Scînteia, iunie 1971 (Anul 40, nr. 8803-8832)

1971-06-10 / nr. 8812

SCâNTEIA — Joi 10 iunie 1971 Toastul tovarăşului Kim Ir Sen (Urmare din pag. I) In timpul acestei vizite, veţi avea prilejul să vedeţi nemijlocit imaginea luptei avîntate a poporului coreean care, sub conducerea clarvăzătoare a partidului nostru, traducând în ideologia Juche, a realizat, într-o perioadă relativ scurtă, sarcina istorică a industrializării socialiste şi, consolidîndu-şi cu fermitate cuceririle revoluţionare, apără cu nădejde avanpostul de răsărit al socialismului. Datorită acţiunilor tot mai intense ale imperialiştilor americani îndreptate spre provocarea unui nou război şi uneltirilor agresive tot mai făţişe ale militariştilor japonezi, care au intrat în cîrdăşie cu imperialiştii americani, situaţia ţării noastre este în continuare ascuţită şi încordată. Poporul nostru continuă lupta fermă pentru a fi gata oricînd de a zădărnici orice agresiune prin surprindere din partea duşmanului, pentru accelerarea în ritm susţinut a construcţiei socialiste în partea de nord a Republicii şi a desăvîrşi revoluţia sud-coreeană, venind în ajutorul poporului sud-coreean, precum şi pentru a realiza unificarea independentă şi paşnică a patriei. In preajma şi după farsa „alegerilor“ ilegale ţinute sub ameninţarea baionetelor de imperialiştii americani şi marionetele lor, s-a intensificat tot mai mult mişcarea tinerilor, studenţilor patrioţi şi a maselor populare, sub steagul antiimperialist, antifascist şi al democratizării ţării, devine tot mai puternică tendinţa de a forma Frontul Unic pentru salvarea naţională, antiamerican, şi a se face mai puternic ca oricînd auzit glasul celor care cer înfăptuirea contactelor dintre Nord şi Sud, unificarea paşnică a patriei. Aceasta atestă faptul că dominaţia colonială a imperialiştilor,mericani în Coreea de Sud este zădărnicită din temelii şi că actualele marionete sunt izolate complet de popor, iar sfîrşitul lor nu este departe. Prin unirea forţelor şi desfăşurarea unei vaste lupte comune de către toate forţele patriotice din Sudul şi Nordul Coreei, vor fi zădărnicite toate manevrele criminale ale agresorilor imperialişti americani şi ale actualeiolici de marionete şi va fi înfăptuită, fără îndoială, sarcina istorică a unificării patriei. Lupta grea a poporului coreean pentru retragerea agresorilor imperialişti americani din Coreea de Sud, pentru realizarea unificării independente, paşnice a patriei, se bucură şi de sprijinul şi solidaritatea tot mai activă din partea popoarelor progresiste ale lumii. Atît în timpul războiului de eliberare, cît şi în timpul reconstrucţiei postbelice, poporul frate român ne-a acordat din toată inima un ajutor multilateral, dezinteresat, iar astăzi sprijină activ, în diverse domenii, lupta poporului coreean pentru unificarea patriei. Pentru aceasta adresez tovarăşului Nicolae Ceauşescu, partidului şi guvernului român, întregului popor român, profunda noastră gratitudine. Relaţiile de prietenie şi colaborare, care se dezvoltă pe zi ce trece în mod fericit intre cele două ţări, Coreea şi România, servesc nu numai intereselor popoarelor noastre, ci şi intereselor întregii mişcări comuniste internaţionale. Sprijinul reciproc şi unitatea ţărilor socialiste, ale partidelor comuniste şi muncitoreşti constituie un factor important pentru victoria cauzei noastre comune şi dacă se întemeiază pe principiile deplinei egalităţi în drepturi, suveranităţii şi respectului reciproc şi neamestecului in treburile interne, ale colaborării tovărăşeşti, atunci această unitate poate fi, într-adevăr, liber consimţită şi consolidată. Astăzi, pe arena internaţională se desfăşoară o continuă luptă îndîrjită intre socialism şi imperialism, între forţele revoluţionare şi cele contrarevoluţionare ; in această luptă, socialismul şi forţele iubitoare de pace sînt învingătoare, iar forţele imperialiste, agresive, cunosc o înfrîngere şi un faliment inevitabil. Actuala situaţie cere ca ţările revoluţionare din lume, în frunte cu statele socialiste, popoarele ţărilor care luptă, toate forţele interesate în lupta antiimperialistă să se unească, să izoleze total imperialismul american şi, dindu-i lovituri comune, să grăbească şi mai mult prăbuşirea imperialismului intrat în declin. Poporul coreean, unit cu toate popoarele revoluţionare din lume, va lupta cu fermitate şi în viitor pentru victoria cauzei comune, a păcii, democraţiei, independenţei naţionale şi a socialismului şi va acorda sprijinul şi ajutorul său activ luptei tuturor popoarelor şi ţărilor împotriva imperialiştilor americani. Noi sprijinim orice luptă eroică antiamericană, de salvare a patriei, desfăşurată de popoarele din Vietnam, Laos şi Cambodgia şi celelalte popoare indochineze, precum şi lupta împotriva imperialismului american şi militarismului japonez dusă de poporul chinez, cel japonez şi de toate popoarele revoluţionare din Asia. Noi sprijinim activ lupta tuturor popoarelor arate, inclusiv a poporului palestinean, împotriva imperialismului american şi a slugilor lor, agresorii israelieni, lupta popoarelor din Africa împotriva imperialismului, colonialismului, rasismului, pentru consolidarea libertăţii şi independenţei naţionale, lupta poporului cubanez, constructor al socialismului, pentru zădărnicirea acţiunilor continue de agresiune şi sabotaj ale imperialismului american, precum şi lupta antiamericană şi antidictatorială a tuturor popoarelor din America Latină şi ne exprimăm solidaritatea cu lupta popoarelor europene pentru pace şi securitate în Europa. Dacă ţările socialiste, partidele comuniste şi muncitoreşti, ţinînd sus stindardul marxism-leninismului, vor colabora strîns şi se vor uni ferm cu toate forţele revoluţionare din lume, popoarele vor dobîndi pe fiecare front superioritatea covîrşitoare şi vor putea doborî imperialismul, vor reuşi să înfăptuiască pacea, independenţa naţională şi progresul social. Sîntem ferm convinşi că prietenia şi coeziunea cu poporul frate român se vor adînci şi dezvolta şi în viitor, în toate domeniile, prin lupta comună pentru victoria cauzei socialismului, împotriva imperialismului. In aceste momente plăcute, în care întîmpinăm pe solii prieteniei poporului frate român, propun să ridicăm un pahar pentru prietenia şi coeziunea de nezdruncinat dintre poporul coreean şi poporul român, pentru coeziunea ţărilor socialiste şi a mişcării comuniste internaţionale, în sănătatea stimatului tovarăş Nicolae Ceauşescu şi a soţiei sale, tovarăşa Elena Ceauşescu, în sănătatea stimatului tovarăş Ion Gheorghe Maurer, în sănătatea tuturor membrilor delegaţiei de partid şi guvernamentale a Republicii Socialiste România, în sănătatea şefilor misiunilor diplomatice şi a tuturor tovarăşilor şi prietenilor aici de faţă. (Urmare din pag. I) le-a obţinut în cadrul uriaşului efort de refacere a ţării, distruse de război, de dezvoltare a patriei pe baze noi, socialiste. Ne bucură sincer, dragi tovarăşi, că avem astăzi prilejul să fim oaspeţii unui oraş erou care, asemenea întregii dv. ţări, a renăscut din propria sa cenuşă şi cunoaşte o puternică înflorire. Apreciem în mod deosebit importantul succes pe care poporul coreean, condus de Partidul Muncii, în frunte cu tovarăşul Kim Ir Sen, l-a repurtat în dezvoltarea industriei şi agriculturii, a ştiinţei, învăţămîntului şi culturii, în ridicarea nivelului de viaţă al oamenilor muncii, precum şi întărirea şi apărarea ţării. Ca prieteni şi tovarăşi de luptă împotriva imperialismului şi pentru victoria socialismului, noi vă felicităm călduros pentru tot ceea ce aţi înfăptuit pînă acum şi vă dorim noi şi mari succese în făurirea noii orînduiri, în înflorirea patriei dv. Ţin să subliniez şi cu acest prilej că ţara noastră sprijină cu hotărîre aspiraţiile legitime ale poporului coreean de 40 milioane, îndreptate spre restabilirea unităţii patriei sale, pe o bază paşnică şi democratică. Ne pronunţăm pentru retragerea trupelor Statelor Unite ale Americii şi desfiinţarea bazelor americane din Coreea, pentru asigurarea dreptului inalienabil al poporului coreean de a hotărî singur asupra problemelor care îl privesc In acest sens, susţinem noile propuneri ale Republicii Populare Democrate Coreene, menite să pună capăt dezmembrării artificiale a Coreei, considerînd că ele se află în demină concordanţă cu interesele destinderii şi păcii în Asia şi în lume. Stimaţi tovarăşi, Doresc să arăt că, la rîndul său, poporul român a obţinut rezultate de seamă în construcţia socialistă, în ridicarea economică, culturală şi socială a ţării, înfăptuind cu succes prevederile planului 1966— 1970, poporul nostru îşi concentrează în prezent forţele în vederea transpunerii în viaţă a programului elaborat de Congresul al X-lea al Partidului Comunist Român, pentru făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Noul cincinal — care va reprezenta o etapă hotărîtoare în realizarea acestui obiectiv fundamental — asigură, prin prevederile sale, un puternic avînt al forţelor de producţie ale ţării, progresul rapid şi intens al ştiinţei şi culturii, creşterea continuă a bunăstării întregului popor. Clasa muncitoare, ţărănimea, intelectualitatea, strîns unite în jurul Partidului Comunist Român — care a sărbătorit recent împlinirea a 50 de ani de existenţă — acţionează în mod ferm pentru a înfăptui politica marxist-leninistă a partidului. Noi considerăm că, asigurînd realizarea în cele mai bune condiţii a programului de edificare socialistă a ţării, de ridicare şi înflorire a patriei, ne îndeplinim nu numai o înaltă îndatorire naţională şi o obligaţie supremă faţă de propriul nostru popor, ci şi o îndatorire internaţionalistă faţă de cauza generală a socialismului, a întăririi forţelor revoluţionare, antiimperialiste din întreaga lume. Partidul şi guvernul ţării noastre dau o înaltă apreciere relaţiilor de prietenie şi colaborare dintre Republica Socialistă România şi Republica Populară Democrată Coreeană, dintre poporul român şi poporul coreean. Constituie pentru noi un motiv de deosebită satisfacţie faptul că aceste relaţii frăţeşti se dezvoltă în mod fericit, pe temelia solidă a comunităţii de orînduire şi de ţeluri, a ideologiei marxist-leniniste, pe principiile respectării independenţei şi suveranităţii naţionale, a neamestecului în treburile interne, egalităţii depline în drepturi, ale solidarităţii şi întrajutorării tovărăşeşti. Ne exprimăm convingerea că în cadrul întîlnirilor şi convorbirilor pe care le vom avea vom putea evidenţia şi pune în valoare noi posibilităţi de a întări şi dezvolta prietenia româno-coreeană, de a conlucra fructuos pe multiple planuri — politic, economic, tehnico-ştiinţific, cultural — în interesul ambelor popoare, al cauzei socialismului şi păcii. România situează în centrul politicii sale externe dezvoltarea relaţiilor de prietenie şi solidaritate cu toate ţările socialiste, depune eforturi susţinute în direcţia unităţii şi colaborării dintre ele, văzînd în aceasta o condiţie fundamentală a întăririi forţelor socialismului, a frontului revoluţionar antiimperialist. De asemenea, partidul nostru promovează largi relaţii cu toate partidele comuniste şi muncitoreşti, cu mişcările democratice şi progresiste de pretutindeni, cu toate forţele care se ridică împotriva politicii imperialiste, de agresiune şi dominaţie, pentru apărarea libertăţii şi independenţei lor naţionale, pentru progres social. România acordă sprijinul său mişcărilor de eliberare naţională, dezvoltă continuu relaţiile cu noile state independente, fiind convinsă că prin aceasta îşi aduce contribuţia la lupta antiimperialistă, la zădărnicirea politicii de promovare a colonialismului şi neocolonialismului. Ţara noastră este pe deplin solidară şi sprijină activ lupta eroică a poporului vietnamez, a celorlalte popoare din Indochina, împotriva intervenţiei militare a imperialismului american. Ne pronunţăm cu, toată energia pentru încetarea războiului din Vietnam, pentru retragerea totală a trupelor S.U.A. din această zonă. Popoarele vietnamez, cambodgian şi laoţian să fie lăsate să-şi rezolve singure problemele, fără nici un amestec din afară ! Considerăm că fiecare ţară — mare, mijlocie sau mică — poartă nemijlocit răspunderea pentru soarta păcii şi civilizaţiei umane şi de aceea trebuie să participe la soluţionarea problemelor cu care se confruntă astăzi omenirea. România dezvoltă relaţii cu toate statele, fără deosebire de orînduire socială, văzînd în aceasta o cale importantă a promovării destinderii şi a consolidării păcii. La baza raporturilor sale internaţionale, România situează în mod ferm principiile respectării suveranităţii şi independenţei, egalităţii în drepturi, neamestecului, avantajului reciproc — principii care se impun, tot mai mult, drept singurele în stare să chezăşuiască dezvoltarea fructuoasă a colaborării între naţiuni, să asigure pacea. Ca ţară europeană, România acţionează consecvent pentru realizarea securităţii pe continent, pentru organizarea unei conferinţe consacrate acestui scop, la care să participe toate statele interesate. Milităm ferm pentru înfăptuirea dezarmării generale şi totale, desfiinţarea blocurilor şi a bazelor militare, pentru retragerea trupelor în limitele graniţelor naţionale, avînd convingerea că orice pas în această direcţie se va răsfrînge pozitiv asupra întregului climat internaţional. Stimaţi tovarăşi, Doresc, în încheiere, să-mi exprim încă o dată convingerea că vizita pe care o facem în Coreea populară, întîlnirile şi schimbul de păreri pe care îl vom realiza cu acest prilej vor întări şi mai puternic prietenia şi solidaritatea noastră de luptă, vor face ca ţările şi partidele noastre să coopereze cu rezultate şi mai însemnate în lupta pentru afirmarea socialismului în lume, pentru zădărnicirea planurilor agresive ale imperialismului, pentru progres social şi pace. Permiteţi-mi să toastez în sănătatea tovarăşului Kim Ir Sen şi a soţiei sale, tovarăşa Kim Song E, în sănătatea tovarăşului Toi En Ghen, în sănătatea celorlalţi conducători de partid şi de stat ai Coreei populare, în sănătatea reprezentanţilor corpului diplomatic prezenţi aici şi a soţiilor lor, pentru prosperitatea şi fericirea poporului coreean, pentru prietenia şi colaborarea dintre partidele, ţările şi popoarele noastre, pentru unitatea ţărilor socialiste, a tuturor forţelor revoluţionare şi antiimperialiste, pentru triumful cauzei măreţe a socialismului, păcii şi prieteniei între toate popoarele lumii ! Toastul tovarăşului Nicolae Ceauşescu ae străzii« Phenianului, populaţia salută cu bucurie pe reprezentanţii poporului român prieten PAGINA 3 VIZITA DELEGAŢIEI DE PARTID ŞI GUVERNAMENTALE ROMÂNE IN R. P. D. COREEANĂ Vizita protocolară la tovarăşul Kim Ir Sen Miercuri după-amiază, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, cu soţia Elena Ceauşescu, împreună cu tovarăşii Ion Gheorghe Maurer, Manea Mănescu, Dumitru Popa, Ion Iliescu, George Macovescu, Aurel Mălnăşan, ambasadorul ţării noastre la Phenian, au făcut o vizită protocolară tovarăşului Kim Ir Sen, secretar general al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Cabinetului de Miniştri, şi soţiei sale, Kim Song E. Au fost prezenţi, din partea coreeană, Toi En Ghen, membru al Comitetului Politic al C.C., secretar al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Prezidiului Adunării Populare Supreme, Kim Ir, membru al Comitetului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, prim-vicepreşedinte al Cabinetului de Miniştri, Pak Sen Cer, membru al Comitetului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, al doilea vicepreşedinte al Cabinetului de Miniştri, Kim Jong Gin, membru al Comitetului Politic, secretar al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, O Jin U, membru al Comitetului Politic, secretar al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, șeful Statului Major al Armatei populare coreene, Zong Zun Thek, membru supleant al Comitetului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, vicepreședinte al Cabinetului de Miniștri, Yang Hyong Sop, membru supleant al Comitetului Politic, secretar al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, Ho Dam, membru al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, ministrul afacerilor externe. Cu acest prilej, a avut loc o convorbire, care s-a desfășurat într-o atmosferă cordială. Flori pentru oaspeţii dragi Sosirea la Phenian (Urmare din pag. I) de bun venit, cuvinte de salut închinate prieteniei dintre popoarele român şi coreean : „Trăiască Partidul Comunist Român“, „Bun venit delegaţiei de partid şi guvernamentale a Republicii Socialiste România, conduse de tovarăşul Nicolae Ceauşescu“. Baloane uriaşe au ridicat deasupra aeroportului steaguri ale României şi Coreei, precum şi lungi eşarfe de mătase cu urările „întîmpinăm cu căldură solia de prietenie a României“, „Trăiască prietenia şi coeziunea frăţească statornicite între poporul coreean şi poporul român“. Orele 11:30. Avionul oficial românesc îşi face apariţia pe cerul Phenianului, însoţit de reactoare ale forţelor aeriene militare coreene, care au alcătuit o escortă de onoare de la frontiera ţării. Salutaţi cu puternice aplauze, cu ovaţiile şi uralele mulţimii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu soţia sa, Elena Ceauşescu, membrii delegaţiei române coboară scara avionului. Ei sunt întîmpinaţi cordial de secretarul general al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Cabinetului de Miniştri, tovarăşul Kim Ir Sen, împreună cu soţia sa, Kim Song E. Conducătorii de partid şi de stat ai celor două ţări îşi string cu căldură mîinile. Tovarăşul Kim Ir Sen salută apoi pe membrii delegaţiei de partid şi guvernamentale române — tovarăşii Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului de Miniştri, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal de partid București, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., George Macovescu, membru al C.C. al P.C.R.,, prim-adjunct al ministrului afacerilor externe. Un grup de pionieri, îmbrăcaţi în costume naţionale coreene, înconjoară cu voioşie pe oaspeţii români, le oferă buchete de flori. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi soţia sa se fotografiază împreună cu pionierii. Ceremonia oficială a sosirii delegaţiei este marcată de momentul solemn al intonării imnurilor de stat ale României şi Coreei. In timp ce sunt trase 21 de salve de artilerie în cinstea delegaţiei române, tovarăşii Nicolae Ceauşescu, Kim Ir Sen şi Ion Gheorghe Maurer trec în revistă unităţile de infanterie, aviaţie şi marină care alcătuiesc garda de onoare aliniată pe aeroport. In continuare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi ceilalţi oaspeţi români sunt salutaţi de personalităţile coreene venite în întîmpinarea delegaţiei române : Kim Ir, Pak Sen Cer, Kim Jong Gin, O Jin U, membri ai Comitetului Politic al Comitetului Centre al Partidului Muncii din Coreea, Ten Diun Theak, Yang Hyong Sop, Kim Man Ghen, membri supleanţi ai Comitetului Politic, Kan Rian Uk, vicepreşedinte al Prezidiului Adunării Populare Supreme, Pek Wam Un, preşedintele Adunării Populare Supreme, Hă Dam, ministru de externe, precum şi Kang Jong Sap, ambasadorul Republicii Populare Democrate Coreene la Bucureşti, membri ai Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, ai guvernului, conducători ai organizaţiilor de stat şi obşteşti, generali. Pe aeroport erau, de asemenea, prezenţi Aurel Mălnăşan, ambasadorul României la Phenian, membru al delegaţiei de partid şi guvernamentale române, şi membri ai ambasadei. Sunt prezentaţi şefii misiunilor diplomatice acreditaţi la Phenian. Tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Kim Ir Sen primesc defilarea gărzii de onoare. In încheierea ceremoniei, conducătorii de partid şi de stat ai celor două ţări rostesc scurte cuvîntări. CUVÎNTAREA DE SALUT A TOVARĂŞULUI KIM IR SEN Stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, Stimată tovarăşă Elena Ceauşescu, Stimate tovarăşe Ion Gheorghe Maurer, Stimaţi şi distinşi oaspeţi români, Dragi tovarăşi şi prieteni, In numele Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, al guvernului Republicii Democrate Coreene şi al întregului popor coreean, salut fierbinte vizita în ţara noastră a delegaţiei de partid şi guvernamentale a Republicii Socialiste România, conduse de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. Poporul nostru vă intîmpină astăzi cu nespusă bucurie pe dumneavoastră, solii prieteniei poporului frate român. Actuala vizită in ţara noastră a delegaţiei de partid şi guvernamentale române este o expresie elocventă a prieteniei şi coeziunii dintre popoarele ţărilor noastre, care se dezvoltă pe zi ce trece în mod fericit. Poporul coreean şi poporul român sunt unite prin legături puternice, de nezdruncinat, de prietenie, încă din trecut. Poporul nostru dă întotdeauna o înaltă preţuire relaţiilor de prietenie şi colaborare cu poporul român, statornicite in lupta pentru realizarea ţelurilor şi idealurilor comune, se bucură în mod sincer de realizările strălucite dobîndite de harnicul şi talentatul popor român in construirea societăţii noi, sub conducerea justă a Partidului Comunist Român, în frunte cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu. România, republică socialistă suverană, păşeşte astăzi viguros pe drumul spre noi progrese şi civilizaţie, pe drumul luptei împotriva imperialismului, pentru apărarea păcii. Delegaţia de partid şi guvernamentală română a sosit in ţara noastră aducînd cu ea simbolul avintului creator al poporului român şi dorinţa nobilă de a întări solidaritatea frăţească cu poporul coreean. Aceasta reprezintă un puternic imbold pentru poporul nostru care, sub conducerea Partidului Muncii din Coreea, luptă pentru consolidarea şi dezvoltarea pe mai departe a orînduirii socialiste in ţara noastră, pentru izgonirea imperialiştilor americani din Coreea de Sud şi realizarea unităţii independente a patriei. Stimaţi oaspeţi, Pretutindeni în ţara noastră, dumneavoastră vă veţi bucura de o primire ospitalieră, caldă şi veţi constata în mod nemijlocit sentimentul profund de prietenie nutrit de poporul nostru faţă de poporul frate român. Noi dorim ca, în timpul şederii in ţara noastră, dumneavoastră, scumpii noştri oaspeţi, să petreceţi zile plăcute şi utile pentru ca vizita dumneavoastră să fie încununată de rezultate minunate. Trăiască prietenia şi coeziunea de luptă nezdruncinată dintre poporul coreean şi poporul român 1 CUVÎNTAREA DE RĂSPUNS A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU Stimate tovarăşe Kim Ir Sen, Stimată tovarăşă Kim Song E, Dragi tovarăşi şi prieteni, Sosit pe pămîntul Republicii Populare Democrate Coreene prietene, doresc să adresez Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, Prezidiului Adunării Populare Supreme şi guvernului ţării dumneavoastră, întregului popor coreean, un călduros salut tovărăşesc din partea Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat și a guvernului Republicii Socialiste România, a întregului popor român. (Continuare in pag. a IV-a)