Scînteia, iunie 1971 (Anul 40, nr. 8803-8832)

1971-06-10 / nr. 8812

SäNTEIA — joi 10 iunie 1971 Lucrările Comisiei pentru politică externă a Marii Adunări Naţionale La 1 iunie. Comisie pentru politică externă a Marii Adunări Naţionale, Întrunită sub preşedinţia tovarăşului Mihai Dalea, a examinat şi discutat Proiectul de lege cu privire la cetăţenia română. Proiectul de lege a fost prezentat in faţa comisiei de Nicolae State, adjunct al ministrului afacerilor interne, Nicolae Ecobescu, adjunct al ministrului afacerilor externe, şi Nicolae Popovici, adjunct al ministrului justiţiei. De asemenea, comisia a ascultat o informare a Ministerului Afacerilor Externe asupra acţiunilor României pe plan european, prezentat de Nicolae Epobeecu, adjunct al ministrului afacerilor externe. Proiectul de lege cu privire la cetăţenia română a fost examinat şi discutat, de asemenea, într-o şedinţă a Comisiei juridice, prezidată de prof. univ. Traian Ionașcu. Lucrările comisiilor continuă. (Agerpres) Reîntoarcerea delegaţiei Consiliului Central al U.G.S.R. condusă de Miercuri dimineaţa, s-a înapoiat în Capitală delegaţia Consiliului Central al Uniunii Generale a Sindicatelor din România, condusă de tovarăşul Virgil Trofin, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., preşedintele Consiliului Central al U.G.S.R., care, la invitaţia Consiliului Central al Uniunii Sindicatelor din R.S.F. Iugoslavia, a făcut o vizită în această ţară. tovarăşul Virgil Trofin La sosire, pe aeroportul Băneasa, delegaţia a fost intîmpinată de tovarăşii Gheorghe Petrescu şi Nicolae Gavrilescu, vicepreşedinţi ai Consiliului Central al U.G.S.R., de secretari şi membri ai Comitetului Executiv al Consiliului Central al U.G.S.R. Au fost de faţă: Isa Njegovan, ambasadorul R.S.F. Iugoslavia la Bucureşti, şi membri ai ambasadei. (Agerpres) Plecarea în R. S. F. Iugoslavia a tovarăşului Iosif Banc Tovarăşul Iosif Banc, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România, a plecat, miercuri după-amiază, in R.S.F. Iugoslavia, unde va face o vizită la invitaţia preşedintelui Vecei Executive a Republicii Socialiste Serbia, Milenko Boianici. La plecare, pe aeroportul Otopeni, erau prezenţi tovarăşii Leonte Răutu, ★ în aceeaşi zi, tovarăşul Iosif Bane a sosit la Belgrad. Pe aeroport a fost salutat de Milenko Boianici, preşedintele Vecei Executive a Republicii Socialiste vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, Vasile Gliga, adjunct al ministrului afacerilor externe, reprezentanţi ai conducerii unor ministere şi instituţii centrale. Au fost de faţă Isa Njegovan, ambasadorul R.S.F. Iugoslavia la Bucureşti, şi membri ai ambasadei. (Agerpres) ★ Serbia, și Radivoje Markovici, membru al Vecei Executive a acestei republici. A fost prezent ambasadorul român la Belgrad, Vasile Șandru. Tovarăşul Ioi Pătan s-a reîntors in Capitală Miercuri seara s-a întors în Capitală Ion Păţan, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România, care a participat la inaugurarea oficială a expoziţiei naţionale „România se prezintă“, organizată în oraşul Düsseldorf. La ieşire, pe aeroportul Otopeni, ★ înaintea plecării din Düsseldorf, şeful guvernului landului Renania de Nord-Westfalia, Heinz Kuhn, a oferit o recepţie în onoarea vicepremierului român, la care au luat parte persoanele oficiale care l-au însoţit pe oaspete, precum şi ambasadorul României la Bonn, Constantin Oancea. Cu acest prilej, Heinz Kuhn a transmis lui Ion Păţan — din Împuternicirea preşedintelui R. F. a Germaniei, Gustav Heinemann, şi a cancelarului federal Willy Brandt — cele mai călduroase felicitări pentru marele succes repurtat de expoziţia „România se prezintă" şi de manifestările economice şi culturale legate de acest eveniment. Totodată, Heinz Kuhn a transmis dorinţa guvernului landului Bavaria ca această expoziţie să fie reeditată la München. Intr-o convorbire avută cu corespondentul Agerpres la Bonn, vicepreşedintele Consiliului de Miniştri ai României, Ion Păţan, a declarat că marea expoziţie românească, deserau prezenţi Mihai Marinescu, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, Cornel Burtică, ministrul comerţului exterior, Vasile Gliga, adjunct al ministrului afacerilor externe, şi alte persoane oficiale. Au fost de faţă Erich Stratling, ambasadorul R. F. a Germaniei la Bucureşti, şi membri ai ambasadei. ★chisă într-unul din cele mai puternice centre industriale ale R.F.G., a reuşit să prezinte, prin bogatele sale exponate, o frescă elocventă a României socialiste, a potenţialului său economic în continuă dezvoltare. Discuţiile purtate cu membri ai guvernului federal, ai guvernului landului Renania de Nord-Westfalia, precum şi cu conducătorii unora dintre cele mai mari firme industriale şi financiare vest-germane — a subliniat vicepremierul român — au fost animate de dorinţa de a dezvolta şi diversifica colaborarea şi cooperarea bilaterală şi pe terţe pieţe. încerc un sentiment de satisfacţie că unele rezultate concrete în această privinţă au fost înregistrate chiar în cursul acestor zile şi ţin să subliniez — a menţionat Ion Păţan — că, în cazurile în care punctele de vedere expuse nu au coincis cu ale interlocutorilor, discuţiile au contribuit la clarificări utile. (Agerpres) REUNIUNEA DE LUCRU A COMITETULUI ROMAN PENTRU COLABORARE SI ÎNŢELEGERE RECIPROCĂ INTRE POPOARELE DIN BALCANI Miercuri a avut loc în Capitală reuniunea de lucru a Comitetului român pentru colaborare şi Înţelegere reciprocă între popoarele din Balcani. La reuniune au participat şi reprezentanţi ai unor instituţii centrale şi organizaţii obşteşti, ai uniunilor de creaţie, presei şi radioteleviziunii, în expunerea pe care a făcut-o cu acest prilej, preşedintele comitetului, prof. dr. docent Mihail Ghelmegeanu, a prezentat activitatea desfăşurată de comitetul român şi de alte organisme neguvernamentale din ţara noastră In vederea dezvoltării raporturilor cu toate popoarele din Balcani. Vorbitorul a relevat că în munca comitetului s-au reflectat, in mod constant, preocupările partidului şi guvernului român de a extinde conlucrarea Intre ţările din Balcani, pe multiple planuri, în vederea stabilirii unui climat de pace şi securitate in această parte a lumii. Au fost dezbătute, apoi, principalele acţiuni pe care intenţionează să le organizeze în viitor — In acelaşi scop şi în acelaşi spirit — comitetul, într-o atmosferă entuziastă, cei prezenţi au adresat o telegramă Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, în care se spune : Comitetul român pentru colaborare şi înţelegere reciprocă intre popoarele din Balcani îşi exprimă deplina adeziune la activitatea pe care conducerea statului şi partidului, în frunte cu dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, o desfăşoară în domeniul relaţiilor internaţionale, potrivit intereselor şi năzuinţelor poporului nostru, ale cauzei păcii şi securităţii in lume. Membrii comitetului sprijină cu hotărîre politica statului român de dezvoltare a prieteniei cu toate ţările socialiste, de colaborare cu toate statele lumii, indiferent de orânduirea lor socială, politica de transformare a regiunii Balcanilor într-o zonă de bună vecinătate şi înţelegere, de colaborare şi pace, fără arme nucleare. Călăuzit de principiile indestructibile ale respectării independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului în treburile interne, egalităţii în drepturi şi avantajului reciproc, promovate cu consecvenţă de partidul şi statul nostru, Comitetul român pentru colaborare şi înţelegere reciprocă între popoarele din Balcani va milita, în continuare, pentru întărirea prieteniei şi dezvoltarea colaborării multilaterale cu toate popoarele din această zonă. Vă asigurăm că nu vom precupeţi nici un efort pentru ca ideile păcii şi colaborării să triumfe în regiunea balcanică. (Agerpres) Noul orar Navrom A intrat în vigoare noul orar Navrom pentru cursele de pasageri care va avea o valabilitate pină la sfîrşitul lunii mai din anul 1972. Faţă de precedentele grafice de circulaţie s-a realizat o sporire a traficului fluvial de călători, prin înfiinţarea de noi curse, precum şi o mai bună concordanţă cu orele de plecare şi sosire ale trenurilor, autobuzelor şi avioanelor. Pe toate braţele Deltei Dunării — Chilia, Sulina şi Sf. Gheorghe — s-au introdus nave rapide, fapt care contribuie la reducerea timpului de parcurs cu circa 3—4 ore. Asemenea vase au început să circule pe Dunăre şi intra Brăila — Piatra Frecăţei, Orşova Nouă — Moldova Veche şi Turnu Severin-Gruia. Pentru actualul sezon estival, Departamentul transporturilor auto, navale şi aeriene, în colaborare cu Ministerul Turismului, a prevăzut un număr sporit de vase mici pentru excursii pe canalele Deltei. Motonavele ,Carpaţi“ şi „Olteniţa" vor întreprinde noi croaziere pe ruta Hîrşova-Giurgiu-Turnu Severin-Belgrad-Budapesta-Viena şi retur. Alte excursii, îndeosebi în zona Sistemului hidroenergetic şi de navigaţie ,.Porţile de Fier“, vor fi efectuate la bordul noii nave „Mehedinţi“. (Agerpres) Primirea de către tovarăşul Stefan Voitec 9 % a delegaţiei parlamentare columbiene Preşedintele Marii Adunări Naţionale, Ştefan Voitec, a primit miercuri dimineaţa delegaţia parlamentară Columbiana, condusă de Ciro Rics Nieto, preşedintele Comisiei de relaţii externe a Senatului Republicii Columbia, care face o vizită in ţara noastră. La întrevedere, care a decurs intr-o atmosferă cordială, au luat parte Ilia Murgulescu, vicepreşedinte al Marii Adunări Naţionale, Mihai Dalea, preşedintele Comisiei pentru politică externă a M.A.N., Traian Ionaşcu, preşedintele Comisiei juridice, Stanciu Stoian, membru in Comitetul de conducere al Grupului român al Uniunii Interparlamentara, în timpul discuţiei au fost reliefate bunele relaţii existente între România şi Columbia, între parlamentele celor două ţări. Cu acest prilej, parlamentarii columbieni au luat cunoştinţă de structura, organizarea şi activitatea Marii Adunări Naţionale, de realizările economice, sociale şi cultural-ştiinţifice ale României. A fost subliniată, de asemenea, importanţa contactelor dintre reprezentanţii parlamentelor, a grupurilor parlamentare de prietenie în procesul dezvoltării relaţiilor bilaterale si multilaterale in spiritul colaborării şi păcii. * Membrii delegaţiei parlamentare columbiene au avut miercuri o întrevedere cu ministru comerţului exterior, Cornel Burtică, şi alţi membri ai conducerii ministerului. Cu acest prilej, au fost examinate posibilităţile de mărire a schimburilor comerciale româno-polumbiene, de cooperare in domeniile industriilor petrolieră, minieră şi a lemnului. In timpul discuţiei a fost exprimată dorinţa reciprocă de a se găsi noi căi pentru dezvoltarea şi diversificarea relaţiilor economice dintre cele două ţări. ★ în numele Biroului Marii Adunări Naţionale, Hie Murgulescu, vicepreşedinte al M.A.N., a oferit miercuri un dineu în onoarea delegaţiei parlamentare columbiene. Au luat parte Mihai Dalea, preşedintele Comisiei pentru politică externă a M.A.N., membri ai Consiliului de Stat, deputaţi, reprezentanţi ai conducerii Ministerului Comerţului Exterior, funcţionari superiori din Ministerul Afacerilor Externe şi alte persoane oficiale. ★ In cursul zilei, delegaţia parlamentară columbiană a fost primită la Ministerul Afacerilor Externe de Petru Burlacu, adjunct al ministrului. Cu acest prilej au fost discutate unele aspecte ale relaţiilor bilaterala româno-columbiene, precum şi unele probleme internaţionale de interes comun. (Agerpres) Sosirea ministrului educaţiei din Danemarca La invitaţia Ministerului învăţămintului, a sosit in Capitală miercuri după-amiază Helge Larsen, ministrul educaţiei din Danemarca, în fruntea unei delegaţii din care face parte şi Eiler Mogensen, adjunct al ministrului. La sosire, pe aeroportul Otopeni, delegaţia daneză a fost salutată de ministrul învăţămintului, Mircea Maliţa, de adjuncţi ai ministrului, funcţionari superiori din acest minister, rectori ai unor instituţii de invăţămint superior bucureştene. Au fost de faţă Torben Busek- Nielsen, ambasadorul Danemarcei la Bucureşti, şi membri ai ambasadei. Delegaţia daneză va purta convorbiri cu oameni de ştiinţă şi cultură români, va vizita instituţii de invăţămînt superior din centrele universitare Bucureşti, Iaşi, Suceava. (Agerpres) Cronica zilei La Ministerul învăţămintului s-a Întrunit, în prezenţa ministrului Mircea Maliţa, Comisia de fizică a ministerului, condusă de prof. Ioan Ursu, preşedintele Comitetului de Stat pentru Energia Nucleară. Membrii comisiei, academicieni, profesori din învăţămîntul superior şi liceal, specialişti din unităţi de cercetare şi industriale, au dezbătut, pe linia unei cit mai strinse legături intre,tercetare, producţie şi instruire, probleme privind perfecţionarea programelor analitice şi a metodelor de predare a fizicii la toate nivelele de invăţâmint. ★ La Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini a avut loc marţi o şedinţă de lucru a colegiului ministerului, cu participarea unor cadre de conducere din centrale industriale şi unităţi cu statut de centrală, a directorilor noilor uzine construite, sau care urmează să intre in funcţiune, a directorilor din licee industriale, grupuri şcolare şi şcoli profesionale, reprezentanţilor unor ministere şi uniuni sindicale de ramură. Participanţii au analizat măsurile cuprinse in planul întocmit de minister în legătură cu pregătirea şi perfecţionarea cadrelor, plan dezbătut anterior ,în unităţile productive şi de invăţâmint, în încheierea dezbaterilor a luat cuvintul Ioan Avram, ministrul industriei construcţiilor de maşini. Colegiul a adoptat planul de măsuri pus în dezbatere. ★ Delegaţia municipalităţii oraşului Rabat, condusă de Brahim Frej, preşedintele Consiliului municipal al capitalei Marocului, a făcut miercuri dimineaţa o vizită la Consiliul popular al municipiului Bucureşti, unde a avut o întrevedere cu Dumitru Joiţa, prim-vicepreşedinte, şi cu alţi membri ai Comitetului Executiv, întrevederea s-a desfăşurat intr-o atmosferă de cordialitate. în aceeaşi zi, delegaţia municipalităţii oraşului Rabat a vizitat instituţii sociale şi culturale, precum şi cartiere de locuinţe din Capitală. ★ Prof. univ. Adriano Buzatti Traverso, subdirector general pentru ştiinţă la UNESCO, care face o vizită în ţara noastră, a fost primit miercuri de Mircea Maliţa, ministrul învăţămintului. De asemenea, oaspetele a fost primit de Nicolae Ecobescu, adjunct al ministrului afacerilor externe. In aceeaşi zi, subdirectorul general pentru ştiinţă la UNESCO a avut o întrevedere cu vicepreşedintele Consiliului naţional pentru ştiinţă şi tehnologie, Dinu Buznea, şi a vizitat Institutul politehnic din Capitală. ★ Miercuri a avut loc la sediul ADÎRI conferinţa dr. Vittorio Winspeare Guiccardi, director general al Oficiului Naţiunilor Unite din Geneva, cu tema „O.N.U. în lumea contemporană". în aceeaşi zi, directorul Centrului de informare al O.N.U. din Bucureşti, Sayed Abbas Chedid, a oferit un dejun in cinstea oaspetelui. Miercuri seara a părăsit Capitala delegaţia Uniuniiîntrajutorării ţărăneşti din R. D. Germană, condusă de Willi Stephan, membru al Prezidiului acestei organizaţii, care, la invitaţia Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie, a făcut o vizită în ţara noastră. In cursul vizitei, oaspeţii au avut discuţii de informare la Uniunea Naţională şi uniuni judeţene ale cooperativelor agricole de producţie, au vizitat cooperative agricole de producţie, asociaţii intercooperatiste şi Întreprinderi agricole de stat din judeţele Constanţa, Braşov, Ploieşti şi municipiul Bucureşti. In timpul şederii in ţară, delegaţia a fost primită de Gheorghe Petrescu, preşedintele MCAP. (Agerpres) • SPORT • SPORT • SPORT • SPORT • SPORT • SPORT • SPORT • SPORT • FOTBAL Duelul Dinamo-Rapid 5 continuă REZULTATELE DE IERI • STEAUA — PROGRESUL 2-2 (2—1). Au marcat : Cristache (min 4) și Tătaru (min. 24) ; respectiv Năstase (min. 11) și Casai (min. 70) • DINAMO — RAPID 1—1 (0—0). Au marcat : Lucescu (min. 90) ; respectiv Neagu (min. 80). • UNIVERSITATEA CRAIOVA — C.F.R. CLUJ 1—1 (1—0). Au marcat : Nită (min. 18) , respectiv: M. Bretan (min. 65). In min. 10, craioveanul Oblemenco a ratat o lovitură de la 11 m. ^ • STEAGUL ROSU BRASOV — S.C. BACAU 0—0. • JIUL — PETROLUL 2—0 (0—0). A marcat : Naidin (min. 53 si 82). • P.C. ARGES — C.F.R. TIMIŞOARA 3—1 (1—0). Au marcat : Dobrin (min. 59 şi 79), Mehedinţi — autogol (min. 35) , respectiv, Seceleanu (min. 76). • UNIVERSITATEA CLUJ — FARUL 3—2 (1—1). Au marcat : Barbu (min. 38) şi Adam (min. 72 şi 85) , respectiv: Tufan (min. 42) şi Badea (min. 65). • POLITEHNICA IAŞI — U.T.A. 4—1 (3—1). Au marcat : Mariel (min. 13,22 și 49) și Cuperan — din 11 m (min. 43) , respectiv Lereter — din 11 m (min. 30). CLASAMENT Dinamo 27 13 8 6 42-23 34 Rapid 27 II 11 5 31-21 33 Steagul roşu 27 12 6 9 24-22 3C Farul 27 11 8 8 38-37 30 Steaua 27 10 9 8 39-30 29 Petrolul 27 10 9 8 31-31 29 U Craiova 27 11 7 9 23-25 29 Politehnica 27 12 4 11 44-36 28 U.T.A. 37 12 4 11 39-32 28 U Cluj 27 10 8 9 32-27 28 F. C. Argeş 27 9 8 10 36-38 26 Jiul 27 11 3 13 25-29 25 S. C. Bacău 27 10 4 13 31-40 24 C.F.R. Cluj 27 8 7 12 32-42 23 Progresul 27 7 7 13 27-35 21 C.F.R. Tim. 27 S 3 18 18-44 15 Cu prilejul celei de-a doua aniversări a creării Guvernului Revoluţionar Provizoriu al Republicii Vietnamului de Sud Mitingul de la uzina mecanică „Nicolina" din Iaşi Cu prilejul celei de-a doua aniversări a creării Guvernului Revoluţionar Provizoriu al Republicii Vietnamului de Sud, miercuri după-amiază, la uzina mecanică „Nicolina” din Iaşi a avut loc un miting organizat sub egida consiliului judeţean al Frontului Unităţii Socialiste şi a Comitetului naţional de solidaritate cu lupta poporului vietnamez. La festivitate au participat prof. dr. Constantin Corduneanu, vicepreşedinte al consiliului judeţean al F.U.S., prof. dr. docent Petre Jitariu, membru al Comitetului naţional de solidaritate cu lupta poporului vietnamez, numeroşi oameni ai muncii din întreprindere. Au fost prezenţi Lam Van-Luu, ambasadorul Republicii Vietnamului de Sud, Hoang Manh Tu, însărcinatul cu afaceri ad-interim al Republicii Democrate Vietnam la Bucureşti, şi membri ai celor două ambasade. Directorul uzinei, tovarăşul Gheorghe Cioacă, a vorbit despre semnificaţia acestui eveniment memorabil in istoria luptei poporului vietnamez. Victoriile remarcabile obţinute pe plan militar şi diplomatic au reliefat şi mai mult hotărîrea nestrămutată a poporului vietnamez de a-şi diştila independenţa şi a construi o viaţă paşnică pe pămîntul însîngerat al Vietnamului. Poporul român — a subliniat vorbitorul — urmăreşte cu deosebită simpatie succesele remarcabile ale patrioţilor vietnamezi. Îşi afirmă ataşamentul profund faţă de aspiraţiile legitime de libertate ale acestui popor greu încercat şi, alături de Întreaga opinie publică mondială, işi manifestă deplina solidaritate faţă de cauza dreaptă a Vietnamului. Ţara noastră, care sprijină activ lupta plină de sacrificii a popoarelor din Indochina, şi-a exprimat în numeroase rînduri convingerea că soluţia cea mai potrivită pentru stingerea focarului de război din această parte a lumii şi pentru asigurarea dezvoltării libere a acestor popoare constă In retragerea trupelor agresoare. in Încetarea oricăror intervenţii împotriva R.D. Vietnam, în numele întregului colectiv al uzinei, vorbitorul a transmis un călduros salut forţelor patriotice, Întregii populaţii sud-vietnameze şi a urat noi victorii in lupta lor eroică pentru apărarea independenţei naţionale, Împotriva agresorilor imperialişti. A luat apoi cuvîntul Lam Van- Luu, ambasadorul Republicii Vietnamului de Sud, care s-a referit la succesele obţinute de popoarele din Indochina, de poporul Vietnamului de Sud, sub conducerea Guvernului Revoluţionar Provizoriu, in lupta lor împotriva agresorilor imperialişti. Cauza noastră justă — a spus vorbitorul — s-a bucurat Întotdeauna de simpatia şi sprijinul crescînd al ţărilor frăţeşti şi al popoarelor progresiste ale lumii întregi. Folosim acest prilej pentru a reînnoi mulţumirile noastre sincere adresate Partidului Comunist Român, guvernului Republicii Socialiste România şi poporului român frate pentru sprijinul preţios şi ajutorul multilateral acordat luptei juste a poporului nostru, în încheiere au fost prezentate filme documentare vietnameze. ★ Miercuri la amiază, tovarăşul Miu Dobrescu, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al comitetului judeţean de partid, preşedintele consiliului popular judeţean, a primit la sediul comitetului judeţean de partid pe Lam Van-Luu, ambasadorul Republicii Vietnamului de Sud, Hoang Manh Tu, însărcinatul cu afaceri ad- Interim al R. D. Vietnam, şi alţi membri ai ambasadei. Au fost de faţă Constantin Corduneanu, vicepreşedinte al consiliului judeţean al F.U.S., Petre Jitariu, membru al Comitetului naţional de solidaritate cu lupta poporului vietnamez. (Agerpres) Delegaţia de specialişti in construcţii din R. D. Vietnam in vizită la Braşov în cea de-a doua zi a vizitei la Braşov, membrii delegaţiei de specialişti în construcţii din Republica Democrată Vietnam, condusă de Bui Qang Tao, ministrul construcţiilor, au fost oaspeţii Institutului de proiectare din localitate. Cu acest prilej, în sala de consiliu, specialiştii braşoveni au împărtăşit oaspeţilor din experienţa lor în proiectarea şi executarea construcţiilor de locuinţe şi de turism, în faţa machetelor, ing. Mircea Suman, directorul institutului, a înfăţişat perspectivele de dezvoltare ale oraşelor şi ale altor localităţi din judeţul Braşov. Au fost vizitate apoi noile şantiere de locuinţe din zona gării şi staţiunea internaţională turistică Poiana Braşov. Aici, constructorii vor înălţa, pe baza planului de sistematizare, 13 hoteluri, numeroase vile, săli de sport, un nou complex de deservire şi alte construcţii. După-amiază, delegaţia de specialişti vietnamezi a plecat spre Constanţa. (Agerpres) Manifestări consacrate aniversării mişcării revoluţionare din 1821 ALEXANDRIA (corespondentul „Scinteii", Al. Brad). Primre manifestările consacrate in judeţul Teleorman aniversării, a 150 de ani de la mişcarea revoluţionară din 1821 condusă de Tudor Vladimirescu se înscrie şi adunarea organizată miercuri la Casa de cultură din oraşul Roşiorii de Vede, în cadrul căreia prof. Petre Voivozeanu a vorbit despre însemnătatea şi rolul acestei mişcări — prolog al revoluţiei burghezo-democratice de la 1848 — în istoria patriei. vremea ieri in ţari . Vremea a fost Instabilă,, mai ales in zona de munte şi jumătatea de nord-vest a ţării, unde s-au semnalat frecvente descărcări electrice şi averse de ploaie. In rest, aversele şi descărcările electrice au fost izolate. In zona subcarpatică a Olteniei a căzut grindină. Vîntul a suflat slab, pină la potrivit. Temperatura aerului la ora 14 oscila între 15 grade la Topliţa şi 27 de grade la Iaşi, Răuseni şi Huşi. In Bucureşti . Vremea a fost frumoasă, cu cerul variabil. Vîntul a suflat In general slab. Temperatura maximă a fost de 27 grade. Timpul probabil pentru zilele de 11, 12 şi 13 Iunie a.c. In ţară . Vremea va îi în general instabilă In prima parte a Intervalului, cind vor cădea averse locale de ploaie, însoţite de descărcări electrice. Apoi, vremea se va ameliora. Vîntul va sufla potrivit. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 7 şi 17 grade, iar maximele Intre 20 şi 30 de grade. In Bucureşti . Vreme uşor instabilă, mai ales In prima parte a intervalului. Cerul va fi variabil. Averse de ploaie după-amiază. Vînt slab, pină la potrivit. Temperatura se va menţine ridicată. Un nou record românesc la campionatele internaţionale de tir de la Tunari La Poligonul Tunari au luat sfîrşit ieri întrecerile ediţiei a 14-a a Campionatelor internaţionale de tir ale României. Proba feminină de pistol sport a fost ciştigată de ţintaşa engleză Susan Swallow, cu un total de 580 puncte. Clasată pe locul secund, sportiva româncă Anișoara Matei a stabilit un nou record national cu 573 puncte. In proba similară rezervată juniorilor victoria a revenit lui D. Schmidt (R. D. Germană) cu 583 puncte. In proba de armă liberă calibru mare 3x40 focuri pe primul loc s-a clasat Vladimir Aghișev (U.R.S.S.), cu 1151 puncte. ÎN CÎTEVA RÎNDURI ŞAH. — In runda a 8-a a turneului internaţional feminin de şah de la Budapesta, maestra româncă Margareta Perevoznic (cu piesele albe) a invins-o pe Sinka (Ungaria). Bilek a ciştigat la Vokralova, Keller la Kalchbrenner, Porubski la Honfi şi Verőczi la Heemskerk. A fost consemnată remiza în partida Usakova- Karakas. Partida Pogorevici-Finta s-a Întrerupt. In clasament conduc Bilek și Verőczi (ambele (Ungaria) cu cite 5,5 puncte fiecare, urmate de Perevoznic (România), Porubski (Ungaria) 5 puncte, Pogorevici (România) 4,5 puncte (1), Heemskerk (Olanda) 4,5 puncte etc. FOTBAL. — La Toensberg (Norvegia) s-a disputat meciul dintre selecţionatele de tineret ale Norvegiei şi Bulgariei, contind pentru campionatul european de fotbal rezervat echipelor de tineret. Partida s-a Incheiat cu un rezultat de egalitate : 1-1 (0—1). TENIS. — In cadrul turneului International de tenis „open“ de la Bristol a fost înregistrată o surpriză: jucătorul iugoslav Nikola Pitici l-a învins cu 9—8, 6—4 pe cunoscutul campion australian John Newcombe, favoritul nr. 1 al concursului. CICLISM. — Turul Italiei a continuat cu etapa a 18-a (Lienz-Falcade), în care victoria a revenit italianului Felice Gimondi, cronometrat pe distanta de 105 km cu timpul de 6h 11*21". In clasamentul general, pe primul loc a trecut suedezul Gosta Pettersson, urmat de italianul Ugo Colombo — la 1’34'’, belgianul Herman van Springel — la 2’01’* etc. Fostul lider al cursei, italianul Claudio Michelotto, se află pe locul 9 la 7’39'. PAGINA 5 Şedinţa conducătorilor a organelor pentru economia apelor din ţările membre ale C.A.E.R. SOFIA 9 (Agerpres). Intre 31 mai şi 6 iunie, in oraşul Nesebăr din R. P. Bulgaria, a avut loc cea de-a 17-a şedinţă a conducătorilor organelor pentru economia apelor din ţările membre ale C.A.E.R. Au participat delegaţii din Bulgaria, Cehoslovacia, R. D. Germană, Mongolia, Polonia, România, Ungaria, U.R.S.S., precum şi o delegaţie a Iugoslaviei, în conformitate cu acordul dintre C.A.E.R. şi guvernul R. S. F. Iugoslavia. A fost invitat să participe, de asemenea, un reprezentant al secretariatului Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii. Au fost adoptate recomandări pentru îndeplinirea prevederilor protocoalelor convenite în cadrul Comitetului Executiv al C.A.E.R. in privinţa dezvoltări colaborării în domeniul economiei apelor. La şedinţă au fost examinate şi adoptate propuneri cu privire la coordonarea lucrărilor tehnico-ştiinţifice, printre care „mărirea normei de cheltuire a apei şi a cantităţii de apă reziduală pe unitatea de producţie pentru diverse ramuri ale industriei“, „Elaborarea metodelor şi a tehnologiei de curăţare a solului de ape residuale In asanarea culturilor agricole şi silvice" şi altele. Participanţii la şedinţă au acordat o mare atenţie problemelor perfecţionării In continuare a colaborării tehnico-economice In domeniul coordonării cercetărilor ştiinţifice şi tehnice, care prezintă interes reciproc. A fost adoptat raportul cu privire la activitatea consfătuirii în anul 1970, precum şi referitor la direcţiile activităţii viitoare a acesteia, pentru a fi prezentat Comitetului Executiv al C.A.E.R. S-a precizat, de asemenea, programul de activitate al consfătuirii in anul 1971 şi s-a adoptat programul de activitate pe anul 1972. Cea de-a 17-a şedinţă s-a desfăşurat intr-un spirit de înţelegere reciprocă, de colaborare, de lucru şi prietenie. Lucrările Comisiei permanente C.A.E.R. pentru industria radiotehnică şi electronică SOFIA 9 (Agerpres). — Intre 1 şi 7 iunie, in staţiunea Nisipurile de Aur a avut loc cea de-a 10-a şedinţă a Comisiei permanente C.A.E.R. pentru industria radiotehnică şi electronică, la care au participat delegaţii din Bulgaria, Cehoslovacia, R. D. Germană, Polonia, România, Ungaria, Uniunea Sovietică, precum şi din Iugoslavia. Comisia a examinat recomandări pentru îndeplinirea protocoalelor adoptate la şedinţele a 50-a, a 51-a şi a 52-a ale Comitetului Executiv al C.A.E.R. A fost adoptat raportul comisiei cu privire la activitatea desfăşurată In 1970, precum şi cu privire la principalele direcţii ale activităţii acesteia în perioada următoare. A fost examinată o informare referitoare la desfăşurarea şi rezultatele lucrărilor efectuate în 1970 pe temele programului de coordonare a cercetărilor ştiinţifice care prezintă interes reciproc, precum şi cu privire la aprecierea rezultatelor obţinute în această activitate pe perioada 1966—1970 şi au fost adoptate recomandări corespunzătoare. Comisia a examinat, de asemenea, materialele şi propunerile privind specializarea şi cooperarea în producţie a produselor radioelectronice. In timpul şedinţei a fost adoptată o informare cu caracter general despre desfăşurarea activităţii în domeniul concordării cercetărilor pe temele prevăzute de planul de perspectivă privind coordonarea lucrărilor din acest domeniu care prezintă interes reciproc pe perioada 1971— 1975. Lucrările comisiei s-au desfășurat într-o atmosferă prietenească, de lucru. PRONOEXPRES numerele extrase la concursul nr. 33 din 9 iunie 1971 Fond general de premii : 2 471,968 lei din care 1410111 lei report. EXTRAGEREA I : 1 18 17 37 9 43. Fond de premii : 1 692 654 lei din care 1 140 433 lei report cat. 1. EXTRAGEREA A II-A : 30 33 32 22 31. Fond de premii : 780 312 lei din care 269 678 Își reportat. A. LOTO Ciștigurile tragerii LOTO din 4 iunie 1971 EXTRAGEREA I : Categoria 1 , 1 variantă 100 la sută a 100 000 lei și 4 variante 10 la sută a 10 000 lei ; a 2-a : 7 a 13 014 lei; a 3-a : 13,55 a 6 723 lei; a 4-a : 32,90 a 2 769 lei ; a 5-a : 100,40 a 907 lei ; a 6-a : 262,05 a 348 lei. Report categoria 1 : 43 413 lei. EXTRAGEREA A II-A : Categoria A : 1 Variantă 50 la sută a 100 000 lei și 1 variantă 10 la sută a 20 000 lei ; B : 1,35 a 57 399 lei ; C : 9,65 a 8 030 lei; D: 11,55 a 6 709 lei; E: 25,65 a 3 021 lei; F : 47,20 a 1 642 lei Report categoria A : 31 603 lei. Ambele extrageri: Categoria Z1 158,65 a 100 lei.