Scînteia Tineretului, martie 1983 (Anul 39, nr. 10499-10525)

1983-03-01 / nr. 10499

„SCINTEIA TINERETULUI" pag. 3 TELEGRAME Excelentei Sale Domnului NICOLAE CEAUŞESCU Preşedintele Republicii Socialiste România Adresei Excelentei Voastre mulţumirile cele mai călduroase Si deosebita apreciere pentru felicitările şi urările transmise cu ocazia realegerii mele in funcţia de preşedinte alepublicii. Vă rog să primiţi cele mai bune urări pentru fericirea dumneavoastră personală şi prosperitatea poporului prieten român. împărtăşesc convingerea şi dorinţa dumneavoastră de a întări pe mai departe cooperarea dintre ţările noastre. SPYROS KYPRIANOU Preşedintele Republicii Cipru Excelenţei Sale Domnului NICOLAE CEAUŞESCU Preşedintele Republicii Socialiste România în numele poporului din Barbados şi al meu personal vă mulţumesc Excelenţă pentru amabilul mesaj de felicitare transmis cu ocazia celei de-a 16-a aniversări a independenţei Barbadosului. SIR DEIGHTON LISLE HARCOURT WARD Plenara Consiliului Naţional al Societăţii de Cruce Roşie Luni a avut loc, în Capitală, plenara Consiliului Naţional al Societăţii de Cruce Roşie, care a dezbătut, in lumina Raportului prezentat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, la Conferinţa Naţională a Partidului Comunist Român, activitatea Consiliului pe anul 1982 şi a stabilit măsurile ce se impun pentru îmbunătăţirea activităţii Societăţii de Cruce Roşie pe anul 1933, într-o atmosferă de puternic entuziasm, participanţii la Plenară au adresat o telegramă tovarăşului • NICOLAE CEAUŞESCU, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, in care se spune : „Cu sentimente de profundă recunoştinţă şi aleasă preţuire, participanţii la plenara Consiliului Naţional al Societăţii de Cruce Roşie exprimă deplina adeziune şi neţărmuritul devotament al celor peste şapte milioane de membri ai organizaţiei faţă de politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, faţă de dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu fiul cel mai distins şi mai iubit al poporului român, eminentul conducător al naţiunii noastre pe drumul socialismului şi comunismului, personalitate de excepţie a vieţii internaţionale contemporane, luptător neîntrecut pentru dezarmare şi pace, pentru o lume mai bună şi mai dreaptă pe planeta noastră, în spiritul mobilizatoarelor dumneavoastră -indicaţii şi orientări, participanţii la plenară au analizat cu exigenţă şi răspundere comunistă, in mod critic şi autocritic, activitatea desfăşurată de Consiliul Naţional, de comitetele şi comisiile de Cruce Roşie pentru îndeplinirea obiectivelor şi sarcinilor pe anul 1982 şi au adoptat măsurile ce se impun în vederea creşterii contribuţiei Crucii Roşii la înfăptuirea politicii sanitare a partidului şi statului nostru, la întărirea sănătăţii, vigorii şi capacităţii de muncă a tuturor cetăţenilor ţârii, condiţie esenţială a îndeplinirii măreţelor şi insufleţitoarelor sarcini stabilite de Congresul al Xll-lea şi de Conferinţa Naţională ale partidului. Mobilizaţi puternic de strălucitul dumneavoastră exemplu de muncă şi viaţă, vă asigurăm, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom munci cu toată dăruirea şi abnegaţia pentru înfăptuirea hotărârilor de excepţională importanţă adoptate de Congresul al Xll-lea şi de Conferinţa Naţională ale partidului, pentru sporirea contribuţiei Societăţii de Cruce Roşie la Înfăptuirea politicii partidului si statului, pentru transpunerea in viaţă a Programului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism“. La Academia „Ştefan Gheorghiu“ a avut loc festivitatea de închidere a cursului pentru preşedinţii de cooperative agricole de producţie. Timp de trei luni şi jumătate,cursanţii au făcut un larg schimb de experienţă, au dobîndit cunoştinţe cu privire la mai buna organizare a producţiei şi a muncii, folosirea calculului economic în activitatea C.A.P., creşterea eficienţei în toate sectoarele producţiei agricole, în încheierea festivităţii, participanţii au adoptat o telegramă , adresată tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, in care se spune: Ne îndreptăm gîndurile pline de caldă recunoştinţă către Partidul Comunist Român, către dumneavoastră pentru atenţia şi grija deosebită ce o acordaţi pregătirii politico-ideologice şi profesionale a preşedinţilor cooperativelor agricole de producţie, formării şi dezvoltării trăsăturilor caracteristice unui conducător şi om politic. Folosim acest prilej pentru a ne alătura cu toată fiinţa noastră urărilor de sănătate şi viaţă lungă adresate de întregul nostru popor cu prilejul împlinirii a 60 de ani de activitate revoluţionară şi a aniversării zilei dumneavoastră de naştere, pentru a afirma adeziunea noastră deplină şi a ţăranilor cooperatori faţă de politica internă şi externă a partidului, elaborată cu contribuţia dumneavoastră hotărîto fire. Conştienţi de importanţa măsurilor adoptate din iniţiativa dumneavoastră pentru perfecţionarea organizării, conducerii şi planificării producţiei agricole, pentru aplicarea noului mecanism economic, ne întoarcem in unităţile pe care le conducem hotârîţi să nu ne precupeţim forţele şi priceperea, să folosim cunoştinţele dobîndite pentru înfăptuirea exemplară a hotărîrilor Congresului al Xll-lea şi ale Conferinţei Naţionale ale partidului, a sarcinilor şi indicaţiilor cuprinse în expunerile dumneavoastră la Plenara Consiliului Naţional al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Gospodăririi Apelor şi la Conferinţa preşedinţilor consiliilor populare din acest an privind dezvoltarea şi modernizarea economiei, a agriculturii. " Ne angajăm în faţa dumneavoastră să îndeplinim întocmai şi în timp cit mai scurt sarcinile trasate de conducerea partidului pentru creşterea producţiei agricole, vegetale şi animale, atit in cooperative cit şi în gospodăriile cooperatorilor, pentru dezvoltarea industriei mici şi extinderea prestărilor de servicii , condiţii determinante ale realizării autoaprovizionării teritoriale, ale întăririi economico-organizatorice a cooperativelor şi creşterii nivelului de trai şi civilizaţie al ţărănimii cooperatiste. Vă asigurăm că vom organiza mai bine munca în campania din această primăvară, vom efectua lucrările agricole la termenele stabilite, vom realiza integral livrările la fondul centralizat de produse agroalimentare prevăzute pentru actualul cincinal. Luni după amiază a sosit în Capitală delegaţia Partidului Socialist Democratic Italian, condusă de Pietro Longo, secretar general al P.S.D.I., care, la invitaţia C.C. al P.C.R., face o vizită de prietenie în ţara noastră. La sosire, pe aeroportul Otopeni, delegaţia a fost salutată de tovarăşii Emil Bobu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretarul C.C. al P.C.R., Miu Dobrescu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., de activişti de partid. Luni, tovarăşul Aurel Duma, ministru secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe, preşedintele părţii române in comisia mixta guvernamentală de colaborare economică, industrială şi tehnică dintre România şi Italia a avut o întrevedere cu delegaţia Partidului Socialist Democratic Italian, condusă de secretarul general al partidului, Pietro Longo, care efectuează o vizită în ţara noastră. Au fost discutate probleme ale relaţiilor romăno-italiene, cu precădere în ceea ce priveşte creşterea schimburilor şi cooperării economice şi tehnico-ştiinţifice între cele două ţări. De asemenea, a avut loc un schimb de păreri în probleme internaţionale. Cu prilejul celei de-a 27-a aniversări a creării Armatei populare naţionale a Republicii Democrate Germania, generalul-colonel Constantin Olteanu, ministrul apărării naţionale al Republicii Socialiste România, a adresat o telegramă de felicitare generalului de armată Heinz Hoffmann, ministrul apărării naţionale al R.D. Germane. Cu aceeaşi ocazie , ataşatul militar,, aero şi naval al R.D. Germane la Bucureşti, colonel Joachim Schröter, s-a întilnit cu cadre şi elevi din Şcoala militară de ofiţeri activi de aviaţie „Aurel Vlaicu“. (Urmare din pag. I) desfăşurarea muncii, angajindu-se totodată ca prin ordine şi disciplină, prin efectuarea la timp şi de calitate a lucrărilor, prin generalizarea experienţei înaintate şi promovarea noului să obţină, pe „loturile tineretului“, producţii sporite. în fapt este vorba de o nouă calitate a muzicii prin care se urmăreşte folosirea la maximum a fiecărei palme de pămînt şi utilizarea responsabilă, cu spirit gospodăresc, a tuturor utilajelor din dotare, a celorlalte surse de sporire a recoltelor, aşa cum aindicat secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ca sarcină principală a lucrătorilor de pe ogoare pentru această campanie de primăvară, pentru întregul an agricol. Practic, odată cu declanşarea însăminţărilor la mazăre, în unităţile agricole din sudul ţării, campania de primăvară a început. Trebuie să realizăm într-o perioadă scurtă, circa o lună şi jumătate, la însăminţări mai bine de 6 milioane hectare cu furaje, porumb, legume, plante tehnice, o suprafaţă importantă, deci, a cărei recoltă depinde în mod hotăritor de calitatea lucrărilor, de cultivarea in întregime a pămîntului, de încadrarea în epoca optimă pentru fiecare cultură in parte şi respectarea , densităţilor prevăzute prin lege. Experienţa unităţilor fruntaşe a demonstrat că urmînd această cale a respectării tehnologiilor, recoltele medii obţinute pot fi substanţial depăşite, iar programele stabilite la Conferinţa Naţională a partidului şi Consiliului naţional al agriculturii privind autoconducerea şi autoaprovizionarea vor fi îndeplinite în totalitate. Esenţial este ca peste tot,in toate unităţile agricole — şi nu numai în cele cu rezultate bune şi foarte bune — să se acţioneze energic, cu pasiune şi dăruire, conform normelor stabilite, pentru desfăşurarea în bune condiţii şi de calitate a tuturor lucrărilor din campania de primăvară. Dunîndu-se astfel bazele trainice ale recoltei din acest an hotăritor al cincinalului. Campania de primăvară Guvernator general al Barbadosului UNANIMA APROBARE, VIE RECUNOŞTINŢA ŞI PROFUNDA SATISFACŢIE FAŢĂ DE REZULTATELE RODNICE ALE VIZITEI EFECTUATE DE TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU. ÎMPREUNĂ CU TOVARĂŞA ELENA CEAUŞESCU, IN R. P. BULGARIA TELEGRAME ADRESATE C.C. AL P.C.R., TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU Pe adresa Comitetului Central al Partidului Comunist România tovarăşului Nicolae Ceauşescu au început să sorbească din întreaga ţără numeroase telegrame, prin care oameni ai muncii de la oraşe şi sate, muncitori, ţărani, intelectuali, elevi, studenţi şi ostaşi — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — îşi exprimă sentimentele de indrta mindrie patriotică, de admiraţie şi profunda satisfacţie faţă de rezultatele deosebit de rodnice cu care s-a încheiat noua şi înalta solie de pace şi prietenie a României socialiste în Bulgaria vecină şi prietenă- In toate telegramele se subliniază ideea fundamentală că recenta vizită întreprinsă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, preşedinte al Republicii, împreuna cu tovarăşa Elena Ceauşescu reprezintă o nouă filă de aur în cronica relaţiilor tradiționale de colaborare multilaterală şi bună vecinătate dintre ţara noastră şi Republica Populară Bulgaria, un moment de ample semnificaţii, deschizător de noi şi largi perspective in ceea ce priveşte dezvoltarea şi continua aprofundare a conlucrării rodnice, a prieteniei şi solidarităţii dintre ţările şi popoarele noastre, creşterea contribuţiei comune la cauza socialismului şi păcii, a înţelegerii şi colaborării intre toate popoarele lumii. Exprimindu-şi şi cu acest prilej totala adeziune la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, legitima mindrie şi profunda admiraţie faţă de activitatea revoluţionară, prodigioasă a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, desfăşurată vreme de 50 de ani pentru libertatea, independenţa şi înflorirea patriei, faţă de contribuţia mereu crescândă a României la edificarea unei lumi a păcii, progresului, înţelegerii şi colaborării între toate statele şi popoarele lumii, oamenii muncii de pe tot. cuprinsul târic îşi reafirmă hotărîrea fermă de a-şi consacra toate forţele şi energiile lor creatoare înfăptuirii politicii interne şi externe a partidului şi statului, realizării cu cea mai înaltă răspundere patriotică a tuturor obiectivelor stabilite de Congresul al Xll-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului pentru continua prosperitate şi fericire a întregului nostru popor. Intr-o expresie a deplinei şi puternicei unităţi de monolit a întregii noastre naţiuni in jurul partidului, al secretarului său general, telegramele se constituie, totodată, intr-o vibrantă manifestare a dragostei fierbinţi pe care o nutreşte poporul român, fiecare dintre noi, pentru cel mai iubit și stimat fiu al României socialiste, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu. Asemenea întregului nostru popor, tineretul patriei a luat cunoştinţă cu profundă satisfacţie de rezultatele remarcabile ale noului dialog la nivel înalt româno-bulgar, al 30-lea în ultimii 18 ani, care se înscrie ca o impresionantă contribuţie la dezvoltarea şi aprofundarea in continuare a relaţiilor tradiţionale de strinsă prietenie şi colaborare românobulgare, în interesul celor două popoare, al cauzei socialismului, păcii şi progresului in lume. Atenţia deosebit de călduroasă cu care aţi fost primit, rezultatele fructuoase ale convorbirilor oficiale constituie expresia trainicelor sentimente de prietenie ce leagă de peste veacuri popoarele român şi bulgar, a profundelor legături de stimă şi încredere reciprocă dintre dumneavoastră, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România şi tovarăşul Todor Jivkov, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Bulgaria, care aţi adus o contribuţie deosebită la întărirea continuă a relaţiilor bilaterale pe cele mai diverse planuri, devenite astăzi un exemplu de conlucrare intre două popoare vecine, prietene, angajate în construcţia socialismului. Iuminarea cu ocazia vizitei a înaltului ordin bulgar „Stara Pianina“ cu eşarfă, prilejuită de omagierea a 59 de ani de activitate revoluţionară şi a zilei dumneavoastră de naştere, care se adaugă numeroaselor şi impresionantelor manifestări desfăşurate în ţară şi peste hotare, reprezintă o emoţionantă mărturie a contribuţiei aduse la dezvoltarea şi întărirea prieteniei şi colaborării dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist Bulgar, dintre Republica Socialistă România şi Republica Populară Bulgaria, constituie încă o recunoaştere a prestigiului de care vă bucuraţi in întreaga lume, a efortului permanent şi constructiv pe care îl depuneţi pentru crearea unei lumi a păcii şi colaborării, a încrederii depline intre toate naţiunile lumii. Pentru noi, tinerii României socialiste — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — noua dumneavoastră vizită de prietenie, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, conducător încercat al partidului şi poporului nostru, prieten apropiat al tinerei generaţii, pe care aţi efectuat-o împreună cu tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu, eminent om politic şi savant de renume mondial, reprezintă un exemplu strălucit pentru Uniunea Tineretului Comunist, Uniunea Asociaţiilor Studenţilor Comunişti din România şi Organizaţia Pionierilor de a acţiona în vederea întăririi unităţii tuturor forţelor progresiste şi democratice ale tineretului de pretutindeni, in lupta împotriva imperialismului, colonialismului şi neocolonialismului, pentru dezarmare generală şi în primul rînd dezarmarea nucleară, pentru pace şi Progres, pentru prietenie şi colaborare intre toate ţările şi popoarele lumii. Vă încredinţăm, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, că noi, toţi tinerii muncitori, ţărani, intelectuali, elevi şi studenţi călăuziţi permanent de strălucitul exemplu pe care ni-l oferă întreaga dumneavoastră viaţă şi activitate revoluţionară suntem ferm hotărîţi să facem totul pentru a fi la înălţimea încrederii pe care ne-o acordaţi, situîndu-ne întotdeauna în primele rînduri ale activităţii consacrate realizării exemplare a hotărîrilor celui de-al Xll-lea Congres şi ale Conferinţei Naţionale ale partidului, pentru înflorirea continuă a scumpei noastre patrii — Republica Socialistă România. Au trimis telegrame : Co mitetul municipal Bucureşti al P.C.R.; Comitetul judeţean Arad al P.C.R. şi Consiliul popular judeţean; Comitetul judeţean Argeş al P.C.R.; Comitetul judeţean Bacău al P.C.R. şi Consiliul popular judeţean; Comitetul judeţean Bihor al P.C.R.; Comitetul judeţean Braşov al P.C.R.; Comitetul judeţean Caraş-Severin al P.C.R. şi consiliul popular judeţean; Comitetul judeţean Covasna al P.C.R.; Comitetul judeţean Dîmboviţa al P.C.R.; Comitetul judeţean Dolj al P.C.R.; Consiliul oamenilor muncii de naţionalitate maghiară din Republica Socialistă România; Comitetul judeţean Gorj al P.C.R. şi consiliul popular judeţean; Comitetul judeţean Mureş al P.C.R. şi consiliul popular judeţean ; Comitetul judeţean Olt al P.C R. ; Consiliul oamenilor muncii de naţionalitate germană din Republica Socialistă România; Comitetul judeţean Prahova al P.C.R. şi consiliul popular judeţean; Comitetul judeţean Sibiu al P.C.R.; întreprinderea constructoare de maşini agricole „Semănătoarea“ Bucureşti ; Biroul comitetului judeţeanTeleorman al P.C.R. şi consiliul popular judeţean; Comitetul judeţean Timiş al P.C.R.; întreprinderea minieră Moldova Nouă, judeţul Caraş-Severin ; Comitetul judeţean Vaslui al P.C.R. şi consiliul popular judeţean ; Comitetul judeţean Vrancea al P.C.R. COMITETUL CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST MESAJE DE FELICITARE ADRESATE TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU ŞI TOVARĂŞEI ELENA CEAUŞESCU CU PRILEJUL ÎNMÎNĂRII MEDALIEI JUBILIARE A UNIUNII MEDICALE BALCANICE Cu prilejul decernării Medaliei Jubiliare a Uniunii Medicale Balcanice tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, din întreaga ţară au fost adresate un mare număr de telegrame şi mesaje de felicitare din partea comitetelor judeţene, municipale şi orăşeneşti de partid, organizaţiilor de masă şi obşteşti, ministerelor şi altor instituţii centrale, a unor colective de muncă din întreprinderi industriale, unităţi agricole, institute de studii, cercetări şi proiectări, instituţii de cultură şi învâţămînt, unităţi militare. In telegrame şi mesaje, comuniştii, toţi oamenii muncii din patria noastră — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţii işi exprimă profunda satisfacţie, adînca mindrie patriotică faţă de această nouă şi elocventă dovadă a multei aprecieri de care se bucură, pe toate meridianele globului, activitatea revoluţionară pe care o desfăşoară tovarăşul Nicolae Ceauşescu in slujba împlinirii celor mai nobile idealuri de dreptate sociala, independenţă si suveranitate naţională ale poporului român, de înaltă preţuire a eforturilor tie care conducătorul partidului şi statului nostru te inepitne pentru întărirea întelegerii si colaborării in Balcani, în Europa şi in întreaga lume. Se evidenţiază, totodată, că acordarea acestei prestigioase distincţii de către Uniunea Medicală Balcanică — for ştiinţific înfiinţat în urmă cu cinci decenii la Bucureşti — coincide cu omagierea, de către întregul nostru popor, a 50 de ani de activitate revoluţionară şi a zilei de naştere a tovarăşului NicolaeCeauşescu, şi se adaugă numeroaselor manifestări omagiale care au avut loc în ţara noastră şi în întreaga lume un semn de preţuire pentru activitatea sa neobosită, închinată statornicirii în viaţa internaţională a unor noi relaţii bazate pe stimă şi respect reciproc, pe raporturi economice, ştiinţifice şi culturale echitabile, făuririi unei lumi mai bune şi mai drepte pe planeta noastrăIn telegrame se apreciază că Medalia Uniunii Medicale Balcanice constituie un simbol al dorinţei oamenilor din domeniul medicinii şi din alte ramuri ale ştiinţei şi culturii de a întări continuu colaborarea bilaterală şi multilaterală, de a se angaja cu mai multă hotărire şi elan în eforturile mondiale ale oamenilor de ştiinţă şi cultură, al® naţiunilor, pentru dezarmare, pentru pace, pentru independenţa popoarelor. Telegramele evidenţiază iniţiativele valoroase ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu privind întărirea păcii în Balcani, rezolvarea prin mijloace paşnice a oricăror probleme litigioase, dezvoltarea unor relaţii de bună vecinătate şi a colaborării economice, culturale şi ştiinţifice, a contactelor pe care conducătorul partidului şi statului nostru le-a avut cu conducătorii ţărilor din această regiune, aducînd astfel o contribuţie deosebită la Îmbunătăţirea climatului politic din Balcani, din Europa şi din întreaga lume. în telegrame se subliniază importanţa deosebită a dezvoltării colaborării între ţările ,din Balcani, realizării în această regiune a unei zone fără arme nucleare, fără baze militare străine, ca o parte a activităţii generale pentru o Europă a colaborării paşnice, fără arme nucleare. In telegrame îşi găsesc expresia sentimentele de bucurie şi satisfacţie pentru decernarea acestei distincţii preşedintelui ţării, apreciat pe plan internaţional ca unul dintre cei mai vajnici militanţi ai luptei mondiale pentru pacea şi libertatea popoarelor, pentru o politică nouă în lume, pentru instaurarea unor relaţii de tip nou, de egalitate, colaborare şi prietenie între naţiuni. Oamenii muncii, întregul nostru popor văd în conferirea distincţiei o elocventă recunoaştere a meritelor excepţionale ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu în promovarea cauzei păcii, colaborării şi prieteniei intre popoare, o nouă confirmare a justeţii orientărilor fundamentale ale politicii externe a României socialiste, a contribuţiei substanţiale a ţării noastre la edificarea unei noi ordini economice şi politice mondiale. Telegramele şi mesajele dau glas sentimentelor de înaltă stimă şi preţuire ale tuturor oamenilor muncii faţă de activitatea politică şi ştiinţifică a tovarăşei Elena Ceauşescu, savant de renume mondial. Acordarea Medaliei Jubiliare a Uniunii Medicale Balcanice se adaugă altor numeroase dovezi de înaltă apreciere a contribuţiei pe care o aduce la progresul ştiinţelor în România şi pe plan mondial, al muncii pe care o desfăşoară pe ţărim politic, social şi ştiinţific, destinată promovării colaborării, păcii şi bunei înţelegeri între popoare, a sprijinului pe care îl acordă, în calitate de prim viceprim-ministru al guvernului şi preşedinte al Consiliului Naţional pentru Ştiinţă şi Tehnologie, activităţii Uniunii Medicale Balcanice. Se subliniază, de asemenea, că, in calitatea sa de preşedinte al Comitetului Naţional Român „Oamenii de ştiinţă şi pacea“, tovarăşa Elena Ceauşescu a militat şi militează cu toată fermitatea pentru unirea forţelor ştiinţifice ale umanităţii într-o acţiune responsabilă pentru o lume a coexistenţei paşnice, o, lume fără arme şi fără războaie. Afirmîndu-şi totala adeziune la politica partidului şi statului nostru, comuniştii, toţi oamenii muncii se angajează să răspundă prin noi fapte vibrantelor chemări şi îndemnuri ale secretarului general al partidului, să nu precupeţească nici un efort pentru a asigura înfăptuirea neabătută a măreţelor obiective stabilite de Congresul al Xll-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului, realizarea exemplară a sarcinilor şi angajamentelor asumate pe acest an şi pe întregul cincinal, să-şi sporească contribuţia la dezvoltarea continuă a patriei noastre socialiste. TV PROGRAMUL 1 11,00 Telex. 11,05 Profesiunile cinemalului. 11,05 Desene animate: „Povestiri din pădurea Verde“. 11,50 Roman foneton: „Investigaţia“ — episodul 1. 12,36 Tezaur folcloric. 13,00 închiderea programului. 16,00 Telex. 16,05 Viaţa şcolii. 16,35 Clubul tineretului — Serbările zăpezii. 17,20 Cabinet profesional pentru lucrătorii din agricultură. 17,54 1001 de seri. 18,00 închiderea programului. 50,00 .Telejurnal. 20,15 Actualitatea economică. 25,30 Mărțișoare... muzicale. 20,45 prălogul faptelor. Totul depinde de noi. 21.05 Teatru TV. Pagini din dramaturgia românească interbelică. „încurca-lume“ de A. de Herz. Premieră TV. 22,00 Telejurnal. PROGRAMUL 2 20,00 Telejurnal. 20,15 Buletinul rutier al Capitalei. 20,30 Salonul TV al artelor plastice. 21,00 Din ţările socialiste. 21,20 Mic dicţionar de operă și balet. 22:00 Telejurnal. u Pe cîţiva quadraţi n TSTiiTiiiííii '"liTTiTirr" irrniBT" . , ,,u r.ir Braşov : „Kaplamina record in producţie şi calitate“ la care au fost antrenaţi peste 1. 000 de tineri din principalele unităţi economice din judeţ, s-a lucit etal cu un rezultat remarcabil — o producţie suplimentari in valoare de 1 500 000 lei • Botoşani : 2 500 bucăţi piese din bachelită, 1000 mp de tine» şi alte produse, a căror valoare totală se ridică la peste 850 000 lei,este rezultatul acţiunilor in sprijinul producţiei la care au luat parte circa 5 000 de tineri din şapte unităti economice • Vîlcea . In cadrul iniţiaţii ai „Sâplămina refoitdiţiottârii pieselor de schimb şi subansamblelor“ tinerii din mai multe unităţi economice din judeţ au realizat lucrări in valoare de peste 250 000 lei , caroserii ARO, 10 şasiuri, de asemenea pentru autoturismul de teren ARO, ISO tone de cărbune, 55 tone ciment, 30 tone var, 1 000 ml furtun oxigen, 50 tone ţiţei şi 25 tone polietilenă de joasă presiune sunt rezultatul acţiunilor la sprijinul producţiei realizate de către 2 300 de tineri argeşeni Caligrafii de buzunar Ce altceva mai tulburător ar putea dărui bărbaţii anul acesta iubitelor surorilor, soţiilor, mamelor, colegelor de muncă decit, o ninsoare adevărată, u mi frumoasă chiar decit amintirea ninsorii, pe care in anii trecuţi o purtau in gind, prin buzunare, la rever la o ninsoare de 1 MARTIE necrezut, ridicată pe cel mai înalt catarg al primei zile de primăvară sper, in această noapte de douăzeci si șapte februarie, scriind: Ar trebui să fie ziua de 1 martie 1983 un lung marș pentru pace. din zeri piva la Opus /ar mai trebui să fie ziua de 1 martie 1983 un larg hambar cu griu pentru toate pinnile lumii. Și ar mai trebui să fie ziua de 1 mart.II. 1983 umbra unui copac — jumătate-nins, jumătate înflorit — ereteiad în taină din sfintul pămint al dragostei noastre. (LELIA MUNTEANUL Foto-album MUNCII, TINEREŢII, FRUMUSEŢII Sub acest Incitam generic s-a desfăşurat la Oradea o interesantă şi complexă manifestare cultural-artistică în organizarea Consiliului tinerelor fete din cadrul Comitetului judeţean Bihor al U.T.C. în afara concursului propriu- zis, gazdele au oferit celor peste 790 tineri prezenţi în impunătoarea sală a Casei de cultură a sindicatelor din localitate şi un dens program muzical-coregrafic, susţinut cu multă competenţă şi profesionalitate de membrii cenaclului .»Tinereţii şi prieteniei“ din oraşul Dr. Petru Groza şi formaţia de dans de societate a clubului muncitoresc ,,Poligrafia“ din Oradea. Fără îndoială că primul element de reuşită care s-a evidenţiat de la sine prin vitalitate şi exuberanţă, tinerească, spontaneitate, culoare şi bun gust a fost concursul ..Muncii, tinereţii, frumuseţii“, parte integrantă a Festivalului naţional ..Cîntarea României“.* Cele 16 concurente de diverse profesiuni prezente la faza judeţeană a concursului au reprezentat municipiul Oradea, oraşele Aleşd, Beiuş, dr. Petru Groza, Marghita, Salonta şi o serie de C.U.A.S.C. din judeţ, dovedind în ansamblu calităţi profesionale, politico-ideologice, cultural-sportive, estetice şi comportamentale deosebite, atît la locurile de muncă, cit şi în familie şi societate. Am urmărit o întrecere debordantă, de înaltă ţinută morală şi interpretativă, în care s-au îmbinat armonios calităţile fizice, materializate in vigoare, graţie, frumuseţe şi elan cu aptitudinile muzical-coregrafice şi scenice ale acestora. într-adevâr, acest concurs specific tinerelor Fete stimulează şi cultivă cu putere trăsături fizice şi morală definitorii pentru dezvoltarea armonioasă a personalităţii umane feminine, demnitatea, abnegaţia, Hărnicia şi dragostea de viaţă ale acestora. Desigur, concursul a fost deosebit de antrenant şi prin participarea entuziastă, uneori „torenţială" a sălii care a permis concurentelor să manifeste o naturalate reconfortantă, firească, la toate probele de concurs. S-au remarcat simplitatea, armonia, graţia şi farmecul tinerelor Nelia Todinca, operatoare la Întreprinderea ..Viitorul"' Oradea, Mariana Negrut, cosmeticians la cooperativa „Igiena" Oradea şi Maria Cultei, tehnician agronom in comuna Nojoru, dealtfel şi ocupantele primelor trei locuri, calităţi care au fost secondate de o bună pregătire politico-ideologică şi de cultură generală. Trebuie evidenţiat şi efortul depus de organele locale U.T.C. pentru ca această Întrecere cu o semnificaţie nouă în activitatea organizaţiilor U.T.C. să fie integrată în cadrul unei manifestări cultural-artistice şi distractive de amploare. (IOAN GAVRA). Elena Drobete, una dintre cele mai harnicemuncitoare de la întreprinderea de aid — Rm. Vilcea Foto : NIC. STELEA Portret La 23 de ani, tinera educatoare Maria Jurcă, de la grădiniţa nr. 2 din Orăştie, se află in cel de-al 4-lea an de la absolvirea Liceului pedagogic din Deva. Are in clasă 30 de copii preşcolari, cărora se străduieşte să le dezvăluie cite ceva din tainele cunoaşterii, să-i educe şi să-i pregătească pentru şcoală. Că reuşeşte acest lucru, ne-au dovedit-o interesul, străduinţa, răbdarea şi mai ales pasiunea de care dă dovadă tinără educatoare. De curînd a pregătit montajul literar-muzical-artistic Patrie — meleag de soare, pe care micuţii şoimi ai patriei Nadia Nicolescu, Dan Sirbu, Laura Pascu, Ana Moldovan, Gabriel Cristea şi alţii îl stăpinesc bine incă de acum. Şi tinera educatoare, Maria Jurcă nu se rezumă numai la activitatea desfăşurată la clasă. Aproape seară de seară, ia parte la repetiţiile formaţiei de teatru a Casei de cultură din oraş, în vederea participării la apropiata fază judeţeană a Festivalului naţional „dotarea României“ ■ În ziua vizitei mele, la grădiniţă, peste oraş ningea din nou, iar entuziasmul şi curiozitatea celor de-o şchioapă erau greu de stăpînit. Educatoarea nu mai prididea să dea explicaţii şi să răspundă la întrebările lor. Aici, în Orăştie, într-o grădiniţă cu ferestre mari şi luminoase, Maria Jurcă se străduieşte, zi de ,zi, să-şi facă datoria cu răspundere şi competenţă, răspunzind în felul acesta exigenţelor şi cerinţelor invăţămîntului modern de azi din patria noastră. (IOAN VASIU). EDUCATOAREA MARTI 1 MARTIE 1983 COMPORTAMENTE ORIZONTAL : 1) Binecrescuţi. 2) Dans spaniol 9 Solitar 9 23 ianuarie ! 3) Fel de a fi „pe faţă“ • Comportare firească faţă de... mingle. 4) Trasează instinctiv Viitorul comportament. 5) Prefix... nazal. 6) Neastîmpărată (fig.) • Lacom. 7) Instrumentul indiscretului 9 Ce! mai prelios organ al... îngâmfatului. 8) Liniştită. 9) Cursă auto 9 Gata ! 10) Comportament libertin. VERTICAL : 1) Obiectivare a vieţii psihice. 2) Vechi locuitor de pe ţărmul Mării Adriatice . Ecaterina Oproiu 9 Amabil, ia inceput ! 3) Demnă de respect. 4) Birlici 9 Adio ! (ami. 5) în mijlociu! peluzei ! ® Pseudonim al scriitorului român loan N. Român (1866—1931) 9 Mingea... hochei,stutui. 8) Generoasă. 7) Azur nemărginit ! 9 Lipsa lui duce la purtări necugetate. 8) Suportă comportarea sîcîitoare a cuiva. 9) A-l lua de coarne, adică a avea o comportarea îndrăzneaţă a încăpăţînat (fig.). 10) Dovedesc un comportament meschin' (fem.). , PETRU AL. VASILESCU Rubrică realizată de I.AURENTIU OLAN