Scȃnteia, februarie 1951 (Anul 20, nr. 1953-1976)

1951-02-01 / nr. 1953

t!:. î.S3 I Ilotârirea Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român $i a Consiliului de Miniştri al R.P.R. ci privire la măsurile ce trebuesc luate pentru îmbunătăţirea muncii de pregătire şi executare a ciuipiilor nsiiiânfinisat primavara in fata organizaţiilor de Partid, a organelor de Stat și a tuturor oamenilor muncii din tara noastră, stă sarcina pregătirii si executării la timp a campaniei însământărilor de pri- măvară, în asemenea conditiuni, încât să asigure o recoltă bogată în primul an al Planului Cincinal. Datorită eforturilor clasei muncitoare aliate cu ţărănimea muncitoare, sub conducerea P. M. R. şi cu ajutorul neprecupeţit al U.R.S.S., muncile agricole din anul 1950 au fost organizate şi executate în condiţiuni agrotehnice mai bune decât în anul 1949, asigurând prin aceasta şi condiţiunile necesare îndeplinirii cu succes a planului însămânţărilor din primăvara anului 1951 • In cei doi ani de economie planificată, desvoltarea continuă a industriei socialiste a permis să înzestrăm agricultura cu un număr tot mai mare de tractoare şi maşini agricole, să desvoltăm şi să întărim S.M.T.-urile, gospodăriile de Stat şi să ajutăm ţărănimea muncitoare să treacă la o viaţă nouă, socialistă, pe calea gospodăriilor colective. Succesele cele mai însemnate le-au dobândit gospodăriile agricole de Stat, care au obţinut o recoltă medie cu 50 la sută mai mare decât gospodăriile individuale, precum şi gospodăriile colective, care, aplicând o agrotehnică înaintată, au obţinut o producţie medie cu 33 la sută mai mare decât gospodăriile individuale. De asemenea, datorită lucrării pământului cu maşinile şi tractoarele Statului, au sporit recoltele celor circa 500.000 ţărani muncitori întovărăşiţi pentru folosirea tractoarelor şi maşinilor S.M.T.-urilor. Aceste succese se datoresc :muncii pline de avânt a clasei muncitoare, tractoriştilor de la S.M.T.-uri, muncitorilor din gospodăriile de Stat, membrilor gospodăriilor colective, ţărănimii muncitoare şi tehnicienilor, care, mobilizaţi şi îndrumaţi de Partid şi organele de Stat, au depus eforturi sporite pentru îndeplinirea lucrărilor agricole, pentru întărirea continuă a economiei naţionale şi pentru creşterea bunei stări a oamenilor muncii de la oraşe şi sate. Comitetul Central al P.M.R. şi Consiliul de Miniştri al R.P.R. constată însă că unele organizaţii de Partid şi foste Comitete Provizorii ale Sfaturilor Populare nu au folosit complet posibilităţile locale pentru îndeplinirea planului în sectorul agricol (de exemplu cele din fostele judeţe Constanţa, Teleorman, Bârlad, şi mai ales Putna). Astfel, nu s-au aplicat suficient unele măsuri agrotehnice cum sunt: folosirea gunoiului de grajd, desmiriştitul, arăturile adânci de toamnă etc. Au fost defecţiuni şi în ceea ce priveşte asigurarea seminţelor, repararea inventarului agricol, respectarea termenelor optime pentru însămânţări şi nu s-a dus o muncă suficientă pentru organizarea întovărăşirilor. La fel se constată lipsuri serioase în mersul pregătirii campaniei însămânțărilor din primăvara 1951. Ministerul Agriculturii nu a mobilizat toate resursele proprii pentru fabricarea pieselor la centrele mecanice, atelierele S.M.T.-urilor și ale gospodăriilor de Stat, iar Ministerul Metalurgiei şi Industriei Chimice nu a respectat planul de livrare a pieselor pentru sectorul agricol, întârziind prin aceasta executarea reparaţiilor. De asemenea, unele Comitete Regionale şi Raionale de Partidşi Comitete Executive ale Sfaturilor Populare Regionale şi Raionale ca: Ialomiţa, Teleorman, Gorj, nu au dat sprijinul necesar pregătirii inventarului S.M.T.-urilor, gospodăriilor de Stat şi gospodăriilor colective, din care cauză acestea au rămas în urmă cu repararea tractoarelor şi maşinilor agricole. La fel, unele organizaţii de Partid şi organe de Stat locale, nu sprijină îndeajuns organizarea întovărăşirilor de ţărani muncitori, pentru folosirea maşinilor şi tractoarelor Statului, lăsând această importantă muncă numai pe seama S.M.T.-urilor. Campania însămânţărilor de primăvară se desfăşoară în condiţiunile ascuţirii luptei de clasă. Organizaţiile de Partid şi organele de Stat trebue să mobilizeze ţărănimea muncitoare pentru a preveni încercările chiaburilor ,de a împiedica realizarea la timp şi în bune condiţiuni a planului de însămânţări. Realizarea în bune condiţiuni şi la timp a însămânţărilor de primăvară va însemna o contribuţie însemnată la întărirea Frontului Păcii în fruntea căruia stă marea Uniune Sovietică, va însemna încă o lovitură dată provocatorilor de război, imperialiştii americani şi englezi. Realizarea planului de însămânţări va contribui la îndeplinirea cu succes a măreţelor obiective ale Planului Cincinal, la îmbunătăţirea nivelului de trai al celor ce muncesc de la oraşe şi sate. De aceea, campania pentru îndeplinirea la timp a însămânţărilor de primăvară treime să constitue pentru fiecare om al muncii o datorie patriotică în lupta pentru construirea socialismului în ţara noastră. In scopul desfăşurării în bune condiţiuni a campaniei însămânţărilor de primăvară, pentru realizarea cu succes asarcinilor prevăzute sectorului agricol în cadrul planului pe 1951, C. C. al P.M.R. şi Consiliul de Miniştri al R.P.R. Hotărăsc : Comitetele de Partid Regionale şi Raionale, Ministerul Agriculturii şi Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare Regionale, Raionale şi Comunale, vor desfăşura o largă activitate politică de massă şi organizatorică pentru mobilizarea tuturor membrilor de Partid, a organizaţiilor de massă, membrilor gospodăriilor colective, tractoriştilor de la S.M.T.-uri, tehnicienilor, specialiştilor şi oamenilor de ştiinţă din agricultură pentru realizarea la timp şi în bune condiţiuni a campaniei însămânţărilor de primăvară. Desfășurarea planului . Ministerul Agriculturii şi Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare sunt obligate să desfăşoare planul de cultură pe regiuni, raioane, comune, gospodării şi să-l înmâneze gospodăriilor până la 15 Februarie 1951. II Pregătirea și executarea însămânţărilor în gospodărire colective 1. Ministerul Agriculturii prin organele sale va sprijini gospodăriile colective la întocmirea planului de producţie, a bugetului de venituri şi cheltueli, precum şi a planului de lucru pentru campania de însămânţări, astfel ca aceste lucrări să fie terminate până la 15 Februarie 1951. Planul de producţie şi contractul cu S.M.T. vor fi supuse, desbătute şi aprobate de adunările generale ale fiecărei gospodării colective. Planul de producţie şi bugetul de venituri şi cheltueli vor fi vizate de Comitetul Executiv al Sfatului Popular Raional. Planul aprobat se va desfăşura pe brigăzi şi echipe, în aşa fel ca fiecare membru al gospodăriei colective să-şi cunoască sarcinile concrete. Repartizarea culturilor se va face după cele mai potrivite plante premergătoare, ţinându-se seama de faptul că în viitor se va trece la, introducerea asolamentelor. 2. Conducerea fiecărei gospodării colective va lua măsuri pentru a asigura seminţele necesare campaniei însămânţărilor de primăvară, repararea tuturor maşinilor şi uneltelor agricole şi pregătirea animalelor de muncă, până la data de 25 Februarie 1951. 3. Va întări brigăzile de producţie, completând aceste brigăzi, precum şi echipele din care se compun. Brigăzilor li se vor repartiza până la 20 Februarie 1951 suprafeţele de terenuri, precum şi inventarul viu şi mort necesar îndeplinirii planului de producţie şi planului de lucru. 4. Se recomandă luarea de măsuri pentru stricta aplicare şi respectare a normelor de lucru. Acolo unde s-a constatat că normele nu sunt corespunzătoare, pe baza normelor recomandate de Ministerul Agriculturii se vor stabili normele cele mai corespunzătoare condițiilor locale. 5. Conducerea fiecărei gospodării colective va lua măsuri pentru terminarea amenajării și asigurării ffilibaţilorr necesare exploatării terenurilor destinate culturilor irigate: bumbac, legume, orez, cu 15 zile înainte de începerea însămânţării culturii respective, aplicând pe aceste suprafeţe cele mai înaintate măsuri agrotehnice. 6. Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare răspund pentru pregătirea şi executarea în condiţiuni superioare a campaniei însămânţărilor de primăvară la gospodăriile colective. 7. Organizaţiile de Partid vor ajuta gospodăriile colective, controlând modul cum şi-au prelucrat şi desfăşurat planul, şi au asigurat seminţele, au reparat inventarul şi şi-au pregătit vitele de muncă pentru campania de însămânţări. III Sarcinile Staţiunilor de Maşini şi Tractoare Ţinând seama de faptul că S.M.T.-urile sunt pârghii importante în asigurarea executării la timp şi în cele mai bune condiţiuni agrotehnice a însămânţărilor de primăvară, Ministerul Agriculturii şi Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare Regionale sunt obligate să ia următoarele măsuri: 1. Terminarea până la 15 Februarie 1951 a repartizării planului de producţie S.M.T. pe 1951 şi împărţirea până la 25 Februarie 1951 a sarcinilor de producţie pe brigăzi precum şi prelucrarea lui în aşa fel ca fiecare tractorist să-şi cunoască sarcinile în mod concret. Brigăzile de tractoare repartizate pe gospodării colective vor fi permanente şi răspund pentru lucrările ce le execută. Brigăzilor de tractoare li se vor stabili pe întreaga perioadă a campaniei de primăvară, volumul lucrărilor, indicii de producţie pe tractor, normele de producţie şi de consum, precum şi mediile zilnice de lucru pentru fiecare tractorist. De asemenea, producţiile medii pe care trebue să le obţină pe terenurile gospodăriilor colective şi ale întovărăşirilor. Pentru întărirea răspunderii personale în executarea muncii se interzice lucrarea cu tractoarele unul după altul, în aceeaş brazdă. 2. Staţiunile de Maşini şi Tractoare vor încheia contracte cu gospodăriile colective şi cu ţăranii muncitori întovărăşiţi până la data de 25 Februarie 1951. Organizaţiile de Partid şi Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare, vor sprijini S.M.T.-urile pentru organizarea întovărăşirilor şi încheerea de contracte pe tot ciclul de lucrări cu ţăranii muncitori întovărăşiţi. In contracte se vor stabili obligaţiunile S.M.T.-ului, ale gospodăriilor colective şi ale întovărăşirilor, în ceea ce priveşte calitatea şi termenul executării fiecărei lucrări agricole în parte. Contractele încheiate vor fi înregistrate la Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare Raionale. Ministerul Agriculturii și Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare sunt obligate să asigure controlul permanent al îndeplinirii obligațiunilor contractuale de către S.M.T., pentru a asigura calitatea și executarea la timp a lucrărilor. 3. Ministerul Agriculturii şi Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare vor lua măsuri pentru îmbunătăţirea ajutorului agronomic dat gospodăriilor colective şi întovărăşirilor de către S.M.T. Tehnicienii vor acorda gospodăriilor colective tot sprijinul în vederea unei bune organizări şi planificări a muncii şi a folosirii cât mai complete a mijloacelor proprii de producţie. 4. Ministerul Agriculturii şi Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare Regionale vor lua măsuri şi răspund de terminarea reparării şi pregătirii tractoarelor şi maşinilor agricole S.M.T. până la data de 25 Februarie 1951. Directorii Centrelor Mecanice şi ai Staţiunilor de Maşini şi Tractoare răspund de terminarea reparaţiilor până la această dată. 5. Ministerul Agriculturii(va asigura dotarea atelierelor mobile de reparaţii, ca ele să poată funcţiona în condiţiuni bune în tot timpul campaniei agricole de primăvară. Va asigura până la 1 Martie 1951, utilarea brigăzilor de tractoare cu sculele şi materialele planificate, în vederea îngrijirii tehnice a tractoarelor şi marinilor agricole în campania de însămânţări. Va pregăti până la 1 Martie 1951 cuplajele agregatelor ce vor lucra în campania de însămânţări. 6. Ministerul Agriculturii şi Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare Regionale vor asigura aprovizionarea Staţiunilor de Maşini şi Tractoare cu carburanţi şi lubrefianţi, conform planului. 7. Ministerul Agriculturii va termina până la 20 Februarie 1951 pregătirea şi recalificarea cadrelor de brigadieri, tractorişti, pontatori-alimentatori şi mecanici de la fiecare Staţiune de Maşini şi Tractoare. Va completa brigăzile de tractoare cu personalul necesar. 8. Va executa în tot timpul campaniei de primăvară un control sever asupra calităţii lucrărilor executate de Staţiunile de Maşini şi Tractoare. Directorii S.M.T. răspund pentru calitatea şi executarea la timp a muncilor din campania de primăvară. Directorii S.M.T. răspund pentru ţinerea evidenţei precisă a lucrărilor ce s-au executat, pentru a se putea stabili precis drepturile de plată în natură ce se cuvin S.M.T.-urilor, de la gospodăriile colective şi întovărăşiri. Un exemplar din debitele încheiate va fi depus la împuternicitul regional al Comitetului de Stat pentru Colectarea Produselor Agricole până la 10 Iunie 1951. 9. Directorii adjuncţi politici S.M.T. vor duce o muncă de mobilizare a tuturor muncitorilor din S.M.T., pentru executarea calitativă și la timp a reparatiilor și celorlalte sarcini prevăzute în planul pe 1951. Deasemenea vor controla încheerea contractelor între S.M.T. , gospodării colective și întovărăşiri şi executarea prevederilor contractuale la timp şi în bune condițiuni. 10. Ministerul Agriculturii și Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare Regionale vor controla şi verifica Staţiunile de Maşini şi Tractoare între 25 Februarie — 5 Martie, în ce priveşte: a) îndeplinirea cantitativă şi calitativă a planului de reparaţii; b) încheierea şi vizarea contractelor cu gospodăriile colective şi întovărăşirile pe suprafeţe care să asigure executarea planului de producţie; c) împărţirea planului pe brigăzi şi tractoare; d) Asigurarea cu combustibil, lubrefianţi si piese de schimb. IV Pregătirea şi executarea însămânţărilor de primăvară in gospodăriile de Stat In scopul terminării cât mai urgente a pregătirii gospodăriilor de Stat pentru campania însămânțărilor de primăvară, Ministerul Agriculturii 1. Va lua măsuri pentru repartizarea sarcinilor de producţie agricolă fiecărei gospodării de Stat, până la 10 Februarie 1951. 2. Va asigura, până la 20 Februarie 1951, elaborarea planurilor de lucru pe brigăzi şi dotarea lor cu mijloace de producţie necesare. 3. Va asigura terminarea până la 25 Februarie 1951 a reparării întregului parc de tractoare, maşini agricole şi unelte. Va asigura animalele de muncă necesare lucrărilor din campania de primăvară. 4. Va asigura terminarea amenajării terenurilor destinate culturilor irigate: bumbac, orez și legume, cu 15 zile înainte de termenul fixat pentru începerea însămânțărilor fiecărei culturi. 5. Directorii adjuncţi politici ai gospodăriilor de Stat vor mobiliza muncitorii din gospodării pentru pregătirea şi executarea campaniei însămânţărilor de primăvară în condiţiuni agrotehnice superioare în vederea obţinerii unor recolte bogate 6. Ministerul Agriculturii va controla şi verifica cu 15 zile înainte de începerea campaniei însămânţărilor de primăvară pregătirea fiecărei gospodării de Stat cu privire la : a) Prelucrarea sarcinilor de plan cu toţi salariaţii ; b) Aprovizionarea cu seminţe condiţionate şi de calitate, în raport cu suprafeţele de însămânţare; c) Realizarea calitativă şi cantitativă a planului de reparaţie a tractoarelor şi uneltelor agricole şi pregătirea utilajului ; d) Pregătirea atelierelor mobile de reparaţii şi înzestrarea lor cu uneltele necesare; e) Aprovizionarea cu carburanţii şi lubrefianţii necesari executării campaniei de însămânţări; f) îndeplinirea măsurilor agrotehnice de iarnă (transportul bălegarului şi altor îngrăşăminte, reţinerea zăpezii, etc.) 7. Directorii gospodăriilor de Stat răspund de executarea la timp şi în bune condiţiuni a sarcinilor din planul pe 1951.  Pregătirea şi executarea campaniei însămânţărilor de primăvară în gospodăriile individuale In vederea executării campaniei de însămânţări în termenele optime stabilite de Ministerul Agriculturii, pentru fiecare cultură în parte, toate gospodăriile agricole sunt obligate să aibă în bună stare de funcţiune întregul inventar agricol, până la data de 25 Februarie 1951. Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare Regionale, Raionale şi Comunale, şi organele agricole vor lua toate măsurile şi răspund pentru repararea şi pregătirea inventarului în vederea însămânţărilor de primăvară. In acest scop : a) Vor asigura funcţionarea neîntreruptă a tuturor atelierelor de reparaţii şi fierăriilor, întocmind planuri detailate de reparaţii, pe zile-lucru şi gospodării, astfel ca pe data de 15 Februarie 1951, întregul inventar să fie reparat Gospodăriile sunt obligate să respecte întocmai planul de reparaţii şi ordinea de prezentare stabilită în planul Comitetului Executiv al Sfatului Popular. b) Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare vor lua măsuri pentru aprovizionarea atelierelor de reparaţii cu piese de schimb, materii prime şi cărbuni, pe tot timpul campaniei; ■ c) Vor obliga proprietarii de tractoare şi maşini agricole să facă toate reparaţiile necesare pentru buna funcţionare a maşinilor, până la data de 25 Februarie a. c. d) Vor întocmi un plan de folosire a tractoarelor şi maşinilor agricole din sectorul particular, pe gospodării, maşini şi suprafeţe; el vor îndrumă şi controla ca gospodăriile să-şi întreţină în bune condiţiuni animalele de muncă şi harnaşamentul. 2. Organizaţiile de Partid şi Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare Regionale şi Raionale vor controla permanent executarea şi calitatea reparaţiilor, întreţinerea maşinilor agricole, programarea şi folosirea la timp a tractoarelor şi maşinilor agricole în cele mai bune condiţiuni. in Sarcinile gospodăriilor agricole pentru asigurarea şi pregătirea seminţelor Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare răspund de asigurarea seminţelor necesare îndeplinirii planurilor de cultură, de condiţionarea lor, de tratarea seminţelor de grâu şi ovăz, precum şi de încercarea puterii de încolţire la toate seminţele. 1. Fiecare gospodărie este obligată să-şi asigure până la 20 Februarie a. c. toate seminţele necesare realizării planului de cultură, pe care trebue să-l respecte întocmai. •Suprafaţa prevăzută îh planul de cultură a fi cultivată cu floarea soarelui, se va însămânţa cu sămânţă de soiul „Jdanov“. 2. Fiecare gospodărie este obligată să-şi condiţioneze întreaga cantitate de seminţe destinată însămânţărilor. 3. Tratarea seminţelor de grâu de primăvară şi ovăz este obligatorie şi se va face conform instrucţiunilor Ministerului Agriculturii 4, încercarea puterii de încolţire se va face la toate seminţele sub îndrumarea organelor agricole. 5. Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare Comunale vor organiza până la 15 Februarie 1951 centre comunale, de condiţionare şi tratare, înzestrate cu utilajul necesar. 6. Gospodăriile de Stat şi Staţiunile experimentale I.C.A.R vor însămânţa cu seminţe de sol întreaga lor suprafaţă planificată. I.C.A.R -ul va preda întreaga cantitate de seminţe selecţionate sectorului socialist, conform planului Ministerului Agriculturii. Gospodăriile colective precum și fermele Departamentelor și Institutelor vor însămânța semințe de Sol în terenurile cele mai potrivite și în conditiuni tehnice optime, pentru a-si asigura semințele pentru anul viitor. vii Aplicarea masurilor agrotehnice 1. Ministerul Agriculturii și Comitetele Executive ale Pisturilor Populare vor lua măsuri pentru extinderea aplicării metodelor agrotehnice sovietice, care să asigure o recoltă bogată prin : a) Extinderea organizării culturilor pe tarlale mari și introducerea asolamentelor potrivite regiunii pe tarlalele existente; b) Extinderea metodei de însămânţare a cerealelor în rânduri încrucişate şi folosirea la maximum a maşinilor de semănat; c) Aplicarea îngrășămintelor chimice în special la culturile industriale; d) Respectarea obligatorie a termenelor de însămânţare stabilite de Ministerul Agriculturii prin I.C.A.R., pentru fiecare cultură şi pe zone. 2. Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare Comunale vin bin o muncă de lămurire asupra importanţei folosirii bălegarului pentru mărirea producţiei la hectar şi vor obliga gospodăriile să transporte gunoiul de grajd şi de la marginea satelor pe ogoare. La fel, se vor lua măsuri pentru folosirea mustului de grajd, cenuşei, compostului şi altor îngrăşăminte naturale. 3. Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare Regionale, Raionale şi Comunale şi organele agricole, în vederea îngrijirii semănăturilor de toamnă, vor obliga şi controla gospodăriile agricole asupra executării următoarelor măsuri agrotehnice : a) grăparea obligatorie a culturilor şi a arăturilor de toamnă îndată ce pământul s’a svântat pentru a împiedica evaporarea umezelii acumulate şi pentru a sparge scoarţa. Culturile de toamnă se vor îngrăşa cu must de bălegar şi cenuşă uscată. b) Tăvălugirea culturilor descălţate (desrădăcinate) pentru ca rădăcinile să fie cât mai bine acoperite cu pământ.c) Scurgerea apelor de pe terenurile fără scurgere naturală. 4. In vederea îngrijirii semănăturilor de primăvară vor controla felul cum au răsărit culturile, iar cele care au suferit din cauza unor calamităţi vor fi reînsămânţate după avizul dat de Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare Raionale, prin organele agricole. Semănăturile de floarea soarelui şi alte culturi prăşitoare timpurii, se vor prăşi îndată după ce au răsărit şi au o desime normală (fără a aştepta încheierea campaniei de însămânţări). Folosirea rariţei în regiunile secetoase este interzisă. Toate păioasele vor fi plivite de buruieni. 5. Planul de cultură pentru plantele de nutreţ se va executa în condiţiuni optime şi la termen, pentru a asigura hrana necesară animalelor. Terenurile desţelenite din păşuni, se vor însămânţa numai cu culturi furajere. Lucrările de întreţinere a culturilor furajere se vor face laa timp pentru a obţine nutreţuri de calitate. Se va da o deosebită atenţie culturilor de rădăcinoase periru nutreţ precum şi celor destinate însilozării. Se vor lua măsuri pentru distrugerea euseutei din culturile de trifoi şi lucerna, în conformitate cu instrucţiunile Ministerului Agriculturii. 6. Se vor lua măsuri pentru executarea până la 1 Mai 1951 a tuturor lucrărilor de întreţinere şi îngrijire a păşunilor: curăţatul de burueni, mărăcini, adunatul pietrelor, împrăştierea muşuroaielor, grăpatul, curăţirea şanţurilor de scurgere a apelor, reparatul adăposturilor, podeţelor şi adăpătorilor pentru vite, precum şi delimitarea tarlalelor pentru păşunat. Lucrările de întreţinere se vor repeta de câte ori va fi necesar. 7. Pentru realizarea producţiei planificate de fructe, se vor lua măsuri pentru combaterea păduchelui de San José din plantaţii şi pepiniere, precum şi a altor dăunători. In acest scop se vor executa în prealabil toate lucrările de higiena generală, curăţire şi înlăturare a crengilor uscate, etc , la timp și în bune condițiuni. ....... 8. Pentru menţinerea şi desvoltarea patrimoniului viticol şi sporirea producţiei conform planului de Stat, se vor lua m3-uri pentru a se completa golurile din vii, precum şi pentru aplicarea lucrărilor agrotehnice necesare. VIII 1. Ministerul Metalurgiei şi Industriei Chimice este obligat să livreze în termene de plan şi conform cartelor de sarcini, tractoarele, maşinile agricole, utilajul,, sculele și piesele de schimb. Materialele restante le va livra până la 15 Februarie 1951. 2. Ministerul Minelor și Petrolului este obligat să fabrice ulei de bună calitate corespunzătoare tractoarelor și maşinilor agricole. Va asigura cantitatea de cărbuni planificată necesară pentru buna funcționare a atelierelor de reparații, S.M.T., centrelor mecanice, atelierelor gospodăriilor de Stat, gospodăriilor colective și atelierelor comunale care repară unelte agricole. 3. Comitetul, pentru, Normarea şi Repartizarea Combustibililor şi Lubrefiarifilor este obligat să asigure livrarea la termenele stabilite a cantităţilor de carburanţi şi lubrefianţi prevăzute în plan pentru sectorul agricol. " 4. Ministerul Comerţului Exterior va procura şi livra conform planului, maşinile, aparatele, uneltele, piesele de schimb, îngrăşămintele chimice şi seminţele planificate pentru campania însămânţărilor de primăvară. 5. Comitetul de Stat pentru Colectarea Produselor Agricole va elibera conform planului seminţele recunoscute de organele tehnice ale Ministerului Agriculturii şi va organiza schimbul seminţelor necorespunzătoare pentru însămânţare. Transportul seminţelor la faţa locului va fi asigurat de Comitetul Executiv al Sfatului Popular. - - .â, -- ■ 6. Centrocoop-ul va asigura, conform planului întocmit de Comitetul Executiv al Sfatului Popular, materialele necesare reparării maşinilor şi uneltelor din sectorul individual. Va distribui contra cost, până la 20 Februarie 1951 gospodăriilor colective şi gospodăriilor individuale toate seminţele de legume, zarzavaturi şi de plante furajere achiziţionate din cota liberă, după planul de distribuire întocmit de Ministerul Agriculturii. Ministerul de Finanţe va pune la dispoziţia Centrocoop-urui fondurile necesare executării acestor operaţiuni. Până la 15 Februarie a.c., Centrocoop-ul va pune la dispoziţia cultivatorilor, contra cost, produsele indicate de Ministerul Agriculturii pentru tratarea seminţelor de grâu de primăvară șî ovăz. 7. Ministerele și Instituţiile, care au sarcini de plan pentru contractarea de culturi industriale, vor încheia contractele după cum urmează : ... a) Ministerul Industriei Uşoare, pentru in și cânepă, până la 25 Februarie la.c.Tsî bumbac' până la 11 Martie ătS G b b) Ministerul INdustriei Alimentare,pentru în de rapiţă, ricin, soia, sfecla de zahăr, cicoare şi tutun, pânăla 25 Februarie a.c. şi pentru legume până la 1 Martie a.c. c) Ministerul Sănătăţii, pentru plante medicinale şi aromatice, până la 25 Februarie a.c. d) Centrocoop-ul pentru legume, sorg şi orez, până la 1 Martie a.c. e) Ministerul Comerţului Exterior, pentru legume, până la 1 Martie a.c. 8. Ministerele şi Instituţiile care contractează culturi industriale vor asigura şi distribui producătorilor seminţele necesare suprafeţelor contractate, pe baza planului, cu cel puțin 15 zile înainte de începerea însămânţărilor culturilor respective. 9. Ministerul Comunicaţiilor — prin Departamentul C.F.R. — este obligat să pună la dispoziţie,la timp vagoanele, maşinile RATA şi alte mijloace de transport necesare transportului de carburanţi, lubrefianţi, materiale şiseminţe necesare campaniei de primăvară. - , km v,, cir,fc -0 sbuly/in si ici' : - q 10. Comitetul Aşezămintelor Culturale de pe lângă Consiliul de Miniştri al R.P.R. va organiza agitaţia vizuală prin editarea de materiale corespunzătoare ca : fotogazete, expoziţii şi un cadru de gazetă „Pentri o recoltă îmbelşugată". In colaborare cu Societatea de Ştiinţe Agricole „I. V. Miciurin" şi Societatea pentru Răspândirea Ştiinţei şi Culturii, va organiza la căminele culturale, S.M.T., gospodării de Stat şi gospodării colective, conferinţe pentru popularizarea metodelor agrotehnice înaintate. 11. Comitetul pentru Artă de pe lângă Consiliul de Miniştri va mobiliza scriitorii, artiştii, compozitorii, etc. pentru a realiza broşuri, cântece, poezii, etc, legate de lupta ţărănimii muncitoare pentru o recoltă bogată. 12. Presa, radio-ul şi cinematograful vor da un sprijin efectiv muncii de organizare şi mobilizare a masselor în campania de primăvară, popularizând experienţa înaintată sovietică şi pe fruntaşii din agricultură, luptând pentru ridicarea nivelului profesional al oamenilor, muncii din agricultură. Comitetele de Partid Regionale şi Raionale vor mobiliza toate organizaţiile de Partid, organizaţiile de massă şi organele de Stat, în vederea reuşitei depline a campaniei însământărilor de Primăvară. In acest scop : a) Membrii de Partid din gospodăriile colective vor iniţia întrecerea socialista între brigăzi, echipe şi membrii gospodăriilor colective, pentru ca aceste gospodării să fie în fruntea campaniei, să aplice cele mai înaintate metode agrotehnice şi să constituie un exemplu mobilizator pentru întreaga ţărănime muncitoare de superioritatea muncii în colectiv. b) Se recomandă Uniunii Sindicatelor de Salariaţi Agricoli să organizeze întrecerea socialistă în S.M.T. şi gospodării de Stat, pentru atragerea tuturor salariaţilor în vederea îndeplinirii în cele mai bune condiţiuni şi la timp a sarcinilor de plan. c) Se recomandă organizaţiilor de massă : II T.M., U.F.D.R., F.P., II P.M., etc, să-şi mobilizeze toţi membrii pentru a participa activ la îndeplinirea la timp şi în bune condiţiuni a campaniei însămânţărilor de primăvară. IX Conducerea şi evidenţa lucrărilor Conducerea campaniei agricole de primăvară, cade în sarcina Ministerului Agriculturii, care este obligat să prezinte la fiecare 10 zile Comitetului Central al P.M.R. şi Consiliului de Miniştri al R.P.R. rapoarte asupra desfăşurării campaniei de primăvară Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare Regionale, Raionale şi Comunale conduc şi poartă răspunderea executării planului de însămânţări pe raza teritoriului respectiv. Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare Regionale, Raionale şi Comunale vor ţine evidenţa suprafeţelor însămânţate şi sunt obligate a raporta, conform instrucţiunilor Ministerului Agriculturii ★ Comitetele Regionale şi Raionale de Partid, Ministerul Agriculturii, Comitetele Executive ale Sfaturilor Populare Regionale, Raionale și Comunale, Uniunea Sindicatelor de Salariaţi Agricoli, vor discuta şi prelucra prezenta Hotărîre în şedinţele lor, vor lua măsuri practice pentru realizarea ei şi vor organiza o largă popularizare a acestei Hotărâri în adunările organiza*:;lor de bază, organizațiilor de massă și în rândurile tară* nigiii Pj.riitoare. SCÂNTEIA Pog 3