Scînteia Tineretului, ianuarie 1983 (Anul 39, nr. 10450-10474)

1983-01-03 / nr. 10450

MESAJUL ADRESAT DE TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1982 cu noi succese importante in dezvoltarea economico-socială, in sporirea avuţiei materiale şi spirituale a patriei. In condiţiile grele, determinate de accentuarea crizei economice mondiale, cit şi de unele lipsuri ce s-au manifestat în diferite sectoare de activitate, industria românească a continuat să se dezvolte ; am obţinut rezultate de seamă în creşterea producţiei agricole, realizind o producţie de cereale de 1 000 kg pe locuitor, s-au înfăptuit neabătut măsurile privind autoconducerea şi autoaprovizionarea, ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a poporului. Cu toate acestea, trebuie să spunem deschis, şi la terminarea celui de-al doilea an al actualului cincinal, că rezultatele obţinute nu ne pot mulţumi, că, dacă în toate sectoarele s-ar fi acţionat cu mai multă răspundere şi fermitate, am fi putut să obţinem rezultate şi mai bune. La Conferinţa Naţională a partidului am analizat pe larg stadiul actual al edificării socialismului în România, drumul străbătut de poporul nostru, sub conducerea Partidului Comunist Român, in ridicarea gradului de civilizaţie al patriei, in creşterea forţei economice şi politice, in întărirea independenţei şi suveranităţii României socialiste. La sfirşitul acestui an am sărbătorit cea de-a 35-a aniversara a proclamării Republicii, care a marcat de fapt trecerea la revoluţia şi construcţia socialistă in patria noastră. Măreţele realizări obţinute in anii construcţiei socialiste demonstrează cu putere justeţea politicii partidului nostru care aplică in mod creator adevărurile generale la condiţiile concrete din ţara noastră, reprezintă o expresie a forţei creatoare a clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, a întregului nostru popor, care, stăpin pe destinele sale, îşi făureşte in deplină libertate propriul său viitor socialist şi comunist. Acum, la încheierea unui an de muncă eroică, plină de dăruire pentru progresul şi propăşirea patriei, adresez clasei noastre muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregului popor cele mai calde felicitări şi urarea de noi şi strălucite victorii în măreaţa operă de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare a României spre comunism ! Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai României socialiste, Intrăm In noul an 1983 cu un program clar de muncă privind dezvoltarea armonioasă economico-socială a ţării, in vederea înfăptuirii neabătute a hotâririlor Congresului al Xll-lea, a programelor şi hotâririlor Conferinţei Naţionale a partidului. In centrul activităţii din anul viitor se află realizarea obiectivului strategic, economic şi politic, de trecere a patriei noastre la un nou stadiu de dezvoltare, de realizare a unei noi calităţi a muncii şi vieţii in toate domeniile. Planul unic de dezvoltare economico-socială pe 1983 prevede dezvoltarea producţiei industriale intr-un ritm mai inait decit in primii doi ani ai actualului cincinal, creşterea mai puternică a producţiei agricole vegetale şi animale, realizarea programului privind autoconducerea şi autoaprovizionarea, ridicarea pe această bază a nivelului de trai material şi spiritual al poporului - ţelul suprem al politicii partidului, esenţa societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Deşi condiţiile economice internaţionale continuă să fie grele, avem în vedere să acţionăm cu toată hotărîrea pentru diminuarea tot mai mult a influenţelor crizei economice mondiale, pentru îmbunătăţirea activităţii în toate sectoarele, asigurind astfel dezvoltarea, în continuare, economico-socială a patriei. In înfăptuirea acestor obiective va trebui să punem pe primul plan realizarea programelor privind dezvoltarea mai puternică a bazei energetice şi de materii prime, recuperarea şi refolosirea materialelor, reducerea consumurilor energetice şi materiale, a cheltuielilor de producţie în general, creşterea mai puternică a productivităţii muncii, ridicarea nivelului tehnic şi al calităţii produselor, perfecţionarea mecanismului economic, creşterea eficienţei economice şi întărirea autoconducerii muncitoreşti. O atenţie deosebită trebuie să acordăm ştiinţei, invăţămintului şi culturii, ridicării nivelului de pregătire profesională şi tehnică, pregătirii politice, educării şi formării omului nou. Este necesar ca toate colectivele de oameni ai muncii, consiliile de conducere, adunările generale, organele centrale de stat şi organismele democratice naţionale să acţioneze intr-o deplină unitate, cu întreaga răspundere, pentru realizarea neabătută a planului în toate sectoarele de activitate. Vom acţiona pentru perfecţionarea continuă a cadrului democratic al societăţii noastre socialiste, asigurind participarea tot mai activă a oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, a întregului popor, la conducerea tuturor unităţilor economico-sociale, a întregii societăţi. Dispunem, dragi tovarăşi şi prieteni, de tot ce este necesar pentru realizarea programului de înflorire continuă a patriei noastre socialiste. Acum hotăritoare sunt activitatea organizatorică, întărirea ordinii şi disciplinei, creşterea răspunderii în îndeplinirea sarcinilor in toate domeniile. Să facem totul ca anul 1983 sa asigure depăşirea unor greutăţi vremelnice, să ducă la realizarea in cele mai bune condiţiuni a planului de dezvoltare economicosocială, de ridicare a bunăstării materiale şi spirituale a poporului, de înaintare mai fermă a patriei noastre spre piscurile tot mai înalte ale civilizaţiei comuniste. Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai României socialiste, In anul 1982 viaţa politică internaţională s-a agravat şi complicat şi mai mult. S-a accentuat criza economică mondială, au avut loc manifestări ale politicii de forţă, de amestec in treburile interne ale altor ţări, s-au agravat unele conflicte militare şi au izbucnit altele noi, s-a intensificat cursa înarmărilor, a crescut pericolul de noi războaie, inclusiv a unui nou război mondial nuclear. O caracteristică importantă a vieţii politice mondiale o constituie mişcarea uriaşă a popoarelor împotriva înarmărilor, a armelor nucleare, pentru pace. Trebuie să spunem insă deschis că anul care a trecut nu a îndreptăţit aşteptările şi speranţele maselor populare, ale popoarelor. O analiză realistă, lucidă a vieţii mondiale demonstrează că s-a ajuns la un asemenea stadiu cînd nivelul înarmărilor, uriaşele arsenale nucleare pungrav in pericol insăşi civilizaţia, existenţa, pacea, insăşi viaţa intregii omeniri. In asemenea împrejurări, problema fundamentală a epocii noastre este împiedicarea războiului nuclear, a războiului In general, asigurarea păcii pe planeta noastră. Acum, considerăm că există posibilitatea reală, că popoarele dispun de forţa necesară pentru a schimba cursul evenimentelor, pentru a obţine în 1983 oprirea cursului politicii spre catastrofă. Este necesar ca toate forţele progresiste, antiimperialiste, popoarele de pretutindeni să-şi întărească unitatea, solidaritatea și colaborarea, sa acţioneze cu toată fermitatea - pină nu este prea tirziu, pină nu au inceput să cadă bombele nucleare - pentru realizarea dezarmării generale și, în primul rînd, a dezarmării nucleare, pentru o lume fără arme, fără războaie, a colaborării paşnice, egale, între toate naţiunile lumii. Este necesar ca toate statele, guvernele, şefii de state, toate forţele politice sa acţioneze cu întreaga răspundere in faţa propriilor popoare, in faţa intregii omeniri, pentru asigurarea dreptului suprem al oamenilor la libertate, la independenţă, la existenţă, la viaţă, la pace. Considerăm că trebuie să facem totul ca, în 1983, sâ se încheie in cel mai scurt timp reuniunea de la Madrid prin adoptarea hotâririi de convocare a unei conferinţe consacrate dezarmării şi încrederii în Europa şi continuitatea reuniunilor începute la Helsinki. Să facem astfel incit în anul 1983 să fie oprită amplasarea rachetelor cu rază medie de acţiune şi să se treacă la retragerea şi distrugerea celor existente. Să se acţioneze pentru noi măsuri privind încrederea şi cooperarea în Europa, pentru realizarea unei Europe fără nici un fel de arme nucleare, a colaborării şi păcii I Anul 1983 să ducă la dezvoltarea colaborării intre toate ţările balcanice in vederea realizării unei regiuni a colaborării paşnice, fără arme nucleare I Este necesar să se acţioneze cu toată hotărîrea incit, in noul an, să se treacă la măsuri concrete privind lichidarea subdezvoltării, întărirea colaborării şi solidarităţii ţărilor in curs de dezvoltare, realizarea unor înţelegeri corespunzătoare intre ţările sărace şi ţările bogate in vederea realizării unui sprijin mai puternic pentru ţările in curs de dezvoltare, pentru făurirea unei noi ordini economice şi politice internaţionale. Fie ca anul 1983 să ducă la întărirea conlucrării şi mai puternice a tuturor statelor, fără deosebire de mărime sau orînduire socială, să crească rolul Organizaţiei Naţiunilor Unite şi al altor organisme internaţionale în soluţionarea tuturor problemelor complexe in interesul tuturor naţiunilor, al păcii şi colaborării ! Fie ca noul an să ducă la încetarea conflictelor existente şi trecerea la soluţionarea tuturor problemelor litigioase dintre state numai şi numai pe calea tratativelor! Acum, la începutul noului an, doresc să reafirm hotârirea României socialiste, a poporului nostru de a dezvolta relaţiile cu toate ţările socialiste, cu ţările în curs de dezvoltare, cu toate statele lumii, fără deosebire de orinduire socială, in vederea realizării unei lumi mai drepte şi mai bune pe planeta, noastră. Reafirm hotărîrea poporului român de a conlucra activ cu toate forţele antiimperialiste şi realiste, cu popoarele de pretutindeni, avînd convingerea că stă în puterea unită a acestor forţe, a popoarelor de a da un nou curs evenimentelor mondiale spre destindere, spre colaborare, spre întărirea independenţei naţionale şi asigurarea păcii. Dragi compatrioţi, Intrind in noul an de muncă şi luptă pentru dezvoltarea economico-socială a patriei, pentru pace, să ridicăm paharul pentru clasa muncitoare, ţărănime, intelectualitate, pentru toţi oamenii muncii, fără deosebire de naţionalitate, pentru întregul nostru popor, pentru noi împliniri pe drumul socialismului, al bunăstării şi fericirii, pentru scumpa noastră patrie, pentru libertatea, independenţa şi măreţia Republicii Socialiste România. Vă urez tuturor, dragi tovarăşi şi prieteni, un an nou de muncă şi împliniri, de succese şi satisfacţii tot mai mari, multă sănătate şi fericire. — LA MULŢI ANI ! întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune CU PRILEJUL ANULUI NOU „FOCUL NESTINS“ AL MUICI PENTRU ŢARĂ Să ne amintim de El in aceste zile, de acei oameni pentru care clipa dintre ani şi cerele următoare au însemnat, înseamnă incă sărbătoare trăită prin gestul solemn al muncii, dăruire pornită din dragoste de ţară şi în consecinţă fapte, nobile fapte de care pot fi mîndri. Oţelari şi jurnalişti, sondori şi zootehnicieni, animaţi de dorinţa firească de a fi de folos patriei prin munca lor neîntreruptă, iată în aceste momente de sărbătoare, au răspuns primii îndemnurilor formulate de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, atît la recentul mare forum al comuniştilor, cit şi in mesajul rostit in noaptea Anului nou, de a face totul, ca dealtfel noi, toţi, pentru progresul economic al ţării, pentru îndeplinirea obiectivelor cincinalului in curs. Trăind, la locurile lor de muncă - locuri de viaţă — cu intensitatea flăcării pe care unii din ei o dirijau, aceşti oameni, aceşti tineri de pe întreg cuprinsul ţării au pus, de fapt, temelia succeselor pe care noul an le va aşeza la loc de cinste, în întrecerea socialistă. (Continuare in pag. a IV-a) Proletari din toate ţările, uniţi-vă! ORGAN AL COMITETULUI CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST ANUL XXXIX, SERIA II, Nr. 10 450 6 PAGINI - 50 BANI LUNI 3 IANUARIE 1983 Să facem totul ca anul 1983 să asigure depăşirea unor greutăţi vremelnice, sa ducă la realizarea in cele mai bune condifiuni a planului de dezvoltare economico-socială, de ridicare a bunăstării materiale şi spirituale a poporului, de înaintare mai fermă a patriei noastre spre piscurile tot mai înalte ale civilizaţiei comuniste. NICOLAE CEAUŞESCU Alese bucurii, frumoase aspiraţii la cumpăna dintre ani Relatări ale reporterilor noştri prezenţi la revelioane ale tinerilor din Capitală, Tg. Mureş, Topolovaţul Mare - judeţul Timiş, Oradea, Pogoanele—judeţul Buzău şi Galaţi — în pagina a 4-a Revelionul tineretului bucureştean 0 NOAPTE CU 6000 DE SPERANŢE Pagina a 3-a