Scînteia Tineretului, octombrie 1989 (Anul 45, nr. 12543-12568)

1989-10-02 / nr. 12543

Proletari din toate ţările, uniţi-vă! ORGAN AL COMITETULUI CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST .UNI 2 OCTOMBRIE 1989 ANUL XLV SERIA II Nr. 12 543 6 PAGINI 50 BANI In atmosfera de puternică efervescentă politică si vibrantă angajare patriotică în care comuniştii, întregul popor dezbat documentele programatice pentru Congresul al XIV-lea si isi exprimă deplina aprobare fată de propunerea privind realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia supremă de secretar general al partidului, ieri s-a desfăşurat 9 . VIZITA DE LUCRU A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUSESCU, ÎMPREUNA CU TOVARASA ELENA CEAUSESCU, in unităţi agricole şi industriale din judeţul Ialomiţa Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, a efectuat, duminică, 1 octombrie, o vizită de lucru în unităţi agricole şi industriale din judeţul Ialomiţa. Desfăşurată în atmosfera de puternică efervescenţă politică generată de dezbaterea în întregul partid şi cu Întregul popor a documentelor programatice pentru Congresul al XIV- lea, de intensă muncă , creatoare şi fermă angajare patriotică, revoluţionară, ce caracterizează această perioadă premergătoare marelui forum al comuniştilor români, vizita a prilejuit o analiză cuprinzătoare rezultatelor obţinute de oamenii muncii ialomiteni in îndeplinirea prevederilor de plan pe acest an şi pe întregul cincinal. Au fost examinate, in spiritul orientărilor şi indicaţiilor secretarului general al partidului, la recenta şedinţă a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., acţiunile întreprinse în vederea realizării exemplare a importantelor sarcini ce revin judeţului Ialomiţa în agricultură,in industrie, în celelalte sectoare de activitate, stabilindu-se, totodată, măsurile ce se impun a fi luate pentru ridicarea la un nivel superior de calitate şi eficienţă a întregii activităţi, pentru înfăptuirea, în cele mai bune condiţii, a planurilor şi programelor de dezvoltare economico-socială a ţării. Pretutindeni, pe parcursul vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost înconjuraţi cu multă însufleţire şi căldură de cooperatori şi mecanizatori, de muncitori şi specialişti, care au exprimat bucuria nemărginită de a-i avea din nou în mijlocul lor, întreaga recunoştinţă pentru grija permanentă ce o acordă înfloririi necontenite a judeţului Ialomiţa, a întregii ţări. Mîndri de tot ce s-a înfăptuit măreţ şi durabil in judeţul lor, care, asemenea tuturor zonelor ţării, a cunoscut in anii construcţiei socialiste, îndeosebi după Congresul al IX-lea al P.C.R., profunde prefaceri înnoitoare, rod al politicii ştiinţifice a partidului şi statului nostru de repartizare armonioasă, echilibrată a forţelor de producţie pe întreg teritoriul patriei, toţi cei ce muncesc şi trăiesc în această parte a ţării au reafirmat, într-o impresionantă unitate de gînd şi voinţă cu întregul popor, deplina aprobare faţă de hotărirea Plenarei C.C. al P.C.R. privind propunerea de realegere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, la cel de-al XIV-lea Congres, în suprema funcţie de secretar general al partidului, cu convingerea că aceasta constituie garanţia înaintării neabătute a scumpei noastre patrii pe drumul luminos al socialismului şi comunismului. Răspunzind unei scrisori trimise de cooperatorii din comuna Gheorghe Doja, care au adresat tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu invitaţia de a vizita lanurile de porumb ale COOPERATIVEI AGRICOLE DE PRODUCŢIE din localitate, dialogul de lucru a început pe ogoarele acestei puternice unităţi din cîmpia Bărăganului, care se prezintă, şi de această dată, cu rezultate deosebite atit în cultura plantelor de cîmp, cit şi în zootehnie, in celelalte ramuri de activitate. Bucuroşi de a se întîlni din nou cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cu tovarăşa Elena Ceauşescu, mii de locuitori ai comunei, aflaţi pe cimp, la stringerea recoltei şi la efectuarea altor lucrări specifice de sezon, au făcut o entuziastă şi călduroasă primire. Cooperatori şi mecanizatori, tineri şi virstnici, cu emoţia prevederii, au ovaţionat îndelung şi au scandat cu însufleţire numele partidului şi al secretarului său general. In această zi de octombrie însorit, ei au venit pentru a raporta secretarului general al partidului că, de la prima sa vizită din vara anului 1965, muncind cu dăruire şi pricepere, cooperatorii din comuna Gheorghe Doja au sporit an de an producţiile obţinute, recoltele din 1989 fiind cu mult superioare celor din anii precedenţi, la nivelul obiectivelor noii revoluţii agrare. La sosire, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost intîmpinati de primul secretar al Comitetului judeţean de partid, Alexandrina Găinuşe, care, în numele comuniştilor, al tuturor locuitorilor judeţului, le-a adresat un călduros bun venit. O formaţie alcătuită din membri ai gărzilor patriotice şi ai detaşamentelor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei a prezentat onorul. După tradiţionala pâine şi sare, expresie a ospitalităţii şi bucuriei, grupuri de pionieri şi şoimi ai patriei, de tineri au oferit tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, cu adincă emoţie şi profund respect, flori. Preşedintele cooperativei, Constantin Călin, a raportat secretarului general al partidului că unitatea a realizat in acest an producţii bune de griu, floarea soarelui, soia, ripin, iar culturile de toamnă, unde recoltarea se află in plină desfăşurare, iu prezintă foarte bine. Secretarul general al partidului a fost invitat să viziteze un lan cultivat cu hibridul de porumb Funduirea 420. Gazdele au informat că a fosit aplicată indicaţia dată la precedenta vizită, din octombrie 1988, de a se cultiva in mod experimental, o solă cu porumb cu o densitate mai mare. Acum, cind a venit momentul recoltării — a spus preşedintele cooperativei — putem raporta că vom obţine, in medie, producţii superioare celor de pe solele martor. Examinind cu atenţie modul in care se prezintă l anul, secretarul general al partidului a cerut ca, anul viitor, să se extindă in cooperativă experienţa acumulată privind cultivarea in rinduri dese a porumbului. De asemenea, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, apreciind modul in care au fost aplicate lucrările de întreţinere, ca şi starea foarte bună a culturilor, a indicatsă se treacă mai hotărît la irigarea prin brazdă,, care asigură utilizarea integrală a apei, reducerea cheltuielilor, precum şi un important spor de producţie şi o eficienţă economică mai mare. » Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut ministrului agriculturii, Gheorghe David, celorlalţi factori de răspundere şi specialişti prezenţi să ia măsuri şi să asigure, intr-un timp cit mai scurt, mijloacele mecanice de recoltare a culturilor de porumb cu densitate mai mare, astfel incit cel puţin 80 la sută din suprafeţe, pe ansamblul ţării, să fie recoltate mecanizat. (Continuare in pag. a Ill-a) | TELEGRAME ADRESATE TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU ® Oamenii muncii din agricultură raportează încheierea recoltării unor culturi şi obţinerea 9ţ de producţii mari la hectar . Colective de oameni ai muncii din unităţi economice raportează obţinerea unor însemnatesuccese în îndeplinirea sarcinilor de plan ÎN PAGINA A 2-A In spiritul orientărilor şi sarcinilor trasate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu ACŢIUNI ENERGICE, ACTIVITATE SUSŢINUTA pentru Înfăptuirea integrală A PLANULUI ANUAL PINĂ LA CONGRESUL AL XIV-LEA AL PARTIDULUI! Am păşit în trimestrul IV, perioadă hotărîtoare în înfăptuirea planului anual. Pe tot cuprinsul ţării, în unităţile economice se face simţită o puternică emulaţie creatoare, oamenii muncii acţionînd cu hotărîre pentru onorarea angajamentului de gînd şi faptă de a îndeplini planul anual pînă la Congresul al XIV-lea al partidului. Pentru aceasta, colectivele unităţilor industriale ale patriei şi-au mobilizat eforturile pe direcţiile prioritare, care conduc la o mai eficientă punere în valoare a capacităţilor umane şi materiale, în deplin consens cu exigenţele utilizării raţionale, judicioase a resurselor de materii prime, energie şi combustibili. In fapt, în munca de zi cu zi, aflăm tocmai reperele înscrise în documentele programatice pentru cel de-al XIV-lea Congres al partidului — Tezele şi Proiectul Programului-Directivă, aceste documente constituindu-se , intr-un însufleţitor program de muncă. Iată, din veştile sosite la redacţie se desprinde hotărirea cu care se acţionează pentru perfecţionarea organizatorică, modernizarea şi dezvoltarea producţiei, în concordanţă cu tendinţele revoluţiei tehnicoştiinţifice contemporane, fermitatea manifestată în folosirea cu eficienţă maximă a capacităţilor productive. Se acţionează, în spiritul prevederilor economico-financiare, pentru creşterea substanţială a producţiei şi venitului naţional pe unitatea de fonduri fixe, pentru dezvoltarea susţinută a bazei proprii de materii prime şi resurse energetice, în condiţiile exploatării raţionale, cu randament ridicat a acestora. Alte veşti relevă succese de seamă obţinute ca urmare a amplificării acţiunii factorilor calitativi ai dezvoltării economice, prin creşterea accentuată a productivităţii muncii, reducerea consumurilor materiale şi energetice, realizarea unui grad superior de valorificare a resurselor, diminuarea cheltuielilor de producţie şi ridicarea rentabilităţii. Toate aceste rezultate bune ,— după cum se apreciază in Concluziile tovarăşului Nicolae Ceauşescu la şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. din 22 septembrie a.c. — trebuie să îndemne la o mai eficientă şi susţinută activitate, cu predilecţie în sectoarele în care rezultatele nu se ridică la nivelulpo- Trimestrul IV -o perioadă a muncii exemplare sibilităţilor, al dotărilor existente. Ne referim, în principal, la export şi la investiţii. Se impune ca în aceste domenii, în spiritul orientărilor şi indicaţiilor trasate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, să se treacă la aplicarea unor măsuri ferme, la instaurarea unui climat de muncă exigentă şi înalt responsabilă, în măsură să ducă la: îndeplinirea integrală a sarcinilor economice din trimestrul IV şi pe întregul an. Urmărirea îndeaproape, zi de zi, a problemelor aprovizionării, intensificarea relaţiilor de colaborare, respectarea întocmai a prevederilor sortimentale de plan fizic, a contractelor asigură derularea exportului în bune condiţii. La fiecare loc de muncă trebuie să se aibă în vedere creşterea calitativă a producţiei, obţinerea atit a cantităţilor prevăzute cit şi a calităţilor ori nivelului tehnic stipulate în contracte. Exportul reprezintă obiectivul prioritar al economiei noastre nationale și, ca atare, fiecare om al muncii, cadru de conducere din întreprindere, centrală ori minister, trebuie să se implice plenar, competent in rezolvarea problemelor producţiei astfel incit, de la aprovizionare şi pînă la livrarea efectivă a produselor, să nu se înregistreze nici o lacună, nici o scădere de ritm, de exigenţă ori calitate. În investiţii, după cum apreciază tovarăşul Nicolae Ceauşescu în Concluziile la şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., au slăbit ordinea şi disciplina, fapt ce a determinat serioase rămîneri în urmă atit la con-_ strucţiile industriale, cit şi la construcţiile de locuinţe. Această situaţie trebuie să stea în atenţia comuniştilor care au prilejul, îndeosebi în cadrul adunărilor de dări de seamă şi alegeri, să întreprindă analize exigente, să pună in balanţă efortul investit şi rezultatele obţinute, în spirit critic şi autocritic. Desigur, este necesar ca şi furnizorii de utilaje, furnituri, aparate să-şi onoreze integral, la termenele prevăzute contractele către beneficiarii din investiţii, astfel incit lucrările să se poată desfăşura un ritm susţinut. Sezonul rece care se apropie impune ca in energetică să se acţioneze hotărît pentru funcţionarea ireproşabilă a grupurilor energetice, acoperirea necesarului din gospodăriile de cărbune, pregătirea, in bune condiţii, a centralelor pentru o funcţionare continuă, în sezonul rece, la nivelurile programate. Acestea sunt doar câteva direcţii de acţiune care trebuie avute în vedere în acest trimestru. Stă în puterea noastră ca această perioadă, în care va avea loc Congresul al XIV- lea al partidului, să devină un timp al recordurilor în producţie, o perioadă a muncii responsabile, care să asigure îndeplinirea exemplară a sarcinilor de plan anuare — temei al împlinirilor, pentru ridicarea patriei noastre pe noi culmi de progres și bunăstare. 40 de ani de la proclamarea Republicii Populare Chineze Tovarăşului JIANG ZEMIN Secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Chineze Tovarăşului YANG SHANGKUN Preşedintele Republicii Populare Chineze Tovarăşului WAN LI Preşedintele Comitetului Permanent al Adunării Naționale Populare a Republicii Populare Chineze Tovarășului LI PENG Premierul Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze Aniversarea a patru decenii de la proclamarea Republicii Populare Chineze ne oferă plăcutul prilej ca, în numele Partidului Comunist Român, al Guvernului Republicii Socialiste România, al poporului român și al nostru personal, să vă adresăm dumneavoastră, Partidului Comunist Chinez, Guvernului Republicii Populare Chineze și poporului chinez un cordial salut prietenesc și cele mai calde felicitări. Rezultat al îndelungatei lupte revoluţionare, plină de eroism şi sacrificii, desfăşurată de poporul chinez, sub conducerea gloriosului său partid comunist, împotriva dominaţiei imperialiste, pentru eliberare socială şi naţională, proclamarea la 1 octombrie 1949 a Republicii Populare Chineze a inaugurat o nouă epocă in istoria multimilenară a Chinei, epoca revoluţiei şi construcţiei socialiste, a modificat substantial raportul internaţional de forţe in favoarea socialismului şi păcii. In cei 40 de ani care au trecut de la proclamarea Republicii Populare Chineze, poporul chinez, punîndu-şi în valoare marile sale energii creatoare, muncind cu multă abnegaţie şi dăruire, învingînd multe greutăţi, a obţinut succese remarcabile în opera de edificare a socialismului, în afirmarea tot mai puternică a Chinei pe arena mondială. Poporul român dă o înaltă apreciere amplei activităţi NICOLAE CEAUŞESCU Secretar general al Partidului Comunist Român, Preşedintele Republicii Socialiste România pe care harnicul popor chinez o desfăşoară, sub conducerea Partidului Comunist Chinez, pentru transformarea ţării sale intr-un stat socialist puternic şi modern, rolului important pe care Republica Populară Chineză 11 are în viaţa internaţională, în lupta pentru pace, dezarmare şi securitate în lume, pentru înţelegere şi colaborare intre naţiuni, pentru reglementarea diferendelor dintre state pe cale politică, prin negocieri. Adresămpoporului prieten chinez urări de noi şi tot mai mari succese in construcţia socialistă, pentru prosperitatea şi Înflorirea continuă a Republicii Populare Chineze. Cu deosebită satisfacţie constatăm că relaţiile de prietenie, solidaritate şi colaborare rodnică dintre partidele, ţările şi popoarele noastre cunosc o dezvoltare continuă în toate domeniile. Dorim să reafirmăm, şi cu acest prilej, convingerea noastră fermă că, acţionînd împreună, în strînsă conlucrare, in spiritul înţelegerilor convenite la nivel Înalt, relaţiile dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist Chinez, dintre Republica Socialistă România şi Republica Populară Chineză vor cunoaşte o nouă şi puternică dezvoltare, spre binele şi în interesul popoarelor român şi chinez, al cauzei generale a socialismului şi păcii în lume. CONSTANTIN DASCALESCU Prim-ministru al Guvernului Republicii Socialiste Românie