Scînteia, ianuarie 1972 (Anul 41, nr. 9016-9044)

1972-01-03 / nr. 9016

PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE. UNIJI-VA! ORGAN AL COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN Anul XLI Nr. 9016 Luni 3 ianuarie 1972 4 PAGINI * 30 BANI CUVÎNTAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU , rostită la posturile de radio şi televiziune cu prilejul Anului Nou Stimaţi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai României socialiste, A devenit o tradiţie ca de Anul Nou să trecem în revistă munca pe care am desfăşurat-o, cu roadele şi bucuriile ei, împlinirile şi neajunsurile din anul încheiat şi, totodată, să scrutăm viitorul cu hotărîrea de a trăi şi munci şi mai bine, de a da viaţă altor şi altor năzuinţe de progres şi prosperitate. Anul pe care îl vom încheia peste cîteva minute va rămine în istoria patriei ca anul în care am intrat într-o nouă etapă a revoluţiei noastre economico-sociale — etapa făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Prevederile primului an al cincinalului 1971—1975 au fost îndeplinite şi depăşite. Producţia industrială a continuat să se dezvolte în ritm înalt, cunoscînd o puternică diversificare şi modernizare. Agricultura noastră socialistă a dat anul acesta cea mai înaltă recoltă de cereale din istoria ţării. Au fost luate noi măsuri pentru dezvoltarea învăţămîntului, ştiinţei şi culturii — factori de seamă ai făuririi noii civilizaţii socialiste în România. Dezvoltarea ascendentă a economiei noastre se reflectă sintetic în creş- terea venitului naţional — care în acest an este cu circa 12 la sută mai mare decit în 1970 — ceea ce a permis trecerea la realizarea rscursuirilor Congresului al X privind ridicarea nivelului de trai material şi cultural al întregului popor. Anul care a trecut s-a caracterizat printr-o intensă şi multilaterală activitate de perfecţionare a relaţiilor socialiste de producţie, a organizării societăţii. S-a amplificat şi s-a îmbunătăţit cadrul instituţional care permite participarea tot mai activă a maselor de muncitori, ţărani şi intelectuali la conducerea întreprinderilor şi instituţiilor, a întregii ţări. A fost adoptat un şir de noi legi menite să reglementeze mai bine normele de bază ale activităţii economice şi sociale, drepturile şi îndatoririle oamenilor muncii în calitatea lor de producători şi proprietari ai mijloacelor de producţie, de membri ai societăţii socialiste, să întărească ordinea şi legalitatea în întreaga noastră viaţă publică. Programul adoptat de plenara din 3—5 noiembrie a.c. a trasat jaloanele ridicării nivelului muncii ideologice, dezvoltării cunoaşterii şi îmbunătăţirii educaţiei socialiste a maselor, formării omului nou, afirmării eticii şi echităţii socialiste în întreaga viaţă socială, deschizînd o perspectivă largă de participare tot mai activă, conştientă, a întregului popor la făurirea propriei sale istorii, a destinului său luminos. Marile succese obţinute în realizarea grandiosului program elaborat de Congresul al X-lea constituie o nouă confirmare a justeţei politicii creatoare marxist-leniniste a Partidului Comunist Român — al cărui semicentenar glorios a fost sărbătorit anul acesta de întregul nostru popor — a consecvenţei şi capacităţii cu care el îşi îndeplineşte rolul de forţă politică conducătoare a societăţii, a tuturor domeniilor activităţii economice şi sociale. Aceste realizări sunt rodul muncii pline de eroism şi abnegaţie a clasei muncitoare, a ţărănimii şi intelectualităţii, a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, care traduc în viaţă cu fermitate politica partidului nostru corespunzătoare intereselor vitale ale întregii naţiuni. Acum, la sfîrşitul unui nou an de avintată construcţie economică şi socială, care a ridicat patria noastră pe noi trepte de progres, adresez, în numele conducerii partidului şi statului, al meu personal, cele mai calde felicitări cetăţenilor Republicii Socialiste România. Intrăm în noul an cu un program precis conturat, care deschide orizonturi largi de muncă, de creaţie, de noi şi mari înfăptuiri pe calea dezvoltării economice, sociale şi culturale a României, pe calea îmbunătăţirii condiţiilor de viaţă materiale şi spirituale ale tuturor celor ce muncesc. Planul pe 1972 prevede continuarea în ritm înalt a industrializării, diversificarea şi modernizarea şi mai accentuată a producţiei, creşterea eficienţei economice, ridicarea calităţii produselor şi sporirea productivităţii muncii. Se prevede, de asemenea, întărirea bazei tehnico-materiale a agriculturii, îmbunătăţirea organizării muncii în vederea dezvoltării intensive a producţiei,în special a zootehniei. Va trebui să se intensifice participarea activă a oamenilor muncii la gospodărirea avutului socialist, la conducerea unităţilor economice şi a instituţiilor, la efortul pentru întărirea ordinii şi disciplinei în producţie. Va continua dezvoltarea ascendentă, pe toate planurile a orînduirii noastre, se vor perfecţiona planificarea şi conducerea vieţii sociale, se vor afirma tot mai puternic principiile socialismului în întreaga societate, se vor lua noi măsuri pentru satisfacerea cerinţelor materiale şi spirituale ale maselor. Realizarea planului în anul care vine va avea un rol hotărîtor pentru înfăptuirea cu succes a întregului cincinal. îndeplinirea prevederilor sale cere dinpartea noastră, a tuturor, eforturi sporite, o înaltă conştiinţă revoluţionară, patriotică, un profund spirit de răspundere în realizarea sarcinilor ce ne revin fiecăruia în postul, în locul de muncă pe care ni l-a încredinţat partidul, societatea. Dispunem de toate condiţiile necesare pentru a obţine în anul ca vine noi şi importante progrese în toate domeniile de activitate. Sunt pe deplin convins că bravul nostru popor, sub conducerea încercată a partidului comunist, va merge neabătut înainte, va face ca anul 1972 să înscrie în cronica contemporană a României noi şi mari victorii pe calea făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Dragi tovarăşi, In anul 1971 s-au produs noi şi profunde schimbări în viaţa internaţională, în raportul de forţe mondial. Politica imperialistă de forţă şi dictat, de amestec în treburile interne ale altor popoare a suferit noi eşecuri. S-a afirmat cu tot mai multă putere voinţa popoarelor de a deveni stăpîne pe propriile lor bogăţii naţionale, pe rodul muncii lor, de a-şi asigura dezvoltarea de sine stătătoare pe calea progresului material şi social. Anul care a trecut a adus noi confirmări justeţei politicii marxist-leniniste promovate de partidul şi statul nostru pe arena internaţională, a înregistrat o nouă şi puternică afirmare a României în lupta pentru progres şi pace, a adus noi prieteni poporului român pe toate meridianele globului. S-au dezvoltat şi adincit colaborarea multilaterală şi prietenia noastră frăţească cu toate ţările socialiste. S-a întărit solidaritatea internaţională a partidului nostru cu celelalte detaşamente ale mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale. S-au intensificat contactele, schimburile şi convorbirile cu reprezentanţii mişcărilor de eliberare naţională, ai forţelor politice democratice şi progresiste de pretutindeni. Anul 1971 a marcat extinderea colaborării României cu toate ţările lumii, fără deosebire de orînduire socială, a conlucrării sale cu toate statele şi popoarele iubitoare de pace în efortul general pentru destindere, pentru însănătoşirea vieţii internaţionale. Am pornit şi pornim neabătut în politica noastră externă de la premisa că cerinţa actuală vitală, fundamentală, a tuturor popoarelor, condiţia esenţială de care depinde salvgardarea păcii pe pămînt este respectarea neştirbită a independenţei şi suveranităţii naţionale a tuturor popoarelor, a dreptului lor de a trăi liber, de a-şi organiza viaţa aşa cum o doresc, respectarea egalităţii depline între naţiuni şi neamestecul în treburile interne, eliminarea totală din relaţiile interstatale a folosirii forţei şi a ameninţării cu forţa. Fie ca anul 1972 să ducă la afirmarea şi mai fermă în viaţa internaţională a acestor principii, care constituie singura cale pentru instaurarea unor relaţii de colaborare şi pace în întreaga lume. Concluzia de bază care se desprinde şi la acest început de an este necesitatea intensificării eforturilor tuturor statelor — fie ele mari sau mici — pentru a apăra şi impune principiile dreptului şi legalităţii internaţionale, creşterea răspunderii maselor largi populare, a tuturor forţelor politice progresiste, a Organizaţiei Naţiunilor Unite şi a celorlalte organisme internaţionale în promovarea unei politici de colaborare şi pace între popoare. Unul din imperativele cele mai urgente care trebuie să prevaleze in politica tuturor statelor este stingerea focarelor de război, lichidarea conflictelor, a factorilor din încordare şi animozitate. Să se oprească războiul dus de Statele Unite împotriva popoarelor din Indiochina ; popoarele vietnamez, t. .-i y..ioţir,.i .iv.",Hor*iv sr*-şi hotărască singure destinul ! " Sâ se lichideze conflictul din Orientul Apropiat pe baza rezoluţiei Consiliului de Securitate din 1967 ! mim mult ca oricînd este necesar să se facă totul pentru ca diferendele dintre state să se soluţioneze pe cale politică, paşnică, pentru a nu se ajunge la ciocniri militare armate, pentru a se evita războiul! Un obiectiv de seamă căruia îi vom consacra şi în viitor efortul nostru este înfăptuirea dezarmării, eliberarea omenirii de coşmarul unui război termonuclear, reducerea uriaşelor cheltuieli militare. Trăind în Europa şi avînd încă proaspătă in memorie experienţa tristă a celor două războaie mondiale ale acestui secol, poporul nostru acordă un loc central în politica sa internaţională înfăptuirii securităţii europene, organizării unei conferinţe general-europene, stabilirii unor relaţii de bună vecinătate şi convieţuire paşnică între toate popoarele acestui continent, în acest cadru, acordăm o atenţie permanentă dezvoltării colaborării fructuoase între toate ţările din Balcani, transformării acestei regiuni într-o zonă a păcii şi cooperării paşnice. Fie ca anul 1972 să ducă la consolidarea colaborării şi păcii în Europa, punîndu-se bazele instaurării trainice a securităţii pe continentul nostru ! Desigur, destinderea internaţională, dezvoltarea nestingherită a colaborării intre popoare necesită încă multe eforturi, multe strădanii, dar suntem convinşi că forţele sociale şi politice antiimperialiste, de o amploare fără precedent în istorie, pot împiedica politica imperialistă de agresiune şi dictat, pot asigura înfăptuirea aspiraţiilor de pace şi progres ale umanităţii. România, partidul şi guvernul nostru sînt ferm hotărîte să desfăşoare şi in anul ce vine o intensă activitate pentru întărirea unităţii ţărilor socialiste, a mişcării comuniste şi muncitoreşti, a forţelor antiimperialiste, să-şi aducă contribuţia la cauza colaborării, progresului şi păcii în lume. Stimaţi tovarăşi şi concetăţeni, Peste cîteva clipe va răsuna prima bătaie de orologiu a noului an, începem anul nou cu deplină încredere în forţele creatoare ale poporului nostru, în capacitatea lui de a ridica, sub conducerea partidului, patria socialistă pe noi culmi de civilizaţie şi progres. Totodată, inaugurăm noul an cu convingerea că luptind unite, popoarele vor şti să-şi apere existenţa, să salvgardeze pacea şi securitatea internaţională, să creeze condiţiile pentru făurirea unei lumi mai bune, mai drepte. Cu aceste gînduri, ridic paharul în sănătatea şi fericirea poporului român ! Pentru pace şi colaborare internaţională ! Toastez pentru împlinirea celor mai nobile năzuinţe ale fiecăruia dintre dumneavoastră ! Vă urez tuturor un an nou, rodnic, plin de satisfacţii în activitatea socială şi în viaţa personală ! Multă sănătate şi fericire ! La mulţi ani, dragi prieteni şi tovarăşi ! Excelenţei Sale Ceneral-maior GAAFAR MOHAMED EL NUMEIRI Preşedintele Republicii Democratice Sudan KHARTUM Cu prilejul zilei independenţei, sărbătoarea naţională a Republicii Democratice Sudan, adresez Excelenţei Voastre calde felicitări şi poporului sudanez cele mai bune urări de bunăstare şi prosperitate. Folosesc această ocazie pentru a-mi exprima convingerea că relaţiile dintre ţările noastre vor cunoaşte o dezvoltare continuă spre binele şi avantajul popoarelor noastre, în interesul păcii şi cooperării internaţionale. NICOLAE CEAUŞESCU Preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România Excelenţei Sale Domnului dr. NELLO CELIO Preşedintele Confederaţiei Elveţiene BERNA Cu prilejul instalării In Înalta funcţie de preşedinte al Confederaţiei Elveţiene, adresez Excelenţei Voastre, in numele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, cordiale felicitări şi cele mai bune urări de sănătate şi succes în îndeplinirea importantei dumneavoastră misiuni. NICOLAE CEAUŞESCU Preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România ANUL NOU cu bucurie in toate casele, cu fericire pentru toţi Cum aţi petrecut revelionul ! Pînă cind îşi fac „rodajul", zilele noului an sînt parcurse, toate, de aceleaşi întrebări : cum aţi sărbătorit revelionul , unde , cu cine ! cine mai era acolo cit de bine a reuşit ?... Şi aşa mai departe. Pentru a răspunde unor asemenea întrebări, reporterii şi corespondenţii noştri au colindat noaptea albă, fără zăpadă, a anului 1972 şi au adus un munte de ştiri, descrieri, dialoguri, urări, citate ale pluguşoarelor ce au brăzdat primele ceasuri ale anului, instantanee, fapte diverse, bilanţuri, răvaşe, noutăţi. Am stors muntele, l-am concentrat ca să fie la îndemina unei lecturi mai grăbite şi iată un scurt rezumat al rezumatelor despre noaptea Anului Nou. Anul Nou 1972, primit pretutindeni în ţară cu bucurie, cu încredere, cu voie bună, cu optimism. UNITATEA CLIPEI ŞI UNITATEA INIMILOR N-o să începem cu Bucureştii, nici măcar cu decorul somptuos al hotelului „Intercontinental“, ci o să poposim întii în casa familistului — unul intre milioane — care, întrebat ce face de Anul Nou, a răspuns liniştit : „Noi petrecm acasă“. Il cheamă Ion Rusu. E de meserie sudor. Lucrează la fabrica de postav „Proletarul“ din Bacău. In ultimele ore ale anului trecut, Rusu a lucrat pe teritoriul propriului domiciliu, trebălând de zor la instalarea televizorului. Este unul dintre cei aproape 3 000 de oameni din judeţul Bacău care şi-au instalat televizor după recenta reducere de preţuri. O dată cu muncitorul fabricii „Proletarul“, cîteva milioane de oameni, in căldura căminului, în sălile marilor hoteluri nou construite, în încăpătoarele cantine-restaurant ale întreprinderilor, în cluburi, in ateneele tineretului, în căminele culturale de la sate, pretutindeni unde a fost sărbătorit revelionul, ca şi în locurile unde a trebuit să continue neîntrerupt munca — transporturi, telecomunicaţii, surse de energie, unităţi industriale, sectorul serviciilor şi sanitare încă de la orele 11 noaptea au început să-şi fixeze atenţia asupra televizoarelor sau, în lipsa acestora, a aparatelor de radio. Intre cei 770 invitaţi, care au populat noua cantina-restaurant a uzinelor „23 August“, i-am căutat pe proaspeţii Eroi ai Muncii Socialiste Vasile Iscru şi Gheorghe Buruc, înconjurat de membrii familiei, Iscru ne spune : — Momentul de miez al nopţii este cel mai impresionant. Te gîndeşti din aceeaşi clipă se împletesc nădejdile şi urările a milioane de oameni. Am ascultat cu toţii, uniţi, mesajul pe care ni l-a adresat tovarăşul Nicolae Ceauşescu, mesajul care ne exprimă, care adună in el tot ce a fost mai important în anul care a trecut, tot ce ne dorim pentru anul ce vine. Cuvîntul său, urările pe care ni le adresează, personal şi din partea întregii conduceri de partid şi de stat, reprezintă pentru noi in această noapte un adevărat simbol , simbolul unităţii noastre in jurul partidului, al hotărîrii noastre de a munci şi înainta neabătut pe calea societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Bucuria îndreptăţită cu care oamenii muncii au încheiat un an rodnic, optimismul cu care au salutat anul 1972 au fost rostite în fel şi chip, pe tot cuprinsul ţării, de mii de glasuri, în româneşte, in limba maghiară, în germană, de întregul nostru popor, unit în aceleaşi forme, de nezdruncinat convingeri, în aceeaşi hotărire de a obţine, sub conducerea partidului, noi succese, noi biruinţi în înflorirea patriei socialiste. Am bătut drum lung prin ţară Din zori ţi pînă In seară Şi-am văzut cum se clădesc Pe pămintul românesc Ţara-ntreagă-mpodobesc Fabrici, blocuri ţi uzine Să-i fie omului bine Să fie lanul bogat S-avem tot ce am visat $i-am spus iară, măi flăcăi. Înainte, hăi, hăi, hăi !... Sunt versuri desprinse — dacă le-am transcris bine — dintr-un „pluguşor pe-alse I vestitor de noi succese“, care a răsunat la carnavalul tineretului desfăşurat la „Universal Club“, pe şoseaua Vergului. Versuri asemănătoare au răsunat în toată noaptea revelionului, care mai măiestre, care mai stîngace, dar toate pătrunse de aceeaşi dragoste pentru ţară, pentru partid. ÎN BUCUREŞTI, PE VALEA PRAHOVEI, PE LITORAL Punct de maximă „densitate revelionistică“. Capitala ţării a fost dominată, pe lingă carnavalurile tineretului — 3 OOO de tineri au petrecut revelionul numai la carnavaluri — de cîteva sărbătoriri organizate de marile întreprinderi şi instituţii. Moş Uremoas sau, mai bine-zis, un Moş Gerilă al uzinelor UREMOAS i-a întîmpinat pe cei 600 de invitaţi , era primul revelion care se desfăşura în marea şi noua sală a cantinei-restaurant. Hanul lui Manuc şi-a onorat oaspeţii cu un brad înalt de peste şase metri, demn de tradiţiile pe care le întruchipează. (Continuare in pag. a II-a) Reporterii şi corespondenţii noştri vă transmit rezumatul câtorva mii de revelioane MUNCA RODNICĂ E primele zile ale anului Prezenţi in întreprinderi industriale, redactări şi corespondenţi ai ziarului nostru transmit, de la faţa locului, cele dinţii ştiri despre activitatea din primele zile ale anului iii. 2. • ÎNTREPRINDEREA ELECTRO CENTRALE DIN BUCUREŞTI, in componenţa căreia se află mari producători de energie electrică şi termică, precum : termocentralele „23 August“, Bucureşti-sud, Filaret şi Grozăveşti. Discutăm cu ing. Gheorghe Diac, director tehnic al întreprinderii. Ne-am notat aprecierea sa telegrafica : „in aceste zile producţia a mers ireproşabil, fără nici un incident“. Pînă pe 2 ianuarie, orele 6 dimineaţa, întreprinderea a produs 12 milioane kWh energie electrica şi 32 000 G/calorii energie termică. • COMBINATUL SIDERURGIC DIN HUNEDOARA. La furnale sau cocserie, la oţelării, in numeroasele secţii de laminoare, unde munca nu a încetat nici măcar o fracţiune de secundă, prevederile planului de producţie au fost îndeplinite exemplar : la numai 24 de ore după intrarea in noul an, minunaţii oameni ai Hunedoarei siderurgice au raportat obţinerea unei producţii suplimentare echivalente cu 44 tone cocs, peste 1 000 tone minereu de fier aglomerat, 100 tone fontă, 81 tone oţel Martin şi electric şi peste 170 tone laminate de diferite tipuri. Semnificativ este faptul că, deşi nivelurile prevederilor planului sunt, in mod firesc, superioare celor din 1971, producţia siderurgică realizată in absolut toate sectoarele de bază ale combinatului hunedorean se situează deasupra acestora. Este un semn de bun augur pentru rodnicia tinărului an 1972. • PLATFORMA DE PETROCHIMIE DE LA BRAZI. In aceste zile , apreciază maistrul Ion Chiru, de la dispeceratul general al grupului industrial , toate instalaţiile din rafinărie şi din combinat au funcţionat „ca ceasu’“, în zilele de 1 şi 2 ianuarie nu s-a înregistrat nici o (Continuare în pag. a IlI-a) COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST DIN CHILE SANTIAGO Dragi tovarăşi, Cu prilejul celei de-a 50-a aniversări a creării Partidului Comunist din Chile, Comitetul Central al Partidului Comunist Român vă adresează dumireavoastra, tuturor comun,silicr chilieni, viasei muncitoare şi intregului popor chilian, un cald salut frăţesc şi cordiale felicitări. Crearea P.C. din Chile la 2 ianuarie 1922 a reprezentat un moment istoric in viaţa mişcării muncitoreşti chiliene, a poporului chilian. In cele cinci decenii de existenţă, Partidul Comunist din Chile a slujit cu devotament interesele fundamentale ale clasei muncitoare, ale oamenilor muncii, a desfăşurat o amplă activitate revoluţionară pentru împlinirea celor mai înalte aspiraţii şi a poporului chilian, pentru apărarea independenţei ţării, pentru triumful cauzei democraţiei, socialismului şi păcii. Toate acestea au făcut ca partidul dumneavoastrăsă devină o remarcabilă forţă politică naţională, care se bucură de un puternic prestigiu, de ataşamentul şi încrederea celor ce muncesc. Partidul nostru, oamenii muncii din România socialistă urmăresc cu adîncă satisfacţie succesele şi înfăptuirile pe care le-au obţinut comuniştii, socialiştii, celelalte forţe patriotice şi democratice ale Unităţii Populare, reunite in guvernul condus de dr. Salvador Allende, in lupta pentru punerea tuturor bogăţiilor naţionale in slujba poporului, pentru transformări sociale şi politice progresiste, pentru apărarea şi consolidarea independenţei naţionale a ţării. Ne exprimăm profunda convingere că raporturile de prietenie, colaborare şi solidaritate, de stimă şi respect reciproc, statornicite între Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist din Chile, se vor dezvolta şi în viitor, pe baza marxism-leninismului şi internaţionalismului proletar, în interesul celor două partide şi popoare, al întăririi unităţii mişcării comuniste şi muncitoreşti, a tuturor forţelor antiimperialiste. Alăturîndu-ne din toată inima marii dumneavoastră sărbători, vă reînnoim, dragi tovarăşi, urările noastre de noi victorii în lupta pe care o desfăşuraţi — împreună cu celelalte forţe ale Unităţii Populare — pentru triumful idealurilor democraţiei, socialismului, păcii şi colaborării internaţionale. Trăiască prietenia dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist din Chile, dintre poporul român şi poporul chilian ! Trăiască lupta unită a poporului chilian pentru progres economic şi social, pentru consolidarea independenţei naţionale, pentru pace ! Trăiască unitatea partidelor comuniste şi muncitoreşti, a tuturor forţelor antiimperialiste ! COMITETUL CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN Tovarăşului FIDEL CASTRO RUZ Prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist din Cuba Prim-ministru al Guvernului Revoluţionar al Republicii Cuba Tovarăşului OSVALDO DORTICOS TORRADO Preşedintele Republicii Cuba HAVANA Cu prilejul celei de-a XIII-a aniversări a sărbătorii naţionale a Republicii Cuba, avem deosebita plăcere de a vă adresa, în numele Comitetului Central al Partidului Comunist Român, Consiliului de Stat şi Consiliului de Miniştri ale Republicii Socialiste România, al poporului român şi al nostru personal, dumneavoastră, Partidului Comunist din Cuba, Guvernului Revoluţionar şi poporului cubanez cele mai cordiale felicitări şi un cald salut tovărăşesc. Poporul român urmăreşte cu sentimente de solidaritate frăţească munca plină de abnegaţie, desfăşurată de poporul cubanez, sub conducerea Partidului Comunist, pentru dezvoltarea economică şi socială a ţării şi îi urează din inimă să obţină noi succese în opera de făurire a societăţii socialiste. Avem convingerea că bunele relaţii de prietenie şi colaborare dintre partidele şi ţările noastre vor cunoaşte o continuă dezvoltare şi întărire, în interesul popoarelor român şi cubanez, al luptei antiimperialiste, al cauzei socialismului şi păcii in lume. Cu sentimente de Înaltă consideraţiune Şi prietenie frăţească. NICOLAE CEAUŞESCU ION GHEORGHE MAURER Secretar General Preşedintele Consiliului de Miniştri al Partidului Comunist Român al Republicii Socialiste România Preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România Excelenţei Sale Domnul EL HADJ AHMADOU AHIDJO Preşedintele Republicii Federale Camerun YAOUNDE Am plăcerea să adresez Excelenţei Voastre, în numele poporului român, al Consiliului de Stat şi al meu personal, cordiale felicitări şi cele mai bune urări de progres şi bunăstare poporului Republicii Federale Camerun, cu prilejul sărbătorii naţionale a ţării dumneavoastră. NICOLAE CEAUŞESCU . Preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România Excelenţei Sale NICOLAE CEAUŞESCU Preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România Mulţumesc Excelenţei Voastre pentru amabilul mesaj de felicitare şi vă adresez călduroase urări pentru prosperitatea poporului român şi pentru binele personal al Excelenţei Voastre. GIOVANNI LEONE