Scînteia Tineretului, iunie 1986 (Anul 42, nr. 11508-11532)

1986-06-02 / nr. 11508

Proletari din toate ţările, uniţi-vă! ORGAN AL COMITETULUI CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST ANUL XLII SERIA II Nr. 11 508 6 PAGINI 50 BANI LUNI 2 IUNIE 1986 Intr-o atmosferă entuziastă, de deplin angajament patriotic şi mobilizare însufleţită, exprimînd hotărirea neclintită a tuturor lucrătorilor de pe ogoare de a acţiona exemplar pentru transpunerea in viaţă a preţioaselor indicaţii şi orientări cuprinse in magistrala Cuvintare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, pentru asigurarea unui nou şi puternic avint al agriculturii româneşti, sîmbătă şi-a încheiat lucrările MARELE FORUM AL ŢĂRĂNIMII Simbătă, 31 mai, s-au încheiat lucrările Congresului al III-lea al consiliilor de conducere ale unităţilor agricole socialiste, al întregii țărănimi, al consiliilor oamenilor muncii din industria alimentară, silvicultură și gospodărirea apelor, care, prin importanța problemelor dezbătute și a hotăririlor adoptate, avind la bază magistrala cuvintare a secretarului general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, se înscrie ca un eveniment de seamă în viaţa social-politică a ţării, in dezvoltarea democraţiei noastre muncitoreşti -revolutionare. In ultima zi, congresul şi-a desfăşurat lucrările in plen. In şedinţa de dimineaţă, condusă de tovarăşul Ştefan Tolcer, directorul Trustului S.M.A. al judeţului Mureş, au luat cuvintul tovarăşii Tudor Danacu, preşedintele C.A.P. Cezieni, judeţul Olt, Georgeta Oprea, secretar al Comitetului judeţean Giurgiu al P.C.R., Ion Neamu, directorul S.M.A." Mirosi, judeţul Argeş. Eugen Tarhon, ministrul silviculturii. Lucreţia Asoficăi, cooperatoare la C.A.P. Dumbrăveni, judeţul Suceava. Dumitru Radu Popescu, preşedintele Uniunii Scriitorilor, Eleonora Moga, director general al Direcţiei agricole judeţene Tulcea, Petre Csicsio. preşedintele C.A.P. Turia. judeţul Covasna. Ioan Pop. preşedintele C.A.P. Sintandrei. judeţul Bihor, Ilie Leca. preşedintele C.A.P. Pristol, judeţul Mehedinţi. Emil Teodorescu, directorul I.A.S. Rîmnicu Vilcea. Participanţii la dezbateri au relevat valoarea excepţională, teoretică şi practică a cuvintării rostite de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la deschiderea lucrărilor congresului, care orientează intreaga activitate consacrată .înfăptuirii noii revoluţii agrare în ţara noastră, creşterii susţinute a producţiei si asigurării unei eficiente sporite înaceste ramuri si sectoare ale economiei nationale, corespunzător prevederilor actualului plan cincinal, hotărîrilor stabilite de Congresul al XIII-lea al P.C.R. In cuvintul lor, vorbitorii au reafirmat neţărmurita dragoste, stimă si recunoştinţă fată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a cărui contribuţie determinantă la elaborarea si înfăptuirea politicii interne si externe a partidului si statului constituie chezăşia progresului multilateral al patriei noastre socialiste, binelui si fericirii poporului, afirmării puternice a României în lume. în acelaşi timp, s-a dat expresie sentimentelor de profund respect şi aleasă preţuire faţă de tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu pentru aportul însemnat la realizarea planurilor si programelor de dezvoltare economico-socială a patriei, la înflorirea continuă a ştiinţei, invătămintului şi culturii româneşti. In spiritul orientărilor, sarcinilor şi indicaţiilor cuprinse in cuvintarea secretarului general al partidului, au fost examinate, in timpul dezbaterilor, cu exigenţă şi răspundere, rezultatele obţinute, precum şi neajunsurile manifestate, stabilindu-se măsurile ce se impun pentru îmbunătăţirea întregii activităţi, pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor de plan pe acest an şi pe întregul cincinal. In acest sens, vorbitorii au subliniat că in fiecare unitate, la fiecare loc de muncă se acţionează cu toată energia pentru întărirea ordinii şi disciplinei, generalizarea experienţei înaintate, valorificarea pe un plan superior a resurselor materiale şi umane, aplicarea unor tehnologii de lucru avansate, astfel incit, incă din acest prim an al cincinalului, să se înregistreze recolte şi producţii tot mai mari, in condiţii sporite de calitate şi eficienţă. In cadrul lucrărilor a fost exprimată adeziunea deplină faţă de politica externă, de activitatea desfăşurată pe plan internaţional de partidul şi statul nostru, faţă de acţiunile şi iniţiativele secretarului general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu care s-au bucurat şi se bucură de o largă recunoaştere internaţională, constituind contribuţii de preţ la cauza păcii, destinderii, dezarmării, înţelegerii şi colaborării in lume. • La dezbaterile in plen, precum şi in cadrul Congresului al V-lea al U.N.C.A.P., in conferinţe şi consfătuiri au luat cuvintul 325 tovarăşi, reprezentând unităţi din agricultură, industria alimentară, silvicultură, gospodărirea apelor, ministere şi alte instituţii centrale, organe judeţene de partid şi de stat, institute de cercetare şi învăţămînt, ţărani şi lucrători agricoli din toate zonele şi judeţele ţării. Apreciindu-se că problemele principale au fost dezbătute, s-a aprobat, la propunerea prezidiului, sistarea discuţiilor. A urmat un moment de mare însemnătate şi semnificaţie. Intr-o insufletitoare unanimitate, cu vii si indelungi, aplauze. (Continuare în part.a- V-at HOTARIREA cu privire la adoptarea cuvîntării tovarăşului Nicolae Ceauşescu — rostită la Congresul al III-lea al consiliilor de conducere ale unităţilor agricole socialiste, al întregii ţărănimi, al consiliilor oamenilor muncii din industria alimentară, silvicultură şi gospodărirea apelor ca program de acţiune şi muncă al tuturor oamenilor muncii din agricultură, industria alimentară, silvicultură şi gospodărirea apelor Congresul al III-lea al consiliilor de conducere ale unităţilor agricole socialiste, al întregii ţărănimi, al consiliilor oamenilor muncii din industria alimentară, silvicultură şi gospodărirea apelor acordă cea mai înaltă apreciere tezelor, orientărilor şi sarcinilor de excepţională însemnătate cuprinse in magistrala cuvintare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, rostită la deschiderea lucrărilor congresului. In unanimitate, cei 11 000 de participanţi la congres hotărăsc adoptarea Cuvîntării, document de excepţională importanţă pentru devenirea agriculturii noastre socialiste, drept Program de acţiune şi muncă pentru organele şi organizaţiile de partid, pentru organele de stat şi economice, pentru organizaţiile de masă şi obşteşti, pentru toţi oamenii muncii din agricultură, industria alimentară, silvicultură şi gospodărirea apelor in vederea înfăptuirii noii revoluţii agrare in ţara noastră, creşterii accentuate a producţiei şi productivităţii muncii, sporirii eficienţei economice in aceste importante ramuri şi sectoare, corespunzător sarcinilor stabilite de Congresul al XIII-lea al partidului. Manifestindu-şi cu entuziasm adeziunea deplină faţă de acest amplu şi însufleţitor document programatic, dragostea şi admiraţia neţărmurită faţă de conducătorul iubit şi stimat al partidului şi statului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, participanţii la congres se angajează solemn, în spirit revoluţionar, să dea deplina dovadă a capacităţii lor de muncă, să mobilizeze puternic toate forţele umane şi materiale la înfăptuirea neabătută a planului de producţie pe acest an şi pe întregul cincinal, a sarcinilor măreţe ce revin agriculturii, industriei alimentare, silviculturii şi gospodăririi apelor în cadrul amplului program iniţiat de partid de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare fermă a patriei spre comunism. TELEGRAMA ADRESATĂ TOVARĂŞULUI NICOLAE CEA Secretar general al Partidului Comunist Român, Preşedintele Republicii Socialiste România Mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, Congresul al III-lea al consiliilor de conducere ale unităţilor agricole socialiste, al întregii ţărănimi, al consiliilor oamenilor muncii din industria alimentară, silvicultură şi gospodărirea apelor a analizat, cu înaltă responsabilitate şi exigentă comunistă, in lumina clarvăzătoarelor orientări cuprinse in magistrala dumneavoastră cuvintare. — document pe care l-am adoptat ca program de muncă pentru viitor — rezultatele obţinute de oamenii muncii de la sate în perioada 1981—1985, precum şi căile şi modalităţile de înfăptuire cu succes a noii revoluţii agrare — obiectiv fundamental stabilit de Congresul al XIII-lea pentru cel de-al 8-lea cincinal. Evocînd cu mindrie patriotică glorioasele tradiţii de luptă ale Partidului Comunist Român in cei 85 de ani de existenţă eroică, bogata sa activitate revoluţionară pusă in slujba cauzei nobile a edificării socialismului şi comunismului pe pămintul românesc, participanţii la congres îşi îndreaptă gîndul lor de cea mai înaltă stimă, de profundă dragoste şi caldă recunoştinţă către dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, strălucit militant revoluţionar şi patriot înflăcărat, ce v-aţi dedicat întreaga viaţă, cu pilduitoare dăruire luptei pentru libertatea, demnitatea şi fericirea naţiunii noastre, slujirii idealurilor de dreptate socială şi naţională, de independenţă şi progres ale poporului român, înfloririi multilaterale a patriei. Asemenea întregului nostru popor, ţărănimea — luptătoare neînfricată pentru apărarea gliei strămoşeşti, pentru păstrarea fiinţei naţionale — vedem personalitatea dumneavoastră de excepţie întruchiparea cea mai luminoasă a dîrzeniei revoluţionare, a curajului şi eroismului, calităţi ce s-au ilustrat cu deosebită pregnanţă la procesul luptătorilor comunişti şi antifascişti de la Braşov din 1936, precum şi cu ocazia marilor demonstraţii antifasciste de la 1 Mai 1939, în organizarea cărora un rol hotăritor l-aţi avut dumneavoastră şi tovarăşa Elena Ceauşescu, exemple pilduitoare de militanţi revoluţionari, de luptători neobosiţi pentru demnitatea şi fericirea poporului, împotriva nedreptăţii şi exploatării, a fascismului şi războiului, pentru viitorul de aur al României, într-o deplină unitate de simţire cu întreaga naţiune, dăm o înaltă preţuire rolului hotărîtor şi contribuţiei dumneavoastră determinante la marile realizări ale poporului nostru din cea mai glorioasă perioadă a existenţei sale multimilenare, pe care cu îndreptăţită mindrie şi înaltă cinstire o numim „Epoca Nicolae Ceauşescu", epocă ce a asigurat ridicarea pe o treaptă nouă, înfloritoare a tuturor judeţelor patriei, a satului românesc, a nivelului de viaţă şi de civilizaţie al oamenilor muncii, însoţim omagiul nostru sincer de fierbinte recunoştinţă de cele mai alese urări de fericire, sănătate şi multă putere de muncă în tot ceea ce faceţi pentru binele poporului român, pentru triumful cauzei păcii, socialismului şi progresului in lume. împreună cu întregul partid şi popor, dorim să vă exprimăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, cele mai profunde sentimente de gratitudine pentru contribuţia dumneavoastră inestimabilă la definirea locului si rolului agriculturii in cadrul economiei naţionale, pentru concepţia ştiinţifică pe care o aşezaţi la baza amplului proces de revoluţionare a acestei ramuri deosebit de importante, la fundamentarea opţiunii strategice de creare a unei agriculturi înaintate, de înaltă eficienţă şi productivitate, bazată pe cele mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, ceea ce a permis ca in cincinalul trecut să realizăm o tonă de cereale pe locuitor, cea mai mare producţie obţinută vreodată in ţara noastră. Acţionind cu hotărîre pe baza orientărilor date de dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, beneficiind de sprijinul generos şi directa îndrumare şi coordonare a tovarăşei academician doctor inginer Elena Ceauşescu, personalitate de seamă a partidului şi statului nostru, savarii de largă recunoaştere internaţională, cercetarea ştiinţifică in domeniul agriculturii se va implica puternic in înfăptuirea obiectivelor noii revoluţii agrare, prin descoperirea şi punerea în valoare a unor noi rezerve şi posibilităţi menite să contribuie la creşterea continuă a producţiei vegetale şi animale. Ţara întreagă, toţi lucrătorii ogoarelor vă sunt profund recunoscători dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, pentru tot ceea ce aţi făcut şi faceţi in vederea dezvoltării şi modernizării bazei tehnico-materiale a agriculturii, extinderii irigaţiilor şi a altor lucrări de înnobilare a pămintului, introducerii de noi tehnologii în cultura plantelor şi creşterea animalelor, îmbunătăţirii organizării muncii şi a producţiei, aplicării mecanismului economico-financiar şi perfecţionării sistemului de conducere a unităţilor agricole. Acum, la începutul unui nou cincinal, ce va marca trecerea tării noastre intr-o etapă superioară de dezvoltare, ne angajăm solemn în fata, dumneavoastră ca, sub îndrumarea organelor şi organizaţiilor de partid, să muncim cu abnegaţie şi dăruire, cu malt spirit revoluţionar pentru infăptuirea exemplară a obiectivelor noii revoluţii agrare, pe care le-ati definit cu atîta claritate şi temei ştiinţific, a sarcinilor ce ne revin din hotărîrile istorice adoptate de cel de-al XIII-lea Congres al P Partidului Comunist Român. Pornind de la aprecierea dumneavoastră referitoare la însemnătatea deosebită pe care o are pămintul ca principal mijloc de producţie, ţăranii cooperatori, mecanizatorii, specialiştii, lucrătorii din întreprinderile agricole de stat, toţi locuitorii satelor sunt ferm hotăriţi să utilizeze cu cea mai mare chibzuinţă fiecare palmă de pămint, să participe cu toate forţele la introducerea in circuitul agricol a noi suprafeţe de teren, să asigure, inclusiv prin extinderea culturilor intercalate şi a celor succesive, folosirea intensivă a întregului fond funciar. Aşa cum ne-aţi indicat şi cu acest prilej, vom acţiona neabătut pentru infăptuirea principiilor socialiste de retribuţie, prin aplicarea cu fermitate a acordului global, astfel incit veniturile fiecărui cooperator şi lucrător din agricultură să fie direct determinate de munca depusă. Situind in continuare in centrul atenţiei îndeplinirea obiectivului prioritar al agriculturii — producţia de cereale — vom acţiona cu cea mai mare răspundere, in spiritul cerinţelor şi exigenţelor puse de dumneavoastră in faţa ţărănimii, pentru creşterea mai puternică a producţiei de cartofi, legume, fructe, struguri şi plante tehnice. Participanţii la congres, analizind, în spirit critic si autocritic, rezultatele obţinute în cincinalul trecut in zootehnie, sint hotărîti să facă totul pentru a onora în mod exemplar sarcina trasată de dumneavoastră ca fiecare unitate de stat şi cooperatistă să crească animale, să asigure sporirea efectivelor in ritmurile şi proporţiile stabilite. Vom acorda cea (Continuare în pag. a V-a) CONGRESUL AL III-LEA AL CONSILIILOR DE CONDUCERE ALE UNITĂŢILOR AGRICOLE SOCIALISTE, AL ÎNTREGII ŢĂRĂNIMI, AL CONSILIILOR OAMENILOR MUNCII DIN INDUSTRIA ALIMENTARĂ, SILVICULTURĂ ŞI GOSPODĂRIREA APELOR 50 DE ANI DE LA PROCESUL MILITANŢILOR COMUNIŞTI ŞI ANTIFASCIŞTI DE LA BRAŞOV Puternică afirmare a luptei pentru dreptate socială şi libertate naţională In anul celui de-al 65-lea glorios jubileu al Partidului Comunist Român, poporul nostru aniversează împlinirea a 50, de ani de la procesul luptătorilor comunişti şi antifascişti judecat la Braşov, în mai-iunie 1936, proces care s-a înscris ca un moment de amplă şi semnificativă rezonanţă in filele luptei forţelor democratice, revoluţionare împotriva pericolului fascismului şi războiului, pentru respectarea drepturilor şi libertăţilor democratice, pentru apărarea independenţei şi suveranităţii naţionale a patriei. Preocuparea Partidului Comunist de a transforma procesul de la Braşov într-o tribună de luptă, de avertizare asupra primejdiei fasciste, revizioniste, de afirmare a necesităţii frontului unic al tuturor conştiinţelor patriotice, progresiste în vederea apărării nobilelor idealuri de libertate şi a imenselor valori ale civilizaţiei umane ameninţate de norii întunecaţi şi distrugători ai fascismuluişi a războiului a fost exprimată cu curaj şi dirzenie de tinerii revoluţionari, în frunte cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu pe tot parcursul desfăşurării procesului. Deşi foarte tinăr, dar cu o bogată experienţă de activist al partidului in conducerea Comitetului Naţional Antifascist, a Uniunii Tineretului Comunist şi a altor organizaţii de masă, militantul comunist Nicolae Ceauşescu a făcut dovada înaltelor calităţi politico-organizatorice, a spiritului de solidaritate cu tovarăşii de luptă, a ataşamentului profund faţă de ţelurile Partidului Comunist Român, a patriotismului şi a devotamentului faţă de dezideratele fundamentale ale poporului nostru. Procesul desfăşurat la Braşov, în zilele de 27 mai — 5 iunie 1936, in fața Consiliului de Război al Corpului V Armată, a fost precedat de o perioadă de aproape 5 luni de anchetă, în care anchetatorii au căutat nu numai să găsească formulări şi temeiuri juridice pentru aşa-zisele capete de acuzare, dar şi să zdruncine ceva din fermitatea şi credinţa tinerilor comunişti şi antifascişti arestaţi in justeţea şi izbinda cauzei lor. Procesul comuniştilor şi antifasciştilor s-a derulat într-un climat politic tensionat de acţiunile politico-militare ale statelor fascisto-revizioniste şi militariste, fapt ce a determinat ca forţele patriotice şi, in primul rind, Parti(Continuare in pag. a V-a)