Scînteia, octombrie 1962 (Anul 31, nr. 5668-5698)

1962-10-14 / nr. 5681

Pag. 2 Pe un şantier de construcţii Cine trece astăzi pe Calea Griviţei rămîne plăcut impresionat de construcţiile ridicate în ultimii ani. Alte blocuri, cu sute de apartamente, au început să contureze viitoarea înfăţişare a Bulevardului 1 Mai. Ritmul rapid al construcţiilor încredinţate colectivului Şantierului 2 al întreprinderii de construcţii-montaj nr. 5 se datoreşte, între altele, faptului că aici a început de anul trecut să se confecţioneze şi să se monteze apartamente din panouri mari prefabricate de 6 tone. Adunarea de dare de seamă şi alegeri a comuniştilor de pe şantier, care a avut loc cu cîteva zile în urmă, a pus în centrul discuţiilor problemele legate de predarea la timp în folosinţă şi de calitatea construcţiilor de locuinţe, a analizat, în lumina experienţei dobîndite, sarcinile de viitor ale organizaţiei de bază. Darea de seamă, ca şi discuţiile au scos în evidenţă faptul că, prin însuşirea de către constructori a metodelor moderne de lucru, au fostdate în folosinţă la timp toate blocurile planificate ; pe şantier se montează zilnic în medie 7 apartamente din panouri mari faţă de 3 cite se montau anul trecut. în obţinerea acestor rezultate a avut un rol însemnat creşterea competenţei organizaţiei de bază în problemele de producţie, orientarea muncii sale spre aspectele esenţiale ale activităţii economice a şantierului (reducerea duratei de execuţie a lucrărilor, îmbunătăţirea calităţii şi gospodărirea materialelor) exercitarea sistematică a dreptului de control asupra activităţii conducerii tehnico-administrative a şantierului. Influenţa crescîndă a organizaţiei de bază în viaţa şantierului se reflectă în intervenţia sa operativă pentru asigurarea bunului mers al lucrărilor, în creşterea spiritului de răspundere al comuniştilor, al tuturor constructorilor pentru respectarea termenelor de dare în folosinţă a locuinţelor. Munca politico-educativă de masă a fost orientată spre lămurirea avantajelor noii metode de execuţie. Agitatorii au ţinut, la locurile de muncă, convorbiri privind unele noutăţi în tehnica construcţiilor precum şi metodele moderne de construcţie. Cu sprijinul specialiştilor de pe şantier, au fost organizate conferinţe pe teme legate de construcţia locuinţelor din panouri mari, de mecanizarea lucrărilor, s-au purtat discuţii pe marginea unor cărţi tehnice. Adunarea a apreciat că biroul organizaţiei de bază a urmărit sistematic felul cum se îndeplinesc sarcinile de plan, cum se respectă graficele de execuţie la fiecare bloc. Din însărcinarea biroului organizaţiei de bază, colective de specialişti din rîndurile comuniştilor şi activului fără de partid au analizat posibilităţile de grăbire a lucrărilor la fiecare bloc în parte şi au făcut apoi, în cadrul unei adunări generale de partid, propuneri care au fost însuşite de conducerea şantierului. Agitatorii, agitaţia vizuală, gazetele de perete au contribuit la popularizarea metodelor de grăbire a lucrărilor, la răspîndirea experienţei înaintate. Totodată, biroul a repartizat membri de partid la punctele de lucru mai grele. Măsurile luate au dus Adunări de dări de seamă şi alegeri in organizaţiile de bază la îmbunătăţirea muncii pe şantier, blocurile au fost date în folosinţă la termenele stabilite, graficele de execuţie sunt respectate cu stricteţe. In timp ce anul trecut construcţia unui bloc cu 96 de apartamente dura 8 luni, acum blocul 12 din B-dul 1 Mai, cu 128 apartamente, a fost terminat în numai 6 luni. Adunarea de alegeri a reflectat hotărîrea comuniştilor de a nu se mulţumi cu rezultatele obţinute, ci de a le dezvolta. Tovarăşii Ion Enache, Nicolae Militaru, Ion Ciotîngă şi alţi participanţi la discuţii au arătat că pe şantier există încă mari posibilităţi de reducere a duratei de construcţie a fiecărui bloc. La punctele de lucru, acolo unde se hotărăşte ritmul construcţiei, este nevoie de o muncă politico-educativă mai concretă, mai eficace — a spus tov. ing. Ion Iliescu. Ar trebui ca gazetele de perete să oglindească multilateral munca pe şantier, să adopte o poziţie combativă faţă de cei care nu-şi fac datoria cum trebuie. In acelaşi timp, ar trebui ca biroul organizaţiei de bază să controleze îndeaproape aplicarea măsurilor tehnico-organizatorice stabilite de conducerea şantierului. Cu mult simţ de răspundere s-au dezbătut problemele legate de îmbunătăţirea calităţii lucrărilor ; s-a arătat că acţiunile iniţiate în acest domeniu de organizaţia de bază trebuie continuate. Despre ce acţiuni este vorba ? Agitatorii au organizat convorbiri cu muncitorii privitoare la executarea în bune condiţii a fiecărei lucrări. Sub îndrumarea organizaţiei de bază, comitetul sindicatului a organizat discuţii cu cadrele tehnice şi muncitorii fruntaşi asupra posibilităţilor de îmbunătăţire a calităţii lucrărilor pe faze de execuţie, precum şi schimburi de experienţă. Cu ajutorul tovarăşilor din activul fără de partid, s-au organizat raiduri la punctele de lucru, încheiate de fiecare dată cu propuneri preţioase pentru conducerea şantierului. Toate aceste acţiuni au contribuit ca majoritatea blocurilor date recent în folosinţă să primească la recepţie calificative bune. Din discuţiile purtate a reieşit că mai sunt multe de făcut pentru îmbunătăţirea calităţii locuinţelor. La blocul nr. 3 finisajul a fost necorespunzător ; la blocul nr. 5, de pe B-dul 1 Mai, datorită slabei calificări a maistrului, s-au turnat betoane fără să se respecte întocmai indicaţiile din proiect. Mai mulţi tovarăşi au arătat că aceste deficienţe se datoresc şi faptului că biroul organizaţiei de bază n-a exercitat un control riguros, sistematic asupra activităţii cadrelor tehnice, n-a cerut să fie traşi la răspundere cei care dau lucru de slabă calitate. Aşa cum s-a subliniat de altfel în adunare, creşterea rolului organizaţiei de partid în viaţa şantierului se datoreşte în primul rînd faptului că ea a desfăşurat o acţiune sistematică pentru întărirea sa organizatorică, pentru îmbunătăţirea muncii politice de masă. A fost lărgit activul fără partid, alcătuit din ingineri, maiştri, muncitori , constructori cu autoritate pe şantier, fruntaşi în producţie şi în activitatea obştească. Toţi tovarăşii din activul fără partid au fost încadraţi în diferite forme ale învăţămîntului ideologic, li s-au încredinţat sarcini de partid. Ca urmare a creşterii nivelului lor de conştiinţă, mulţi dintre ei au cerut să fie primiţi în partid. — Este bine că noii membri şi candidaţi de partid au fost repartizaţi pe lingă comunişti cu experienţă, care să-i ajute să-şi dezvolte cunoştinţele politice şi profesionale — a spus tov. Nicolae Costea. Ar trebui însă ca biroul organizaţiei de bază să analizeze periodic cum îşi îndeplinesc ei sarcinile de producţie, cum antrenează pe ceilalţi constructori la executarea în bune condiţii a lucrărilor. Hotărîrea adunării de dare de seamă şi alegeri a exprimat voinţa comuniştilor şi a celorlalţi constructori de pe acest şantier de a-şi concentra eforturile spre obţinerea de noi succese în realizarea sarcinilor trasate de partid în ce priveşte grăbirea ritmului de dare în folosinţă a construcţiilor de locuinţe şi continua îmbunătăţire a calităţii acestora. N. CUCUI Agitatorul Florea Şerban organizează cu regularitate convorbiri cu constructorii, Iată-l discutind cu ciţiva muncitori despre posibilităţile de grăbire a lucrărilor la blocul 15 de pe b-dul 1 Mai. (Foto : A. Cartoianu) Deservirea Deservirea la domiciliu de către cooperativele meşteşugăreşti în rîndurile de mai jos aş vrea să mă refer la unele aspecte ale deservirii populaţiei la domiciliu. In toate cartierele Capitalei, cetăţeanul are la îndemînă cooperative care prestează cele mai felurite servicii. Aşa, de exemplu, cooperativa „Radio-Progres“ execută reparaţii de radio, televizoare, magnetofoane ; cooperativa „Mobilă şi tapiţerie" repară şi lustruieşte mobila la domiciliu, face lucrări de tapiţerie, montează şi repară rulouri şi jaluzele, confecţionează plăpumi şi saltele etc. Cei de la „Metalo- Casnica" repară frigidere, maşini de spălat rufe, de cusut, de gătit, execută felurite instalaţii. Pentru zugrăvitul pereţilor sau vopsitul tâmplăriei, reparaţii de sobe sau instalaţii electrice, montatul şi rachetatul parchetului, cetăţenii se pot adresa cooperativei „întreţinerea“, iar cooperativa „Sîrguinţa" trimite lucrători la domiciliul celor ce doresc să-şi confecţioneze îmbrăcăminte (pentru femei şi copii) sau lenjerie bărbătească. O altă serie de servicii, foarte necesare în gospodărie, cum sunt spălarea şi lustruirea parchetului, curăţirea covoarelor manual sau cu aspiratorul, spălatul geamurilor şi uşilor, spălarea şi călcarea rufelor, tăierea şi aşezarea lemnelor sunt efectuate la domiciliu de unităţile cooperativei „Deservirea". Sfera acestor servicii se lărgeşte continuu. Nu de mult, cooperativa „Radio- Progres“ a creat un laborator mobil, cu ajutorul căruia tehnicieni specialişti acordă „consultaţii“ la domiciliu în materie de televizoare. O altă inițiativă , cooperativa „Tehno-Metalica“ a înfiinţat, pe calea Plevnei nr. 1, un birou care primeşte comenzi telefonice şi unde se dau sfaturi utile cetăţenilor în legătură cu întreţinerea diferitelor aparate de uz casnic. Asemenea măsuri sunt, fără îndoială, bine venite. Cu toate acestea, cooperaţia meşteşugărească nu răspunde încă destul de operativ unor cerinţe ale populaţiei. Bunăoară, ar fi necesară înfiinţarea unor spălătorii expres, care să colecteze rutele de la cetăţeni şi să le livreze în termen scurt, gata spălate şi călcate, la domiciliu. (La „Nufărul“ spălatul lenjeriei durează cel puţin 14 zile). De asemenea, s-ar putea organiza spălătorii de bloc, acolo unde există condiţii. Apreciată de populaţie ar fi şi înfiinţarea unui număr mai mare de unităţi care să cureţe şi să calce operativ îndeosebi îmbrăcăminte bărbătească, să monteze şi să demonteze mobilă cu prilejul mutării etc. Multe sesizări ale cetăţenilor se referă şi la tergiversarea comenzilor de către unele unităţi ale cooperaţiei meşteşugăreşti. Trei luni a durat, de pildă, repararea unei instalaţii la imobilul din strada Ştirbei Vodă nr. 33 ! Din păcate, nu este singurul caz de acest fel întîlnit în activitatea cooperativei „întreţinerea“. Deseori lucrătorii de aici întrerup lucrări începute, le reiau din nou fără a le termina şi asta timp îndelungat. Alţi cooperatori, chiar dacă respectă termenele de executare, îi nemulţumesc pe clienţi prin lucrări de mîntuială, cum au efectuat recent lucrători ai unităţii nr. 62 a cooperativei „Metalo-Cas-Mult solicitate de cetăţeni sunt lucrările de transformare, reparare şi lustruire a mobilei. In mîinile unui meşter conştiincios, mobila veche poate deveni ca nouă. Dar, din cauza unei munci nu întotdeauna destul de conştiincioase, la cooperativa „Mobilă şi tapiţerie" se mai primesc destule reclamaţii din partea clienţilor. Unele conduceri de cooperative nu se îngrijesc de asigurarea unităţilor lor cu un număr corespunzător de lucrători calificaţi. Cum poate asigura deservirea populaţiei, şi încă la domiciliu, cooperativa „Arta lemnului“, de pildă, care în cele 13 unităţi ale sale are în total 14 lucrători? Conducerea Uniunii cooperativelor meşteşugăreşti din Capitală este chemată să exercite un control mai eficient asupra modului cum se desfăşoară, în general, activitatea de deservire a populaţiei şi, mai cu seamă, să ia măsuri pentru îmbunătăţirea deservirii la domiciliu, pentru lărgirea continuă a gamei de servicii prestate. M. NICULAESCU SCENTEIA La Şcoala medie nr. 7 din Capitală a avut loc de curând o adunare pionierească deschisă. Cei mai buni şcolari din clasa a III-a A şi B au primit, intr-un cadru solemn, cravata roşie. (Foto : M. Cioc) CITITOR» NE SESIZEAZĂ Orarul trebuie respectat Pe traseul Ploieşti-Popeşti circulă autobuzele întreprinderii de transporturi Ploieşti. După graficul orar, un autobuz trebuie să plece dimineaţa la 6 din Popeşti, pentru a ajunge la 6,30 în Ploieşti. Cu acest autobuz circulă în special muncitorii care lucrează în diferite întreprinderi ploieştene. Orarul e bun, dar nu este respectat. Autobuzul ajunge in Ploieşti la 6,50, la 7 sau şi mai tîrziu. Deseori maşinile se defectează pe traseu. Conducerea întreprinderii ar trebui să asigure respectarea graficului orar. (De la Iacob Mihai, funcţionar). Lucru de mîntuială Cu un an în urmă, Întreprinderea de gospodărie orăşenească din Paşcani a început lucrările de extindere a conductei de apă potabilă pe strada filimon Sîrbu. A fost introdusă conducta, au fost montate cişmele, dar cetăţenii tot n-au apă. Lucrările au fost făcute de mîntuială şi apa se scurge în pămînt. Deşi sesizată, întreprinderea întîrzie repararea instalaţiei. (De la Constantin Loghin, sudor). La staţia de radioficare Comuna Bezdead, raionul Tîrgovişte, a fost radioficată in 1960 şi în prezent există peste 800 de abonaţi ai staţiei de radioficare. Zilnic se retransmit emisiunile posturilor de radio centrale. Dar cetăţenii ar dori să asculte cite ceva şi despre comuna lor. Ar putea fi chemaţi în studio fruntaşi ai recoltelor bogate, medici, profesori sau deputaţi să facă expuneri, formaţii artistice de amatori pentru a prezenta programe. Staţia de radioficare nu are însă un redactor care să se ocupe de emisiunile locale, iar comitetul raional pentru cultură şi artă nu-i acordă sprijinul. (De la Nicolae Stoian, preşedintele sfatului popular comunal). Aşteptare îndelungata De cinci luni, la intrarea băii comunale din Bîrlad este un aviz: baia se află în reparaţie capitală. Dar lucrările nu avansează deloc. Cetăţenii aşteaptă ca întreprinderea de gospodărie comunală să ia măsuri ca avizul să dispară şi să se deschidă în sfîrşit baia. (De la Ion Oprea, redactor la gazeta de uzină ,,Rulmentul“). Gimnastică ... pe hîrtie Consiliul raional U.C.F.S. a îndrumat asociaţiile sportive de pe lîngă întreprinderile din Tîrnăveni să organizeze gimnastica în producţie. Consiliile acestor asociaţii au trecut această problemă în planurile lor de activitate; specialiştii s-au deplasat la locurile de muncă pentru a fixa felul exerciţiilor, au fost numiţi instructori voluntari ş.a. Un singur lucru nu s-a făcut: gimnastica în producţie. (De la Ion Hasasiu, economist). Pe urmele materialelor publicate „De la magazin — acasă..." Articolul cu titlul de mai sus, publicat în cadrul acestei rubrici din „Scînteia“ nr. 5660, propunea ca organizaţiile comerciale să asigure cumpărătorilor transportul la domiciliu al mărfurilor voluminoase. Ministerul Comerţului Interior arată în răspunsul trimis ziarului că în viitor acest sistem, folosit deocamdată la magazinele de mobilă din unele localităţi, va fi extins şi la desfacerea altor mărfuri de uz îndelungat. Astfel, se vor transporta şi instala la domiciliul cumpărătorilor frigidere, aparate de radio, televizoare etc. Se fac calcule pentru stabilirea necesarului de mijloace de transport şi de personal care să permită practicarea acestui sistem de vînzare. Despre desfacerea bulionului In același număr al ziarului s-a publicat propunerea unei gospodine din Tîrgovişte de a se pune în vînzare bulionul vărsat şi în vase mai mici, spre a fi ferit de degradare. Direcţia comerţului de legume şi fructe din Ministerul Comerţului Interior, apreciind propunerea ca justă, ne informează că cea mai mare parte a bulionului pus în vînzare se va desface în ambalaje mici. va Mr. 5681 „SĂPTĂMÎNA POEZIEI" Astăzi începemn întreaga ţară „Săptămîna poeziei". Poeţi din toate generaţiile — din Capitală ca şi din diferite regiuni ale ţării — se vor alia cu acest prilej în mijlocul cititorilor, muncitori, ţărani colectivişti, intelectuali, studenţi, elevi. Şezători vor avea loc în uzine, pe marile şantiere, în gospodării agricole colective, în instituţii, în oraşele şi satele în care s-au născut marii noştri poeţi clasici, în locurile de care se leagă activitatea şi opera acestora. Poezia noastră inspirată din viaţa oamenilor muncii, din bogăţia neasemuită de fapte măreţe a epocii construirii socialismului, legată indestructibil de cauza poporului, de înaltele lui năzuinţe îşi demonstrează şi cu acest prilej continuitatea cu cele mai valoroase tradiţii ale liricii clasice romîneşti, cu acest nesecătuit tezaur de frumuseţe. Poeţii se vor întîlni în această săptămînă cu cei ce făuresc poezia vieţii de astăzi, cu cititorii lor, cu oamenii cărora le sînt adresate versurile pe care le creează. Ei vor merge astfel la înseşi izvoarele poeziei: viaţa cea nouă din fabrici, din uzine şi de pe ogoare. „Săptămîna poeziei" va constitui şi un prilej de popularizare a realizărilor liricii romîneşti din ultima vreme, de răspîndire în masele largi a roadelor muncii scriitorilor noştri de astăzi. Cititorii vor cunoaşte Îndeaproape pe cei ale căror versuri le-au încălzit inimile, înaripîndu-i în munca de zi cu zi, le vor spune gindurile şi dorinţele lor ca unor prieteni apropiaţi. Nu o dată poeţii au ascultat cu interes şi cu reale foloase pentru creaţia lor cuvîntul plin de dragoste, de căldură, dar şi străbătut de o exigenţă mereu sporită, al oamenilor muncii. Cunoscînd cerinţele cititorilor, gusturile lor, cunoscînd mai ales sentimentele şi năzuinţele lor, poeţii s-au străduit să le dea glas în versuri cit mai pline de miez, mai emoţionante, care să meargă la inima oamenilor muncii. Cititorii au cerut poeţilor noştri să întruchipeze în versuri de reală frumuseţe, varietatea de aspecte ale vieţii de astăzi, complexitatea sufletească a oamenilor muncii. Programul săptămînii cuprinde, pe lingă şezătorile amintite, emisiuni radiofonice, lecturi din versurile poeţilor noştri în şcoli şi cluburi. Tot cu acest prilej a fost tipărit sub titlul „Săptămîna poeziei" un caiet care cuprinde lucrări ale poeţilor de astăzi ai ţării. „Săptămîna poeziei" va contribui prin numeroasele manifestări care se vor desfăşura în regiunile ţării la strîngerea legăturilor permanente dintre literatura noastră și masele largi ale poporului. Recitalul pianistului sovietic Iakov Flier Pianistul Iakov Flier, artist al poporului şi maestru emerit al artei al R.S.F.S.R., a dobîndit în viaţa muzicală sovietică autoritatea pe care o impune îndelungata sa activitate artistică şi pedagogică. Elev al unui maestru al pedagogiei pianistice — Constantin Iguanov — Flier a format el însuşi generaţii de tineri artişti, care au statornicit cu atîtea prilejuri prestigiul şcolii sovietice de interpretare ; el este de asemenea preţuit ca interpret, pentru evidenta preocupare de a descoperi adevărata expresie a muzicii, de a rezolva cele mai dificile probleme ale artei sale. Iakov Flier şi-a început activitatea concertistică cam prin anul 1930 şi interpretările sale, îndeosebi acelea ale repertoriului romantic, sunt consemnate ca excepţionale în memoria celor care l-au ascultat, îmbogăţit în anii maturităţii cu noi trăsături, talentul său s-a dovedit robust, iar impetuozitatea tinereţii s-a echilibrat datorită unei experienţe muzicale multilaterale. Totuşi, cele mai bune realizări ale pianistului sovietic sunt şi astăzi piesele repertoriului romantic. In sonata nr. 2 în si bemol minor de Chopin, Flier urmăreşte continuitatea suflului tragic al acestei epopei eroice in care compozitorul a întruchipat suferinţele poporului său. Pianistul resimte patosul luptei furtunoase cuprins în amploarea simfonică a primei părţi , expresia severă a durerii profunde a apărut in „marşul funebru“ înfrumuseţată de intensitatea poetică a tălmăcirii acelui răgaz liric ce întrerupe cursul grav al cortegiului funerar. In final murmurul nedefinit, rezultînd din alergarea pe clapele instrumentului, tinde către crearea acelei celebre imagini sugerate de marele pianist rus — Anton Rubinstein. In legătură cu această parte a sonatei, este --------------------090——— vîntul care suflă pe mormintele eroilor. „Consolare“ de Liszt și „Preludiul" de Rahmaninov au pus în lumină din nou capacitatea lui Flier de a resimţi fiorul delicat al miniaturilor romantice. Şi stilul improvizatoric al Rapsodiei nr. 12 de Liszt, contrastele de ritm şi atmosferă, se potrivesc interpretului. Mai puţin ferm în construcţiile dimensionate pe planuri largi, el a creat aci coloritul intens naţional al acestei lucrări de inspiraţie folclorică. Fireşte o analiză mai amănunţită poate oferi discuţiei unele detalii cu privire la concepţia interpretării şi particularităţile tehnicii instrumentale în sonatele de Mozart şi Prokofiev. Ne rămîne însă amintirea frumoaselor Intermezzi de Brahms, introduse în prima parte a programului, ca pentru a înlesni publicului parcurgerea distanţei ce desparte pe clasicul vienez de un creator al veacului XX. ADA BRUMARU O nouă şcoală tehnică sanitară TÎRGU-MUREŞ (coresp. „Scînteii"). Zilele acestea a fost terminată la Tîrgu- Mureş construcţia şcolii tehnice sanitare. Noua şcoală cuprinde opt săli de clasă, laboratoare de biochimie şi microbiologie, de radio - balneo-fizioterapie şi tehnică dentară. 000- INFORMAŢII • După ea a prezentat cinci spectacole la Constanţa şi trei la Iaşi. Teatrul de miniaturi din Leningrad, condus de Arkadi Raikin, artist al poporului din R.S.F.S. Rusă, a sosit simbătă dimineaţa la Bucureşti. Continuindu-şi turneul, artiştii din Leningrad vor da pentru bucureşteni pină la 23 octombrie o serie de spectacole în sala Teatrului C.C.S. şi in sala Palatului R.P. Romína. Consiliul de Miniştri al R.P. Romina a emis recent o Hotărîre privind prezentarea unor absolvenţi la examenul de stat in invătămîntul superior. Conform acestei Hotărîri, absolvenţii Instituţiilor de invăţămînt superior din seriile 1959—1960 si anterioare, care n-au promovat examenul de stat, se pot prezenta pentru ultima oară la una din sesiunile acestui examen din anul 1963. • La spectacolul prezentat simbătă seara de Opera de stat din Iaşi, rolul Aidei din opera cu acelaşi nume de Verdi a fost interpretat de soprana Krystyna Jamroz de la Opera Naţională din Poznan (R.P. Polonă). • Continuându-şi turneul în ţara noastră, orchestra simfonică „Gewandhaus” din Leipzig a dat simbătă seara un concert la Sibiu. Orchestra, condusă de prof. Heinz Bongartz, a executat uvertura la opera „Fidelio”, simfoniile a II-a şi a V-a de Beethoven. înalta măiestrie a formaţiei şi dirijorului ei au fost răsplătite cu vii aplauze. (Agerpres) T1EAT1R1E • (Som sama •7e/ev/ziurie TEATRUL DE OPERA ŞI BALET AL R. P. ROMINE : SPĂRGĂTORUL DE NUCI — (orele 11) ; FALSTAFF — (orele 19.30) . TEATRUL DE STAT DE OPERETA : INTILNIRE CU DRAGOSTEA — (orele 10.30) ; PLUTAŞUL DE PE BISTRIŢA — (orele 19.30). TEATRUL NAŢIONAL „I. L. CARAGIALE“ (Sala Comedia) ; PIAŢA ANCORELOR — (orele 10) ; POVESTE DIN IRKUTSK — (orele 19,30). (Sala Studio) : SICILIANA — (orele 10) ; FIICELE — (orele 19,30). TEATRUL „C. I. NOTTARA“ (Sala Magheru) : ANTONIU ŞI CLEOPATRA — (orele 10) ; CIOCÎRLIA — (orele 19,30). (Sala Studio) . SCANDALOASA LEGĂTURA DINTRE DOMNUL KETTLE ȘI DOAMNA MOON — (orele 10,30) ; BUCĂTĂREASA — (orele 20); TEATRUL „LUCIA STURDZA BULANDRA“ (Bd. Schitu Măgureanu 1) ; CAMERA FIERBINTE — (orele 19,30); (Sala Studio — Str. Alex. Sahia nr. 76 A) ; COSTACHE SI VIATA INTERIOARA — (orele 19,30); SALA MICA A PALATULUI R. P. ROMINE : RECITAL POPULAR PENTRU TINERET. ii) program : DANSURI INSTRUMENTALE SI PIESE VOCALE INSPIRATE DIN FOLCLORUL POPOARELOR — (orele 20). TEATRUL PENTRU TINERET SI COPII (Sala pentru tineret) : OCEANUL (premieră) — (orele 20). (Sala pentru copii) : DOI LA ARITMETICA — (orele 10 şi orele 18). TEATRUL MUNCITORESC C.F.R.-GIULEŞTI : OAMENI ŞI UMBRE — (orele 19.30) . TEATRUL EVREIESC DE STAT : UN PROCES NETERMINAT — (orele 20). ANSAMBLUL DE ESTRADA ,FRIEDRICHSTADT-PALAST“ (R.D.G.) — Sala Palatului R. P. Romîne — Spectacolul extraordinar „BERLINUL SALUTA BUCUREŞTIUL“ — (orele 11 şi orele 20.30) . TEATRUL SATIRIC MUZICAL „C. TANASE“ (Sala Savoy) : VORBA REVISTEI — (orele 20). (Sala Academiei) . MUZICA BATO VINA — (orele 20). TEATRUL ŢĂNDĂRICĂ (Sala Orfeu) • UN BĂIEŢEL O PAIAŢA ŞT O MAIMUŢA şi ROCHIŢA CU FIGURI — (orele 11) ; DOI LA ZERO PENTRU NOI (spectacol pentru adulţi — orele 20). (Sala Academiei) ; ALFABET IMPAPAT(orele 11). CIRCUL DE STAT : PUNCT TURISTIc — CIRCUL I — (orele 16 şi orele 20). CINEMATOGRAFE : FESTIVALUL FILMULUI SOVIETIC — OAMENI ŞI FIARE (seria II-a) : Republica — Bd Magheru 2 (8 ; 10 ; 12,15 ; 14,30 ; 16,45 ; 19, 21,15). OAMENI ȘI FIARE (seria I): 1 Mai — Bd. 1 Mai 322 (9 ; 12 ; 14,30 ; 16,45 ; 19 , 21,15). CASA DE LA RĂSCRUCE : București — Bd. 6 Martie 6 (9,30 ; 11,45 ; 14 ; 16,45 ; 19 , 21). DRUMURI DESPĂRȚITE : Magheru — Bd. Magheru 29 (9,45 ; 19 14,15 ; 16,30 ; 18,45 ; 21), I. C. Frimu — Bd. 6 Martie 16 (9,30 ; 11,45 ; 14 ; 16,15 ; 18,45 ; 21), Alex. Sahia — Cal. Văcărești 21 (10 ; 12;15 ; 16,30 ; 18,45 ; 21), 23 August — Bd. Dimitrov 118 (10 ; 12,15 ; 14,15 ; 16,30 ; 18,45 ; 21). CARTIERUL VISELOR : V. Alecsandri — Str. Grigorescu 24 (15 ; 17 ; 19 , 21). AVENTURILE LUI HUCKLEBERRY FINN — cinemascop : Elena Pavel — Bd. 6 Martie 14 (9,45 ; 12 , 14 ; 16,15 ; 18,30 ; 20,45), înfrăţirea între popoare — Bd. Bucureştii Noi (10,30 ; 15,30 ; 18 , 20,30) , B. Delavrancea — Bd. Libertăţii 70-72 (11 , 16 ; 18 , 20). O VIAŢA Tineretului — Cal. Victoriei 48 (9,15 ; 11,30 ; 13,45 ; 16 ; 18,15 ; 20,30), V. Roaită — Bd. 1 Mai 57 (10 ; 12,10 ; 14,20 ; 16,30 ; 18,45 ; 21). PACE NOULUI VENIT : Lumina — Bd. 6 Martie 12 (10 ; 12 ; 14 ; 16 ; 18,30 ; 20,30) . DIMINEATA MOHORITA : Victoria — Bd. 6 Martie 7 (10,15 ; 12,30 ; 14,45 ; 16,45 ; 18,45 ; 20,45). O ÎNTIMPLARE EXTRAORDINARA (ambele serii) : Central — Bd. 6 Martie 2 (10,30 ; 13,30 ; 16,30 ; 19,30) . PROGRAM SPECIAL PENTRU COPII : 13 Septembrie — Str. Doamnei 9 (10 ; 11,15). ŞAMPANIE ȘI MELODII : 13 Septembrie — Str. Doamnei 9 (12,45 ; 16 ; 18,15 ; 20,30), Mioriţa — Cal. Moşilor 127 (10 ; 12 , 14 ; 16,30 ; 18,45 ; 21), .Libertăţii — Str. 11 Iunie 75 (10, 12 ; 14 ; 16,30 ; 18,30 ; 20,30). CHEIA — IGNORANTUL ÎNVAŢĂ — VREAU SA ŞTIU TOT nr. 22 rulează în continuare de la orele 10 pină la orele 21 la cinematograful Timpuri Noi — Bd. 6 Martie 18. START CĂTRE NECUNOSCUT : Maxim Gorki — 13 Decembrie 5-7 (11; 16; 18 ; 20,15). FRUNZE ROŞII : Cultural — Cal. Griviţei 196 (10,30 ; 15,30 ; 17,15 ; 19 ; 20,45). DRUM DE ÎNCERCARE : Gh. Doja — Cal. Griviţei 80 (10 ; 12 ; 14,15 ; 16,30 ; 18,45 ; 21), Floreasca — Str. I. S. Bach 2 (12 ; 16,30 ; 18,30 ; 20,30), G. Coşbuc — Piaţa G. Coşbuc 1 (10 ; 12 ; 15 ; 17 ; 19 , 21). CIND VINE DRAGOSTEA : Alex. Popov — Cal. Griviţei 137 (rulează în continuare de la orele 9,30 pină la orele 21). ZBOARĂ COCORII : 8 Martie — Str. Buzeşti 9-11 (11 ; 15 ; 17 ; 19 ; 21). ALARMA PE INSULA : Griviţa — Piaţa Ilie Pintilie 2 (10,30 ; 15,30 ; 18 ; 20,30). COPILUL ŞI ORAŞUL : C-tin David — Şos. Crîngaşi 42 (15,30 ; 18 ; 20,30), LAZARILLO DE TORMES : Unirea — Bd. 1 Mai 143 (11; 14,30; 16,45; 19; 21,15), G. Bacovia — Şos. Giurgiului 3 (15,30 ; 18 , 20,15). SOARE ŞI UMBRA : T. Vladimirescu — Cal. Dudeşti 97 (11 ; 16 ; 18 , 20). NUMAI O GLUMA : Munca — Şos. Mihai Bravu 221 (12 ; 16 ; 18;15 ; 20,30). UN PUMN DE NOTE — cinemascop : Popular — Str. Mătăsari 31 (10;30 ; 15 ; 17 ; 19 ; 21). ÎMPOTRIVA ZEILOR • Arta — Cal. Călăraşi 153 (11 ; 16 ; 18 ; 20). DARCLEE : Moşilor — Cal. Moşilor 221 (11 ; 16 ; 18 ; 20). ALEKSANDR NEVSKI : Donca Simo — Str. Avrig 1 (11 ; 16 ; 18;15 ; 20,30). GENERAŢIA SALVATĂ : 16 Februarie — Bd. 30 Decembrie 89 (10,30 ; 16 ; 18 ; 20). ACORD FINAL : M Eminescu — Str. M. Eminescu 127 (11,30 ; 15 ; 17 ; 19 ; 21). VlNTUL SUDULUI : Ilie Pintilie — Şos. Colentina 84 (15 ; 17 ; 19 ; 21). SOARTA UNUI OM : 8 Mai — Str. Lizeanu 19 (15 ; 17 ; 19 ; 21). LA NOAPTE VA MURI ORASUL : Volga — Sos. Ilie Pintilie 61 (10 ; 12 ; 15 ; 17 ; 19 , 21). OMUL CU DOUA FETE : Luceafărul — Cal. Rahovei 118 (10,30 ; 16 ; 18,15 ; 20,30). FRATII KOMAROV — VÎNATOAREA DE LUPI : Olga Banele — Cal. 13 Septembrie 196 (16 ; 18;15 ; 20,30). FANTOMELE DIN SPESSART : Drumul Serii - Str. Drumul Serii 30 (11 ; 16 ; 18;15 ; 20,30). 49 DE ZILE IN PACIFIC : 30 Decembrie — Cal. Ferentari 86 (12 ; 16 ; 18 ; 20). NOPTI ALBE : Aurel Vlaicu — Sos. Cotroceni 9 (11 ; 15 ; 17 ; 19 ; 21). TELEVIZIUNE :* Orele 8,50 — Gimnastica de înviorare la domiciliu. 9,00 — Emisiune pentru copii şi tineretul şcolar. 10,30 — Emisiunea pentru sate. In jurul orei 15,30 — transmisie de la stadionul „23 August“ a intîlnirii de fotbal dintre echipele de tineret ale R. P. Romíne și R. D. Germane. 19,00 — Jurnalul televiziunii. 19,15 — Constructorul comunismului în arta plastică sovietică. 19,35 — Muzică populară românească. 20,20 — Filmul de desene animate „Concertul“, o producţie a studiourilor din R. P. Polonă. 20,30 — Transmisie din Sala Palatului R. P Române a spectacolului extraordinar .BERLINUL SALUTA BUCURESTIUL“, dat de ANSAMBLUL DE ESTRADA „FRIEDRICHSTADT-PALAST“ (R.D.G.). In pauză : filmul documentar „UN CUIB STRAIN". In Încheiere : Ultimele ştiri şi rezultatele sportive. Ieri în ţară vremea s-a menţinut în general frumoasă şi s-a răcit uşor în Moldova. Cerul a fost variabil, cu înnourări mai accentuate In estul ţării, pe alocuri in Transilvania s-a produs ceaţă. Vîntul a suflat slab, pină la potrivit, temporar cu Intensificări în Dobrogea, din sectorul estic. Temperatura aerului la ora 14 înregistra valori cuprinse între 10 grade la Suceava, Piatra Neamţ şi Tg. Neamţ şi 24 grade la Berzeasca. Ieri în Bucureşti , vremea a fost în general frumoasă, cu cerul variabil. Vîntul a suflat potrivit din nord-est. Temperatura maximă a fost de 21 de grade. Timpul probabil pentru zilele de 15, 16 şi 17 octombrie. In ţară , vreme schimbătoare, cu cerul variabil la început, apoi mai mult noros., Ploi descurtă durată şi averse vor cădea mai ales la sfîrşitul Intervalului. Vîntul va sufla moderat din nord-vest. Temperatura în scădere treptată. Minimele vor fi cuprinse între —2 şi 8 grade, iar maximele, între 11 şi 21 de grade. Dimineaţa brumă locală. In Bucureşti , vreme schimbătoare cu cerul variabil la început, apoi mai mult noros. Ploi de scurtă durată vor cădea la Sfîrșitul intervalului. Vîntul va sufla moderat din nordvest. Temperatura în scădere. CUM E VREMEA