de durabil şi de pilduitor numelui strămoşesc al României. Expresie elocventă a preocupării statornice a partidului şi Statului nostru pentru lărgirea pe multiple planuri a relaţiilor de prietenie cu toate ţările socialiste, a grijii pentru dezvoltarea continuă a prieteniei şi solidarităţii dintre ţările socialiste, pentru întărirea unităţii mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, această vizită se înscrie ca o confirmare strălucită a consecvenţei cu care dumneavoastră, stimate tovarăşe secretar general, militaţi pentru creşterea prestigiului şi influenţei socialismului în lume.“ „Comuniştii, toţi cetăţenii Capitalei, — se subliniază in mesajul COMITETULUI MUNICIPAL BUCUREŞTI AL P.C.R. — au dat o înaltă apreciere rezultatelor acestor vizite, documentelor semnate şi acordurilor încheiate, in care văd încă o confirmare a realismului politicii interne şi externe, a partidului şi statului nostru, stabilite de istoricul Congres al XI-lea al partidului, în consens deplin cu problemele internaţionale ale lumii contemporane, cu voinţa de pace şi progres a întregii omeniri. Ingăduiţi-ne să vă adresăm, acum, cînd vă aflaţi din nou în mijlocul nostru, calde mulţumiri şi deplină recunoştinţă pentru remarcabila dumneavoastră contribuţie la afirmarea internaţională a României, la sporirea necontenită a prestigiului său în întreaga lume. In activitatea neobosită ce o desfăşuraţi — pagină luminoasă şi bogată în realizări a istoriei noastre contemporane — se relevă cu strălucire înaltele calităţi de militant comunist, de conducător politic şi de stat, de internaţionalist consecvent, pentru care vă bucuraţi de un mare prestigiu pe plan mondial. Vasta activitate internaţională pe care o desfăşuraţi în spiritul unei înalte responsabilităţi faţă de cauza socialismului, a păcii şi progresului social, activitate care întruneşte adeziunea unanimă a întregului nostru popor şi se bucură de o largă apreciere pe arena internaţională, reprezintă o contribuţie remarcabilă la dezvoltarea relaţiilor de prietenie şi colaborare ale României cu toate ţările socialiste şi cu celelalte ţâri ale lumii, la întărirea unităţii mişcării comuniste şi muncitoreşti, a tuturor forţelor progresiste, democratice, antiimperialiste, la promovarea unui climat nou în viaţa internaţională, a păcii şi colaborării intre toate popoarele. Ne mîndrim, mult stimate tovarăşe secretar general, că suntem fiii unui popor demn şi liber şi că avem fericirea să trăim in această epocă de afirmare plenară a României, sub conducerea înţeleaptă a partidului, a dumneavoastră, cel mai iubit fiu al său, care întruchipaţi minunat voinţa şi aspiraţiile întregii noastre naţiuni către o nouă ordine politică şi economică, către o lume nouă, mai bună şi mai dreaptă“. Prezenţi în permanenţă cu inima si gindul alături de dumneavoastră, mult iubite si stimate tovarăşe secretar general, oamenii muncii din judeţul Buzău, au urmărit cu viu interes si cu deplină satisfacţie vizitele efectuate in Republica Populară Chineză, Republica Populară Democrată Coreeană, Republica Socialistă Vietnam, Republica Democrată Populară Laos şi Kampuchia Democrată — nouă si strălucită solie de pace si prietenie a poporului român — se arată în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN BUZĂU AL P.C.R. întreaga populaţie a judeţului Buzău vă mulţumeşte din adincul inimii pentru neobosita dumneavoastră activitate, în fruntea partidului si statului, pentru înalta grijă pe care o manifestaţi permanent in scopul asigurării prosperităţii si fericirii poporului român, pentru prodigioasa activitate internaţională pe care o depuneţi în vederea, făuririi unei lumi mai bune şi mai drepte. Dăm cea mai înaltă apreciere documentelor semnate şi le aprobăm cu entuziasm, văzînd in ele o expresie a relaţiilor de tip nou, bazate pe egalitate şi cooperare rodnică intre ţările socialiste, relaţii puse in slujba dezvoltării multilaterale, independente, de sine stătătoare a fiecărui stat, potrivit condiţiilor concrete istorice din fiecare tară. Urmînd minunatul dumneavoastră exemplu de activitate neobosită, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Buzău muncesc cu dăruire pentru a-şi îndeplini sarcinile ce le revin, pentru realizarea indicatorilor producţiei fizice şi nete, pentru a aplica în practică noul mecanism economico-financiar. Exprimîndu-ne încă o dată adeziunea deplină faţă de politica ştiinţifică, clarvăzătoare, a partidului şi statului nostru, ne angajăm să acţionăm cu fermitate şi abnegaţie, să nu precupeţim nici un efort pentru înfăptuirea neabătută a programului partidului, pentru ridicarea prestigiului României socialiste în lume. In telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN CLUJ AL P.C.R. se arată: Comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Cluj — români, maghiari şi de alte naţionalităţi, urmărind cu viu interes entuziastele manifestări de prietenie, cordialitate şi stimă care au marcat fiecare moment al soliei Întreprinse de dumneavoastră, scumpe tovarăşe Nicolae Ceauşescu, impreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu in fruntea unei delegaţii de partid şi, de stat, vă întîmpină la reîntoarcerea în patrie cu urarea fierbinte de „Bun sosit“ şi cu sentimente de satisfacţie deplină, de legitimă mindrie patriotică, înaltă preţuire şi adîncă recunoştinţă pentru rezultatele rodnice ale acestui nou şi important itinerar al înţelegerii, prieteniei şi colaborării frăţeşti cu popoarele ţărilor prietene din Asia pe care le-aţi vizitat. Noua solie întreprinsă de dumneavoastră, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, se înscrie ca un eveniment de cea mai mare însemnătate internaţională, care demonstrează cu putere caracterul constructiv al aşezării raporturilor interstatale pe temeiul principiilor independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului in treburile interne, nerecurgerii la forţă şi la ameninţarea cu forţa, respectării dreptului fiecărui popor de a-şi alege independent calea proprie de dezvoltare., Exprimîndu-ne profundul ataşament faţă de întreaga activitate pe care o desfăşuraţi spre binele şi fericirea poporului român, pentru pacea şi prietenia între toate popoarele lumii, vă încredinţăm, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom face totul pentru a vă urma neabătut cu gindul şi fapta în tot ce întreprindeţi, dind viaţă in mod exemplar sarcinilor ce ne revin din programul, hotăririle şi politica partidului, din preţioasele dumneavoastră indicaţii, pentru a mări aportul comuniştilor, al tuturor celor ce muncesc şi trăiesc în judeţul Cluj la Înălţarea scumpei noastre patrii pe culmi tot mai înalte şi luminoase de progres şi civilizaţie. Primirea strălucită şi entuziastă cu care aţi fost întâmpinat pretutindeni pe parcursul vizitei este un elocvent semn al aprecierii politicii interne şi internaţionale a ţârii noastre, o grăitoare dovadă a preţuirii şi stimei , faţă de neobosita dumneavoastră activitate, orientată spre întărirea raporturilor frăţeşti cu toate ţările socialiste, pentru triumful socialismului pe plan mondial, pentru continua promovare a cauzei păcii şi înţelegerii în lume — se arată în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN GALAŢI AL P.C.R. Vă rugăm să ne permiteţi, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să vă transmitem, în numele comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii din judeţul Galaţi, sentimentele de adîncă recunoştinţă, înaltă cinstire şi preţuire faţă de activitatea laborioasă pe care o desfăşuraţi, să ne exprimăm profunda noastră admiraţie pentru excepţionalele calităţi de eminent om politic şi de stat, de încercat conducător al naţiunii noastre socialiste, personalitate proeminentă a lumii contemporane — calităţi puse in slujba înfăptuirii idealurilor de prosperitate şi pace, atit de scumpe poporului român, tuturor popoarelor lumii. In numele comuniştilor, al locuitorilor din acest judeţ, vă asigurăm, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, de întreaga noastră adeziune faţă de politica internă şi internaţională a partidului şi statului nostru şi vă încredinţăm că prin faptele noastre de muncă ne vom strădui să contribuim mereu mai mult la înfăptuirea exemplară a hotărîrilor Congresului al XI-lea al P.C.R. şi ale Conferinţei Naţionale a partidului, pentru ridicarea României pe noi culmi de civilizaţie şi progres. In telegrama COMITETULUI CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST se arată : „Puternic însufleţită de cele mai profunde sentimente de stimă şi neţărmurită dragoste faţă de Dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, tînăra generaţie a patriei a urmărit cu adîncă mindrie patriotică, înalta solie de pace, prietenie şi cooperare pe care aţi purtat-o. Împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în Republica Populară Chineză, Republica Populară Democrată Coreeană, Republica Socialistă Vietnam, Republica Democrată Populară Laos, Kampuchia Democrată, in cadrul întilnirilor la cel mai înalt nivel realizate în Iran şi India. Uniunea Tineretului Comunist, Uniunea Asociaţiilor Studenţilor Comunişti din România, toţi tinerii patriei, îşi exprimă, într-o deplină unanimitate, cea mai vie aprobare şi satisfacţie faţă de rezultatele deosebit de fructuoase ale vizitei pe care aţi întreprins-o, eveniment cu adinei rezonanţe în relaţiile dintre poporul român şi popoarele ţărilor respective, în cronica Vieţii politice internaţionale. Asemenea întregului nostru popor, toţi tinerii patriei au trăit cu vibrantă emoţie, cu inimile pline de o nemărginită bucurie, amplele manifestări de stimă şi respect cu care aţi fost înconjurat, înaltele aprecieri pe care personalităţile cu care v-aţi intîlnit le-au exprimat la adresa Dumneavoastră, pentru contribuţia excepţională pe care o aduceţi la promovarea cu fermitate a principiilor noi dintre state bazate pe egalitate deplină în drepturi, independenţă şi suveranitate naţională, neamestec in treburile interne şi avantaj reciproc, renunţarea la forţă şi la ameninţarea cu forţa, dreptul inalienabil al fiecărui popor de a-şi hotărî singur soarta, alegîndu-şi nestingherit căile dezvoltării proprii, pentru făurirea unei noi ordini economice şi politice internaţionale, a unei lumi mai bune şi mai drepte. Intîlnirile şi convorbirile purtate, documentele comune semnate conferă înaltei vizite întreprinse de Dumneavoastră, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, dimensiunile unui act de importanţă istorică, menit să dea un nou impuls relaţiilor multilaterale dintre poporul român şi popoarele ţărilor vizitate, luptei pentru victoria cauzei socialismului, securităţii şi cooperării, păcii, prieteniei şi progresului social. Prin întreaga sa desfăşurare, recenta Dumneavoastră vizită constituie un nou şi însemnat aport la creşterea prestigiului României socialiste pe plan mondial, o afirmare elocventă a rolului său activ în soluţionarea, în interesul popoarelor, al păcii şi securităţii, a problemelor complexe ale lumii contemporane. Exprimindu-vă, şi cu acest prilej, recunoştinţa noastră profundă pentru eforturile neobosite pe care le depuneţi pentru edificarea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea României spre comunism, pentru creşterea continuă a prestigiului internaţional al patriei noastre, vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că tineretul nu-şi va precupeţi forţele pentru creşterea contribuţiei sale la înfăptuirea întregii politici interne şi externe a partiduluişi statului, nostru“. „Grandioasa şi sărbătoreasca primire care v-a fost rezervată în fiecare din ţările gazdă, nenumăratele dovezi de emoţionantă preţuire cu care aţi fost înconjurat — se arată în telegrama CONSILIULUI CENTRAL AL UNIUNII GENERALE A SINDICATELOR DIN ROMANIA — vădesc înaltul prestigiu de care se bucură patria noastră socialistă, conducătorul ei înţelept şi clarvăzător, proeminent militant al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, eminentă personalitate politică a epocii contemporane. Acţiune politică de însemnătate istorică, vizita dumneavoastră a înscris noi şi strălucite pagini în cronica relaţiilor bilaterale, evidenţiind, o dată mai mult, hotărirea fermă a partidului, poporului şi statului nostru de a întări şi dezvolta continuu prietenia şi colaborarea pe multiple planuri cu toate ţările socialiste, pe baza principiilor marxist-leniniste şi solidarităţii internaţionale, ale suveranităţii şi independentei nationale, deplinei egalităţi in drepturi, neamestecului in treburile interne, întrajutorării si respectului reciproc. Vizita dumneavoastră in cele cinci ţări socialiste a constituit, in acelaşi timp, o puternică manifestare a hotăririi partidului nostru de a acţiona cu fermitate şi consecvenţă pentru realizarea unităţii tuturor partidelor comuniste şi muncitoreşti, a convingerii nestrămutate că promovarea unei politici independente de către fiecare partid comunist şi muncitoresc in activitatea revoluţionară din tara sa, respectarea strictă a independenţei celorlalte partide comuniste şi muncitoreşti reprezintă o condiţie esenţială a întăririi solidarităţii internaţionale, a dezvoltării continue a mişcării comuniste şi muncitoreşti mondiale. De asemenea, vizita a dat expresie puternică, preocupării comune de a face totul pentru soluţionarea problemelor majore ale contemporaneităţii — dezarmarea, înfăptuirea securităţii pe continentul european şi in întreaga lume, realizarea unei noi ordini economice internaţionale — sprijinul deplin şi solidaritatea fermă cu lupta tuturor popoarelor împotriva imperialismului, colonialismului şi neocolonialismului, a politicii de dominaţie, a folosirii forţei in raporturile dintre state, pentru suveranitate, independenţă şi progres social, pentru democratizarea relaţiilor internationale“. „CONSILIUL NATIONAL AL FEMEILOR, în numele muncitoarelor, tărăncilor, intelectualelor, al tuturor femeilor din patria noastră, isi exprimă deplina aprobare fată de această nouă si strălucită afirmare a politicii partidului nostru, a României socialiste, de întărire a prieteniei, solidarităţii şi colaborării frăţeşti cu toate ţările socialiste, pe baza egalităţii şi respectului reciproc. Permiteţine să exprimăm, de asemenea, deosebita noastră admiraţie pentru eforturile neobosite pe care dumneavoastră, remarcabil militant al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, le depuneţi pentru întărirea unităţii şi solidarităţii partidelor comuniste, a tuturor forţelor progresiste, pe baza respectării riguroase a dreptului fiecărui partid , de a-şi stabili de sine stătător linia politică, strategia şi tactica revoluţionară, în conformitate cu condiţiile concrete în care îşi desfăşoară activitatea, fără nici un amestec din afară. Primirea călduroasă care v-a fost rezervată pretutindeni în aceste vizite a demonstrat încă o dată marele prestigiu al politicii principiale, consecvent revoluţionară a partidului si statului nostru, înaltul prestigiu şi deosebita stimă de care vă bucuraţi dumneavoastră, ca principal făuritor şi exponent al acestei politici, ca proeminentă personalitate a lumii contemporane. Rolul deosebit pe care îl exercită astăzi în lupte România socialistă, dumneavoastră, stimate tovarăşe secretar general în promovarea prieteniei si colaborării intre popoare, pentru afirmarea în relaţiile dintre stare a principiilor politicii noastre externe care găsesc un tot mai larg ecou pe toate meridianele pămintului, ne umplu inimile de Îndreptăţită mindrie patriotică, ne mobilizează pentru ca, prin munea noastră, prin îndeplinirea exemplară a sarcinilor care ne revin, să aducem o contribuţie tot mai mare la progresul naţiunii noastre, la înălţarea ei mîndră între naţiunile lumii. Milioanele de femei din patria noastră îşi manifestă şi cu acest prilej deosebita satisfacţie, sentimentele de profund respect şi înaltă preţuire pe care— alături de dumneavoastră — le poartă mult stimatei şi iubitei tovarăşe Elena Ceauşescu pentru activitatea desfăşurată în timpul vizitelor, ca remarcabilă şi prestigioasă personalitate a vieţii politice si ştiinţifice“. Ne exprimăm întreaga, noastră admiraţie si recunoştinţă pentru modul strălucit in care — si cu prilejul acestei importante misiuni — ati dovedit că stiţi să slujiţi cauza partidului si patriei noastre, să dezvoltaţi şi să adinciţi relaţiile internaţionale ale României, să faceţi cunoscută în lumea întreagă vocaţia de pace şi colaborare a poporului nostru cu toate popoarele lumii — se spune în telegrama COMITETULUI JUDEȚEAN ILFOV AL P.C.R. Vizita dumneavoastră în Republica Populară Chineză. Republică Populară Democrată Coreeană. Republica Socialistă Vietnam. Republica Democrată Populară Laos și Kampuchia .Democrată reprezintă un eveniiment de însemnătate deosebită, o nouă şi semnificativă contribuţie la înfăptuirea politicii principiale şi constructive a partidului si statului nostru de prietenie şi colaborare cu toate tarile socialiste, de solidaritate militantă cu ţările, partidele şi mişcările care luptă pentru lichidarea urmărilor dominaţiei colonialiste, pentru construirea unei noi ordini sociale, pentru întărirea independenţei naţionale şi înţelegere intre naţiuni. Călăuziţi de strălucitul dumneavoastră exemplu, de modul in care, cu pasiune si fermitate, slujiţi interesele majore ale poporului român, cauza socialismului şi a comunismului, vă asigurăm, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom acţiona cu si mai multă hotărire, vom face totul pentru ca in judeţul nostru să fie îndeplinite exemplar sarcinile ce ne revin din documentele Congresului al XI-lea şi Conferinţei Naţionale ale Partidului Comunist Român. Este un titlu de onoare pentru noi ,să ne ştim ostaşi ai luptei întregului popor pentru înfăptuirea politicii partidului de construire a socialismului şi comunismului pe pămîntul României, politică al cărei strălucit purtător de drapel sinteti dumneavoastră — conducătorul fenn, si clarvăzător, omul care a ridicat atit de sus prestigiul patriei, demnitatea si renumele poporuluiromân. In telegrama CONSILIULUI DE CONDUCERE AL MINISTERULUI APARARII NATIONALE se arată: „Asemenea Întregii naţiuni, cei ce servesc patria sub drapel v-au însoţit cu inima si gindul in această solie de prietenie şi colaborare şi dau o înaltă apreciere activităţii rodnice pe care aţi desfâşurat-o. Am încercat şi de această dată înălţătoare sentimente de mindrie patriotică pentru modul strălucit în care aţi fost întâmpinat pretutindeni în timpul vizitei, pentru căldura şi ospitalitatea cu care v-au primit milioanele de oameni ai muncii, pentru emoţionantele manifestări de preţuire şi afecţiune, pentru inalta consideraţie exprimată faţă de dumneavoastră — conducătorul strălucit al partidului si poporului nostru, promotor al unei politici internationale in folosul popoarelor, sprijinitor neobosit al luptei împotriva imperialismului, colonialismului si neocolonialismului, pentru eliberarea naţională si socială, pentru ca fiecare popor să trăiască liber si independent, stăpin deplin în ţara sa, înţelegerile si acordurile, realizate cu conducătorii de partid si de stat din ţările vizitate, documentele semnate, deschid noi si fructuoase perspective dezvoltării stimai puternice a raporturilor pe multiple planuri dintre România şi aceste ţări, reprezintă o nouă şi remarcabilă afirmare a principiilor ce trebuie să stea la baza relaţiilor dintre partidele comuniste, dintre ţările socialiste, o contribuţie de inestimabilă valoare la cauza progresului, socialismului şi păcii in lume. în strălucitele rezultate ale acestei vizite, militării armatei noastre văd o nouă si grăitoare expresie a consecventei si dăruirii cu care, in fruntea partidului si statului nostru, militaţi pentru transpunerea în viată a Programului Partidului Comunist Român, a hotărîrilor Congresului al XI- lea si ale Conferinţei Nationale ale partidului privind politica externă a României socialiste. Vă încredinţăm, şi, de această dată, mult stimate şi iubite totovarăşe Nicolae Ceauşescu, că militarii armatei noastre sprijină neabătut întreaga politică şi activitate internaţională a partidului şi statului nostru, care au adus României nenumăraţi prieteni pe toate meridianele globului şi un imens prestigiu internaţional“. Cu prilejul reîntoarcerii dumneavoastră din vizita efectuată in ţări socialiste prietene din Asia, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu. in fruntea delegaţiei noastrei de partid si de stat, comuniştii, toţi locuitorii — români, maghiari, germani si de alte naţionalităţi din judeţul Mureş, vă adresează din inimă tradiţionalul „bun venit“ acasă, pe pămîntul străbun al României noastre socialiste — se arată în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN MUREŞ AL P.C.R. împreună cu întregul popor, am urmărit cu toţii, cu cel mai viu interes, aleasa admiraţie şi mindrie patriotică, desfăşurarea, etapă cu etapă, de-a lungul a mii de kilometri, a înaltei solii româneşti de pace, adevărat traseu al prieteniei şi colaborării, trăind alături de dumneavoastră emoţiile vibrantelor manifestări de căldură, dragoste şi preţuire cu care v-au întimpinat şi însoţit conducătorii şi popoarele R.P. Chineze, R.P.D. Coreene, R.S. Vietnam, R.D.P. Laos şi Kampuchiei Democrate. Folosim acest prilej pentru a exprima deplinul acord şi profunda satisfacţie a comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii de pe meleagurile mureşene, indiferent de limba pe care o vorbesc, faţă de rezultatele deosebite ale vizitei, fată de spiritul constructiv, sinceritatea, principialitatea, pasiunea revoluţionară si înaltul umanism pe care ie-ati reafirmat cu pregnantă si in cadrul acestei noi misiuni de larg răsunet international, si care au conferit noi dimensiuni prestigiului României socialiste in lume. Animaţi de nepreţuita dumneavoastră pildă de patriotism şi dăruire comunistă, mobilizaţi de importantele sarcini ce le avem de înfăptuit în cel de-al treilea an al acestui cincinal, vă asigurăm, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că oamenii muncii români, maghiari, germani de pe această strămoşească vatră de cultură şi civilizaţie a poporului român vor munci in continuare fără preget, cu pasiune revoluţionară şi dăruire patriotică pentru a transpune neabătut in viaţă istoricele ftotaruri ale Congresului al XI-lea şi ale Conferinţei Naţionale ale partidului. Purtăm în inimi imaginile de neuitat,din care sute de mii de oameni din ţări prietene ale Asiei şi-au manifestat adinca preţuire faţă de politica partidului şi statului nostru, faţă , de distinsa dumneavoastră personalitate. . binecunoscută pentru activitatea neobosită pusă in slujba celor mai nobile aspiraţii ale contemporaneităţii se spune în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN OLT AL P.C.R. Oamenii muncii din judeţul Olt au urmărit vizita pe care aţi efectuat-o, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, in fruntea delegaţiei de partid şi de stat a României, cu convingerea fermă că aceasta constituie o nouă expresie elocventă a preţioaselor contribuţii pe care dumneavoastră le aduceţi în permanenţă la înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului, pentru edificarea unei lumi mai bune si mai drepte, in care toate popoarele să se dezvolte liber si independent, potrivit voinţei lor, in condiţii de pace si colaborare, pe baza respectării neabătute a principiilor egalităţii in drepturi, suveranităţii, neamestecului în treburile interne, dreptului sacru al fiecărei naţiuni de a-şi alege liber propriul destin. Permiteţi-ne să vă împărtăşim că am simţit o clipă de clipă, că în gindurile şi ideile exprimate de dumneavoastră vibrează aspiraţiile tuturor oamenilor muncii din ţara noastră pentru care munca paşnică, prietenia între popoare reprezintă cel mai scump ideal. V-am insotit in acest istoric itinerar al păcii, si colaborării cu cele mai alese simţăminte, muncind cu entuziasm si dăruire în fabrici si pe Ogoare, obtinind importante succese in toate domeniile vieţii social-economice. Acum, cind dumneavoastră si tovarăşa Elena Ceauşescu ati revenit pe pămintul drag al patriei, vă adresăm din adincul inimilor noastre tradiţionalul „Bun sosit“ şi ne angajăm Să facem tot ce ne stă in putere pentru a fi la înălţimea strălucitului dumneavoastră exemplu, urmînd cu fermitate drumul de lumină, şi glorie pe care l-aţi deschis patriei socialiste, minunatului nostru, popor, în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN PRAHOVA AL P.C.R. se arată: Alături de întregul nostru popor, comuniştii, toţi oameni muncii din judeţul Prahova au urmărit cu viu interes, cu înaltă mindrie patriotică şi fierbinte recunoştinţă vizita, pe care aţi făcut-o dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu in fruntea delegaţiei de partid şi de stat, a ţării noastre în ţări din Asia. Ea ..constituie o nouă şi elocventă expresie a consecvenţei cu care conducerea partidului, dumneavoastră personal, militaţi pentru aplicarea în viaţă a politicii noastre externe de dezvoltare a prieteniei şi colaborării multilaterale cu toate statele socialiste, de afirmare în relaţiile internaţionale a principiilor independenţei şi suveranităţii naţionale, a spiritului de înţelegere şi conlucrare intre popoare. Manifestările pline de căldură şi de înaltă stimă cu care v-au intimpinat pretutindeni oamenii muncii, documentele de mare importanţă pe care le-aţi semnat împreună cu conducătorii de partid şi de stat, largul ecou de care s-a bucurat vizită întreprinsă de dumneavoastră in aceste ţări sunt dovezi semnificative ale stimei şi preţuirii de care vă bucuraţi pe toate meridianele lumii dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, militant neobosit pentru interesele majore ale umanităţii, pentru cauza socialismului şi comunismului. Vă raportăm, mult stimate tovarăşe secretar general, că, mobilizaţi de exemplul dumneavoastră luminos de slujire fără preget a partidului şi poporului, . oamenii muncii din industria judeţului Prahova, ,îrj frunte cu comuniştii, sînt angajaţi plenar în muncă de înfăptuire a hotărîrilor Congresului al XI-lea" şi Conferinţei Naţionale pentru realizarea şi depăşirea".sarcinilor de plani a măsurilor penite să contribuie la creșterea; .eficientei • întregii activităti 'economice, trecerea la o' calitate nouă, superioară, iii. toată; domeniile. atragerea optivă a'maselor de oampeni ai muncii la conducerea' procesului revoluționar de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvrortate'' în patria noastră. ti . • Primirea emoţionantă, calduroasa rezervată înalţilor soli ai României socialiste de-a lungul întregului itinerar — expresie a prestigiului unanim de care se bucură in lume patria noastrâ, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, strălucit militant al mişcarii comuniste şi muncitoreşti internaţionale • în conştiinţa poporului nostru aceasta nouă solie românească la cel mai inart nivel se înscrie ca expresie elocventă a relaţiilor de prietenie, colaborare şi solidaritate militantă dintre Republica Socialista România şi ţârile socialiste din Asia, ca o deosebit de importantă contribuţie la amplificarea acestor raporturi, la slujirea cauzei păcii şi securităţii internaţionale • Unanima aprobare a documentelor semnate in decursul viziteri a rezultatelor dialogului amplu purtat cu conducătorii de partid şi de stat ai ţârilor vizitate • Adeziune deplină la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, hotărirea de a nu precupeţi nici un efort pentru înfăptuirea ei neabătută in viaţă pentru înflorirea continuă a patriei şi edificarea unei lumi a păcii şi progresului