Scînteia Tineretului, aprilie 1985 (Anul 41, nr. 11146-11171)

1985-04-01 / nr. 11146

"SCâNTEIA TINERETULUI" pag. 3 E CEUŞESCU-NTIIUL PREŞEDINTE CE NE CONDUCE ŢARĂ SUPREMA CHEZĂŞIE SUB TRICOLORUL STEAG OMAGIU Biruinţă, cutezanţă, creaţie şi demnitate, iată trăsăturile definitorii ale unei epoci de împliniri pentru poporul şi patria noastră sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Mereu in mijlocul poporului cu vorba şi cu fapta, veghind neobosit la independenţa ţării, brav, înţelept, tovarăşul Nicolae Ceauşescu constituie o pildă vie, un îndemn pentru toţi. Va rămîne pentru totdeauna fixată în imaginea mentală acea privire blajină a preşedintelui în dialog cu tinerii din fabrici, uzine, şantiere, institute, îmbărbăţindu-i, mobilizindu-i pentru a-şi manifesta pe deplin elanul novator şi revoluţionar, sau sărutind copiii cu deosebită grijă părintească. De altfel grija faţă de copii şi faţă de tînăra generaţie reprezintă o permanenţă a activităţii sale constructive şi eficiente. Cuprinderea tuturor copiilor ţării în diferite forme de învăţămînt este o garanţie sigură la dreptul de a se instrui şi de a fi stăpîni pe cele mai înalte cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii. Ce poate fi mai emoţionant, mai tulburător şi mai omenos decit apelul adresat tinerei generaţii în nenumărate ocazii, de a constitui o forţă activă a progresului, de a-şi proba cunoştinţele însuşite in orice domeniu de activitate, de a fraterniza in spiritul cooperării, prieteniei şi păcii cu tineretul din întreaga lume. Deci o dovadă elocventă a încrederii în capacitatea tinerilor de a reprima tot ceea ce este perimat şi impietează mersul înainte al societăţii, o încurajare a entuziasmului lor de a promova noul şi calitatea, de a dovedi peste tot competenţă. A milita pentru pace — o sintagmă a cărei forţă dă somnul Un al pruncilor, liniştea livezilor şi pe noi ne îndreptăţeşte să sărbătorim, să cinstim, să omagiem în fiinţa patriei un nume — tovarăşul Nicolae Ceauşescu — preşedinte a Republicii Socialiste România. LEONTINA NEDELCU Sentimentul de încredere al muncii Sentimentul de încredere în valorile sociale,in valorile culturii româneşti dintotdeauna cum şi în cele contopite cu anii tineri ai ţării de acum — iată statutul de conştiinţă al gîndului şi acţiunii noastre — prin care suntem, ne numim, avem părinţi şi suntem părinţi de fii. Ca toate cele pornite dintru adevăr şi cu dragoste, izbindirile se vădesc în construcţia durabilă a valorilor culturii româneşti actuale, in sensul ei de creştere către rouă zilei de mîine. Construcţia de om înseamnă programul zilei de muncă în eternitatea patriei, pe care l-am adoptat prin consensul sentimentului că numai astfel prenumele nostruse alătură unui nume. Sentimentul de încredere în cele ce vom izbindi pe mai departe, al celor gîndite pină în pragul de mileniu are suportul de cuvint al unităţii depline de voinţă. Adică oraşele construite în tot cuprinsul de inimă al României, cu tot ceea ce înseamnă ele, de la industrie pină la monumentul de artă, de la frumosul cotidian pină la întregul de civilizaţie şi cultură care le individualizează. Canalul Dunăre—Marea Neagră, celelalte construcţii magistrale care vor face din Bucureşti port cu ieşire către mare, noul nucleu urban care se edifică in Capitala ţării, noile linii de metrou în folosinţă, cele în construcţie, înnoitele oraşe — fie că se numesc Tulcea sau Iaşi, Tirgovişte sau Miercurea duc, cite altele — sunt toate acestea sentimentul de încredere al muncii, în unitate de cuget şi simţire românească, de voinţă şi faptă. Şi sunt ginduri ce se aştern acum de împlinire — acum, la ceasul sărbătoresc cînd primul muncitor al faptei de bine prin care aceste realităţi au devenit odată cu creşterea copiilor noştri —, la ceasul de sărbătoare cînd voinţa naţiunii a hotărit ca tovarăşul Nicolae Ceauşescu să fie reinvestit in funcţia supremă de preşedinte al Republicii Socialiste România, sunt ginduri care se aştern cu firesc în deschiderea noii dimineţi a primăverii, acum. Cu firesc şi în mod necesar atita vreme cit de numele patriei demne, libere, suverane se alătură mereu, întru veşnicie, numele celui care a făcut aceste realităţi posibile, cind energiile unui întreg popor şi-au găsit acum ca niciodată albia largă către deplina realizare. Firesc, se aştern acum, în germinaţia noii primăveri, gîndurile tinerilor, care văd in neistovita energie a primului preşedinte al ţării pilduitoarea probă că lucrul pentru numele patriei este suprema spunere a existenţei noastre, a demnităţii şi libertăţii oamenilor ţării, mereul tinereţii noastre. Cit firesc, şi necesar, ca o dimineaţă de primăvară le spunem aceste ginduri acum, la ceasul de sărbătoare al realegerii ca preşedinte al Republicii a tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Acum, în acest An Internaţional al Tineretului pe care-l dorim un an pentru pacea lumii cuvintele noastre de încredere sunt spunere de viitor. MIHAI BARBULESCU Două decenii Gindirea lui curată pentru popor ţi ţară E adevărul nostru pe care l-am dorit, E visul cel crescut in noi intîia oară Spunindu-ne cum poate a fi ţi împlinit El, frumuseţii ţării ii pune temelie Spre comunism ni-i drumul curat biruitor Două decenii scumpe, o demnă ctitorie Făcîndu-l mai palpabil pe-al nostru viitor. Istoria ce-a scris-o cu filigran de fapte Iubirea-i pentru Ţară, e timpul acestui azi Coloană infinită, idei solare, apte, El, dintre fiii gliei din toţi cel mai viteaz. El ne arată drumul, rostire exemplară La împlinirea păcii prin anii care vin Şi il urmăm cu cinste pentru această ţară Pentru copiii noştri cu luminos destin, DUMITRU GRIGORAŞ Naţiunea şi-a ales cîrmaciul Pentru dragostea de neamui de ţară întreaga naţiune vrea, Intiiul ei bărbat Să ţină treaz sceptrul in Marele Sfat, Şi peste Carpaţi veşnică primăvară. Numele Lui de erou cel mai erou Revărsat peste creste carpatine A înălţat stindardul Patriei române Sculptind in istorie Evul cel nou. El vine din istorie pentru istorie. Naţiunea l-a ales dintre cei mai buni Să ducă mai departe iubirea din străbuni . De primăvară, de Pace, de neam şi de glie, VICTOR GH. STAN Ceas de sărbătoare La ceasul acesta numit sărbătoare din vinele acestui pămint se adună urarea deplină, urarea curată urarea de bine străbună. Măreţului ctitor din era aceasta purtind fără preget solii luminoase bărbatului aprig de-naltă virtute ducind mai departe cu mare triumf lumina din timpuri mănoase. Un gind dintru miezul seminţei ţi-al faptei o slovă aleasă ţi fără pereche din iisul firesc al copiilor noştri din visul trecutului, menirea străveche. Urare deplină azi. Lui, Fruntea ţării aleasă urare, ani mulţi luminoşi să ducă-nainte aceeaşi făclie in zări comuniste, urarea deplină a anilor noştri frumoşi. E El Preşedinte, o frunte-nstelată un chip al victoriei ţării române şi-alături tovarăşă, torţă a firii şi-a minţii chezaşi ai victoriei noastre depline sunt ei un simbol, o pecete, o aură care străluce mai tare, mai bine. La ceasul acesta de primăvară urare deplină m inimi tresaltă din sufletul ţării pornită spre el stegarul mindriei române de-a pururi urare incită. DANIELA LAURENŢIU E vrerea noastră E vrerea noastră tălmăcitâ-n lupta Şi visul nostru e izbindâ vie ; Suiş de glorii, drumeţire dreaptă, Străbaţi prin noi, eternă Românie. E vrerea noastră clipă de-mplinire In catastihul timpului din noi, Cind Sfatul Ţării iarăşi dă de ştire Că şi-a ales Erou-ntre eroi. E vrerea noastră unică şi clară. La ceas solemn de cintec şi fier, Cind mai intinerim c-o primăvară, Avind viteaz cheşaz de viitor... Iubite Preşedinte, maică Ţară, Un imn vă dăruiesc sub tricolor. NICOLAE ROTARU LUNI 1 APRILIE 1985 Garant al Istoriei O primăvară veşnică e Patria mea ! Ctitorie a zborului spre Comunism ! A împlinirilor depline ! A fericirii ! A poeziei !... Şi e firesc să fie aşa, cu atit mai mult cu cit AZI, Pacea, Munca, Omenia, Independenţa, Cîntul şi-au găsit cu toatele o întruchipare deplină în fiinţa cea mai cutezătoare şi mai înţeleaptă a timpurilor noastre, in bărbatul al cărui nume, NICOLAE CEAUŞESCU, este cunoscut şi rostit in întreaga lume. Iată dlar cum anii 1965—1985 sunt cei mai fructuoşi din viaţa şi activitatea Partidului Comunist Român, sunt anii în care, sub conducerea înţeleaptă a secretarului său general, partidul şi-a întărit necontenit rindurile, a crescut numeric şi calitativ, şi-a îndeplinit magistral inalta misiune ce-i revine ca forţă politică conducătoare a întregii societăţi, afirmîndu-se tot mai puternic in conducerea operei de construcţie socialistă şi comunistă, a tuturor domeniilor vieţii sociale. Este meritul inestimabil al secretarului general al partidului de a fi elaborat şi fundamentat, pornind de la condiţiile concrete şi particularităţile specifice ale ţării noastre, o concepţie originală, profund revoluţionară, privind apărarea cuceririlor socialiste, ca parte , integrantă a operei de făurire a noii orinduiri, ca atribut al întregului popor, ca datorie sacră a fiecărui cetăţean al patriei, întemeiată pe înţelegerea dialectică, ştiinţifică a legilor construcţiei socialiste, pe luarea in considerare a condiţiilor interne şi internaţionale in care poporul român edifică noua societate, această concepţie sintetic formulată in Programul partidului, in documentele Congresului al XlII-lea este pe deplin confirmată de viaţă. Cit de mult peisajul economico-industrial al României de azi s-a schimbat in aceşti douăzeci de ani! Cit de mult sufletele noastre s-au oglindit in apa cea limpede a noii vieţi !... Căci tot ceea ce am izbutit am izbutit prin noi inşine ! Din îndemnul flăcării comuniste. Unica. Cea mai adevărată. Azi, intreaga-ne ţară e ca un stup cu albine. In alcătuirea fiinţei sale se-aud cintece de sărbătoare. Intr-un glas cu-ntreg poporul, intr-un gest unic, AZI, mai mult ca niciodată, prezint onor solemn preşedintelui ţării, dragostea fierbinte şi devotamentul neţărmurit. Realegerea sa in funcţia supremă în stat e cea mai trainică garanţie a înfloririi şi întăririi şi mai puternice a României socialiste libere şi independente. Realegerea sa in funcţia supremă de preşedinte al Republicii Socialiste România e chezăşie a bunăstării şi fericirii poporului, a propăşirii neîntrerupte a patriei pe calea progresului şi civilizaţiei. E garantul zborului nalt de porumbel. Al Luminii. Al Poeziei. Al Păcii. THEODOR RAPAN „Suntem hotărîţi să urmăm întotdeauna, în orice împrejurare exemplul şi îndemnurile marelui erou al partidului şi al patriei!“ • Ion Sorin Nicolae, lăcătuş mecanic, secretarul Comitetului U.T.C. de la I.U.T. Buzău : „Inițiului muncitor al ţării, dragostea şi recunoştinţa noastră“, „împreună ■ cu toţi tovarăşii mei de muncă am primit cu vie mîndrie şi nespusă bucurie realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu in inalta funcţie de preşedinte al Republicii, prin care noi, toţi, vedem o minunată şi emoţionantă întruchipare a voinţei de neclintit a întregii naţiuni socialiste de a-l avea la crima destinelor sale pe cel de a cărui neobosită, exemplară viaţă şi activitate revoluţionară se leagă cea mai luminoasă şi mindră perioadă din întreaga istorie multimilenară a patriei. Crescut şi format, Încă din anii cei mai fragezi ai tinereţii, în rîndurile eroicei noastre clase muncitoare, la aspru, dar minunata şcoală a marilor bătălii de clasă, organizate şi conduse de partid, cel pe care încă de pe atunci tovarăşii săi de idealuri l-au numit „cel mai bun dintre cei mai buni tineri comunişti“ este întruchiparea cea mai aleasă a înaltelor virtuţi morale şi politice ale Întregului popor, strălucit exponent şi promotor înflăcărat al celor mai alese virtuţi moral-politice ale clasei muncitoare, ale acestui neam. Iată de ce, era cum nu se poate mai drept ca în forumul suprem al democraţiei noastre muncitoreşti, revoluţionare, crima destinelor patriei să ii fie încredinţată, in calitatea de înaltă responsabilitate patriotică, de preşedinte al Republicii, tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Eu, tovarăşii mei, Întregul nostru popor, intr-un singur gind şi o singură Voinţă, rostim acest adevăr de istorie şi pentru istorie : numai avîndu-l in frunte pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu vom reuşi să împlinim cele mai cutezătoare şi măreţe visuri ale înaintaşilor, ale noastre, ale celor care sintem contemporani şi făuritori ai marelui şi luminosului ev al patriei pe care îl numim cu bucurie şi emoţie a fi „Epoca Ceauşescu“. • Ion Matei, secretarul Comitetului U.T.C. de la C.A.P. Scorniceşti, judeţul Olt : „Suntem minări şi fericiţi că destinele naţiunii noastre socialiste se află în miinile celui mai iubit şi inccreat fiu al său“. „Ca unul dintre tinerii care muncesc, trăiesc şi invaţă aici, pe străbunele meleaguri olteneşti ale comunei Scorniceşti, legendară vatră de istorie unde s-a născut marele erou al naţiunii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, se va înţelege mîndria, bucuria şi adeziunea cu care şi noi. Intr-un singur gind cu tara, am primit vestea realegerii sale in suprema funcţie de preşedinte al Republicii. Este In primul rind vorba de o recunoaştere emoţionantă a uriaşelor merite pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu le-a ciştigat In faţa partidului şi poporului în cei peste 50 de ani de activitate revoluţionară, din care 20 sunt anii de când se află cu strălucire şi eroism cu neobosită energie şi impresionant elan patriotic, revoluţionar, în fruntea partidului şi a poporului. Cunoaştem cu toţii strălucita capacitate a tovarăşului Nicolae Ceauşescu de a imprima dezvoltării economice şi sociale, creaţiei materiale şi spirituale a intregii naţiuni un dinamism şi o consecvenţă cu totul de excepţie, aşa cum cunoaştem cu toţii că de numele şi activitatea sa se leagă înflorirea fără precedent şi egal a tuturor judeţelor şi localităţilor patriei, judeţul Olt fiind in acest sens un pilduitor reper in grandioasa arhitectură a „Epocii Ceauşescu“. Noi, tinerii care ne desfăşurăm activitatea in satul românesc al zilelor noastre, cunoaştem şi preţuim pe drept cuvint concepţia revoluţionară, novatoare, a secretarului general al partidului nostru, cu privire la înfăptuirea noii revoluţii agrare, la modernizarea continuă a vieţii satului românesc al zilelor noastre. Şi mai ştim că această misiune nu este deloc uşoară, că ea cere eforturi, sacrificii chiar, dar sintem ferm hotărîţi să punem întreaga noastră pasiune şi forţă de creaţie in slujba acestei nobile cauze a dezvoltării şi independenţei patriei, pentru înfăptuirea hotărîrilor de o excepţională însemnătate adoptate de Congresul al XlII-lea al P.C.R. De aceea, in realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu in suprema funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România vedem cea mai înaltă chezăşie a continuării cu succes a procesului istoric de făurire a socialismului şi comunismului pe pămîntul străbun al României. Ii dorim din adincul inimii gloriosului nostru preşedinte multă sănătate şi multă putere de muncă pentru a ne conduce şi pe viitor destinele spre noi şi minunate culmi de progres şi civilizaţie !“. • Horvath Attila, muncitor. I.A.C.M., judeţul Harghita : „Minunată întruchipare a deplinei unităţi dintre partid şi popor". „Cu numai cîteva luni in urmă am trăit marea bucurie şi legitima satisfacţie ca, la cel de-al XlII-lea Congres, tovarăşul Nicolae Ceauşescu să fie reales în suprema funcţie de secretar general al partidului. Şi iată că acum, in aceste zile de primăvară, prin votul unanim şi entuziast al Marii Adunări Naţionale, tovarăşul Nicolae Ceauşescu este reînvestit în funcţia de mare cinste şi răspundere de preşedinte al Republicii Socialiste România. Prin ea însăşi, această împrejurare este de natură să sugereze şi să exemplifice deplina identitate de voinţă şi acţiune între partid şi popor. Mai mult, ea pune in evidenţă forţa revoluţionară a unităţii noastre de nezdruncinat in jurul celui mai iubit fiu al întregii naţiuni socialiste, inspiratorul si conducătorul adevăratei epopei a renaşterii noastre naţionale. Ca tînăr cetăţean român de naţionalitate maghiară, ca locuitor al unui judeţ care este o adevărată creaţie a „Epocii Ceauşescu“ trebuie să spun sincer că, dacă astăzi beneficiem de atit de minunate şi înfloritoare condiţii de muncă şi de viaţă, de formare şi afirmare, dacă toţi fiii patriei, fără deosebire de naţionalitate, muncesc, trăiesc si învaţă in deplină unitate si egalitate, cunosc permanent demnitatea si libertatea, aceasta o datorăm numai şi numai înţelepciunii, adincului umanism şi realism politic al tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Vrem să muncim şi să trăim Înfrăţiţi, aici şi numai aici, pe meleagurile unde împreună străbunii noştri, fără deosebire de naţionalitate, au muncit şi luptat, vrem să fim uniţi şi demni, vrem să fim liberi şi fericiţi, iar aceasta nu se poate realiza decit conduşi de gloriosul nostru partid, avîndu-l în frunte pe mult stimatul, iubitul şi respectatul nostru preşedinte, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Acesta este crezul meu, acesta este crezul nostru, al tuturor !“ • Cristina Savin, elevă, secretară a Comitetului U.T.C. de la Liceul filologie-istorie nr. 1 Bucureşti : „Deplină încredere in viitorul strălucit al bravului nostru popor". „Deşi nu am virsta ca să-mi exercit încă dreptul la vot, aş vrea să spun cu toată sinceritatea şi cu toată emoţia că am votat cu sufletul şi mintea pentru victoria in alegeri a candidaţilor Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Mai mult, atunci cînd un cadru solemn, sărbătoresc, Marea Adunare Naţională l-a reînvestit pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu în funcţia supremă de preşedinte al Republicii, am trăit momente de nespusă bucurie şi mindirie, dar mai ales am dobîndit o dată mai mult convingerea că viitorul nostru, al ţării, al tinerei sale generaţii, se află iniinile celui mai bun, maidrept, mai înţelept şi brav fiu al partidului, al întregii naţiuni. Eu am avut fericirea şi cinstea de a mă naşte şi a mă împlini în epoca cea mai înfloritoare şi mai luminoasă a istoriei noastre, epocă aureolată de geniul tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Noi, tineretul, beneficiem permanent de căldura şi îndrumarea sa părintească, de vibrantele sale chemări şi îndemnuri şi nu avem alt ţel mai scump decât de a ne dovedi în întreaga noastră muncă şi viaţă, în tot ceea ce nâzuim şi înfăptuim, demni de aleasa bucurie, de răspundere istorică de a lua parte la jalonarea şi traducerea în viaţă a celei mai cutezătoare, realiste şi consecvente politici de înflorire materială şi spirituală a maselor. Iată de ce, realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia supremă de preşedinte al Republicii este cea mai fermă garanţie a continuării mersului nostru înainte, ne întăreşte încrederea deplină, unanimă,in prezentul luminos şi viitorul strălucit al bravului nostru popor. A învăţa, a munci şi iar a învăţa, aşa cum ne cere şi ne îndeamnă tovarăşul Nicolae Ceauşescu, este deviza de onoare, datoria cea mai inalta a celor care mii ne vom prelua ştafeta construcţiei eroice a socialismului şi comunismului“. • Daniel Friederich Stoltz, inginer. Combinatul de celuloză şi hîrtie Zărneşti, judeţul Braşov : „Poporul nostru şi-a afirmat încă o dată opţiunea fermă pentru cauza socialismului, păcii şi progresului“. „Prin votul entuziast şi unanim al Marii Adunări Naţionale, de fapt al întregului nostru popor, în baza căruia tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost reales in suprema funcţie de preşedinte al Republicii, s-a dat expresie opţiunii trainice pentru continuarea procesului grandios de edificare a socialismului şi comunismului pe pămintul patriei, de împlinire a marilor idealuri de pace, socialism şi progres, în cele două decenii de când tovarăşul Nicolae Ceauşescu se află în fruntea destinelor partidului şi a ţării, prestigiul internaţional al României a crescut neîntrerupt, preşedintele Republicii noastre fiind cunoscut şi preţuit astăzi în întreaga lume pentru activitatea sa neobosită consacrată slujirii sacrelor idealuri, a celor mai înaintate valori şi opţiuni ale omenirii progresiste, ca adevărat om al păcii care işi consacră viaţa cu exemplară dăruire făuririi unei lumi a prieteniei şi colaborării, fără arme şi războaie pe planeta noastră. In acest an in care, printr-o strălucită iniţiativă românească, O.N.U. a proclamat un An Internaţional al Tineretului sub generoasa deviză : „Participare, Dezvoltare, Pace“, putem să spunem, cu satisfacţie şi mîndrie, că votul dat de ţară prin aleşii ei reinvestirii tovarăşului Nicolae Ceauşescu în suprema funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România este şi un vot dat cauzei scumpe a păcii, salvgardării, acum, cînd nu este prea tîrziu, a destinului popoarelor, respectării dreptului lor suprem, dreptul la viaţă. Ca tînăr specialist, preocupat să-mi însuşesc cele mai noi şi valoroase cuceriri ale geniului uman, sunt convins că realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu la crima destinelor naţiunii socialiste semnifică prin ea însăşi o opţiune strălucită pentru ca niciodată cuceririle ştiinţei şi cunoaşterii să nu servească decit vieţii, bunăstării şi fericirii oamenilor, aşa cum ne învaţă cu înaltă răspundere omenească şi cu strălucit geniu politic tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ctitorul României socialiste de azi şi de mîine, eminentul erou al păcii și prieteniei intre popoare. Anchetă realizată de PETRE OLTEANU — Anchetă de opinie politică -